Unalmas PR-maszlagnak tűnhetett, mikor mindenkit arra bíztattunk, menjen, jelentkezzen, tegye próbára magát a Carrera magyarországi bajnokságában. Voltak, nem is kevesen, akik komolyan vették, családostul mentek szerencsét próbálni. Nem kis meglepetésre Tóth Benjámin nyerte a magyar sorozatot (pedig édesapja is indult). Nos, Benjámin és a Tóth apuka egész biztosan nem bánta meg a nevezést, az első helyhez járt a repülőjegy a Carrera VB-re.
Ügyesen szerveztek a Carrerások, ugyanakkor rendezik meg (kis túlzással betétversenyként) a futamokat a Nürburgringen, mikor az ADAC 24 órás versenye zajlik. Azok, akik a nemzeti bajnokságokból kijutnak, garantáltan életre szóló élményekkel gazdagodnak, mert lássuk be, nem minden nap pacsizhat az ember a legendás Hans-Joachim „Strietzel” Stuckkal, nézheti a versenyt a paddockból. Gyanítom, a Carrera VB győztese az élményeken túl komoly nyereményeket is hazavihet - az itthoni győztesek is irigylésre méltó díjakat kaptak, akinek ilyesmire fájna a foga, a következő szériában maga is próbát tehet.
Nem csoda, hogy Benjámin az utolsó otthon töltött estéjén is gyakorol, hogy a lehető legjobb eredményt érje el. Komoly dolog, ha az ember saját pályán róhatja a köröket, csiszolhatja a tudását, reakcióidejét. Szerencsére Tóth Antal, a nem kicsit büszke apuka valódi slot-car rajongó, így a fia egy terepasztalszerűen megcsinált, komoly digitális pályán készülhet.
Tóth apuka igazi megszállott, a modern 1/32-es és 1/24-es Carrera autók mellett számtalan régi versenyautót gyűjtött össze, köztük sok olyannal, amelyiknek a gyártója már rég nem foglalkozik elektromos autópályákkal. Találtam harmincéves Matchbox autókat, negyven-ötvenéves Fleischmann és Märklin kocsikat, de még keletnémet Tyrell hatkerekűket is.
Míg mi a csodálatos gyűjteményt nézegettük, emlékeink között kutakodtunk, a régi csehszlovák versenypályákat emlegettük, Benjámin a pályán kergette a kedvenc Mustang tűzoltó parancsnoki autóját. Igaz, nem ez a leggyorsabb, legügyesebb autó, de kétségtelenül az egyik leglátványosabb. Mikor én vettem évekkel ezelőtt magamnak egy Go! pályát, az első dolgom volt egy fényhidas Porsche rendőrautót beszerezni. Autópályára kell Cobra 11 is, nem?
Péntek este már nem tudunk gyakorolni, repülés van, szállás elfoglalása, izgatottan ágyban forgolódás, aztán szombaton irány a Nürburgring, ahol a kisautókkal 11 órakor rajtolnak az első selejtezőkben. Délután fél háromtól kis szünet a döntő előtt, de pihenni nem sokat lehet, mert ekkor van az ADAC 24 órás startja, amit mindenki egész közelről figyelhet.
Ott leszünk, tudósítunk, tessék szíves drukkolni, remélem ezen a nemzetközi versenyen is sikerül elérni valami komoly eredményt egy fiatal, magyar versenyzőnek. Bár arra kicsi az esély, hogy egy egész lelátó orkánként ordítsa: Beeni! Beeni! Beeni!, de ha most a kommentek közt kapunk pár biztató szót, sokat segíthet.
Megjegyzés: a 24 óráson lesz olyan csapat, ahol magyar pilóta is részt vesz: Walter Csaba a 236-os rajtszámú BMW M3 egyik sofőrje lesz. Igyekszünk őt is elcsípni, az meg csak természetes, hogy a huszonnégyórásról is beszámolunk, igaz nem a kisautóblogon.