Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Csatlakozz

Belsőség RSS

Friss topikok

Játsszuk el Steve McQueent

2011.10.25. 18:11 Winkler Róbert

Melyik minden idők legjobb autós filmje? Nem nyitunk vitát. Az torzsalkodás nélkül kijelenthető, hogy az egyik legjobb autós film a Bullitt, ami magyarul a hétvégén majdnem egyszerre két csatornán is lement A San Franciscói zsaru címmel. Először az MGM-en, utána meg majdnem azonnal valamelyik közszolgálatin. Én nem tudom, hányadszor láttam, de egyre jobban tetszik. Eleinte borzalmasan lassúnak tűnt, most már kifejezetten tempósnak találom.

Egyszóval nagyon rossz nem lehet. Ennek megfelelően az internetes rajongótábor is jelentékeny, ha csak a youtube-os videók számából indulunk ki.

A Bullittot persze nem annyira Steve McQueen csodálatos alakítása miatt szeretjük, bár ha már az alakításnál tartunk, a Bullitt szerintem százszor jobban feküdt neki, mint például a Thomas Crown ügy címszerepe. De a Bullittban az autó üldözés a lényeg, ami a kortárs kritikusok szerint forradalmasította a műfajt. Mai szemmel elsőre lassúnak tűnik, néha kifejezetten nevetséges, hogy többször látszik a gyorsított felvétel. De a képek, a zene és a dialógok teljes hiánya mellett élvezetessé teszi az elképesztő táj, a Charger és a Mustang saját, szépen felvett motorhangja, és hogy bár időnként belegyorsítottak, azért – főleg a városban – elég keményen küldték az autóknak.

Nem bírom megunni, az a baj, bár a teljes szerkesztőség sem bírta kiókumulálni, mi végre van McQueen autójában a városon kívül váltásoknál az a dupla visszahörgés, de jól hangzik. Az egyik filmtörténész szépen végigmegy az eredeti útvonalon, ami egyrészt azért érdekes, mert így vágatlanul és nem nyélgázon simán eltart tíz percig, másrészt a Steve McQueen-rajongóknak furcsa flash, hogy szinte minden változatlan – a kék ég, a házak, a fák vagy a villamos, de közben csupa jellegtelen, 90-es évekbeli autó borítja a parkolóhelyeket. Csak a benzinkútba csapódás hiányzik a végéről.

Előfordul, hogy újrajátsszák az eredetit, de legalábbis 30-as tempóban csettegnek egy 68-as, fekete Chargerrel, mögötte meg egy zöld Mustang Fastback. És közben szemből áttűnik a képen egy békaszemű Micra.


És hogy kerül mindez a Kisautó blogra? Hát úgy, hogy kreatívabb rajongók slotcarokkal próbálják újraforgatni a híres tíz percet. Itt van például az igényesebbje, aki azzal fenyeget, hogy 2011 elejére elkészül vele. Ígéretes, ígéretes, reméljük, nem ment el a kedve.


Nem mindenki igényeskedi agyon. Ebben a próbálkozásban sokáig csak a zoomot rángatja az operatőr, de a film második felében tényleg jön-megy a slotcar-Mustang. A filmzene kicsit megbocsáthatóvá is teszi az egész töketlenkedést, a végén pedig felirat tájékoztat arról, hogy hamarosan elkészül a rész, melyben a Mustang megtalálja a Chargert.


Gondolom, lehetne még túrni különböző játékokkal újratöltött híres autós üldözéseket, de egy biztos: a Bullitthoz, legalábbis a városi részekhez akkor is a slot car pálya a legjobb, ha a film stoptrükkel készül. Aszfaltot viszonylag könnyű imitálni, de a San Franciscói villamossíneket semmi más nem utánozza ilyen tökéletesen.

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr203326857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

porchmonkey (törölt) 2011.10.25. 19:19:05

Az egyik legmeghatározóbb autós üldözéses jelenet a filmtörténetben!Bár olvastam egy cikket régebben,azzal az emberrel,aki az autókat felkészítette és azt mondta,hogy a Chargert le kellett butítaniuk,mert kivitték versenyezni egymás ellen a forgatás közben és a Mustangnak esélye sem volt ellene.Szó szerint azt mondta,hogy:A Charger körbe autózta bármikor a Mustangot,ezért le kellett butítani(virsli gumi,stb.).Viszont Mustangot meg full-Nascar spec.-re hozták fel!A váltások közbeni hangokért meg ne aggódjatok,mert az meg nem eredeti,hanem az üldözéses jelenet közben egy GT40-es hangja van aládubbingolva.

porchmonkey (törölt) 2011.10.25. 19:51:54

Ja majdnem elfelejtettem,a sebesség!Nem volt az azért olyan lassú,mert a rendező kért tőlük 50-60 mph-t,ők meg erre mentek 80-90-et,városban persze!

