Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Elakadtam a váltóval, miből van ez?

2010.12.27. 10:25 Csikós Zsolt

Elkezdtük szétszedni Bálint fiammal a karácsonyra kapott Star-motoros autót. Egy Simson karburátor kell hozzá, azt már tudom, nem félek tőle, az lesz.

Fontosabb dolgoknak láttunk neki. Kerekek, fék, váltó. Ott kezdődött, hogy a kereket nem tudtam leszedni, mert a kerékagyról nem akart lejönni, a kerékcsavarok viszont elforogtak. Végül két csavart leflexeltem, egynél meg kifeszítettem a felnit, és azt így ki tudtam tekerni.

De milyen fékdob ez? Nem hidraulikus, papírvékony, háromcsavaros, olyan húsz centi átmérőjű.

A váltó pedig mintha nem találna a gyomrában egy fokozatot sem. Elméletileg egy 3+R fokozatú valami ősrégről.

A féltengely-tokok gyárinak tűnnek, a nyomtáv olyan 120-130 centi lehet, nem látom vágás, kaszabolás nyomát.

Vagy egy farmotoros autóé (de ilyen pici?), a negyvenes-hatvanas évekből (Renault 4CV?), vagy egy elsőkerekesé, és a tengelycsonkokon túl volt a csukló, ami valószerűtlennek tűnik, mert nemigen tudok merev első hidas elsőkerekes autóról.

Valakinek van egy tippje, hogy mi lehet ez? Mert akkor már eséllyel tudnék alkatrészt vadászni.

Egyelőre itt akadt el a projekt, most rágódom, hogy szedjem le a rárohadt fékdobokat az agyról. Lehúzó körme nem fér be a dob pereme mögé, próbáltam két csavarhúzóval befeszíteni, és leütni (alapos csavarlazítózás után) de meg se moccan.

Ja, pörzsölővel alaposan meg is melegítettem, úgy se.

Fiúk, lányok, valakinek valami épkézléb ötlete? Köszi előre is, bármit sejtetek.

108 komment

Címkék: totalcar flotta karacsony simson benzines kisauto

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr612540868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pincze 2010.12.27. 11:37:41

Melegítés , hűtés vízzel, újra melegítés , közben kocogtatás finoman . Olcsó lehúzó körméből leköszörülni.
Érdekes szerkezet , nem egy tucat kínai .

VacakBlogHu 2010.12.27. 11:38:36

Ha egy újat építenétek 0-ról, jobban járnátok...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.12.27. 11:41:23

@504Laci: Jó az öreg a háznál:))
Én is arra gondoltam, hogy az a féltengelytokozás sehogy sem lehet eredeti, mert vagy belül van csukló, vagy sehol. Az utóbbi pedig egy autó esetében teljesen kizárható.

Bub 2010.12.27. 11:42:15

Az összeállt fékdobokat mi Samukával (5 kg.) szoktuk jobb belátásra bírni. Ésszel, de határozottan, a dobot folyamatosan forgatva (1 ütés, 1 forgás)... Persze igaz, amit már mondtak, hogy a vastagságtól (vékonyságtól) erősen függ a siker ... kép alapján jó kis türelem játéknak ígérkezik. (Kezekre vigyázni, a végső összeomlás előtt a gyereket kéretik hallótávolságon kívülre "juttatni"!!!)

MetalWarrior 2010.12.27. 11:43:03

Csík!
karburátort adok, ha kell, Simson SR2E- ét, az szerintem passzol a starral.
A fékdobra (ha nem öntvény) hegesztenék füleket és azokat húznám lehúzóval.
A váltó nem tudom mié lehet, majdnem rávágtam 126p de az 4 + 1 fokozat.

Üdv.

Phrascarica 2010.12.27. 11:50:41

ez egy igazi projekt autó, összehozza a családot :)

karlmann 2010.12.27. 11:56:35

A váltó nem tudom milyen, de a dobokat úgy tudod leszedni, mint a Trabinál. Ha tudsz szerezni Trabi agylehúzót, akkor azt csak ki kell fúrni, ha nem, akkor a következőt kell csinálnod. Kell egy az agy átmérőjénél nem nagyobb, legalább 5-ös lemezdarab. A közepére legalább akkora lyuk kell, mint az agy mérete, arra rá kell hegeszteni egy azonos méretű, vastag falú, ha lehet kovácsoltvas csődarabot, ami magasabb kell legyen, mint amennyire az agy csavar kint van az agyból. A ráhegesztett csövet le kell zárni egy szintén legalább 5-ös lemez darabbal, majd a lemezdarabot ki kell fúrni a közepén és rá kell hegeszteni egy 10-12-es anyát. Kell bele egy ugyanilyen csavar, aminek a vége olyan legyen, mint bármely lehúzóé, hogy illeszkedjen az agycsavarhoz.

