Pista kompetitív alkat. Legyen az egy ártatlan hétvégi örömautózás, sorbanállás az ebédnél vagy éppen a legújabb slotcar szett tesztje, mellette indulni nem lehet, csak ellene. Még ki sem bontottuk a csomagot, már világos volt, hogy övé a Morgan, hiszen emlékezett a tavalyi nagy Carrera-meccsre, ahol a Porsche rendőrautó mindig rondán kikapott. Most sem történt másképp.
Ha autótesztet írnék, a megvolt címkét kapná, hiszen a Carrera nagyobbra nőtt pályája, az 1:32-es már volt nálunk párszor, idénre viszont új fícsört fejlesztettek: drót nélküli távirányítót.
A legfontosabb, amit tudni kell erről az utólag megvehető szettről, hogy csak és kizárólag a Digital pályához lehet csatlakoztatni. Ezt elsőre mi nem vágtuk le, hiszen a csomagoláson látszik egy külön pályaelem, amit be kell toldani, meg a két távirányító, olvasni meg rendes trollhoz illően nem szoktunk, csak végszükség esetén. Úgyhogy azt gondoltuk, kompatibilis bármilyen analóg pályával, amivel össze lehet dugni, de ez tévedés. A rádiós adó-vevőnek kell egy aljzat, ami csak a digitális pálya vezérlőelemén található meg. A nálunk porosodó analóg pályával így aztán zátonyra futottunk.
Második nekifutásra viszont már csukott szemmel összepakoltuk a frissen érkezett digitális pályát. A távirányítókat egy kiscsoportos óvodás is tudná párosítani az adó-vevővel, itt mindössze egy-egy gombot kell nyomkodni a kézigázon és a pályára rádugott wireless egységen.
Az autókkal viszont vacakoltunk egy sort, amíg az, és csak az indult el, amelyiket vezérelni szerettük volna. Szigorú rituálét kell követni, hogy összebarátkozzon a kézi irányító a Porschéval és a Morgannel, kétszer meg kell nyomni a sávváltó gombot, levenni, majd visszarakni az autót a pályára, aztán megint kétszer kattintani. Vagy fordítva, megint elfelejtettem.
De miután ez sikerült, azonnal elkezdheti üldözni a rendőr-Porsche az úriembernek tűnő morganest. A wireless technikának szerencsére nincs késedelme, észre sem venni, hogy hiányzik alóla a kábel. Mivel digitális a pálya, sávot is lehet váltogatni, vagyis szó szerint nyomába lehet eredni a másiknak, aminek persze mindig az a vége, hogy valaki besokall, és többé-kevésbé látványos pályaelhagyással fejezi be a versenyt. A Porsche rendszerint alulkormányzottan tolja ki az orrát, a Morgant pedig néha sikerült felborítani is. Ilyenkor nagy truváj a zsinórnélküliség, mert nem kell eldobni a kézigázt, hanem oda lehet ugrani a kavicságyba került autóhoz, és visszadobni a pályára.
Hogy a Carrera a német humor jegyében direkt rontotta-e el a rendőrautót, talán sosem tudjuk meg. Annyi biztos, hogy a gyengébb tapadás miatt teljesen esélytelen volt a Porsche az első világháborús technikával szemben. Hiába adtuk körbe a távirányítót, esélytelen volt, akinek a kék-ezüst autó jutott. A morganes félgázon öblögetve is körbeautózta a fakabátokat. Nézzék meg saját szemükkel.