Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Csalás a Ferrarinál

2010.12.21. 13:20 Stump András

Nem tudtam nyugodtan aludni. Órákig forgolódtam elalvás előtt, verejtékben úszva riadtam fel álmomból, majd reggel, amikor szétcsúszva mentem a munkába, újra és újra bevillant a kép. Nem voltam eléggé férfi, hogy bevalljam, múltkor csúnyán kikaptam barátnőmtől a versenypályán, egyre csak kergettem, egyre nagyobb lemaradással, majd inkább túlnyomtam, szálljon el az ótvar Red Bull, még mindig jobb, mint két kör hátránnyal befutni a célba.

Nehezen fogadom el a vereséget. Nem kifogást akartam keresni a bénázásomra, hanem furcsa volt, hogy akárhogy igyekszem, tízből egyszer sem tudom megelőzni. Mit megelőzni, még ha a rajt után egyből az első körben sávot váltottam és megpróbáltam követni, akkor is csak a lemaradás és a szalagkorlát közül választhattam. Akárhogy virtuózkodtam a nyomókával, lehetetlen volt tartani a Ferrari tempóját. Ez már nem lehetett egyszerű ügyetlenség.

Nem sokáig bírta a Ferrari első szárnya

Barátnőm okos, a fölényes győzelmet este büszkén besöpörte, de másnap nem hagyott tovább rágódni, megsúgta a tutit. A Ferrarival bűvészkedés nélkül körbe lehet menni. Van egy gázpedálállás, elnézést, nyomókahelyzet, amivel simán beveszi az összes kanyart, és a loopban sem pottyan le. Na, ezt a Red Bullal nem lehet megcsinálni. Óvás. Nézzük csak meg közelebbről a kis versenyautókat, hol a trükk?

Az áramszedők ugyanolyanok, azokat cserélni is lehet, nem ott van elásva az eb. A vezetőpöcök szintén kopóalkatrész, nincs is különbség köztük. Gumik ugyanazok, a motor is ugyanúgy vinnyog, ha elemelem a pályától. A mágnes is ugyanakkora. Ugyanakkora, de... hoppá, nem ugyanolyan mélyen van. Ezt az aljasságot. Oké, hogy a Carrera össze van borulva a Ferrarival, de nem gondoltam volna, hogy ez az autók viselkedésében is visszaköszön. A kis piros autót a kisebb hézag miatt egész egyszerűen jobban odahúzza a mágnes a pályához, ezért nehezebben csúszik ki. Ezért nem volt esélyem a Red Bullal.

Jobbra a Red Bull - a mágnes közvetlenül a fogaskerék előtt van

Ha már így belemásztunk, elemezzük egy kicsit a technikát. Már az első próbálkozásnál feltűnt, hogy a régi pályámhoz képest sokkal gyorsabbak ezek az új autók. De nemcsak gyorsabbak, és ezért nehezebben követhetők a lassabb reflexű apukák számára, hanem azonnal el is szállnak, ha kicsivel nagyobb svunggal érkeznek a kanyarba. Nincs csóváló hátsó, amire vigyorogva vissza lehet venni kicsit a tempóból, a modern technikával nincs bocsánat. Győzelem vagy halál.

Ezt a forradalmár hozzáállást én arra vezetem vissza, hogy túl hátra került a mágnes. A hajtott tengelyt így keményen odaszorítja a pályához, annyira, hogy a radírszerűen tapadós gumikat még az erősebb motorok sem tudják elforgatni. Kanyarban pedig gyanús, hogy nem is csúszik meg a kis vacak, hanem egyszerűen kibillen a pályáról. Kíváncsi voltam, levideóztam.

Elnézést az elmosódott mozgóképért, hirtelen nem találtam olyan eszközt, amely másodpercenként harmincnál több képet tudna rögzíteni. A lényeg azért talán így is látszik a harmadára lassított felvételeken. Hogy besokallásnál tényleg egy közepesen szolid orsóval távozik a kisautó kétdimenziós kis univerzumából. És ez nem annyira jó, mert látványra semmi különbség nincs a még simán elmegy és a határon autózok között. Mit lehet tenni ilyenkor? Azonnal elkezdett kattogni az agyam, lelki szemeim előtt formát öltött a visszatuningolt Carrera, áthelyezett mágnessel, alacsonyabb súlyponttal, nehezebb autóval, erősebb motorral, csúszósabb gumival. De kölcsönautót mégsem illik szétberhelni, ezért végül csak a tapadási tényező csökkentését valósítottam meg. Természetesen szigszalaggal.