A használat: az agyról vedd le az anyát, tedd fel a lehúzót, rögzítsd a kerékcsavarokkal, ha másként nem megy csípd hozzá hegesztővel, majd tekerd a csavart befelé, és mind a csavar fejét fejét, mind az agyat körben kocogtasd kalapáccsal. Az ilyen típusú agyak csak így jönnek le. Befújhatod mindenféle dezodorokkal, de ezek a cuccok nagyon rá tudnak rohadni, a tengelycsonkra, ezért a csavarlazító csak önámítás, lehúzó nélkül nem fog menni.

Nem okoskodni akarok, de egy kispolszki váltó-erőátvitel-felfüggesztést nem egyszerűbb lenne vaterázni, majd ráépíteni?

Kitartás, ilyen apukával kevés gyerek büszkélkedhet, hajrá!

kígyó.ubulka 2010.12.27. 12:05:42

Megfogni valami párezer ft-os olajszűrő lehúzóval próbálnám, elbaszni az is jó. Lehúzni meg kerékagy lehúzó.
Jobb ha valakitől kérsz vagy elviszed levetetni mielőtt elbaszod és cserélheted féltengelyestől.

kígyó.ubulka 2010.12.27. 12:08:25

Az a beletört parafadugó a bal féltengelykimenet felett valami kurva impozáns. Olyan igazi magyarisztáni igénytelenség eszencia.

énjobbantudom:) 2010.12.27. 12:08:31

Egy kisméretű fékdob lehúzót kellene átalakítani a célra, belefúrni a megfelelő osztókörön a három furatot.Amúgy jó játék lesz, én is kérek ilyet jövő karácsonyra :)

mtk001 2010.12.27. 12:13:05

Nem kis meló lesz !
Kitartást hozzá.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.12.27. 12:13:36

Ez a dob valószínűleg házi, cső és körlemez összegyógyítva. Valószínűleg kúpos az agya, lehúzó kell hozzá.

Végszükség esetén vékony flexkorong/fűrészlap, és érzéssel, két oldalról végigvágni, a peremtől a tengelycsonkig.

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2010.12.27. 12:17:03

Csikós, Csikós, te szopni jársz ide! :D
De tényleg, az ember már-már sajnálni kezd, mikor olvassa a krisztusi szenvedéseidet, a szélmalomharcaidat a berohadt csavarokkal, paranormális hibajelenségekkel, röpködő százezrek, így szopás, úgy szopás, de azért valld be, hogy valami perverz vágyat érzel az iránt, hogy egyszerre legalább három működésképtelen jármű legyen a tulajdonodban.
Ráadásul úgy néz ki szép lassan a fiaidat is megfertőzi a Csikós-kór, na szép! :)

tiger1342 2010.12.27. 12:25:32

@Lakótelepi Ladás hülyegyerek: Merhogy a fiát szerinted nem Csikósnak hívják?? :)))))

luck66 2010.12.27. 12:28:34

@karlmann: igazad van,15-ért komplett autó kapható,abból kimenteni,beleépíteni

Ada 2010.12.27. 12:37:28

a fékdobra hegesztenék 3 db 2cm butyköt L vasból. Van olyan 3 karú lehúzó, középpen menetes csavarral, pont ilyen célokra. A menetes csavar a tengelynek támaszkodik, minnél jobban csavarod, annál jobban húzza le...
Ha akarod, kölcsön is adhatom. De Vágsellyén van (Felvidék)

Ada 2010.12.27. 12:42:09

Bocs, írtad, hogy van lehúzód...
Akkor csak a 3 bütyköt kell felhegesztened...

Daniel0331 2010.12.27. 12:47:26

A fék is lehet hogy valami francia autóról való... Mekkora a lyukosztása?

