Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Francia ínyencségek, mindenkinek

2012.12.11. 17:01 Bende Tibor

Az XM és a BX mellett a DS a kedvenc autóm. Biztosan véletlen, hogy három régi francia autó, ebből három hidrós. Szörnyű nyomás ez az ember fejében. Mostanában ráadásul megint kiújult, mint egy kellemetlen betegség. Szeretem a DS-t, amikor csak tehetem DS-ezek. Szerencsés ember vagyok, havonta legalább egyszer látok élőben DS-t, és van időm is elbarangolni a szememmel a domborulatain. Beleszagolgatni, ritkán vezetni is engedik.

Szeretem, erre vágyom. Napi használatra persze tökéletesen alkalmatlan, hiszen a megbízhatósága csak rövid utakon teszi alkalmassá ötmillión innen. Erről álmodozom, hogy majd egyszer veszek, a nem is olyan távoli jövőben. Persze nem ötmillióst, hanem sokkal sokkal olcsóbbat, maximum 6000 Eurósban gondolkodom. Tudom, ez az alapkészlet, ez voltaképp csak a papír ára, és a belépőjegyé egy sokmilliós, évekig tartó szívásfergetegbe, reménytelen, és nem létező alkatrészek méregdrága szállításába, önkívületi páros lábbal ugrálásba egy készlet tűgörgő, vagy hidrogömb láttán. Tudom. És mégis.

Vágyálom, olyan ami motivál

A motivációs falamnak is állandó részese, én így hívom, biztosan önöknek is van ilyenje, otthon vagy a munkahelyen, ahová a szemnek és a léleknek kellemes dolgokat, képeket teszem, amikre vágyom, amit jól esik nézni, jól esne birtokolni. A munkámnak van gondolkodós, kitalálós része is, ilyenkor merengek a motivációs falra, ami voltaképp egy ablakpárkány, kábé egy négyzetméter. Van ott londoni taxi, mindenféle Porschék, bogarak, mercik, és Triumph légszűrő is, SU karbihoz talán, meg a BMW-mhez való felnikupak. Ezen az ablakpárkányon volt eddig a posztban szereplő DS és a dösövó, és most már csak a képeslap maradt, amit Stump Banditól kaptam, és pont egy ilyen széria eleji DS-t ábrázol, mint itt a képeken.

Egy darab lámpa, ami nem kanyarfény, nincs oldaldíszléc. A modellen ezeken kívül külső tükör sincs, csak a műszerfali belső, de az meg nem pont a helyén, hanem kicsit a vezető elé tolva. Nem mintha számítana. A bele kék, nagyon perverz, volt már kék belű autóm, több is, kivétel nélkül imádtam őket.

A DS-re visszatérve, ez egy játék, bár kétségtelen, hogy a mérete, és a szép doboza, valamint a talapzat azt sejteti, hogy valami komolyabbról van szó, de jobban megnézve kiderül, hogy nem. Csoda is lenne, az 5000 alatti kategóriában kár erre számítani. Ez van, de játéknak meg túl modell, mert a gumi könnyen le szokott fordulni a felniről a nagy farolgatások közben.

Én a korábbi tapasztalatok miatt, és két pusztító gyerek birtokában úgy kezeltem, mintha modell lenne, és ki se vettem a dobozból, csak nézegettem. És persze elképzeltem, hogy milyen lehet egy viszonylag üzembiztos példánnyal piacra járni valahol, ahol a régi autók fényszórója sárga, ahol a szűk, belvárosi utcákon nem sikk a rohanás, ahol meg lehet állni vele a kedvenc pékség előtt, amíg kiadják a kedvenc criossant.

Egy selyemsál. Azt veszek. Az olcsóbb.

Egy elérhetőbb alternatíva, vagy legalábbis annak látszik. Egy ilyen régi 2CV ma már szintén drága darab 1:1-es méretarányban

Vagy egy kacsát, a szegény citroenes menekülőautóját. Persze nem a teljesítménye alapján menekülő, hanem a költségvetést tekintve. Nincs benne extra drága alkatrész, nincs hidropneumatika. Nincsenek gömbök, nincs szivattyú. És nincs injektor, ami a DS-es lelket keseríti, pár szöghajtáson és egyéb kreténségen kívül. Nincs bura alatti lámpa, ez mobil esernyő inkább, de maradéktalanul megvan benne az a citroenes elmebaj, amitől imádnivaló.

Van viszont extrém kasztnidőlés, mókás boxerhang, helyben állás üvöltő motorral, a bakelitté keményedett virsli diagonálokon. Gumit erre nem kapni minden bokorban, és az alváz is fáradékony, de legalább nincs gond a félautomata váltóval. Mert az nincs. Felhajtható ablak és lehajtható tető, azt hiszem ezek a legfőbb aerodinamikai viccfaktorai, a többi az mechanika. És remekül tuningolható.

