Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

A Focus odavert a Porschénak, BMW-nek

2012.11.27. 11:19 streetsta

Az autós újságíró az élet császára és a kisautós újságírónak is elég király a dolga. Sőt, a kisautós világban kiskirályoknak is van hely: a színes medzsók tesztelésébe másokat is bevonhat, a forgalmazó nem nézi rossz szemmel, ha nem csak az arra kijelölt személy próbálgatja a portékát.

Építés közben megszűnik a külvilág, pár percre még Ricsiből is jó gyerek lesz

Így esett, hogy a Carrerát is forgalmazó Stadlbaueréktől tesztre kapott Bburago halálhurkos pályának a kicsomagolását és tesztjét kiskorú P. Richárdra bíztam. Ugyanis nevezett személy alaposan gyanúsítható komoly autófüggéssel, mindenfelé kisautózással, hangos berregéssel és gumicsikorgás-utánzással. Fellelési helye: szülei lakása, az ovi, meg ahová apa-anya, meg a nagyapja viszi. Különös ismertetőjele a körülötte folyamatosan őt csitítani próbáló rokonok, ismerősök, valamint a mindenhová magával cipelt legalább két verdás kisautó, három Ferrari, egy busz, és néha (bár lassan leszokik róla) valamilyen thomasos vonat. A nála lévő kisautókat bárhol, bármilyen körülmények közt képes használni, így a zsúfolt éttermekben, családi összejöveteleken is számítani kell kíméletlen fellépésére.

Rendes fiúgyerek lázba jön egy ilyen pakk átvételekor. A gyereknyi doboz kirángatása a zacskóból villámtempóban megy

Szóval Ricsi lett az, aki legelőször üzembe helyezhette a pályát. Nem mondom, komolyan erőt kellett vennem magamon, hogy fényképezés helyett nehogy én is az elemek összetolásával foglalkozzak – hiába vagyok egyre vénülő majom, még most is bepárásodik a szemüvegem, mikor eszembe jut, mennyire vágyakoztam egy Matchbox pálya után. Estéken át lapozgattam a dollárboltból zsákmányolt prospektust, és arról álmodoztam, lesz egyszer nekem is. Sajátom nem lett ugyan, de Kaszál Norbitól, apám kollégájának a fiától néha kölcsön kaptunk egy ilyen pályát. Sőt, neki még olyan extrája is volt a pályához, amiről sokan még nem is hallottak talán: elektromos gyorsító. Na, az volt csak az igazi királyság.

Korabeli Matchbox katalógus egy oldala: felül a kilövő, alul az elemes gyorsító. Iszonyat menő dolog volt

Én fogcsikorgatva, izzadva tartottam magam, nem szálltam be a játékba, gondosan fényképeztem, és csak néha segítettem szóban, mit hogyan is kellene. Ricsi apja azonban nem tudott semmilyen mondvacsinált indokkal megálljt parancsolni játszhatnékjának. Először csak az elemek felmatricázásában segített az ördögfiókának, majd a pálya összerakásában is. Mondjuk elfért a felnőtt segítség, mivel voltak elemek, amiknek az összecsúsztatásához Ricsi ereje kevés volt, illetve mikor összeállt a pálya, az első gurítás után kiderült, finomhangolás kell a pálya tökéletes működéséhez.

Naná, hogy apa sem maradhat ki a játékból, megengedtük neki, hogy matricázzon

Felsorakozott a rajthoz a két autó, az indítóállás az ebédlő asztal szélére lett rögzítve. Szerencsére nem lett családi perpatvar, Ricsinek a sárga 928-as Porsche tetszett, apjának meg a Z8, így mindketten a saját autójuknak drukkolhattak. Volna. Amint lenyomta Ricsi az indítópöcköt, a két autót meglódította a gravitáció, de azonnal kiugrottak a pályából, keresztben csúszva érkeztek a hurkokhoz, majd nagy csattanással a földre estek. Ezt egymás után háromszor is eljátszottuk. Megpróbálták az indítóállás nélkül, szabadkézből rajtoltatni a kocsikat, de azok a hurok tetetején szánalmasan hanyatt estek. Gyuri kijelentette, hogy az autók nem jók, ezért szalajtotta Ricsit, hozzon másik kocsikat. Én viszont erősködtem, hogy ha egy készletben vannak a kocsik és a pálya, akkor működnie kell a játéknak.

A talpon az a zöld pöcök hivatott megakadályozni az elemek szétcsúszását, de az összeszerelést is megnehezíti

Megpróbáltam egy magasabb asztalhoz áttenni a pályát, de nem hozott javulást, a kocsik nem akartak rendesen futni a pályán, és ha esetleg gurulva el is érték a hurkot, ismét háton pörgés lett a dologból. Közben sikerült az indítóállást rögzítő szorítót megrepesztenem, túlságosan jól akartam fixálni az asztal pereméhez. Tanulság: senki ne feszítse túl a menetes szorítót! Közben megérkezett Finn McMissile, alias Flynn McKémbridzs, a brit titkos ügynök a Verdák 2-ből, és csont nélkül leszáguldott a pályán, végigrobogott a hurkon, és a pálya végén egy csodálatos ívű ugratással hagyta el a rámpát. Rod Redline ugyanúgy, a legkisebb fennakadás nélkül süvített le a pályán, hogy aztán valamelyik könyvespolc alá szoruljon.

A pálya áll, az autók elindultak, de vagy keresztbe állnak ...