1ns0mn14 2010.12.27. 12:52:15

Hát már önmagában 3 csavar... Eléggé behatárolja ekkora méretben a lehetőségeket.

vnweb 2010.12.27. 13:14:52

Csikós úr a képzeletbeli szopó rollert 2 lábbal hajtja! :)
jó project lesz!

atabi 2010.12.27. 13:17:44

hozd el,leszedem nektek.

*Steve 2010.12.27. 13:22:40

Trabant agylehúzóval lejön ez semmi mint egy vastag acél öntvény 3 lyukkal 2 széle egy közepe a 2 szélét ráfogatod a közepén meg egy jóvastag menetesszár teker

ha jól emlékszem otthon talán még megvan ha érdekel Csikós úr dobj egy mailt

luck66 2010.12.27. 13:37:24

nem lehet,hogy a "felnihez" készítette egy ügyeskezű lakatos?

beluska001 2010.12.27. 13:40:33

Szegény gyerek kapott karira egy valag szopást apjától . Majd ha menni akar ezzel a szőrnyű lélekvesztővel elötte tanuljon meg szerelni is.
Jó állapotú gokart 100.000.- ért és még élvezné is a gyerek.

Nancsi 2010.12.27. 13:49:47

kígyó.ubulka: a parafadugó az tuning. Mondj valamit ami könnyebb nála, és ugyanúgy megfelel a célnak :-D

csesszelekmeg (törölt) 2010.12.27. 13:50:08

@kígyó.ubulka: Na ja!

Ilyen nekem is volt. Egyszer vettem egy tuningolt E-MZ-t. Kb. 30 eves oskovulet volt. Amikor szetszedtem hogy lecsereljem nagyobbra/ujabbra a hengert elhulve lattam hogy a fotengely sonkakat kiesztergaltak. A lyukakba nyilvan hogy a kompresszio(szivo) ne vesszen el parafadugokat, meg lefureszelt seprunyelet tettek!!!
Alapbol nem volt rajta a dinamo, szoval kb. vagy 1 kiloval konnyebb volt a fotengely minusz az esztergalas. A gyujtas csak akkumulatorrol ment. Porgott vagy 8-10 ezret a joszag. Egyszer romma is tortem magamat vele.

Komolyan a Magyar hazi tuningot nem lehet uberelni! Ha igazi tudasra akar az ember szert tenni, ahhoz eloszor egy Zsigulira van szukseg, vagy egy Simson es vagy Mz-re, ha motorrol van szo. Autoszervizben eletemben egyszer voltam, akkor is kenyszerbol pedig 18 eve autozom es nem ez a szakmam. Igaz elotte volt sok Simson, MZ, Romet motorom, meg Trabant, Wartburg, Lada autoim. Szoval volt min tanulni :))

GiXXXer 2010.12.27. 14:00:51

@csesszelekmeg: MZ-k esetében nem ritka a fúrt főtengelysonka , parafa nem tudom, hogy a legjobb megoldás-e, mert ugye nedvszívó. Én műgyantás megoldással találkoztam, de hallottam olyanról is, aki vékony lemezköröket ragasztott a peremezett lyukak oldalaira. Bár 8-10.000-s fordulathoz már minden mást is ki kell cserélni, dugót, hajtókart, usw...

Hurri Kán 2010.12.27. 14:04:00

Tippeljünk, hogy a Ponton, vagy ez a gokart lesz -e kész hamarabb :))

Gomulka Béla 2010.12.27. 14:06:56

Bezzeg az asszony motorja megy, még papírja is van neki. Gyáva kukac!

sealard 2010.12.27. 14:17:09

@Gomulka Béla: naná! ha nyugodtan akarsz szopni, asszonynak csak neki tetsző dolgokat kell a feneke alá tolni. az hogy te mivel próbálod az előtted álló távot legyűrni, a házisárkánynak abszolút mellékes :D:D

oregzold 2010.12.27. 14:25:12

a fékdobon van még egy sülyesztett csavar,vedd az is ki.Lehet,hogy a rozsdátol nem látod!

Csikós Zsolt 2010.12.27. 14:31:18

@504Laci:

Gondolhattam volna, hogy te tudod majd elsőnek :-)

oregzold 2010.12.27. 14:32:25

ha kiszedted,ne melegitsd,hanem finomam kalapáld az oldalát.Körkörösen.

