Sokáig ellenálltam az ilyen marketingtrükköknek. Aztán az egyik Ferraris akciónál úgy voltam vele, oké, egy gombóc fagyi áráért megveszem a tankolás mellé vásárolható Forma–1-est, ismerős kissrácnak majd odaadom ajándékba – nincs az a kisautó, ami felesleges lenne egy hatéves garázsában.
Nem is tévedtem, volt nagy öröm, berregés, versenyzés, falnak csapódás, egymásnak ütközés a többi kisautóval. Ha már dobozon kívül került az apró Ferka, megnéztem magamnak. Volt megdöbbenés: soha, sehol nem tudnék ennyi pénzért ilyen minőségű játékot venni. Kicsi túlzással szinte makett kidolgozottságúak a részletek, de ezzel együtt egész strapabíróaknak tűnt mind. Ráadásul, ha jól emlékszem, azoknak még motorhangjuk is volt.
Na, azóta figyelem az ilyen akciókat, és ha valami olyasmit látok, ami tetszik, megveszem. Így lett egy pár Shelles LEGÓ-m is, amikről később kiderült, a szabad piacon durva felárral cserélnek gazdát, a tanker kimondottam szemérmetlen pénzekért ment. Mondjuk az is igaz, a LEGO gyűjtők eszement összegeket képesek kifizetni egy-egy készletért.
Most épp BMW-ket lehet a tankoláskor, mosatáskor kapott matricákért és 295 Forintért cserébe venni. Nem tudom, hogy ezekért is megvesznek-e majd a kölkök, mint a Ferrarikért, (azért szerintem a piros sportkocsik egzotikusabbak, menőbbek), de akárhogy is, sokan lesznek, akik csak azért mennek majd inkább a távolabbi kúthoz tankolni, mert ott egy palack üdítő áráért vehet a gyereknek/szomszéd gyereknek/magának egy kisautót.
Igen, lesznek, akik maguknak veszik majd a kábé okostelefon méretű BMW-ket. Meglehetősen gusztusos darabok, a karbonmintás dobozban nagyon mutatnak, kézbe véve is szép cuccok. Csak azt sajnálom, hogy az M6 lakkfekete, az a saját dobozában elvész, alig látszik. Láttam mostanában valami matt metálfényezésűt (de nem M-eset) az utcán – a színére nem emlékszem, csak arra, hogy átok mód jól nézett ki, egyenesen rákívántam egy hatosra.
Ahhoz képest, hogy hátrahúzós motoros, egyszerű játékautók, nagyon szép és részletes modellek, mindegyiknek az igazit idéző felnije van, minőségi fényezés csillog rajtuk, a szélvédőkön ott a fekete keret, a BMW-logók nagyon aprók, de tűélesek a tamponnyomással felvitt minták. Még az autók belterét is kidolgozták (természetesen az M4 Cabrio utasterét a leginkább), biztos lesznek, akik majd feljavítják-kifestegetik az utasteret, jó alap a kusztomizálásra.
Persze, aki komoly makettre vágyik, nem ezekért fog megvadulni, manapság az igazi fémmodellek ezeknél sokkal finomabban ki vannak dolgozva, ezerszer részletesebbek – igaz, az áruk is sok nagyságrenddel magasabb. Aki hozzáértő, első pillantásra leveszi, hogy ezek játékautók, hiszen egyiken sincs külső visszapillantó tükör. Nem igénytelenségből spórolják le az ilyesmit, hanem egyszerűen ez az első dolog, ami letörik egy kisautóról. Épp ezért tök felesleges valami filigrán alkatrész odabiggyeszteni, meg aztán ha nem annyira filigrán az a tükör (hogy nehezebben törjön le), meg is sebesítheti a gyerekeket.
Mivel egy teljes sor érkezett a szerkesztőségbe – hogy mindet megnézhessük magunknak a – természetesen így, ahogy most az eredeti dobozukban vannak, elrakjuk az egyik fiókba, és őrizgetjük őket, mert szeretnénk megnézni, mekkora kincs lesz majd 15-20 év múlva egy hibátlan, tökéletes állapotú gyűjtemény. Ja, nem is, tévedtem. HIÉNÁZÁS LESZ ITTEN! Természetesen nem ülünk a koncon, olvasó kezébe kell, hogy kerüljön.
Hogy mit kell tenni, hogy valaki megkaparinthassa a teljes kollekciót? Semmiség az egész: egy videót szeretnénk, amin ezekhez a kisautókhoz hasonló, hátrahúzós-hátulkaparós játékautókkal driftelnek. Minél kreatívabb a dolog, annál jobb – értelemszerűen egy gyárilag csapatásra épített kisautót keresztbe rakni kevesebb pontot ér, de természetesen azzal is biztos lehet olyat csinálni, hogy csak pislogjunk. Tehát vegyétek elő a gyerek (vagy a saját, kinőtt) hátrahúzós kisautóját, öntsetek a parkettára mosogatószert, motorolajat vagy bármit amitől elindul keresztbe a gép, és készítsetek vicces videót.
A videók linkjét ide, a kommentek közé kérném, szombat éjfélig, eredményhirdetés vasárnap este – a TC szubjektív zsűrije nevezi meg az általunk legjobbnak ítélt pályaművet.