Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Egy maréknyi döbbenet

2016.03.10. 18:09 streetsta

Egy újrahasznosított papírból ragasztott boríték várt a szerkesztőségben. Apró műanyag darabkák zörögtek benne. Kibontás nélkül is mindenki tudta, mi van benne. Ki ne ismerné két maréknyi építőkocka zaját?

IMG 7633
Ez a két kis csomag jott egy borítékban

A marketingesek minden hájjal megkent alakok, de úgy tűnik, az olajiparban dolgoznak a leggonoszabbak. Ezek a zsigeri, mélyen beivódott reflexeinken keresztül rohannak le, arcátlanul kihozzák belőlünk a gyereket. És kajánul vigyorogva nézik, ahogy narkósként tépjük fel a kis csomagot, amiben olyan anyag van, ami néha még az aranynál is drágább. Igen, Legót küldtek.

IMG 7637
Kicsi készlet, de egyáltalán nem kevés alkatrészből áll

Ezek sajnos vagy tökéletesen ismerik az adott ember profilját, tudnak minden apróságról, vagy évek alatt kifejlesztett sokadik érzésükre hagyatkozva találják meg a másik gyenge pontját. Mert nem elég, hogy ferraris Legó készletet küldtek, de egy zacskóban ott a TARTÁLYKOCSI is! Sátáni. Pont a napokban mentem el egy shelles tartálykocsi mellett, és nézegettem a vadonatfriss fényezését: basszus, ezt a színkombinációt olyan mélyen az agyamba égették a régi Lego készletekkel, hogy a fehér alapon piros és sárga csíkokról már a szürke nélkül is azonnal a kagylós logó ugrik be.

671-1
De szerettem volna egy ilyen tankert...Ha nem is kaptam meg a készletet, a meglévő darabokbólmegépítettem

Volt 604-es szervizkocsim, a katalógusokat lapozgatva a 671-es félpótos tartálykocsiról álmodoztam (ezt a meglévő alkatrészekből meg is építettem, igaz, kicsit tarka lett), és tudtam, ha a Jesszuska véletlenül nyerne a lottón, és hozna egy benzinkutat (akár a régi 377-est, akár az újabb 6371-est), napokig nem tudnék aludni az izgalomtól, meg aztán éjjel nyomna az ágyban a sok fehér-piros-sárga kocka. Mert persze csak avval együtt tudtam volna elaludni.

IMG 7650
Eddig jutottam összeszerelési rajz nélkül

Az ember ilyeneken gondolkodik mit sem sejtve, erre tessék, ez történik, egyszer csak, a semmiből egy Lego tartálykocsi kerül az asztalomra. Mi ez, ha nem a háttérhatalmak és a gyíkemberek közös, összehangolt csapása? Így akarják elérni, hogy az újságírók még többet írjanak a bébifóka pusztító üzletágról, ezzel akarják elterelni a figyelmet a kemtrélszórásról. Ráadásul ezeket a kis készleteket a benzinkutakon is meg lehet venni. Ahol nem csak a gyerekek kívánnak rá egy-egy ilyen szettre, hanem mióta a Cinknek hála tudjuk, befektetésnek sem rossz egy ilyen csomag Lego, a nagyok is betáraznak belőlük.

IMG 7653
A kész Forma-1-es, még matricák nélkül. Maradt pár apróság

Sajnos nincs eszköztelen vagyok az ilyen nemtelen támadásokkal szemben, nem tudtam megálljt parancsolni a kezeimnek, azonnal össze kellett építenem mindkét kisautót. A Ferrarival kezdtem, az egyszerűbbnek tűnt. Illetve nem csak tűnt, a tankernél tényleg szimplább, de bizony sokkal több alkatrészből van, mint gondoltam, és egészen bonyolult a felépítése. Ha nem látod minden oldalról, nem fogod fénykép alapján összerakni. Nekem legalábbis nem ment, a hátuljával meggyűlt a bajom. Elő kellett vennem az összerakási útmutatót. Mikor elkészültem, eszembe jutott, van egy régi F1-esem, érdemes lenne egymás mellé állítani a két kisautót. Megdöbbentő a látvány.

IMG 7655
Kezem ügyébe került egy régi, durván negyven éves Lego F1. Látványos a különbség a kettő között

Aztán persze azonnal kibontottam a tartálykocsit, a kerti asztalra borítottam az alkatrészeket. Csinos kis halom jelezte, ez zsíros falat: meg sem próbáltam fotó alapján összerakni. Egész impozáns darab lett a végére, amihez sok régről ismerős alkatrészt, és néhány olyat is kellett használni, amilyen még sosem volt a kezemben. A kidolgozása nagyon klassz, sok érdekes részlet van rajta, amitől tagolt lesz a kocsi, látszik, nem fogalmatlan ember tervezte meg a készletet, figyelt a részletekre: aláfutásgátló, kipufogó, mind a helyén.