Jamesblond 2010.12.27. 14:50:30

Remélem sikerül hamar "lábra állítani" a szerkezetet. Nem szabad figyelmen kívül hagyni hogy egy fiatal fiúcska türelme hamarabb lejár mint egy felnőtté.
Kis polski váltót bele és kész. Pár 1000 Ft-os tétel.

oregzold 2010.12.27. 14:52:57

ha a rugó nem tört el.akkor a fékpofák nem tudnak a dobhoz szorulni.

oregzold 2010.12.27. 14:57:27

persze hogy nem férsz be.A dob mögött egy porfogo lemez van.

Krisi 2010.12.27. 15:24:46

tegyél bele V8-at!

Csikós Zsolt 2010.12.27. 15:49:44

@Rikiren:
Nem szalagfék, amennyire belelátok, hanem dob. De ez szétszedés után derül ki...

Csikós Zsolt 2010.12.27. 15:51:29

@Bub:

Én is melegítettem/hűtöttem, az én Samukámnak még nincs neve, de az is vagy négy, vagy öt kilós :-)

Csikós Zsolt 2010.12.27. 15:54:01

@luck66:

De szerintem is egyedi készítés, amit fentebb olvastam, olyan lehet, egy vastagabb lemezből készült dob-agyrész, és köréhegesztve valami lemez dob.

Csikós Zsolt 2010.12.27. 15:55:48

@oregzold:

Honnan tudod, hogy van ott egy csavar? Tényleg van egy lyuk merőlegesen a tengelyre a kis kinyúló részen, de már kitakarítottam, és nem találok benne csavartot.

luck66 2010.12.27. 16:26:02

@Csikós Zsolt: a jármű főbb alkatrésze is francia vonalat tükröz /váltó-R4 / 3 csavaros felni felfüggesztés,ami szintén renault,citroen,sőt oltcit koppintás és elképzelhető,hogy a fékalkatrészek is ilyen autókból jöttek

első 2010.12.27. 16:26:48

Mi, ez a szégyen? gokart? A moldvai csángók értelmesebbet faragnak fűzfából vagy fonnak nádból. Laikus baromság egy ilyennel égetni a gyereket.

motorsport77 2010.12.27. 16:38:00

@első: TE szebbet-jobbat csinálnál? Szerintem nem.

Szerintem is francia a cucc. Valami régi hátsókerekes farmotoros kis renault, szerintem a féltengely le lett rövidítve.
Nem lenne egyszerűbb leszedni az egész féltengelyt, és egy satuban talán le lehet műteni....

tükörfúró 2010.12.27. 16:49:45

Először is gratul a géphez és a +lepetéshez!

Nem lehet, hogy azt a fékdob izét egyszerűen összehegesztették a féltengellyel? Belülről még lehet bontani, ez nem autó ahol számít a kopó alkatrészek cserélhetősége meg ilyenek (már ahol..:))

Ha huzni kell.....pl Skodánál sem a peremmel szórakozunk, ugyis letöri vagy kifordul a csapágylehúzó..

Hanem a kerékcsavaroknál fogva húzunk, külön ide való, a féltengely végére támaszkodó finommenetes lehúzóval..
Csapágylehúzó is összetoldható egy alátéttel ilyenre, de a legtöbb nem bírja, kifordul vagy törik,...vagy féltonna erőt kell kifejteni..

Ha ez nem megy (pl nincsen ilyen doblehúzó) akkor egyszerűen beütjük a féltengelyt egy 20kilós kalapáccsal, annyit a tulvége tud a váltóban mozogni, és a kúp dörrenve elengedi a dobot.

Én már az elforgó kerékcsavaroktól furcsán néztem, még a skodának sem szokott a tőcsavarja a dobbol kiszakadni, pedig az igazán puruttya autó..

(pl simán letörik 130nál a féltengely vége, aztán elmegy a kerék fékdobostol sétálni, kidönt egykét házfalat, kettéüti akit eltalál, meg ilyemsi..)

A féltengelytok szerintem azért gyárias, mert GMKs fusiban, igazi gyárban (ikarus?), profi rajzbol, profi gyártásban készülhetett a 80as évek elején ..

tlacka 2010.12.27. 17:35:43

A három csavarról a Dacos jutott eszembe, de ez csak vicces ötlet.
Nem lehet, hogy daru, lift vagy valami hasonlóból van a fék és úgy lett átalakítva?
Mégegyszer mondom, ezek csak találgatások.

