Elkezdtük szétszedni Bálint fiammal a karácsonyra kapott Star-motoros autót. Egy Simson karburátor kell hozzá, azt már tudom, nem félek tőle, az lesz.
Fontosabb dolgoknak láttunk neki. Kerekek, fék, váltó. Ott kezdődött, hogy a kereket nem tudtam leszedni, mert a kerékagyról nem akart lejönni, a kerékcsavarok viszont elforogtak. Végül két csavart leflexeltem, egynél meg kifeszítettem a felnit, és azt így ki tudtam tekerni.
De milyen fékdob ez? Nem hidraulikus, papírvékony, háromcsavaros, olyan húsz centi átmérőjű.
A váltó pedig mintha nem találna a gyomrában egy fokozatot sem. Elméletileg egy 3+R fokozatú valami ősrégről.
A féltengely-tokok gyárinak tűnnek, a nyomtáv olyan 120-130 centi lehet, nem látom vágás, kaszabolás nyomát.
Vagy egy farmotoros autóé (de ilyen pici?), a negyvenes-hatvanas évekből (Renault 4CV?), vagy egy elsőkerekesé, és a tengelycsonkokon túl volt a csukló, ami valószerűtlennek tűnik, mert nemigen tudok merev első hidas elsőkerekes autóról.
Valakinek van egy tippje, hogy mi lehet ez? Mert akkor már eséllyel tudnék alkatrészt vadászni.
Egyelőre itt akadt el a projekt, most rágódom, hogy szedjem le a rárohadt fékdobokat az agyról. Lehúzó körme nem fér be a dob pereme mögé, próbáltam két csavarhúzóval befeszíteni, és leütni (alapos csavarlazítózás után) de meg se moccan.
Ja, pörzsölővel alaposan meg is melegítettem, úgy se.
Fiúk, lányok, valakinek valami épkézléb ötlete? Köszi előre is, bármit sejtetek.
Az utolsó 100 komment: