Az orosz AvtoVaz autói nem ma értek kultusztárggyá, a blogon is megjelent néhány szép makett, de volt olyan VFTS is, ami ugyanúgy gázzal fordult, mint az igazi. A Nivának is megvan a maga rajongótábora, igaz 36 év, és kétmillió legyártott példány után ez nem olyan meglepő. Sokan emlékeznek rá jó szívvel, például az a lelkes orosz srác is, aki RC autóként építette meg a legendás terepjárót. Tette ezt úgy, hogy nem egy kész terméket vásárolt, hanem legyártotta otthon, műanyagból, és némi titánból. Itt bárki végignézheti a hosszú folyamatot, ahogy a sima lemezekből autó lett, méghozzá igazán aprólékosan kidolgozva. Érdemes belegondolni, hogy milyen szintű kreativitás, és kézügyesség kellett ahhoz, hogy a hűtőrács tényleg rács legyen, és a hátsó alaktörlő is domborúan jelenjen meg, nem csak, mint rajz. A lemezmunka mellett külön tiszteletet jár a titánötvözet gallyrácsért, nem kis meló lehetett házilag megmunkálni a fémet. Sajnos az nem derül ki a fórumból, hogy hány munkaórát emésztett fel ennyire aprólékosan megépíteni a bódét, de megérte, főleg akkor, ha még a lámpatesteket, és helyzetjelzőket is felkapcsolják.
A kész test egy Tamiya CC-01-es alvázra került fel, ami kedvelt gép, ha RC triálról van szó. Hiába azonban a komoly futómű, nem valószínű, hogy ezzel a bódéval valaha is dagonyázni fognak. Inkább majd csak a polcon áll, esetleg egy-egy futam előtt villant vele a tulaj. És hogy milyen egy RC triál verseny? Pont, mint az igazi, nézzék csak: