Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

A legjobb orosz autó

2012.11.14. 13:45 streetsta

Vannak megkerülhetetlen dolgok az ember életében. Gyerekkorában minden fiú vágyik távirányítós autóra, mecsboksz-garázsra, LEGO-várra. De egy időben mindennél jobban szeretné, ha a Jézuska a fa alá tojna neki egy pedálos autót. Mert azt tényleg ő vezetheti, lehet menőzni a csajok előtt, legyorsulni a szomszéd Hüjepistikét, sőt, ha nagyon kell, akár világgámenésre is teljesen alkalmas. Az ember első igazi autója.  Van, aki gokartra vágyik, van, akinek inkább valami Ferrarit mintázó gépre fáj a foga, sőt, az extrém érdeklődésűek mindenféle valós munkavégzésre is alkalmas kistraktorokra gerjednek. Én pedálos Moszkvicsot szerettem volna. De nem kaptam. Lett helyette rokonok által levetett, nyugatnémet gokart (ami egyébként átkozottul menő volt, a játszótér legkirályabb kisautójának számított, de én csak Moszkvicsra vágytam, nem becsültem a kincset eléggé). Az az igazság, hogy az ilyen jellegű vágyak az emberbe mélyen beágyazódnak, de nem örökre temetődnek el, észrevétlenül fortyognak a mélyben, csak várják, hogy mikor törjenek felszínre.

Ez a konkrét Kettcar lett az enyém, miután a képen látható, bűnős nyugatnémet játszótéren duhajkodó unokatesóm kinőtte

Éppen ezért nem csoda, hogy mikor felfedeztem a pedálos Moszkvics topikot az Index fórumai közt, viszonylag rendszeresen olvasni kezdtem. Ezzel egy öngerjesztő folyamat indult el, a szürke hamu alatt mélyen parázsló bírvágy kezdett felerősödni. Egy-egy fellángolásomat azonban gyorsan lefeketítette a honi kínálat ára és minősége. Roncstelepre való, nyomorék, félszemű, horpadt és rozsdás Moszkvákat adtak 20-30 ezer forintokért. Mire egy ilyet rendesen kipofoz az ember, felkutatja az összes hiányzó alkatrészt, kilakatol(tat)ja, fényez(tet)i, simán százezernél jár a költség. Ráadásul ezeken a kis gépeken szinte garantáltan eltörték a műanyag kormányt, semmivé foszlott a plexi, gyűrött sztaniolcsíkká változtak a lökhárítók és hűtőmaszkok. Ezek beszerzése, pótlása szinte reménytelennek tűnt.

Az eredeti kormányokat a profik aluból öntöttekkel pótolják. Fényezve pont úgy néznek ki, mint az eredeti

Persze, ahol igény van, ott megoldás is lesz hamar. A plexiket viszonylag egyszerűen után lehet gyártani, a kormányokat fémből öntötték újra, és elindult a pedálosmoszkvis-bontózás is. Ez már jó 6-8 éve volt, azóta egyre többen kezdtek el hobbi szinten foglalkozni a pedálosokkal, megszületett a dedikált pedálos Moszkvics honlap. És a szemem előtt kezdtek az árak lassan, de biztosan az égbe szökni. Éreztem, lépnem kell.

Ez lett az én saját, első, külön bejáratú pedálos Mioszkvicsom. Már megérte felnőni

A Vaterán találtam egy egész ígéretes darabot, le is ütöttem, már nem emlékszem pontosan az összegre, de éppen a fájdalomküszöbömön innen volt. Valahol Budaörsön vettem át az eladótól. Szép, használt, patinás, de nem leharcolt gép. Plexije nem volt, de a kormány ép, mindene működik. Isten bizony, jobban örültem neki, mint ha hatévesen kaptam volna. Kisuvickoltam, nézegettem egy kicsit, majd rájöttem, a boltban kitűnő dekoráció lesz. Rendszeresen meg akarják venni, de én nem adom –mégis csak az első pedálos Moszkvicsom! A vicc, hogy nem csak apukák, de anyukák is párás szemmel nézegetik, és abból, ahogy mondják a kölköknek, hogy „Nézd, pedálosmoszkvics ilyenem volt nekemis!”, egyértelmű, gyerekkoruk legkedvesebb emlékei fűződnek ezekhez a pléhkasztnis játékokhoz.

Attila és a gyűjtemény egy része

Ezek után nem csoda, ha a Vaterán éppen futó promóciójában, amiben az ország legfanatikusabb gyűjtőjére lehet szavazni, pillanatnyilag toronymagasan vezet Tóth Attila. Száznál is több pedálos autója van, javarészük Moszkvics, de találunk Csajkát, Ladát, egyedi gyártású gépet. Szerencsére személyesen is megnézhettem a kollekciót, ami okozott is pár meglepetést. Először is kiderült pár szó után, hogy anno tőle vettem a saját Moszkvicsomat. Aztán most először láthattam a legelső pedálos, a gömbölyű Moszkvics ősét. Mert hogy igazából ez a Moszkvics nem is Moszkvics, és a szovjet elvtársak hozott anyagból dolgoztak. Hogy másoltak-e, vagy megvásárolták a szerszámokat, jogokat, nem tudni, mindenesetre az eredeti Giordani kisautót alaposan átdolgozták. Láthatóan fontos szempont volt az olcsó gyárthatóság, a költséghatékony termelés. A míves első lámpa helyére egy ügyes húzással beépítették a Pobeda beltéri világítását, a hátsó lámpa szovjet gyerekbicikliről származik. A küllős, központianyás kerekek helyett szimpla, dísztárcsás felniket kapott a Moszkvicsra keresztelt, de eredetileg Studebakert mintázó pedálos. Természetesen elmaradtak a ködlámpák, és a legkirályabb pedálosautó extrák, amit valaha életemben láttam: a karos indexek. Igen, jól olvasták, olyan karos irányjelzők, mit amilyeneket a negyvenes-ötvenes évekig használtak sok autónál. A műszerfalon lévő kis karral, huzalok segítségével lehetett mozgatni a karokat, így jelezni a körülöttünk rollerral, biciklivel, ne adj Isten pedálos lovas fogattal randalírozó csibészeknek, merre is fogjuk luxusautónkat kormányozni.