Így majd talán hajlandó lesz megcsúszni

Az ötlet működőképesnek tűnt, csak a loop meredek kaptatóján nem tudott felmenni a Merga, ezért úgy döntöttünk, átépítjük a pályát. Úgyis valahogy be kellett építeni a frissen érkezett körszámlálót. A készlethez tartozó hat körívvel nem kellett sokáig töprengeni, egy mutáns nyolcasnál bonyolultabbat nemigen lehet kirakni, de ez a második pályarajz nekem jobban tetszett, mint a szaltós bohóckodás. Kevésbé technikás ugyan, ezért barátnőm csalódott volt, viszont az én képességeimnek jobban megfelelt, nem nagyon kellett elvenni a gázt sehol sem.

Pálya 2.0

Sajnos az első körök után fény derült a pálya és az F1-esek újabb kompatibilitási problémájára: a Red Bull szárnyának a sarka ott kopogtatott a kanyarív után betoldott vezérlődoboz oszlopán, úgyhogy gyorsan meg kellett cserélni a körszámlálóval. Utóbbiról viszont kellemes meglepetésként kiderült, hogy intelligensebb, mint gondoltam, és méri a köridőket is, amire bevallom, nagyon vágytam már.

Csattog a szárny az oszlopon

Sőt, rajtoltat is, úgyhogy nem kell valakinek hangosan visszaszámolni, elég pár gombnyomással megadni a körök számát, és pár másodperc múlva már pittyeg is a gép. Rajt után szépen kiírja a megtett kör idejét, és jelzi a hátralevő körök számát. Kábé fél óra múlva jutott csak eszembe, hogy igazából a Mercivel akartam driftelni az új pályán, annyira belejöttünk a kiújult Red Bull-Ferrari csatába. Ez hamarosan meg is látszott a piros autón, ugyanis egy minimum áthajtásos büntetést érdemlő kilökés alkalmával a hátsó szárnya is leesett. Ennyit a kis méretarány strapabírásáról.

A szalagkorlátot is átalakítottuk

De ne maradjon le a driftelés, ha már beígértem. Van ebben is egy kis csalás, mert egy kicsúszás után állt be abba a szögbe, ahonnan ezt a stabil kilinccsel előre figurát be tudta mutatni, de spongyát rá. A kitűzött célt teljesítettem, most már nyugodtan alhatok.

23 komment

Címkék: mercedes ferrari drift slotcar

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr12529769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F1mre 2010.12.21. 14:08:33

A szárnyak javíthatatlanul törnek?(ragasztó használata nélkül gondolom a javíthatatlanságot) Mert úgy kicsit drága játék..

Stump András 2010.12.21. 14:24:15

@F1mre: Nem, ezeknél az 1:43-asoknál nem törnek a szárnyak, csak kicsúsznak a helyükről. Ragasztóval vagy anélkül is vissza lehet rakni, csak nem érdemes, mert újra le fognak esni. De játszani ugyanúgy lehet az autókkal, legfeljebb az esztétikai élmény csorbul.

Hurri Kán 2010.12.21. 14:45:35

Fontos dolgok ezek egy ember és egy szerkesztőség életében :)))

2010.12.21. 15:26:06

Pedig van ilyen kamera, nem túl drágán:
www.digitcam.hu/katalogus/2/1:4321/jvc_everio_gz-hm550_memoriakartyas_kamera
Szerintem az 500 fps már elég kell legyen ilyen felvételhez.

P12_dCi 2010.12.21. 16:12:08

Szerintem ez túl gyors, egy kicsit lassabban lehet, hogy sokkal élvezetesebb lenne.

GiXXXer 2010.12.21. 16:14:25

@LeviT: 170000????????

Én 105-ért vettem Casio EX-FH20-ast, most 60ért árulom a vaterán, és valakinek volt pofája 30-at ajánlani érte 6 garnitúra akksival, táskával, töltővel, meg memkártyával együtt, azaz szerinte 10000-t ér... 210, 420 és 1000 fps... Mellesleg a képérzékelője, feldolgozóáramköre UGYANAZ mint a fenti kamerának! Vááá, ha kamera-házba szereljük touchscreen-nel, akkor rögtön 10x annyit ér?
60-ért slowmotion gép? Ilyeneket csinál:
auto.indavideo.hu/video/Rally_-_slow_motion_-_Veszprem_Rally_2010_-_210_fps
auto.indavideo.hu/video/Rally_-_slow_motion_-_Bukfurdo_Rally_2010_-_210_fps

