Talán nincs is nagyobb siker az életben annál, mint amikor a szenvedélyünk a munkánkká válik. Ha ez sikerül, akkor az ember többé nem dolgozik, hanem a szórakozásért fizetik. Paul Bischof is így járt, habár az ő mániájánál kevés dolog van messzebb a versenypályától: papírt hajtogat.
Nem origamira kell gondolni, a német srác vág, ragaszt és laminál, mindezt szemkápráztató minőségben. Paul kedvencei a Forma-1-es autók, az évjárat nem számít, most éppen a 2012-es Lotus-Renaulton dolgozik, de épült már Lotus 79-es is. Ami igazán csodálatossá teszi a gépeket, az a részletekre való, már-már megszállottságba hajló odafigyelés. A hengerfejek, a hűtők, az olajpumpák, a rugóstagok, mind-mind megépülnek, szinte az utolsó csavarig. Egy kész gép akár 6500 alkatrészből is állhat, ami bőven túlmutat az egyszerű hétvégi elfoglaltságon. Paul nem csak ott ragaszt, ahol a papok táncolnak: a futómű alkatrészeit ugyanúgy beépíti, pedig azok csak akkor látszanak, ha leveszi az orrkúpot, akkor is alig. A méregdrága elemeket olyan hétköznapi tárgyakból mintázza meg, mint például egy müzlis doboz, vagy a karácsonyi csomagolás maradéka. És hogy mennyire aprólékos? Az alig húszforintos méretű kormánykerékre például felkerülnek a gombok, és a kapcsolók is.
Miután látta, hogy mennyi ember csodálja a műveit, Paul elindított egy blogot, hogy megmutassa a világnak a kincseit. És itt jött a deus ex machina: a Red Bull csapat főmérnökét annyira megfogták a modellek, hogy behívta a fiatal mérnököt állásinterjúra. Emberünk azóta ugyanazt csinálja, mint eddig, csak papír helyett már szénszálat formáz, azt is 1:1-ben. Adjanak öt percet a blogjának, garantálom, hogy minden görgetéssel lejjebb esik az álluk.