A LEGO mindig törekedett arra, hogy a készletekből építhető gépek minél jobban emlékeztessenek a valódiak működési elvére. Például, ha valaki exkavátort, vagy homlokrakodót épít, akkor használhat pneumatikus munkahengereket az emeléshez. Ezek ugyanazon az elven működnek, mint a valódi, hidraulikus alkatrészek, csak levegővel szabályozzák őket, nem olajjal. Naná, milyen nehéz is lenne kimosni a szőnyegből. Mivel a munkahenger tulajdonképpen egy dugattyú, ezért semmi akadálya annak, hogy motort építsenek belőle. Sok példa van rá a neten, akad, aki ötezres fordulaton járó pneu-motort készített legóból. Persze az öcsémnek sem kellett több, megépítette a maga verzióját:
Egy munkahenger, néhány fogaskerék, és egy szelep. Nézzék csak meg, a szelepvezérlő körhagyójánál azért van három fogaskerék, hogy a szelep-időzítést finoman be lehessen hangolni. A sárga tárcsába apró fémgolyók kerültek, így lett elég nehéz ahhoz, hogy lendkerék lehessen. Ha minden megvan, akkor már csak a levegőt kell szerezni valahonnan. A saját, készletben található aprócska pumpa nyilván nem elég, és logisztikai okokból a garázsban lévő kompresszort sem tudjuk felhozni. Találtunk viszont egy régi Lada-poroltót, ezt egy bicikli szeleppel, és egy búvár légzőautomata alkatrészeivel átalakítottuk, így már egy kézi pumpával is felkomprimálható benne a nyomás. Utána csak csatlakoztatni kell a LEGO szilikon csövet, és pöröghet is a gép. Ha öt bar nyomásra felfújjuk a palackot, akkor úgy egy percig jár a kis motor. A gyakorlati felhasználásra még nincs ötlet, de például egy biciklidinamót simán elforgatna.