Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Kéne Lauda Ferrarija?

2014.07.18. 14:13 Sturcz Antal

 

 

Azt hiszem, aki egy kicsit is vonzódik az autózáshoz, az nem ment el a Rush mellett. Kivételesen nem bánt el vele a forgalmazó, és Hajsza a győzelemért címmel került a magyar mozikba, ami egész jól passzol. Mégsem ez, hanem a harmadik trailer volt az, amely miatt nem lehetett kihagyni. Nézzék csak:

Ahogy 1:48-nál lassítva kipörög a kerék, és felcsendül Flux Paviliontól az I can’t stop, az minden mozijegyet megér. A dubstepet pedig lehet szeretni, vagy utálni, de ide mindennél jobban illik, kicsit talán kár is, hogy a filmből kimaradt.

Sosem voltam nagy Forma-1 bubus, azt meg végképp nem lehet mondani, hogy a film azzá tett, de elkezdtek érdekelni a kor versenyautói. Valahogy sokkal gépszerűbbek, mint napjaink steril űrhajói. Elvitathatatlan a fejlődés, és a köridők sem hazudnak, de a romantika már csak ilyen dolog. Ezért dobtam le az ékszíjat, amikor a barátnőm elment vásárolni Olaszországban, én pedig gyanútlanul besétáltam egy játékboltba.

image

A játékbolt persze nem írja le rendesen, hogy mi várt odabent, hiszen a háromeurós strandmatractól kezdve a vérprofi modellhelikopterig minden volt, cirka kétszáz négyzetméteren. Még wakeboard felszerelést is árultak a vízipisztolyok mellett.

image 1

Kicsit szégyellem, hogy először az árcédulát szúrtam ki, de bőven túl van az abszurd kategórián. Elsőre azt hittem, hogy elcsúszott a vessző, de kettővel odébb is háromjegyű szám állt a papíron, és igen, Clay Regazzoni Ferrarija tényleg 690 euró(!). Súlyos, igaz?

image 2

De itt van még az a konkrét 312 T is, amivel Lauda balesetet szenvedett a Nürburgringen, igaz ez már 890 euró. Nem tudom, hogy indokolt-e az ár, de az biztos, hogy ennyire aprólékosan kidolgozott modelleket még sosem láttam. A gyújtás kábelei, az olajcsövek, a csavarok, de még a tüték fémhálói is ott vannak. Azt nem tudom, hogy létezik-e ennél részletesebben megépített gép, de a Buragók után ez egy másik világegyetem.

image 4

Hülyén néztem ki, ahogy egy boltban a vitrint fotózgatom, ezért nem is akartam túlzásba vinni, sajnos nem készült sok kép. Pedig nézzék csak a Tyrrel P34-et, mennyire meghökkentő még ekkora méretben is. Nem csak Forma-1-esek, de pályaversenyautók, többek közt a kedvencem, a 934 RSR is ott volt, hasonló minőségben, és hasonlóan elborzasztó áron. A Nissan Skyline RS Turbo már-már kedvezményes 400 euróért hazavihető, és amúgy megdobogtatná szívem, de az előbbiek után már nem annyira étvágygerjesztő.

image 3

A birtoklási vágy pedig makacs dolog, a leendő sógorom nem is távozott autó nélkül. Sőt, annyira belejött, hogy élből kettőt vett, igaz kevésbé drága, de legalább olyan érdekes darabokat. Lauda 312-esén nem kellett sokat gondolkodni: 1:43-as méretarányú, és ugyan aprólékosságban meg sem közelíti a nagyobbakat, de még mindig kellemes látvány. Próbáltuk kideríteni, hogy melyik gyártó terméke, de a csomagolás levétele után is csak annyi derül ki, hogy hivatalos Ferrari licensz, sehol egy Made by… felirat.

image 16

A 312 B3-ra épülő autót 1975-től kezdve öt éven át használták kisebb módosításokkal, és négyszer nyerték meg vele a konstruktőri világbajnokságot. A többségnek ez már csak Lauda gépe marad, pedig olyan nevek koptatták még a gumijait, mint Gilles Villenueve, vagy Jody Schecter.

image 13

A másik kocsi szintén Ferrari, de ezzel a hosszútávú versenyeken alkottak maradandót a hatvanas évek elején. A 250 P kevésbé ismert, pedig ez volt a gyár első középmotoros gépe Le Mans-ban. A V12-es motor szinte magától értetődő, ennek külön érdekessége, hogy még mindig a Giacomo Colombo által 1947-ben tervezett egységen alapult, bár a teljesítménye már 300 lóerő felett volt. Térhálós acélvázba építették az utascella mögé, a lassulásról pedig négy tárcsafék gondoskodott, mindez pedig elég volt ahhoz, hogy 1963-ban, zsinórban harmadszor állhasson vörös csapat a dobogó tetejére. Az Olaszok hegemóniája egészen 1966-ig tartott, amikor az első három helyet Ford GT 40-esek söpörték be. Kemény gyomros lehetett, de ez már egy másik történet.

image 5

Jó másfél órát töltöttünk el az üzletben, de még egyszer ennyi sem lett volna unalmas. Máig sajnálom, hogy az 1:10-es Pagani Zonda R-ről nem készült kép, pedig, ha valami, akkor az tényleg meredek dolog. Cserébe itt egy fotó arról, hogy mi fogadott a boltból kilépve, a túloldalon:

image.png

Pár nappal később aztán meg is előzött minket, és nem sajnálta a gázt. Először csak annyi tűnt fel, hogy valami nagyon lapos, és nagyon gonosz osont mögénk, fenyegető morajjal, majd kitette az irányjelzőt, és visszaváltott. Egyszerre úgy tűnt, mintha a szomszéd sávban kánonban törne ki a Vezúv az Etnával, egy jókedvű harckocsi támadással aláfestve.

 

1 komment

Címkék: e utazás modell olaszország bolt Ferrari

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr16510499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hellsing 2014.07.18. 17:28:30

Szerintem a nagyon drága, 1/18-as méretű modellek Exoto gyártmányok voltak. Amiket ott láttál, azok ráadásul olyanok, amik jóideje nincsenek gyártásban, az Exotonál kifogytak a raktárból, már a nagykereskedőknél sincsenek. Nálam kb. 145db 1/18-as Ferrari parkol, köztük pár elég ritka darab, de sajnos Exoto még nem fért be közéjük.

Ha érdekelnek még kisszériás modellek magyar átlagfizetést meghaladó árcédulákkal, fémből vagy műgyantából, nézz szét ezeken a helyeken:

ck-modelcars.de
scuderiamodelli.eu

Lauda Ferrariját ki fogja adni a Mattel/Hot Wheels is 1/18-ban, sokkal barátibb, 130€ körüli áron. Decemberre várható.
süti beállítások módosítása