Az a baj a legóval, hogy drága. Ennél persze árnyaltabb a kép, de nyilván azért kerül sokba, mert jó. Mit jó, igazából szuper, amelynek egy dolog a kulcsa: a precizitás. Gondoljanak csak bele, az 1965-ben legyártott kockákat minden probléma nélkül illeszthetjük egy 2014-es készletből származóhoz.
Ehhez mérhetetlen precizitás kell, amely még nem olyan kivitelezhetetlen, de ezt a minőséget több tízmilliós példányszámban kell biztosítani minden egyes alkatrésznél. És ezt érdemes egy kicsit ízlelgetni: csak 2012-ben 45,7 milliárd milliárd (!) elemet gyártottak le, és a bolygó minden lakójára jut 85 alkatrész. Naponta 5,4 millió elem készül, képzelhetik, micsoda nyüstölésnek teszik ki az öntőformákat, amelyek ettől hamar deformálódnak, ami nem fér bele. Csak úgy tartható a magas minőségi szint, ha ezeket a több tízezer dolláros alkatrészeket sűrűn cserélgetik, hát ezért.
Mindegyik készlet zseniális a maga nemében, az apró makettektől a számítógép vezérlésű robotokig. Időről-időre megjelennek azonban olyan kiadások, amelyek visszafogottságukkal együtt - vagy pont amiatt? - lesznek a vágy tárgyai. Múltkor ez a csodás Mini, most pedig az a három autó, amely valószínűleg több fiúszoba falát díszíti, mint bármelyik playboy-nyuszi valaha is tette: a McLaren P1, a Porsche 918 Spyder, és a kiborító nevű, de végtelenül extrém Ferrari LaFerrari.
Sajnos ekkora méretarányban a kockák jellege miatt nem lehetnek végtelenül részletesek az autók, sőt, még némi fantáziával is rá kell segíteni a vonalakra, de kit érdekel? Mindegyik gép az eredetihez hű felniket, és jellegzetes matricázást kap, sőt, még egy villáskulcs, na meg az elmaradhatatlan figura is a készlet része. Én a 918-ast vinném, de bármelyiket szívesen felteszem a polcomra, ha itthon is elérhető lesz.
Aki valami kevésbé földöntúlira vágyik, annak tetszeni fog a Speed Champions család másik fele is: szintén licenszelt, Ferrari 458 GT2, és Porsche 911 versenyautók közül is lehet választani. A Forma-1 rajongói sem maradnak ki a jóból, számukra a McLaren csapat versenyautóját készítették el a dánok, ráadásul egy apró boxutca, valamint rajtvonal jár a kocsihoz. A készletek áráról még nincs hír, ez majd csak a 2015-ös megjelenés után válik biztossá, ám nem valószínű, hogy öt-hatezer forintnál többért vesztegetnének egy-egy sportautót. Ön melyiket tenné ki az asztalára?
Már a Facebookon is megtalálod a Kisautóblogot! Kattints és kövesd, hogy ne maradj le semmiről, ami nem fér el a blogon.