Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Apró japán csodák

2013.11.19. 15:40 Sturcz Antal

Szeretem a japánokat. A megszállottságuk, a precizitásuk, és a néha perverzitásba hajló nyitottságuk zseniális szubkultúrákat termel ki, néhány megkérdőjelezhető példától eltekintve. A Kyosho Mini-Z modellcsaládja viszont egy igazi csoda. Persze a sorozat ’99-es bevezetése előtt is létezett ennyire apró RC autó, de azok meg sem közelítették a Z autószerűségét. Tulajdonképpen minden funkció, és beállítás elérhető, ami az 1/10-es, vagy nagyobb gépeken.

MIniz 027

Egy menetkész KyoshoMini-Z MR-02 negyvenkétezer forintba kerül, ami valljuk be, sok egy tenyérnyi autóért. Ennyi pénzből lehet 1/10-es onroad, vagy offroad gépünk is, ami az egyszeri kezdőnek sokkal csábítóbb, mint az 1/28-as kisautók. Őszintén szólva én is értetlenkedve néztem, főleg a Nanoracer Firelap után. Az az alváz majdnem tökéletes koppintása a Kyoshonak, és nem tudtam elképzelni, mi az, amit annyival jobban tudna, hogy indokolt legyen a közel háromszoros ár. Még csak kézbe véve sem tűnik úgy, hogy a Kyosho esetleg kidolgozottabb lenne.

MIniz 014

Szokás szerint nem bírtam ki, hogy hazaérjek, és már a buszon elkezdtem tapizni. Megmozgatva a kormányművet, azért egyből érződött, hogy itt finomabb mechanika dolgozik, mint a kínai változatban, és a kerekek perselyezése is jobb, sokkal könnyebben forognak. A Firelapen fájó pont volt a ferde hátsótengely, amit a szűkre szabott csomagolás nyomorított meg, de szerencsére a Z-nél ilyenről szó sincs. Közelebbről megnézve látszik, hogy bár az első futómű felépítése is megegyezik, mégis sokkal precízebben illeszkedik, csak egészen minimálisat lóg a csonkállvány.

MIniz 023

Külön érdemes beleásni magunkat a számtalan finomhangolási és tuning lehetőségbe. A motor keresztbe van beépítve, kiviteltől függően a hátsótengely elé, fölé vagy mögé, ez variálható a tengelytáv változtatása, és a különböző kasznik miatt. A fogaskerék közvetlen hajtja a diffit, és a motor-váltó egység egy rugalmas lemezzel rögzül az első alvázkerethez, ez engedi elmozdulni. A hátsórész rugózásáról egy rugóstag gondoskodik, ami alapkivitelben még a súrlódásával csillapít, de naná, hogy elérhető hidraulikus verzió is.

MIniz 021

Az autóhoz kaptam egy kicsit kopottas Ferrari Enzo kasznit, és kemény keverékű gumikat, de volt még egy álomszép Mercedes SLR is, a hozzátartozó kerekekkel. Apropó szépség: nem ám a nagy gépeken megszokott vékony lexan héjról van szó, hanem rendkívül részletes, merev, és szépen kidolgozott testeket kapunk. Bármelyik Z-t szívesen kiraknám polcdísznek, mert már-már makett szintűen szépek. Amikor megvásárolunk egy újat, akkor négy darab, méretben, vastagságban, és főleg kinézetben az adott autóhoz passzoló felni van a csomagban, így például egy Ferrari Enzo a hozzátartozó nagy, peres kerekeken fut, míg egy Shelby Cobrához kicsit kisebb, ballonosabb kerekek járnak. Annyira nem éreztem magam profinak, hogy élből a hibátlan SLR-el próbálkozzak, de a puha, és teljesen sima kerekeit átszereltem, sokkal jobban tapadtak, mint a kicsit púpos, kemény gumik.

MIniz 025

A távirányító elsőre nem tűnik nagy durranásnak, eleinte még a trimmet sem találtam, azokat egy műanyag fedél alá rejtették. Sima pisztolytávról van szó, nyolc darab ceruzaelemmel (AA) működik, amiknek érdemes figyelni a töltöttségét, mert ha a kocsi elveszti a jelet, akkor hajlamos magától elindulni. A frekvenciakristályok cserélhetők, ami hasznos lehet, ha sokan akarunk egyszerre játszani.

MIniz 015

A Firelapből kiindulva tudtam, hogy csak a teljesen tiszta parkettán lehet esélyem, így fél óra takarítás után kapcsoltam be, amikor már enni lehetett volna a földről. Friss elemekkel, tükörsima padlón nagyon addiktív a játék. Ha jobban nem is megy, mint a kínai testvére, de mindenképpen jobban irányítható. Nem fordul darabosan, sokkal könnyedebben gördül, és egy-egy keményebb kigyorsításból sem lett eszetlen pörgés, mert egy kis gyakorlás után meg lehet fogni a csúszkálást. Ehhez persze kell a jó szervó, ami annyira érzékeny, hogy a teljesen kitekert, majd visszacsapódó kormánykerék lengését is leköveti. Nem tűnhet nagy dolognak, főleg annak, aki nagyobb méretarányokhoz szokott, de ilyen pici autónál még nem láttam hasonlót.

MIniz 030

A tapadásjavítóval tovább fokozható a tempó, bár így már egy kósza megcsúszást sem lehet kicsikarni a kocsiból. Az alkoholos oldat negyed óra alatt meglazítja a gumi felületét, ami utána olyan, mintha szivacsból lenne, és ez érződik is. Néhány akkuval később egész jó tempókat autókáztam, de sajnos felmentem a youtubera, hogy megnézzem, hogy csinálják a profik. Kár volt, íme:

Az apró autók népszerűségét az mutatja legjobban, hogy az elmúlt 14 évben több mint félmillió darab kelt el, és magas ára ellenére még mindig imádják. Megjelentek a tuning alkatrészekkel foglalkozó cégek, és némi ráköltéssel az 1/10-es autókkal is versenyezhetünk. Egy gyári szett kicsomagolás után 18-20 km/h-ra képes, ami nem hangzik soknak, de higgyék el, a nappali padlóján felfoghatatlanul gyorsnak tűnik, persze az 50-es tempó sem elképzelhetetlen kefe nélküli motorokkal.

P9211833

Mégis, a Z-vel csak önmagában otthon csapatni szinte pazarlás, hozzá sem fogható egy rendes versenyhez. Felfoghatatlan látvány, ahogy a tenyérnyi gépekkel íveken autóznak, féktávot vesznek, és kigyorsítanak, minden tiszteletem a versenyzőké. Az igazság azonban az, hogy az MR-02-essel még csak a felszínt kapargatjuk, léteznek összkerekes autók, terepjárók, homokfutók, motorcsónakok, motorok, de még formaautók is.1/28-ban az őrület határtalan.

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr575639158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rigghead 2013.12.11. 18:08:53

gyere le Buccsi ringre az árpád hídnál!

42K egy mr-02-ért?

a 2.4-es mr-03 távval olcsóbb, ha Japánból rendeled:

banzaihobby.com/Kyosho-32213RE

gyere le ringre!

forum.rcmodell.hu/index.php/topic,59879.360.html
süti beállítások módosítása