A hétvégén két jó versenypálya közeli program volt, az egyik a Faluvégi farolás, a másik pedig a Carrera karácsonyi bajnoki futama. Utóbbin minden a gyártó ötvenedik születésnapjáról szólt, és ha már úgyis slot carral kezdődött a cég története, rendeztek egy kellemes versenyt is a vájatvezetéses autóknak.
A rendezvényt házon belül bonyolították, nem is lett volna érdemes máshogy, hiszen az övék az ország legnagyobb fedett digitális pályája a Duna Plázában lévő Carrera játszótéren. A több mint 200 elemből összeépített nyomvonalon egyszerre akár négyen is versenyezhetnek, és nem mellesleg a Hungaroringet követi a vonalvezetés.
A szakkommentátor szerepét Sipos úr vállalta magára, aki nem sokkal kapunyitás után egy rövid bevezetőt tartott a közönségnek, majd Kaye Christopher vette át a szót. Ő a vállalat magyarországi vezetője, és röviden méltatta a cég elmúlt ötven évét. Felidézte, hogy mi minden történt ennyi év távlatában, de a legjobb párhuzam mégis a Porsche 911-esé volt, mert azt is idén gyártják fél évszázada. Nem is hagyták ki a ziccert, elhozták a sportkocsi 1:24-es méretarányú, fényes arany változatát. Akárhol máshol bóvlinak látszana, de ilyen minőségben kidolgozva komoly birtoklási vágyat ébresztett, pedig nincs is hozzávaló pályám. Azt hiszem ez a szép a Carrera slot car kocsijaiban, bármelyik mehetne a polcra, mert pusztán nézni is élmény.
Kihasználva a névrokoni kapcsolatot még meghallgattuk a happy birthday-t a stuttgarti boxerre hangszerelve, de vendéglátóink nem húzták tovább, átvonultunk a pályához, úgyis az érdekelt mindenkit. Sokan saját, különleges gépeiket hozták el, öröm volt például látni a Ford GT 40-et, vagy Porsche 911 GT1-et, de még egy Aston Martin is feltűnt, Gulf-fényezéssel. Négy profi versenyző mutatta meg, hogy milyen az, amikor értő kezekben van a gázkar, bár ők is el-eldobták az autót. Utoljára ilyen pályát kisgyerekként láttam, persze az közel sem volt ennyire profi, de már akkor is megdöbbentett a sebesség. Persze, hiszen a slot car nem cipel magával akkut, így szemmel szinte követhetetlen, úgy gyorsul.
A bemutató után az Opel Dakar Team két versenyzője, Darázsi Zsolt és Őri Péter ment pár tiszteletkört, stílszerűen a dakaros Miniket vezetve. Bármelyik jelenlévő kiállhatott ellenük, de nem volt a kihívóknak könnyű dolguk, a csapat kamionjában már a legutóbbi versenyen is volt egy pálya, amivel a Dakar üres napjain ütötték agyon az időt, áthívtak magukhoz más versenyzőket többek közt Peterhanseléket.
Kár lenne emiatt lebecsülni a fiatalokat, volt néhány nagyon szép párbaj a futam során. Emlékszem például az egymást vagy három körön keresztül kanyaronként oda-vissza előző párosra. Már itt is lett néhány időeredmény, ami már 5 másodperc alatt volt, de csak ezután következett a seniorok futama.
A felnőttek ugyanolyan rendszer szerint álltak rajthoz, mint a fiatalok, a különbség csak annyi volt, hogy ők egy ötven körös döntőben mérkőztek meg. Soknak hangzik, de kevesebb, mint 6 perc alatt ez is véget ért. Az addigra kicsit lehasznált kocsikat ebben a futamban frissre cserélték, és tényleg szép verseny kerekedett, viszonylag kevés kicsúszással. Vicces volt nézni, ahogy a görcsösen egy pontra koncentráló versenyzők a fejüket ingatva követik a kocsikat, főleg ennyi körön át.
A pálya technikájának részletezésébe nem mennék most bele, mert kaptam egy hatalmas, Digital 124 szettet kipróbálni, de legyen elég ennyi, hogy a köridőmérő ezredmásodpercre pontosan mutatja az eredményeket. Szükség is van a pontosságra, hiszen ezen a hosszúnak számító pályán is egy másodpercen belül tudott célba érni a négy versenyző.
Kevéssel 4 óra után lezajlott az eredményhirdetés is, az első hely a fiatalok közt egy Carrera Evolution szettet ért, míg a leggyorsabb felnőtt egy Carrera 132 Digitalt vihetett haza.
JUNIOR DÖNTŐSÖK ÉS HELYEZÉSEK
Junior döntő: 2 perces bemelegíts után 25 kör
1. Rékasi László
2. Popovics Ádám
3. Ferenczi Nimród
4. Barukh Omri
SZENIOR DÖNTŐSÖK ÉS HELYEZÉSEK
Szenior döntő: 50 kör a Carrera 50. születésnapjának tiszteletére
1. Tóth Antal
2. Bereczki Tamás
3. Palotás Péter
4. Koncz Ferenc