Carreráék nem férnek a bőrükbe. Nem elég, hogy minden évre kihoznak valami slot caros újdonságot, de tavaly elkezdték az RC-területet is meghódítani. Így szlogenjük, Motorsports at home, már tágabban is értelmezhető, mert a semmi közepén is lehet versenyezni a távirányítós autóikkal.
Hogy minél több emberhez eljusson az élmény (és persze hogy a lehető legtöbben vásároljanak Carrera kínálatából), a magyar Stadlbauer gondolt egy merészet. Állandóra telepített versenypályát csinálnak slot caroknak és RC autóknak. A Duna Plaza második emeletén található helyiség bizonyult a legjobb választásnak, oda elfér egy nagy 1/32-es digitális pálya, meg van hely a távosok kergetéséhez is. Csak pálya nem volt az RC autókhoz. Edvi Tímea, a Carrera, pontosabban a magyar Stadlbauer marketing managere megkért, segítsünk a pálya megtervezésében, kivitelezésében. Voltak pillanatok, mikor átkoztam a percet, amikor igent mondtam, de azt hiszem, sikerült látványos és egyedülálló pályát csinálni.
Pedig nem tűnik bonyolultnak a feladat. Kell egy hely, ahol biztonságosan lehet csapatni a kisautókkal. Az autók lehetőség szerint egy meghatározott nyomvonalon haladjanak. A felfestés nem elég, mert azon át lehet hajtani, és a kocsikázás fogalmatlan fel-alá száguldozássá válik, amiben az autók és a nézők is megsérülhetnek. Tehát kell valami, ami kordában tartja az autókat, bírja a kölykök kíméletlen gyepálását, könnyen telepíthető, stb. Csatornacső! -mondta Ubulka, aki a kivitelezés oroszlánrészét csinálta. És milyen igaza volt. Erős, mint a fene, egymásba lehet tolni őket, vannak ívek, elágazók, végdarabok... A pálya ívét már ki tudjuk jelölni, sőt, a csöveket lehet szépen dekorálni is, az autók szőnyegen futhatnak, de valahogy bele kellene vinnünk egy kis játékot.
Ugrató, az kell, nem vitás. Jó lenne köveken, homokon csapatni. Csak a kövek beszorulnak a különböző alkatrészek közé, a homokot széthordják a kisautók. Valamit ki kellene találni. Részletekbe nem mennék, mindenesetre a kavicsokat fixen rögzítettük, a homokos pályarészt is megoldottuk úgy, hogy senkinek nem fog homok korcogni a foga alatt. Azt, hogy mindezt hogyan sikerült megoldani, mennyi problémával szembesültünk a próbák és a végső kivitelezés során, nem részletezném, még most is a sírás kerülget mindannyiunkat. A lényeg, hogy sikerült, sem Ubulka, sem Csabi, Ubul jobbkeze nem kezd idegesen tikkelni, ha a pályára gondol, és már én sem forgolódom lázas verejtékben éjszakánként.
Elfogult vagyok, tudom, de szerintem elég pofás lett. A legkisebb, 2,4 GHz-es rádióval szerelt Carrera RC autó gyönyörűen ugrik, lelkesen kanyarodik, átszáguld a kavicson-sivatagon -ez utóbbi már önmagában is sok fejtörést okozott. Úgy kellett kivitelezni a műdomborzatot, hogy lehetőség szerint semmilyen körülmények között ne akadjon el a kisautó.
A pálya, pontosabban pályák a hétvégén már próbaüzemben nyitva lesznek, jövő héten ünnepélyes keretek közt meg is nyitják. Addig még kerül pár hangulatfokozó elem a helyiségbe, meg a pályákat üzemeltető fiatalok is beletanulnak a játékba. A fene sem gondolta volna, hogy ennyi dologra kell odafigyelni játék közben, de bizony, mire összeírtam minden fontos szempontot, két zsúfolt A/4-es oldal lett tele. Szerda délután a nagyjából húszfős társaságot elláttuk mindenféle információval, ami a slot car pálya és az RC-pálya használatához kellhet. Jó volt látni, hogy a fiúk-lányok mennyire lelkesek voltak, figyeltek, kérdeztek, én pedig legjobb tudásom szerint válaszoltam is. Kicsit olyan volt, mint tanárbácsinak lenni, ami meg kell hagyni, furcsa érzés, a tanárokkal sosem voltam igazán jó viszonyban. Most már tudom, nehéz lehet tanárnak lenni.
A sok infót eldaráltam, majd mindenki kipróbálhatta az autókat. Mivel volt egy nagyobb méretű gép is, amivel körözni lehetett, felhívtam mindenki figyelmét, hogy a kisebbik kocsi sokkal ügyesebb, a nagy Jeep kicsit esetlenül mozog ezen a pályán, igazából a nyílt terepen érzi otthon magát. Ekkor jött a pillanat, amire minden bizonytalan férfi vágyik. Feltettem a kérdést, ki melyik kocsival szeretne játszani, és a lányok mind a kicsit szerették volna. Aztán a pályán határozottan érvényesítették az akaratukat. A fiúk által vezetett Jeepet hol hátulról, hol elölről taszajtották meg. Egyik pillanatban azt láttam, hogy a Jeep maga alá gyűrte a kis buggyt. Már éppen megjegyzést akartam tenni, hogy micsoda dolog így rávetődni a védtelenre, mikor a lány ártatlanul közölte, hogy ő mászott a másik alá. Olvastam, hogy angol tudósok szerint a mai fiatal lányok nagyon is kezdeményezők, de hogy ennyire...
Azt gondolják, hogy a csajok csak bénáztak, azért mentek a másik autónak? Bbreeeet - rossz válasz. Tessék csak elmenni a Duna Plazába, kapásból két tökéletes kört (nem kell, hogy gyors is legyen) nyomni egymás után. Rögtön kiderül, nem is olyan könnyű pályán autózni. És tudják mi a legszebb az egészben? Hogy mindez ingyenes. Igen, jól értették, egy forintot sem kell azért fizetni, hogy a pályán elkenjük a másik száját, és megmutassuk, ki a jobb a slot car-, vagy az RC-pályán.
Természetesen a hivatalos megnyitón is ott leszünk, megmutatjuk, milyen az, mikor végre telt ház van egy hazai versenyen.