A múlt havi Jeep után nem gondoltam volna, hogy a japán cég elő tud állni még meredekebb géppel, de a Capo -féle Tatra, már csak a kerekek számában is rádupláz a Wranglerre. Nem is tudom, hogy nem tűnt fel, hiszen ezt gyártották hamarabb, és elég egy képet megnézni ahhoz, hogy lekűzdhetetlen birtoklási vágyat ébresszen a keleti blokk vívmányain nevelkedett férfiemberben.
Első hallásra talán kicsinek tűnik az 1/10-es méretarányú a teherautó, de az eredeti gép hatalmas méretei miatt a kicsinyítés után is 96 centi lett a végleges hossz, a súly pedig 12 kiló. Naná, ami a valódin fémből készült, az minimális kivételektől eltekintve itt is az, ráadásul megtartották az eredeti Tatra műszaki jellegzetességeit is: az alváz tulajdonképpen egy cső, ebből áll ki oldalanként négy darab lengőtengely. Tudják, utóbbi az, amelytől olyan lehetetlen szöget képesek bezárni egymással a kerekek, és amelytől annyira verhetetlen terepen. Aki ide kattint, az remekül megértheti miről is van szó az öcsém LEGO Tatráján bemutatva.
Komoly technikához komoly tálalás tartozik, így a Tatra az utolsó eleméig lebontva érkezik, egy hadianyag tárolására szánt faládában. Kedves geg a fedélre nyomott figyelmeztetés is: A doboz felbontásánál uralkodjon magán, mert a sokkhatástól elájulhat. Lehet, hogy ebben a humorban van némi költői túlzás, de a kínaik kilenc hónapot öltek a fejlesztésbe, és sokat elmond, hogy több mint ezer apró csavar tartja össze a gépet. Akit ez sem győzött meg a készlet összetettségével kapcsolatban, az nézze meg az összeszerelési útmutatót, amely egy DVD-re írt videó. Naná, ha papírra nyomták volna, még egy láda kéne a szállításhoz.
A részletek megszállott kidolgozása az, ami az átlagos modellek fölé emeli a Tatrát, ehhez elég csak megnézni a motort. Persze ez egy elektromos modell, de turbóstul, hengerfejestöl megmintázták az eredeti léghűtéses V8-ast, amelyen még egy hűtőventilátor is forog. Ez önmagában nem lenne akkora dolog, de a Jeephez hasonlóan a V8-as belsejében rejtették el a valódi, kefés villanymotort, valamint a szervókat is. Az 550-es méretű kefés motort egy háromcellás Li-Po akksi eteti, és ugyan a végsebességről nincs szó, de nem lennék meglepve, ha a hosszabb fokozatban akár hússzal is menne.
Háromra szervóra van szükség, egy a kormányzásért, egy a diffik zárásáért egy harmadik pedig a kétsebességes váltó kapcsolásáért felel. A kormánymű is megér egy külön misét, ugyanis a két első tengelyt ugyanaz a szervó mozgatja, egy mart, teljesen csapágyazott link-rendszeren keresztül, ez önmagában is gyönyörű. A diffizár mechanikája a C-profilú alvázelemben fut, és négy apró karral zárja a tengelyeket.
Ahogy a Jeep sem volt olcsó, ez sem az, messze nem, 2500 dollárba, azaz egész kevés híján 700 ezer forintba kerül. Tudom, önök is szinte görcsösen kapnak a tárcájuk után, de higgadjanak le, mindössze száz darab készült belőle, abból pedig jó eséllyel már egy darab sincs. Pedig, ha befejeztük az építést, nincs vége a lehetőségeknek: az ablaktörlőket is előkészítették a szervók fogadására, így azt is távirányítással működtethetjük, de hanggenerátor sem akadály, ahogy a világítás is kapható a Tatrához. Kárpótlásként nézzék meg, ahogy az RC ADVENTURES összeszereli a szinte milliméterre ugyanilyen elődmodellt:
Már a Facebookon is megtalálod a Kisautóblogot! Kattints és kövesd, hogy ne maradj le semmiről, ami nem fér el a blogon.