Matthäus25 2010.12.27. 17:51:45

Én is kerti kistraktorra tippelek, a méret nagyon arra utal.

Csikós Zsolt 2010.12.27. 17:57:25

@motorsport77:

A váltót 504Laci már kitalálta, ott van fent az első tíz komment között. De a fékdob túl kicsi autóra, ráadásul nem hidraulikus, az a lift például nem rossz ötlet. De szerintem motorról jött a fékbetét és a működtetés, a dobot meg lemezből hegesztették egy vastagabb, kör alakúra levágott mások lemez szélére.

mtk001 2010.12.27. 18:08:12

@Csikós Zsolt:
A Ladánál és ha jól emlékszem a Trabinál is volt benne csavar.

motorsport77 2010.12.27. 18:21:02

@Csikós Zsolt:
Bocsánat nem olvastam végig minden kommentet.
Az azért nagyon komoly meló olyan pontosan megcsinálni hogy ne üssön (már a fékdobot) egy TSZ melléküzemág gépműhelyében, biztos sok mindent le lehet gyártani. Ilyen helyeken gyártottak lifteket is, lehet hogy tényleg onnan való a dob.
Elég profin meg van csinálva. Jó gép lesz az, a nyáron lehet már vele csapatni a telken:)

bulvárcsávó az rtlklub sztárja 2010.12.27. 18:27:16

Szerintem egyértelműen Csonka-tricikli, vagy Goggomobil váltó. Esetleg a Dedics Ferenc féle kísérleti autóé. A fékdob pedig Adler Trumpf Junior, Topolino, vagy Zaporozsec? Jó, tudom nem vicces :DD

XGyurmaX 2010.12.27. 18:39:38

egy simson motorhoz egy autó váltó???
nincs túlméretezve egy kicsit??
Piaggio tricikliknek van hasonló váltója,meg féltengelye.a méret is hasonló.

esef 2010.12.27. 18:43:29

@Csikós Zsolt:
Szaros kenyér már a gyereknek is? :)

herpeszes ödönke 2010.12.27. 18:47:04

Hát Csiki, az egész projektben a gyerekekkel töltött idő fog a legtöbbet érni. Lehet, hogy nem a szarból várat építést kéne nekik megtanulni. Senki félre ne értsen, eddig is drukkoltam neked, és most is ezt teszem. Mindenesetre dokumentáld a folyamatokat. Hajrá, és eredményekben, egészségben gazdag új évet mindenkinek aki ezt olvasta.

Csikós Zsolt 2010.12.27. 18:48:12

@esef:

Egyelőre én eszem a sűrűjét... Bálint csak részfeladatokba kóstol bele ;-D

Csikós Zsolt 2010.12.27. 18:50:08

@herpeszes ödönke:

Tudod, mennyire élvezi? Megtanul a saját kezével megjavítani dolgokat. Ma már ez nagyon nem divat, elromlik kidobjuk, a karbantartást, mint szót, nem is ismerjük... Hátha még hasznára lesz, amikor jönnek a kínaiak.

Caldera75 2010.12.27. 18:58:07

Zsolti a helyedben meghagytam volna a Pandát. Azt kellett volna közösen megcsinálni :)

tlacka 2010.12.27. 19:00:42

Közben agyaltam a liftes dolgon, de nem olyan nagy ötlet, ott jobb a külső pofás, egyszerűbben elhelyezhető. A motorból való eredet tényleg racionálisabb

Vhornet 2010.12.27. 19:30:50

A váltó ha egy sebességet sem vesz, akkor nem hinném, hogy nagy baja lenne! Le kellene kapni a váltókart a négy csavarral. És megnézni a kulisszát, mert szerintem ott van a kutya elásva!

zootyo 2010.12.27. 19:37:05

Tényleg érdekes hogy, egy 3 lóerős motorhoz egy ekkora váltó, difi van kapcsolva.
A simson blokkban van váltó, az most fixen másodikban van? Vagy közvetlenül a főtengelyről megy ki a hajtás a váltó felé? Szerintem nagyon gyenge lesz így. Talán jobb lenne simán a blokkban lévő váltót használni és csak egy difit berakni vagy egyszerűbben csak simán lánccal meghajtani a hátsó tengelyt (esetleg csak az egyik kereket).

zootyo 2010.12.27. 19:39:43

A másik probléma az a hűtés. ez nem turbóhűtéses ha jól látom. Kétlem, hogy elég menetszelet kapna ott hátul. Nyáron tuti meg fog szorulni, főleg hogy jól le is van terhelve.

zootyo 2010.12.27. 19:44:39

Bocs, most látom hogy turbóhűtéses az.

