Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Végre egy játékautó, amibe beülhetsz!

2014.07.23. 17:26 Sturcz Antal

Sok ember - köztük én is – azért szereti a modelleket, mert amúgy elérhetetlen gépeket birtokolhat, még ha csak kicsiben is. Akár egy túraautó, vagy egy homokfutó, ott a technika, amelyet kedvünkre hangolhatunk, építgethetünk, és természetesen versenyezhetünk is vele. Nekem a kedvenc kategóriám a Short Course Truck, ez a valóságban is elég izgalmas. Több mint 600 lóerős, csővázas szörnyetegek, méteres rugóúttal versenyeznek, hol aszfalton, hol pedig homokon. Ez már rossz nem lehet, szóval igaz, hogy csak 1:10-ben, de van is egy itthon.

0184b1f47fbfd21a34bc6fd0746f68bf4d6cdfe96c

Nagyon régi vágyam meghajtani egy valódit, de erre nincs sokkal több esélyem, mint holdra szállni. Viszont a másik jellemző modell-géposztály, a homokfutó végre megvolt, igaz, kicsit visszafogott kiadásban. Szó szerint, ugyanis az 500 köbcentis Piaggio motor csak a fordulatszámmérő feléig tolta fel a tűt, tehát mire kezdett volna húzni, addigra vége is volt a mókának. Rossz persze így sem volt, hiszen a fojtás ellenére is vagy húsz lóerő mozgat 400 kilót, ami az illúzióhoz pont elég. Az illúzióhoz, ugyanis minden lelkesedést meg tud ölni, amikor padlógázzal gyorsítva is könyörtelenül távolodik az 1.4-es Polo.

012dc539e1d349ec766be4d5c7381436baabcb1ede
null

You can drive anywhere, except on the beach – mondta a PGO tulajdonosa, mikor odaadta a kulcsokat. Valószínűleg minden kuncsaftnak ez lehet az első kérdése, és én sem terveztem nagyon mást. Miután lőttek a hosszú broadslideoknak a homokban, a centrumból kellett kiverekedni valahogy, ami nem is olyan egyszerű egy üdülővárosban. Távol áll tőlem a magamutogatás, de a Kispolszkinál is kisebb alapterületű kocsit még úgy is megnézték, hogy legalább négy helyen lehet bérelni a parton.

0198f42d579088d20f03f8bffd9cb83004bab7a287

Bár az igazi VW alapokon lenne, azért ez a modern változat sem csúnya. A buggy-műfajban amúgy is van némi túlzás, itt is bátran húzták meg a műanyagelemek vonalait, tényleg kiad egy játékautót. A technika sem sokkal bonyolultabb annál, gondolom üzleti megfontolásból került bele robogó-szerű CVT váltó. A megcélzott célcsoport elég tág lehet, hiszen a pedálokon egy GO, és egy STOP felirat segít eligazodni, plusz a váltónak is van egy rövidebb, és egy hosszabb fokozata, ezt szigorúan csak álló helyzetben lehet kapcsolni. A váltó melletti kart jó eséllyel kikötötték, ugyanis ez a diffit zárja, gyakori gumicserére ítélve a céget.

0139a713d62c3b6827f08070fbaaa6881d1806c189

Nem tudom, hogy konstrukciós sajátosság, vagy a karbantartás hiánya teszi, de messze nem volt olyan közvetlen, mint vártam. Ha engedte a hely, akkor beleszaladt a nyolcvanba, de ilyenkor kanyarodva csak bizonytalanul imbolygott, mintha egyszerűen kivették volna a szilenteket a futóműből. A kormány viszonylag gyorsan, de rém pontatlanul reagált, összességében olyan volt, mintha egy hatalmas tál kocsonyán gurultam volna. Ellenben, ami a buggy lényege, azt jól hozta a BR500i, vagyis már harmincas tempónál úgy éreztük magunkat, mintha száguldanánk. Hiába na, ennyit tesz a szélvédő hiánya, és az alacsony ülések. Kicsit elrontotta az élményt, hogy a kuplung 3000-fordulaton zárt össze, és 5000-nél már le is tiltott, de valahol a bérlőst is meg lehet emiatt érteni.

01504dede2240ca21f446da90ec0e6e0d3eafca7a4

Azért sikerült találni egy apró kavicsokkal felszórt, betonozott parkolót, és kicsit azt csinálni vele, amire kitalálták. Túlzás lenne azt állítani, hogy jó volt vele menni, inkább érdekesnek mondanám, elvégre mikor vezet az ember szélvédő nélkül autót forgalomban? Egy óra után már soknak is tűnt, de inkább a fülünktől centikre zörgő motor miatt. Kicsit meggyötört a kelletlen hang, bár ez a fojtás miatt lehetett olyan, amilyen. Harmincöt eurót persze megért, főleg, ha azt vesszük, hogy nagyjából gokartozhattam egyet a forgalomban. Az viszont komolyan érdekelne, hogy mire képes, ha nem fogják vissza.

6 komment

Címkék: fun poén buggy nem játék

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr516534089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

srank 2014.07.23. 18:30:17

ariel atom paródia :D

Überspannung 2014.07.23. 22:11:21

pppffffff, a menetszél csapta sérón azt a csávót vagy mi?

imiapek 2014.07.24. 11:06:36

A Piaggio továbbra sem összekeverendő a Taiwan-i PGO robogó gyártó céggel, bármennyire is hasonlít a nevük.

macman507 2014.07.24. 11:16:14

Azért egy fekete szélvédőt elbírna.

Sturcz Antal 2014.07.24. 14:00:45

@imiapek:
Ez igaz, de ebben a konkrét járműben egy 500-as, négyszelepes Piaggio blokk van.

korzo 2014.07.24. 15:58:45

Ez felidézte az egyik legelvakultabb John Deere tanfolyamomat, amikor is egy egy ilyennel (pontosabban ennek elődjével) lehetett csapatni a gyári tesztpályán:
John Deere Gator RSX850i - youtu.be/H9uCHAUYGTs

A legjobb az volt, hogy csak annyit mondtak, hogy aki túlságosan összesározza magát, annak gyalog kell visszamennie a szállásra, egyébként szabad a pálya :-D
süti beállítások módosítása