Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Úristen, kigyulladt a Gallardóm!

2012.06.13. 13:40 hamvast

Mint mindenkinek, nekem is van egy hobbim. Sokan csinálják, amit én, de kevesen vannak, akik így csinálják, ahogy én. A papírmakettezés sok ember számára ismert, de amikor megmutatom, hogy én mit csinálok, az első reakció rendszerint az, hogy „ Úristen, ez olyan mintha igazi lenne!” Aztán mindenki elkönyveli, hogy őrült vagyok.

Én féltettem az autót, de a kollégák ragaszkodtak hozzá. 

Egy ideje már nem a szokványos módszerrel dolgozom, ami úgy néz ki, hogy letöltöm az internetről, kinyomtatom, összerakom és kész. Sokáig csináltam ezt, de egy idő után elfogytak a megépíthető, igényes és arányos makettek. Ezért új utakat kerestem.

Háromszor épült újjá a hátulja, mire elérte a végső kinézetet. 

Először elkezdtem túrni a fórumokat, ahol nem csak olyanok írogatnak, akik simán autókat építenek, de saját maguk meg is tervezik 3D-s programmal. Erre a Lamborghini Gallardóra is így találtam rá. Írtam egy e-mailt a készítőjének, és ő készséggel küldte el nekem a fájlt, ami a modellt tartalmazta. Egyetlen probléma volt vele, hogy még nem volt teljesen kész, csak egy béta verzió volt. Nem voltak részletek: lámpák, ablakok, kormány, műszerek, motor. A beltér is elnagyolt volt, és még kerekek sem voltak hozzá. Egyszóval volt egy csupasz vázam.

Nyitható ajtók, zárni kicsit problémás.. 

Nagyjából megépítettem, amit lehetett, ez nem is volt hosszú idő. Utána következett nagyjából egy év, amit az elnagyolt és szögletes karosszéria tömítgetésével és csiszolgatásával töltöttem. Gél pillanatragasztót használok a kartonpapír ragasztásához, ez talán a leghasználhatóbb anyag ehhez a műfajhoz. Száradás után műanyag szilárdságú lesz, így bármilyen módon lehet csiszolni. Hogy a papír is hasonló állagú legyen, összeragasztás után ecsettel híg akril-lakkal itatom át a papír alkatrészeket. Így száradás után megfelelő keménységű az egész darab a szépítgetéshez.

Saját tervezésű és kivitelezésű Lamborghini felnik. 

Miután megvolt a karosszéria, matt fehér alapozó festékkel több rétegben lefújtam, majd teljes száradás után három réteg akril-lakk következett. Ezután kialakítottam a nagyjából megtervezett belteret, kisebb felújításokra volt csak szükség, mint például a középkonzol részletezésére, és a műszerek beszerzésére, amire tökéletesek voltak régi autó-motor újságokból kivágott mérőórák.

 

A felniket magam terveztem, sok réteg vastag kartonpapír összeragasztása után faragtam ki belőlük a megfelelő küllőket. Matt fekete festék után szintén akril-lakkot kaptak, majd behelyeztem őket a gumiabroncsokba, amelyek egy korábban letöltött autóhoz készültek. Végül bekerültek a szélvédők - ezeket írásvetítő fóliából vágtam ki, miután pontosan levettem a mintát az kaszniról. Kapott még rácsokat, amelyek kivételesen bolti darabok (egy műanyag Civic makettemhez voltak), valamint feliratok, emblémák kerültek fel, amelyek külön is kaptak két lakkréteget.

Csak a két üléssel voltam megelégedve, azok nem lettek átalakítva. 

Mióta az autó elkészült, egy versenyen voltam már vele, két másik autóval együtt, de helyezést sajnos nem értem el. Ezért a következő versenyre két új makettel készülök, amelyek még ennél a Lambónál is izgalmasabbak. Az egyik már készen várja, hogy felkerüljön a Kisautó blogra.