Merida001 2010.12.27. 19:46:49

A váltóról (bár az nagyobb azért, legalább is hosszabb) a VW Bogáré ugrott be. Ugye az is farmotoros...tehát nem véletlenül ugorhatott be. az nem lenne jó ebbe a technikába? Jó 4 sebességes...de miért ne??:) Jó a cikk nagyon Csikós úr, várjuk a folytatást!!!:)

Makkai 2010.12.27. 20:00:14

Üdv Zsolt!
A karbi és a henger közé még hiányzik egy közdarab,így alsó fordulattartományban kicsit "butább".

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.27. 20:19:33

@Merida001: egy háromlóerős simsonnal meghajtva??
elvész a lóerők nagyrésze.Itt az egész konstrukció hibás.minek beépíteni egy váltót az amúgy is váltós simson elé??
a féltengelyek fixek tehát nem a rugózás miatt.
én a motort egyszerűen beépíteném hosszában hátul egy fix tengelyt hejtva egy lánccal.
Itt óriási hajtási veszteségek vannak feleslegesen.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.27. 20:27:39

az egész el van nehezítve a simson blokhoz képest.
a váltó működése is egyszerűbb ha a motorét használjuk ami egy síkban mozog.Én átkostruálnám használhatóra ez a régi renault váltó örök probléma forrás lesz ki kell hajítani belőle.a simson blokk egyszerű de nagyszerű:-))

lally 2010.12.27. 20:34:04

De az biztos, hogy a gyerkőcök az alvázvédelmet és a fényezési melót fogják a legjobban imádni! :)))

tailor13 2010.12.27. 20:56:39

Doblvételhez a kalapálát javaslom... én így már szedtem le berohadt féket, fárasztó, de, lejön.

Körbe, a fékfelületnél csak kívül, üsd, egy normális, emberi méretű kalapáccsal, nem samuval, meg ilyenekkel. Nem kell félteni, normálisan meg lehet csapkodni, csak mindig forgass rajta, mint ahogy előttem is mondták.

A simson blokkhoz valóban nehéz ez a hajtáslánchoz ahogy Gyurma kolléga mondja... Én egy diffit tennék csak rá, aztán viszont látás... Vagy a tuninghengert rezóval :D
Kitartást hozzá :D

sezlonyrugo 2010.12.27. 21:06:56

én mint szakember :) ráhegesztenék a dobra egy 10-es kazánlemezt aztán lesz ami lesz....

makmarci 2010.12.27. 21:09:40

@Csikós Zsolt:

Jövőre, amikor rájön, hogy amit megjavított mégsem jó, bármit is tesz, megtanul majd újat építeni ! Az is jó mulatság ám ! ))

Csak így tovább !

(ha megpusztul a simo blokk, én biztosan valami 4ütemű vackot raknék a helyére...)

Csikós Zsolt 2010.12.27. 22:22:57

@zootyo:

Átépíteni nem akarom, nem arra készült, hogy vég nélkül építsük, hanem hogy két-három nyáron át a balatoni ház körül kicsit berregjenek a kölkök.

A Simson lánckerekének a helyére van betéve a köröm, ami a nyelestengelyhez kapcsolódik. Tehát elméletben 3x3 fokozatú (persze vannak nyilván átfedések). Én egyesben fogom hagyni a Szinyó váltót, nem akarom megölni a kölköket.

Csikós Zsolt 2010.12.27. 22:25:02

@Vhornet:
Ja, én is úgy gondolom, hogy valahogy szétugrott a kulissza. De ha nem, most már tudom, hogy R4 táján kell keresni bele alkatrészt.

rihe porrongy 2010.12.27. 22:33:21

"GIXXXer: ....parafa nem tudom, hogy a legjobb megoldás-e, mert ugye nedvszívó."