Szeressék, és ha nincs meg rá a pénz, legalább kicsiben nézegessék, mint én.

9 komment

Címkék: citroen ds 2cv burago

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr244960122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.12.11. 18:06:58

A DS az DS. Szerencse, hogy van 1:6x méretarányban is, ami nekem a szívem csücske, így most nem kell mondogatnom magamnak a mantrát, hogy "Nem gyűjtünk 1:32-őt! Nem gyűjtünk 1:32-őt!" 8-)

Mondtam már korábban is, de nagyon melengeti a szívem, hogy a Bburago márka a (relatíve) új tulajdonosánál nem hogy elsorvadna, mint számos más, nem kevésbé patinás nevű konkurense új kezekben, hanem éppen erősödni látszik és jó irányba halad.

Pepejoe 2012.12.11. 19:37:34

A BX az egyik kedvenced? Szerintem is baró cucc, ha működik. Mert az enyém most (már megint) nem működik és nem lehet tudni, mi baja van. Már megint. Egy kis francia kurv@. Ami tuti: filléres alkatrésznyi baja van, amit szívás kicserélni. Ezt már látatlanban is tudom. :D
Addig is járok a másik verdával ami egyidős, mégis megbízható, szóval nem korfüggő a dolog. De akkor sem tudom rászánni magam Pompi (miért kínzol Madame Pompadour, innen a becenév) eladására vagy bezúzására mert...csak. Nem tudom. Nálam fog megrohadni...:)

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.12.11. 19:47:35

Ha 6000 €, akkor pöpec XM V6. Kijön belőle.
A DS szép, de belül keskeny, a motor szerelhetősége meg... khm... Úgy hallottam, a kései IE-k jók, az ős kereklámpások viszont motorikusan gyengécskék, lomhák.

yomsisi 2012.12.11. 21:42:40

"Napi használatra persze tökéletesen alkalmatlan, hiszen a megbízhatósága csak rövid utakon teszi alkalmassá ötmillión innen."

Én egész nyáron vele járok, napi használatra tökéletesen alkalmas, minden csak karbantartás kérdése. Az sem annyira gáz, bár én mázlista vagyok, a 6000 Eurós kategória felső szélét kaptam ki. Persze, hogy volt ráfordítás, de szerencsére nem irreális és a szerelő akit találtam, vérprofi! Hazudnék, ha azt mondanám, sosem hagyott ott. De, egyszer. Az viszont az én személyes hülyeségem volt. Szóltak időben hogy baj van, de nem vittem megcsináltatni. Így a kis költségből, csináltam dupla akkorát.
Egyébként meg imádom és kár, hogy ma már nem gyártanak legendákat. :-)

Majdénmegmondom 2012.12.12. 07:58:34

Furikázásra nem kellene, de birtoklásra, mint a valaha készített legszebb használati tárgy, nagyon is.

metya 2012.12.12. 09:06:54

"Van viszont extrém kasztnidőlés, mókás boxerhang, helyben állás üvöltő motorral, a bakelitté keményedett virsli diagonálokon. Gumit erre nem kapni minden bokorban, és az alváz is fáradékony, de legalább nincs gond a félautomata váltóval. Mert az nincs. Felhajtható ablak és lehajtható tető, azt hiszem ezek a legfőbb aerodinamikai viccfaktorai, a többi az mechanika. És remekül tuningolható."

Nos, én napi használatra tartok Kacsát.
Extrém kasztnidőlés és mókás boxerhang van.
Helyben állás üvöltő motorral? Ezt hol hallottad? Na ilyen nincs. Mivel kézi szivató van rajta, így 1 km után vissza lehet tolni, és már üzemmeleg a motor, most a -3 fokban. Bakelitté keményedett diagonál? Hát ez valami ősöreg csotrogány lehetett, remek gumit lehet kapni rá- igaz aranyáron. Félautomat váltó - centrifugál kuplungos - létezett belőle anno.
A csajozós faktort, és a gyerekek általi imádatot kihagytad. :-)))

alfax 2012.12.15. 20:05:43

yomisivel kell egyetértsek, én latyakon kívül rendszeresen használom a ds-t, de nem melóba járni, inkább hosszabb utakra. 4,5 év alatt 52000 km-t mentem vele, délfranciaországtól finnországig sok felé, megrakodva, fagytól 40 fokig, stb.

Bármikor rábíznám magam.

6000 euróért vettem, azóta még 4-5 ezer ráment, de ebben volt rengeteg minden az 5 év alatt, pl fényezés, gumik, olajcserék, stb. Elromlás miatti javítások 100 ezer huf alatt.

Nem igaz, hogy az IE jobb, mint a karbis, 23 karbis 5 fokozatú manuális a legjobb változat.

amúgy van egy ismerősöm, aki muunkába napi szinten egy ds-el jár, latyakban meg egy cx-el, éás ü maga szereli mindkettőt...
süti beállítások módosítása