Eladó, mert 170-ért vettem egy Casio EX-F1 Pro-t is, ami zoom-mal tud fullHD-t videózni, meg 300, 600, 1200 fps-el slowmotion-ölni, és mellette még egy bestiálisan jó fényképezőgép, 60 fps-sel fullfelbontásban fényképez... Tehát kicsit jobb az ár/érték aránya, mint az Everionak... :P

mit2domain 2010.12.21. 16:17:48

A post második képén (ahol a mágnest mutatja a cikkíró) világosan látszik, hogy a Ferrarinak sokkal nagyobb a diffúzora.
Lehet, hogy még régebbi szabálytervezet szerinti :)

zuulululu 2010.12.21. 17:32:15

Valami jobb kepet, esetleg bekarikazhatta volna a fotos, mert fingom sincs mit kellene nezni, hol a kulonbseg a ket auto aljan :S

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.21. 21:27:46

Hm, egy talajszintről felvett videót esetleg a versenyről? amúgy a repülések nagyon kemények!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.21. 21:37:12

@GiXXXer: Figyeld, az üzlet abból áll, hogy olcsón veszed, és drágán adod :D Ezért nem kell csodálkozni, ha hülyének néznek, hogy hátha odaadod a feléért is... :S

GiXXXer 2010.12.21. 21:45:44

Bocsi a hatalmas offért... :)

@ColT: csak tudod ez üzletrontás, amikor beír a terméklapra, hogy ez 30-at ér! És az esetleges vevők nem tudják megnézni, hogy igaza van-e, mert bár majdnem 1000 db highspeed Casio-t adtak el Mo-n, mégsem kapható használtan... Talán mert iszonyú jó gépek! Nekem 2 is van! :)

90 újan, 20-at érnek a kiegészítők, tehát 1 évesen, fél éve alig használtan 30-at ér, de jövőre még annyit se (ezt írta a köcsög). Ahhoz képest árultak s1000fd-t 40-ért, ami 2,5éve volt 35 újan!!! Jah, és el is kelt... :S Az enyémtől meg idegenkednek, mert Casio. Vaterán nincs is olyan fényképezőgépmárka... Pedig áll. full Sony a bele mind2nek.

Mikrobi 2010.12.21. 21:46:13

vazz, ez kit érdekel...

GiXXXer 2010.12.21. 21:50:38

Jah, arról nem is beszélve, hogy ismert ralis oldalakon dícsérik a videóimat (minőségre is), pedig kizárólag fényképezőgéppel videózok: www.youtube.com/vargagixxxer

GiXXXer 2010.12.21. 21:51:46

@Mikrobi: írtam, hogy bocs, meg szerintem te is bepöccennél

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2010.12.21. 21:56:26

@Stump András: elindultál a lejtőn! Akkor értél le, amikor ilyeneket építesz (bár F1 vonalon ennek csekély a jelentősége): www.youtube.com/watch?v=Mwfdh7eW9f8

Mikrobi 2010.12.21. 21:59:51

@GiXXXer: én a cikkre értettem. Azt hittem, Forma-1-gyel kapcsolatos cikk lesz. De erről az Index tehet, nem a blogtulaj.

norbi2k 2010.12.21. 23:30:40

Hol tudok beszerezni ilyen autokat, esetleg alkatrészeket ilyen pályához? Még gyerekkoromból van itthon egy ilyen, összeraknám, de rossz a kontoller...

steve71y 2010.12.22. 07:14:22

Újra kellene rakni a parkettát, vagy arra nincsen szponzor?

kultúrpesszimista 2010.12.22. 10:00:06

basszad meg, hangzatos a cím, megvan a klikk, és aztán érdektelen a cikk... játékautó. jah. Faszomat! Ez a marketingvilág, hajrá Zeitgeist! Gratulálok.

kultúrpesszimista 2010.12.22. 10:01:36

Mikrobinak teljesen igaza van... az egész Totalcar nagyon kiábrándító kezd lenni, csak árnyéka régi önmagának. Kívül csillog, belül (már) kong..

wOw 2010.12.22. 15:59:46

Én azon csodálkozom, hogy egyáltalán van barátnőd! Legalább szoktatok papás-mamást is játszani?

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.12.23. 15:36:03

mondjuk akinek az, hogy a kisautó részlegben van a link, vagy az, hogy a link maga a kisauto.blog.hu-ra mutat, az nem ad gyanúra okot, az monnyon le...
süti beállítások módosítása