Én azért ezt a kijelentést átgondolnám még egyszer. Ha legközelebb társaságban felbontotok 1 üveg minőségi (parafadugós) bort, próbálj a parafadugóból kipréselni 1 csepp bort.... Még ipari présgéppel sem fog menni. :)

McK (törölt) 2010.12.27. 22:50:28

Egy dologra figyelj.
Soha ne keverd össze a saját álmaid a gyerekével.
Nehéz különbséget tenni..
Tapasztalatból tudom.

XGyurmaX 2010.12.27. 23:17:32

@McK: hát igen szülők maguknak veszik az ajándékot.:-))

Fox888 2010.12.28. 00:49:47

Nem akarok okoskodni és nagyon hajrá meg ilyenek. De nem lenne egyszerűbb és jobb egy 50es valami japán robogó hajtást bele dobni? Bele dobsz egy kipuf fojtást azt annyi. Hajtással együtt mehetne be amivel a fékproblémát is megoldod. ui.:Arany élete van a fiadnak :-)

Krisz_ 2010.12.28. 01:22:17

Zsolti, azon gondolkozom, mekkora szerencséd van, hogy nem két lányod született. Nem állna jól a kezedben a rózsaszín pónis házikó :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.12.28. 08:31:18

@Csikós Zsolt:

Elhangzott a trabi agylehúzó a fékdobokhoz.
Nem gondoltam át, hogy jó lenne-e, de ha igen, abból tudok adni egy garnitúrát!

ZYLO 2010.12.28. 09:12:34

Én szoktam ilyen szerkezeteket építeni és tervezni, de zsigeri ellenszenvet érzek az egzotikus alkatrészek iránt.
Hidd el Zsolt, SOKKAL kevesebb szívás egy ismert, könnyen beszerezhető típusból újraépíteni azt a hajtást, mint 50 éves, mókolt váltóba, egyedi fékdobba alkatrészt vadászni.

A konstrukció el van bonyolítva, ha nem sikerül kis diffit találni hozzá, egy egyszerű merev tengely és lánchajtás is jó lesz, mint a gokartokon. Füvön nem fog hiányozni a diffi.
Ja, nem kell vég nélkül építeni - normális lakatos egy, max két nap alatt meg tudja csinálni, ha megvannak hozzá a cuccok.

deak.atti 2010.12.28. 12:00:06

@Csikós Zsolt:

Üdv!

Figyelj csak: maradt a megboldogult 120 GLS-emből kettő darab fékdob-lehúzóm (az egyiket a Skodához adták, a másikat meg csak úgy kaptam). Ha leméred az osztókört, akkor az egyiket fel tudom ajánlani a gokarthoz, csak előtte Jenő bá'-val belefúratom a 3 furatot. Szólj, ha érdekel, illetve add meg az adatot, aztán intézem a gépmunkát. Tudod, hogy hova kell majd jönni érte ...:o)

DA

oregzold 2010.12.28. 12:05:52

Tuti,hogy R4-es váltó.Az R4-nél a motor elött volt a váltó.A dobnak is utánanéztem.Hasonlit szintén az R4-hez.

Surci 2010.12.28. 13:29:39

@XGyurmaX:
Helytelen megoldás.Piaggioé teljesen más.
Üdv:Egy Ape tulaj.

GiBR 2010.12.28. 13:48:23

Az R4-es fékdobjai évjárattól függően elöl 200 v 229mm, hátul 160 v 180mm átmérőjűek.

gn 2010.12.28. 15:32:29

Ez "belekühedt" :-)

trakee 2010.12.28. 16:26:50

Szerintem is barkácsmegoldás... Egy vascsőből, meg némi vaslemezből hegesztettek egy dobot, majd felesztergálták. A régi vízműtelepek kovácsműhelyeiben volt hozzá anyag, szakértelem, biztos ilyen helyen készült. (a kék is vízmű kék) Viszont ha így van, akkor vélhetően csak akkor bajlódtak a kúpos rögzítéssel, ha a féltengely gyári, és kemény, nem fogta az eszterga. Akkor pedig csak össze van rohadva. Visszatenném a kereket, és annál fogva, fával kicsit ütögetném, körkörösen...
A féklapok valami motorról származnak, nem? Nem Simson véletlenül?
A 3 kerékcsavaron át le lehetne húzni, igen ám, de ember a talpán, aki csőből, meg vaslemezből, meg anyából olyan szerkezetet hegeszt, ami a tengellyel párhuzamosan feszít, márpedig ha nem lesz egytengelyű, akkor valószínűleg nem húzza le. (vagyis ha nem kúpos, akkor igen, de ha kúpon ül, akkor nem valószínű...)