Aeolian 2011.10.25. 20:23:46

A Mustang hangjai olyan szépek lettek, hogy a nagyobb hatás kedvéért a Vanishing point Challengere is kapott belőle az utómunkák során.

for-avar 2011.10.25. 20:38:38

Hmmm a Chargereket(R/T kivétel)szerintem nem kellett virsligumisítani(bocs)mert gyárilag is szánalmas abroncsai voltak...Mivel eredetileg ugye 2 ajtós Coronadoként született...a 64-es prototipusnak és a ferdébb hátú telelámpásnak nagyon kicsik a kerekei.A Lawman feliratos autó a bizonyíték keressetek rá
A késöbbi(dupla kereklámpás,hasáb lámpás)szögletesfarú,de még villanyborotva lámpésnak sem nagyok a kerekei.Az R/T az más...
A Mustang pony car azaz csak compact car,minimum 1el kisebb kategória.Jóval könnyebb is.Tuningolni is.Lehet hogy nem de a Mustang nem Steve saját autója volt?Vagy az a 60 másodpecben(Tolvajtempó)ban volt
Chargerben jobban otthon vagyok...a Mustangológiában viszont csak ránézésből nehezen mondom meg az alaptipusokat!A GT350 GT500 Cobra King Kobra azért megy mivel látam fogtam ültem bennük...

for-avar 2011.10.25. 20:41:54

Bocs egybemostam a Coronet és a Oldsmobile Toronado nevet
Helyesen Dodge Coronet

Jamesblond 2011.10.25. 21:07:40

A Mustang kölcsönzött hangjában a váltáskori gázfröccs az asszinkron váltó miatt van. Dupla kuplunggal kell váltani, ami úgy néz ki, hogy a kuplungot benyomva gázt elengedve kihúzzuk a váltókart üresig, ott felengedjük a kuplungot, rúgunk egyet a gázpedálba, majd kuplung benyom és váltókar behúz a következő sebességbe. Igazi jól odafigyelős férfi munka ilyen autót vezetni, a szinkron váltót akkoriban erős autókba sérülékenynek tartották.
A filmben a Mustang hátsó hídja csoda hogy ki nem szakad mikor tolatnak vele :) aztán meg anyáááám mekkorát firkál! Oké, nincs sper, meg csak egy kerékkel, de ahhoz is azért kell erő. Örök kafa film, ahol halljuk az autó hangját, meg nem számítógéppel van csinálva stúdióban, steril körülmények között. Ma már nincs ilyen.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2011.10.25. 21:22:23

Nincs egy órája, hogy tecsőn megnéztem az üldözéses jelenetet (többedmagával).

amenta 2011.10.25. 21:23:32

Én azt olvastam egy cikkben annak idején, hogy a chargert úgy használták ahogy volt, ellenben a mustangot folyamatosan javítgatni kellett, mert a futóműve nem bírta az igénybevételt. A motoros résznél látszik is ahogyan kifordul az első kerék a helyéről.

amenta 2011.10.25. 22:08:44

Egy kis behind the scenes
http://www.youtube.com/v/E_VrwgNS-xk#!

mate_com 2011.10.25. 22:36:56

Sziasztok!

Tudom, hogy nem igazán vág témába az alábbi videó, de szerintem érdemes megnézni. Én nagyot néztem, amikor megláttam ezeket a kisautókat:
www.youtube.com/watch?v=SPslO_JuxzQ&feature=related

kicsidio 2011.10.25. 22:59:03

Most volt múlt péntek este az MGM-en de a magyar címe az volt:"San Fransisco-i Zsaru".
Amit még észrevettem filmes bakit, hogy a Charger elhagyott 2 dísztárcsát és később három van rajta:), de ettől függetlenül tetszett péntekig nem láttam csak olvastam a filmről.Tetszett:)

ledo76 2011.10.25. 23:35:00

Imádom a Bullit-ot, meg a benne szereplő autókat, de Remy Julienne autósüldözései sokkal látványosabbak voltak. Azután a Bullit vérszegénynek tűnik, pedig 4x erősebb autók szerepelnek benne.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.10.26. 00:18:34

"a Charger és a Mustang saját, szépen felvett motorhangja"

"az a baj, bár a teljes szerkesztőség sem bírta kiókumulálni, mi végre van McQueen autójában a városon kívül váltásoknál az a dupla visszahörgés, de jól hangzik."