 Körülbelül 1:16-os méretarányú

18 komment

Címkék: lamborghini gallardo papír makett

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr414580818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atis52 2012.06.13. 15:21:18

Szép munka, gratulálok ! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.13. 15:26:41

"Mióta az autó elkészült, egy versenyen voltam már vele, két másik autóval együtt, de helyezést sajnos nem értem el. "

Akkor milyen lehetett, ami elért?
Respect, szép lett!

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.06.13. 15:30:44

Jól értem, hogy ez papírból készült...? Risztekpa.

velo · http://www.astra-coupe.hu 2012.06.13. 15:35:18

szép munka, de az amit ez az ember csinál cseppet meggyőzőbb...
www.papercars.hu/

hamvast 2012.06.13. 15:37:03

immortalis: Jól érted, ablakokon és a rácsokon kívül mindene papírból van:)

ColT: Volt egy nagy verseny motor ami ugyanilyen stílúsban volt építve mint az én Gallardóm, abban egyetértettem h az nyert, gyönyörű volt. A második egy épület volt..ami már számomra kérdéses, hogy miért de ezt a zsűrire hagytam.

kicsidio 2012.06.13. 16:14:04

Szia!

Gratulálok gyönyörű munka!
Melyik versenyeken voltál?
Ne búsulj lesz még idő bezsebelni pár díjat!

Üdv: DIO

kicsidio 2012.06.13. 16:28:05

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe n.:

Szia.

Még a műanyag makettokat sem szokás tologatni:)
Annyi meló van velük, hogy senki nem tilitolizza őket.
Üdv: DIO

hamvast 2012.06.13. 16:50:22

ezt örülök h nem nekem kellett írnom.köszönöm

A Pelikán Makett kupán voltam tavaly Gödöllőn

velo · http://www.astra-coupe.hu 2012.06.13. 17:27:46

@hamvast: egyébként félreértések elkerülése végett: a munkád nagyon szép és tényleg maximálisan csodálom az ilyen hobbit (nekem is valami ilyesmi volt, míg aztán végül meló miatt nem maradt rá idő).

Szóval hajrá! És gratulálok a Lambohoz :)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.06.13. 17:44:29

@hamvast: gondoltam, hogy az ablak/rács az nem papír... :)

Tényleg lenyűgöz, hogy emberek milyen (szent) őrültek tudnak lenni, ha a hobbijukról van szó. Az iho.hu-n volt egy srác, aki az _összes_ valaha volt malév gépet megépítette, valamint ferihegy 2-es terminálját...

Pityubácsi 2012.06.13. 19:58:20

perverz és tetszik! :)

Kovacsla 2012.06.14. 12:20:02

@velo: Papercars úr apró fogása, hogy a papírmunkái között elsősorban koncepcióautók láthatók, amelyeknél nagy előny, hogy senki nem tudja, milyennek kellene lenniük, illetve nem lehet összevetni az eredetivel, így ha valamit technikailag nem lehet papírral megoldani, át lehet tervezni az autót :) Ezzel együtt le a kalappal előtte is!

hamvast 2012.06.14. 12:30:36

ez így is van. gyönyörűen dolgozik az úr, de nála csak ez a reakcióvan. én azt szeretem, hogy valaki ránéz az autóra és megállapítja h b..meg ez az igazi autón is pont így van. és ez a makettezés lényege tulajdonképpen

stavros79 2012.06.14. 12:46:51

Én is szoktam papírmodelleket összerakni, de a tied előtt le a kalappal ! Grat !!!

farönk 2012.06.14. 13:52:05

Majdnem úgy néz ki, mintha mondjuk egy Bburago modell lenne (már abból a korszakból, mikor nem Olaszországban készültek az 1/43-asok, hanem - mint minden más - Kínában). És mindez papírból... Meg nem mondtam volna. Gratulla!

Elijah_Baley 2012.06.15. 07:53:37

régen a modelek is sokkal jobbak voltak,még volt bennük anyag :)
süti beállítások módosítása