trakee 2010.12.28. 16:29:44

A váltó... Ki kell próbálni, hogy ha az ember hajtja, történik-e valami... Én is azt hittem a kis Porschéről (a traktorról) hogy csak 4 fokozatú, meg is hűlt bennem a vér, mikor láttam, hogy kéne lenni 5.-nek is, mert ott csak olyan furán áll a kar. Aztán egyszer menet közben kipróbáltam, és lám, furán áll, de megvan a fokozat!

nehogymárne 2010.12.28. 21:44:09

valszeg sokkal szebb és jobb projekt lenne nulláról építeni valamit. ilyen, vagy ennél jobb színvonalú alkatrészeket gombokért be lehetne szerezni... de akkor mi került volna (két szinttel) a karácsonyfa alá?

a cél maga az út. hajrá csik family!

cowach 2010.12.28. 23:05:41

Miből, miből? Hát alumíniumból! Rossz vicc volt, na! Dicséretes vállalkozás! Kölyökkoromban apu ígért nekem valami hasonlót, de sohasem lett belőle semmi :( Jó dolog lehet Csikóséknál felnőni :)))

kisdiszno 2010.12.29. 15:42:23

fékdobot annó ezerkecskéről ugy szedtük le,
hogy kerék le felbakol aztan felpörgettük 1-2-3-4 be aztán satu fék ugy ugrott le a helyéről akárhogyan volt rárohadva. lehet ez segítene

utalok minden motorost 2010.12.30. 13:11:20

Az egész egy rakás fos,nem érdemes rá költeni!Olcsobb ha egy kinai quadot veszel és rendesen összerakod!Az legalább bármikor beindul,nem nyomja agyon a gyereket ha felborul és nem égsz szénné ha meglátnak vele csapatni!

bb18 2011.01.08. 05:39:45

Több dolog is eszembe jutott:
1. a váltót dobd el, és etgyél bele P126 váltó+futóművet, jobban jársz az alkatrésszel, de még talán a munkával is.
2. Ha mindenképp ez, akkor lehúzó az agyhoz, kb 15 ezer ft a szet.
3. Ha nagyon jót és mégis egyedit akarsz akkor ezt javaslom : subaru 700 blokk+teljes futómű hátra. Nem egy nagy erőgép, a gyerek is elboldogul vele de jó és kibírós darab, alkatrész is van még hozzá.
Nem azért de nekem van egy ilyenem, és ez a tervem vele... :-))

petyalada 2011.01.11. 11:35:45

Csikós te rosszabb vagy 1 gyereknél!!
:)
Amúgy én megütném a tengely végét. Úgy elég határozottan. Trabinál is ez volt a jó módszer nekem.
Sok sikert:))
Ui. Jó ezeket olvasni!

Csikós Zsolt 2011.01.11. 12:45:55

@petyalada:

Ütöttem már... Két kalapáccsal is oldalról... Melegítettem is. Vót már ott minden. Most a diffi felől bontottam szét az egészet, de a dob így se jön le, marad a féltengely végén, sajnos a fékfedeleket se tudom leszedni.

petyalada 2011.01.11. 13:30:38

Bameg!!! Eleve a féltengely végére gondoltam csak...
Sajna a menet sérülni fog, de van ott még bőven!:)))
Hajrá!:)
Ui. Nem reped az olyan könnyen! Mármint a fékdob.

keepitretro 2011.01.13. 10:40:23

Mi egy speckó leütő szerszámot használunk az ilyen dobokhoz. Egy olyat kell elképzelni mint amit a karosszéria lakatosok használnak a spotterhez, csak nagyobb rajta a súly.
Fel kell csavarozni a dobra és le kell ütni az agyat. A legkíméltesebb módszer!

szatyi 2011.01.24. 10:11:00

Csikós Apukának küldeném szeretettel:
www.youtube.com/watch?v=WVK_4JWZw6c&feature=related

Esztétikailag más kategória, igaz, pénzügyileg is:
£7,050.

MetalWarrior 2011.03.19. 20:17:12

Lassan itt a tavasz, hogy áll a projekt ?
süti beállítások módosítása