IMG 7673
Ohhó! A tankerben van bőven anyag

Sajnos régi tankerem nincs, de egy ős-tűzoltóautót azért mellé tudtam állítani. A méretek és a részletesség is lenyűgöző. Persze ettől még egy kicsit közelebb állnak hozzám a régi, egyszerűbb felépítésű, több sztenderd kockából építkező szettek, de nincs igazán helye a régen minden jobb voltozásnak. Nem jobb, csak más volt.

IMG 7684
A kész tartálykocsi, meg a maradék

Mondjuk, azért azon elgondolkodtam, hogy a kevesebb speciális alkatrésznek köszönhető-e az, hogy emlékeim szerint mi sokkal inkább használtuk kreatív építésre a Legót, mint a mai kölykök, akik inkább csak a készletek összerakására szorítkoznak. Mindegy is, a Lego még most is lenyűgöz, éppen ezért előre szólok és figyelmeztetek minden illetékest: kivétel nélkül minden korrupciós Lego-készletet elfogadok. Legfeljebb igyekszem majd titokban tartani. De ahogy magamat ismerem, nem bírok a véremmel.

Kattintsanak bármelyik képre, galéria nyílik!

IMG 7691
Régi tankerem nincs, de a tűzoltóautó mellé téve is látszik, mekkora a különbség a negyven évvel ezelőtti készletek és a modern szettek között

12 komment

Címkék: ferrari lego shell

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr497735810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CernaGeza 2016.03.10. 20:27:02

Nagyon klasszak ezek a kis készletek, nálunk is van egy arzenál.. A gyerekek összerakták, aztán bement a nagy "olvasztódobozba", amiben vegyesen vannak 40 éves kockák, meg ezek a mai spéci, semmi másra nem jó darabkák. Hát a padlóra kiborogatás után a régiekből tudnak új műveket létrehozni, játszóteret, űrhajót, autót, kórházat, mittomén mit, ezeknek az újaknak a darabjait a legritkább esetben tudják felhasználni.. Az én koromban (80'-90') ez volt a legó lényege. Különben tényleg nagyon szépek ezek a kocsik, nekem a berlinetta a kedvencem.

ChPh 2016.03.10. 20:59:21

@CernaGeza: Azért az én fiaim megoldják, hogy újakat is alkossanak a már meglévő új készletekből...

A tankerért meg utálat a szerzőnek, mire összetankoltam a többit is ez elfogyott :(

leiter 2016.03.11. 09:32:45

Pont ez a szép benne, hogy vannak speckó alkatrészek. 20 éve napokba telt mire apukám Zastaváját sikerült megépíteni kb.:30 cm-es méretben. Ha lett volna akkor 4 mai technic kerekem... Így 30-on felül, nagyon örülök, hogy megvan van 15 kiló "régi" és egy rakat új darabom. Nagyon jól lehet ötvözni őket és nagyon jó, hogy vannak manapság jól használható íves darabok! A régi "Electric System" világító és motoros alkatrészei + régi "alap" darabok és új "különleges" darabok nagyon jól kombinálhatók.

Tehetséges ugandai buzi 2016.03.11. 10:05:18

@Gibbons: Már annyi mindent felajánlottam fotózáshoz, de most is csak itt fórumozgatsz ahelyett, hogy új képregényt készítenél a floodra!

@streetsta: Küldj privátban egy elérhetőséget, ahova a megvesztegetést lehet küldeni!

:-)

hdnctrl 2016.03.11. 13:15:06

Nekem ilyenem volt (most nemtom, merre van, talán apáméknál a garázsban):

brickset.com/sets/6378-1/Shell-Service-Station

A tanker meg nálam alap, hogy első volt tankoláskor. Aztán végül kizárólagos lett, mivel a többi nem érdekelt annyira.

Pootj 2016.03.11. 20:29:01

A tankert nem vettem meg elsőnek, gondoltam lesz még később is. Hát nem volt. Napok alatt kifogyott azokról a a kutakról ahol tankolni szoktam és később sem kaptak már. Nagyon sajnálom, hogy lemaradtam róla.

Pootj 2016.03.11. 20:32:58

Abban egyébként nincs igazad, hogy a mostani készletekkel a gyerekek nem építenek mást. A lányaim meg vannak indulva a Friends sorozatért (látszik, hogy pszichológus bevonásával alkották meg a sorozatot, a sok apró bizbaszra tényleg rákattannak a csajok) és a normál megépítés után mindig átalakul valami mássá és kombinálják a készleteket. A túlzott specialitás inkább a tematikus készleteknél (Star wars és társai) zavaró.

Lacek33 2016.03.13. 08:34:34

Tudom, hogy nem szép ilyet írni...de! Nekem még van 2 bontatlan csomag tanker-em, ha valakit érdekel. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2016.03.18. 12:05:15

" a kevesebb speciális alkatrésznek köszönhető-e az, hogy emlékeim szerint mi sokkal inkább használtuk kreatív építésre a Legót, mint a mai kölykök, akik inkább csak a készletek összerakására szorítkoznak"
Nem kevés köze van egymásnak a kettőhöz... az viszont biztos :(
süti beállítások módosítása