Akkor idézek:

"The sounds emitted by the Mustang suggest a lot of double-clutching -- something that would not have been needed with a '68 Ford transmission. McQueen confirmed that the sweet racket of the car's engine and transmission were overdubbed recordings of a Ford GT40 driven at full tilt."

auto.howstuffworks.com/mustang-bullitt.htm

Nyiri 2011.10.26. 07:55:14

Hali!

Én több helyen olvastam, hogy nem volt felgyorsítva. Néhol tényleg 100mph-val száguldoztak. A Chargert Bill Hickman vezette, aki akkor nagyon menő kaszkadőr volt. A mustang nem Steve-e volt csak miután vége lett a forgatásnak szeretette volna megvenni (hiába meg volt rongyolva) csak nem tudta. Érdekesség az még hogy 4 sebességes manualis volt a Mustang és végig Steve vezette.

Amúgy van egy baki a filmben. Mikor felrobban a benzinkút látszik a háttérben hogy a Charger elmegy a kút mögött.

GRX 2011.10.26. 09:53:40

A Ronin párizsi üldözését (5-ös BMW vs. 406) utánozza már le végre valaki, könyörgöm. Köszönettel.

Jay350i 2011.10.26. 12:01:15

Üdv
Abban igazatok van, hogy ez az üldözéses jelenet a maga idejében forradalmi volt, de azóta (ha a technikai fejlődéssel együtt nézzük is) rengeteg relatív értelemben is jobb mű született. Példáúl az 1974es Gone in 60 sec (tolvajtempó) kb 35perces utolsó üldözése, (HDban fentvan youtubeon az egész ha érdekel valakit) messze lepipálja a Bullitot, még akkor is ha a két film forgatása között eltelt technikai fejlődést hozzá is vesszük. Én azt tartom minden idők legjobb üldözésének, még senkinek nem sikerült reprodukálni.
Valamelyik kolléga írta a Ronin E34M5 vs Peugeot üldözését, az is megérdemel egy elismerést, tényleg nagyon látványos. Maiakkal az a baj, hogy fizikailag nincsenek átgondolva, annyira látványosak akarnak lenni, hogy mindenféle trükköket bevetnek amitől az egész valótlan és nevetséges lesz.

spinat 2011.10.26. 12:50:15

na és mi van a Blues Brothers autós üldözésével? az talán kutya?
;)

lutria 2011.10.26. 12:52:22

+1 "baki" hogy a hegyről lefelé vezető úton egy zöld bogarat csak 4X előztek meg...:)

játékolajtartályhajókajütajtóhajtogató 2011.10.26. 15:24:00

www.youtube.com/watch?v=7GKP_dB3Hmw

Hát pedig ennél überebb autós üldözés NINCS! Teljes hang, no gyorsítás, minden snitt a valóságnak megfelelő és valahogy ezt sosem emlegetjük ilyen témánál....

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.10.26. 22:05:24

@Nyiri: Nemvégig McQueen vezette. Pl. belső nézetben akkor érhetőtetten, hogy amikor a belső visszapillantóban hol lehet látni az arcát, hol nem. Amikor nem, akkor kaszkadőr.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.10.27. 08:51:55

@Sam. Joe: Felejtsétek el, nem írtam semmit! Kinagyítottam, nem az.

Béla_ 2011.10.27. 10:10:56

játékolajtartályhajókajütajtóhajtogató: AZAZ! MadMax, mekkora! :) Ezerszer megnéztem ezt a részt, hatalmas! Főleg amikor csórikáim másodszor zúzzák le az autót, mert banánba hajtanak vele egy japán kisbuszt. Kocsinak nincs eleje, de azért beindul és mennek tovább. :) Csak a legvégért kár: Olvastam hogy szereltek egy rakéta hajtóművet a kocsiba, hogy azzal gyorsítsák bele a felborult pótkocsiba. Egyszer tudták felvenni a jelenetet, és elkanyarodott az a fránya autó, nem szaladt bele a pótkocsiba. A maradékból vágták össze a végét. Látszik a rakéta hajtómű, hogy nincs az autóban motor, és nem ül benne senki. :)

iota draconis 2011.10.29. 23:31:11

azért az első videóban 3:41-nél a tájmvarpot érdemes megnézni :D

Tzl 2011.11.11. 21:06:21

Meg a két kocsi súlyelosztásbeli különbsége, pl 4:50-nél: a Charger mindig ugratás után orra érkezik, a Mustang meg gyönyörűen négykerékre.