Előítéletes vagyok, ezt nem tagadom. Ha valaki terelt már komolyabb RC autót, annak a játékautók nem sok meglepetést tartogathatnak. A gyerekeknek szánt távos modellek sajnos nagyon nagy részben a gagyi szintet ütik csak meg, igaz, legalább nagyok, és világít a lámpájuk. Ezeken kívül azonban nincs egy olyan pont, amire az ember elismerően csettinthetne. Ha azt mondanám, a hideg kiráz ezektől a játékbolti vackoktól, nem járnék messze a valóságtól.
Az a baj, hogy a nevenincs távos autóknak színvonaltalan a rádiójuk, gagyi az akksijuk (már ha nem 9 voltos elemmel mennek), a töltő említésre sem méltó (ezt mondjuk sok modell szintű autó töltőjéről is el lehet mondani), a kormány és a motorvezérlés csak a kanyarodik-nem kanyarodik, megy-nem megy módokat ismeri. Hát ezért féltem kibontani a Carrera Red Jumperjét. Biztos, hogy én vagyok a megfelelő személy a tesztelésre? Számíthatok bármi jóra egy 12-13 000 Forintos kisautótól?
Kibúvóm viszont nem volt, ezzel a kis méretű, 1/20-as méretarányú géppel távlati terveink vannak, muszáj kipróbálni. A dobozon jól hangzó ígéretek csábítják a vevőket. Először is: hat hónap garancia. Ennek örülünk. Aztán aszongya: akár 20km/h-val is tud menni. Jó hír. Jó esetben 40 perc játékidőt biztosít az akksi. Ez mondjuk tényleg jó hír, mert a 10-15 percet bíró autók simán az őrületbe kergetik a gyereket, meg az apját is. 80 perc alatt feltölthető lítium-ion akkumulátort adnak a kocsihoz. Na, ez tényleg nagyon jól hangzik. És állítólag servotronic, meg 2,4 GHz-es a rádió. Nos, a 2,4 GHz hasznos dolog, nincs kristálycsere, frekvencia-hiszti (nem a Danubiusra, meg a többi kerrádióra kell gondolni, hanem hogy ugyanazon a frekvencián akar játszani Lajoska, meg a kis Dzsasztin, aztán ebből egymás autójával rendezett akaratlan ámokfutás lesz csak). A Servotronic rendszeren viszont jót mosolyogtam. Rendes szervó ebben a kocsiban, mikor még a trimmelést is ugyanolyan, a kocsi aljára szerelt pöcökkel kell elvégezni, mint a teszkós szutykon? Na ne már!
Kicsomagolva a dobozból aztán jönnek kellemes és nem olyan kellemes meglepetések. Az ütköző elöl túl lent van, szerintem bele fog érni mindenbe. A kerekek rugózottak, de nincs lengéscsillapításuk. Sem a gázt, sem a kormányt nem lehet finomhangolni a távirányítóról. Ugyanakkor nem csak a kocsi akksija van a dobozba csomagolva, hanem a távba való elemek is. Az akkumulátorban is van elég szufla, hogy pár kört forduljak vele, sőt, kiderül, vagy negyed órát bohóckodtam, mikor az akkumulátor még bőven ereje teljében volt. Jó is az, ha a gyereknek nem kell órákat várnia kicsomagolás után, hogy játszhasson.
A buggy, köszönhetően a csillapítatlan rugóstagoknak, a viszonylag sima aszfalton is pattog, mint a nikkelbolha, ugratáskor erősen fejnehéz, folyton orra akar bukni, de a sérülésektől jól megvédi a túlméretes ütköző. Ugyanakkor elég agilis és gyors a kisautó, szépen kanyarodik. Persze nem a modelleknél megszokott rendes szervó van beépítve, hiába a hangzatos servotronic felirat, de egész jól kormányozható, finoman lehet korrigálgatni is az ívet. A karosszéria jópofa, pofás a dekor rajta, a felnik krómszínben csillognak, a bütykös gumik enyhe terepen is jó tapadást biztosítanak.
A kocsi elejére szerelt rugalmas ütközők egészen durva falnak csapódásokat is elnyelnek -tudom, mert direkt tőgázon hajtottam bele mindenféle tereptárgyba. A Red Jumper simán lepattant, egyedül a nagy lendülettel elkövetett falnak tolatáskor sikerült lesántítani a kocsit, de ekkor is egyetlen rugóstag helyre pattintásával megint járóképessé tehető a gép.
A távirányító könnyű, érdekes kiképzésű a háza, valószínűleg egy hatévesnek sem zsibbasztja el a kezét. Ügyes megoldás, hogy ha pár percig nem használja az ember a gépet, magától lekapcsol, így spórol az elemekkel és akksival.
Nem csak elől-hátul rugózott a felfüggesztése, de rendes difi van a hátsó tengelyen. Az első kerekeket nem forgatja az elektromotor, ez egy tisztán hátsókerekes gép. Normál használatban ez nem hátrány, a motor ereje nem bizonyul túl soknak, anélkül lehet kigyorsítani, hogy kontrollálhatatlan csapkodásba kezdene a kocsi.
Az első benyomásaim egész jók, bár ha gonosz vagyok, az egyszerű szupermarketi gazdaságos RC-kisautók után nem voltak magasak az elvárásaim, ezért azokat nem nehéz megugrani. Mindenesetre úgy tűnik, lényegesen jobb portéka, mint amire számítottam (hiába, nekem a hobbi-RC modellek a kedvenceim), az eddigiek alapján azt mondom, nem rossz kezdő autó egy ovisnak, sőt a nagyobbak is jót játszhatnak vele. Az meg, hogy hogy bírja majd a gyűrődést, kiderül. Mert ez a kisautó fog még tőlem kapni rendesen. Hosszútávú tesztnek vetjük alá, épségét és szépségét fogja áldozni, hogy másoknak majd jó móka lehessen a versenypályán csapatni. Hogy hol? Azt is nemsokára megtudhatják.
Egy biztosnak tűnik: az ár/érték aránya rendben van, inkább ilyenre költsön pénzt az ember, mint egy feleennyibe kerülő, a kicsomagolás után öt perccel játszhatatlanná váló gazdaságos izére.