Olyan nincs, hogy a Bburago pálya a saját autóival ne működjön. Gondolkozzunk. Gyuri állítása szerint pár éve kapott a Ricsi egy hasonló pályát, a kocsik még megvannak. Rá is vágtam, hogy igen, egy Ford Focus, meg egy Subaru Impreza van a másik szettben, még gondolkodtam is, melyiket hozzam el a tesztre, aztán a Porsche-BMW páros mellett döntöttem. Gyorsan előkerült a régi Focus, feldobtam a pályára, és ha nem is tökéletesen, de végigment a pályán. Alakul a dolog, de nem az igazi. Gyuri már többedszerre mondta el, hogy nehezéket kellene tenni a hurkokhoz, hogy a pályának megmaradjon az íve, és a kocsik súlya ne rángassa az egész miskulanciát. És tényleg, még a leírásban is ott van, hogy tegyünk a hurkok talpához, az érkezési oldal alá könyvet vagy más nehezéket.

A gyerekek gyorsan megtanulják, a szótárak nagyon hasznos segítői az embernek

Két termetes szótárral kiékeltük a pályát, és innentől bármelyik autó, bármelyik oldalról indítva gyönyörűen végigszáguldott. Egy hajszálnyival még most is szebben rajtolt a Focus, ezért simán le tudta hagyni a Porschét, de még a BMW-t is. A különbség a kisautók formájának köszönhető. A Focusnak mélyen leér a spojlere, a két sportkocsinak viszont nagyon ék alakú az orra, ezért mikor az indító pöcköt lenyomja az ember, a Focus csak akkor indul el, mikor teljesen lesüllyedt a pöcök.

A Focus mélyre húzott köténye miatt csak akkor tud nekilendülni, mikor a fül már teljesen a kocsi alatt van

A Porsche és a BMW már hamarabb megmozdul, de mivel a pöcök még nem süllyedt el teljesen, a fenéklemeznél fogva kicsit kiemeli az autókat, lassít is rajtuk, de fontosabb, hogy bizonytalanná teszi a mozgásukat a pályán. Hát ilyen kevésen tud múlni a győzelem, a technikai sportokban a jó eredményhez szükséges az elemzés és a kiértékelés. Nem mindegy mivel állunk rajthoz, ami az egyik pályán jobb eredményeket ér el, a másikon lehet, elbukik. Ilyenkor tisztában kell lenni a gép adottságaival és megfelelő taktikát választani. Úgy tűnt, hogy az indítópöcök hirtelen, gyors lenyomása javított a sportkocsik viselkedésén. A fene se gondolta volna, hogy egy ilyen kőbalta egyszerűségű játéknál is bőven van min gondolkodni.

A kitartó elemzés és kísérletezés meghozta az eredményt: nagy sebességgel átszáguldottak az autók a halálhurkon...

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr644889463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soseleszekelső 2012.11.27. 13:19:06

Nekünk is van ilyen, szeretjük is, de a felrögzítő elem kb. a második alkalomnál elrepedt és még nem találtam meg azt a ragasztót, ami ezt tartósan képes lenne orvosolni.
Szerintem ezt a részét nyilváníthatjuk konstrukciós hibának. Sem a túl erős meghúzást nem tolerálja, sem azt, amikor a gyerekek a játék hevében megnyomják az indítóállomást.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.11.27. 13:49:51

"Estéken át lapozgattam a dollárboltból zsákmányolt prospektust, és arról álmodoztam, lesz egyszer nekem is."

Mindig mondom, hogy a Matchbox/LEGO katalógus a gyerekember Playboya! ;-)

szszg 2012.11.27. 14:02:10

Fúúú, nekem egy klasszik Audi Quattro volt a mindentverő mecsim, mindent legyorsult és legurult!
Ilyen festésben: www.allsportauto.com/photoautre/audi/quattro_coupe/1983_audi_quattro_coupe_02_m.jpg

soseleszekelső 2012.11.27. 14:38:22

@KissAttila:
Azt még nem próbáltam, bár nem is tudom, hogy eszik-e vagy isszák. Az otthon található ragasztók nem elég erősek, az biztos.
Bár ugyanott tört el, mint itt a képen, de gondolom, hogy ha ezt megfixálnám valami NASA kencével, engedne máshol.
Egy tönkrement asztalosműhelyből kéne szerezni egy fém szorítót, amivel meg lehet támogatni a gyárit :)

soseleszekelső 2012.11.27. 14:40:29

Vagy esetleg a Brico Store végkiárusításból :)

V-johny 2012.11.27. 14:43:34

Hát, nekem pont ilyen pályám van a padláson jól becsomagolva. Igaz, annak a Matchbox volt a gyártója. Én este szerettem anno csapatni vele, mivel a sötétben foszforeszkál az egész pálya...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.11.27. 20:51:44

@KissAttila: Szerintem az epoxi itt nem segít. @soseleszekelső: jól látja, ha itt eltörött, hiába ragasztja meg, máshol fog engedni. Ráadásul ez az alkatrész emlékeim szerint abból a fajta zsíros, nejlon-szerű anyagból van, amit szinte semmi nem ragaszt, csak a nyűg van vele. Egy fasza asztalosszorító az idők végezetéig bírni fogja.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.11.27. 20:53:27

@V-johny: Hóhohó, az menő cucc volt. Akkoriban dobták piacra a CD-ket, meg laser-disceket, ennek örömére a Matchbox is kijött egy Laser-szériával, aminek a kerekei, pontosabban a felnijei olyanok voltak, mint egy CD.

Moleman 2012.11.28. 12:38:29

@szszg:
Nekem ez az Iso Grifo volt a mindent verő régi mecsim:
www.home.railscene.com/garyscars/mb/1974/74_14_d.JPG
Az újak közül pedig ez a BMW 850i (most tudtam meg, hogy nem noname, hanem Maisto :D):
www.diecastlovers.com/collectable/maisto-bmw-850i-e31-45666/
süti beállítások módosítása