Az első Gömbik még alvázasok voltak

A koppintás Gömbi (pedálos Moszkvics terminológiában csak így hívják őket) után jött a már jól ismert doboz formájú Moszkvics, ami ténylegesen az eredetit mintázta. Ezeket a kocsikat 1994-ig gyártották, méghozzá rendes soron, szalagon, mint az igazi autókat. Ezeknél megkülönbözetnek első és második szériás, illetve átmeneti (másfeles) szériát. Más a korábbiak kereke, rendes alu ütközőjük van, műbőr huzatú az ülésük, csak hogy a legfontosabb különbségeket említsük. Természetesen mindből van Attilának, a gyűjteményben igyekszik minden évjáratból (1968-1994), minden kivitelből egyet szerepeltetni. Van köztük közel gyári állapotú, romosra játszott, teljesen átalakított, de szinte roncsként sem értékelhető is.

A kormánytól jobbra, azzal a kis karral lehet mechanikusan működtetni az irányjelzőket

A Moszkvicsok közt álldogál pár teljesen egyedi építésű gép is. A „pápamobil” a legenda szerint valamelyik nagy jármű gyárban (Ikarus? Csepel? Rába?)dolgozó mester kezeiből került ki, nem véletlenül kerültek fel az autóipari világítótestek, a sok alumínium alkatrész, köztük a lökhárítóként funkcionáló kapaszkodó. A Willys Jeep azonban mindent visz. Az eredeti konstrukció szerint elől-hátul működő felfüggesztése volt, de később a hátsó rugókat alu idomokra cserélték. A hajtás strapabíró kerékpár alkatrészekből készült, rendes felfújható gumikon gurul a gép, nyitható a gépháztető, fel-le hajtható a szélvédő – igazi mestermunka.

A Willys műszakilag egy csodásan kivitelezett prototípus, természetesen vannak gyengéi is

Attilát természetesen elkapta a gépszíj, aki sokat forog régiségek közt előbb-utóbb mást is elkezd gyűjtögetni: a polcon számtalan izgalmas szódás- és üdítős üveg, sorakozott. Ezeket nézegetve ismét elkerekedett a szemem, mert még sosem találkoztam krahádlis üveggel. Ezeket az üdítős palackokat nem kupakkal zárták le, hanem egy, a palackba „beépített” üveggolyóval, amit az üvegben uralkodó nyomás feszített neki a gumitömítésnek. Nevét onnan kapta, hogy mikor az üveget felnyitandó benyomták az üveggolyót, az jellegzetes hangot adott ki magából, amit németes műveltségűek csak krachnak mondtak. Hát ezért krahádli.

A gyűjtőszenvedély már csak olyan, hogy bármire kiterjedhet. Így lesz az embernek komoly szódásüveg kollekciója

Házigazdámnak persze nem csak komplett autói, de alkatrészei is vannak szép számmal, a bontottak mellé nemrég sikerült egy komolyabb kontingenshez hozzájutnia. Ebben eredeti plexik, lámpák, kapcsolók és gyári, zsírpapírba csomagolt szerszámkészlet is volt. Meg is mutatta, milyen az eredeti plexi és az utángyártott verzió – különbséget nem sokan vennének észre, de látszik, az eredetit formára fröccsöntötték, az utángyártott sík lemezből lett hajlítva. Tapintásra az eredeti sokkal ridegebbnek tűnt, el tudom képzelni, mennyire szilánkosan tört. Egy–egy óvodai baleset során patakokban folyhatott a kispajtások vére, akit nem kaszabolt össze a bódé lemezeinek éle, az belehasalhatott a szétrepedt plexi darabjaiba –nem csoda, hogy a kölkök nagy bánatára az óvónénik nem szívesen használták őket.

Frissen szerzett alkatrészkupac

Egy biztos, akinek ilyenje volt kiskorában, azt nem lehetett kivakarni a Moszkvicsból, mindenhová azzal kellett menni, és ha már annyira megnőtt a büdös kölök, hogy az ülést már nem lehetett eléggé hátratolni, akkor fogták magukat, és a csomagtartóra ülve hajtották a gépet. Éppen ezért olyan Moszkvicsot találni, amelyiknek a csomagtartója nincs behorpadva, különösen nehéz feladat. Akinek jó állapotú pedálosa van, becsülje meg, de ha nem kötődik hozzá, bocsássa áruba, sokan vannak még, akiknek valóra válthatja gyerekkori vágyát egy ilyen, manapság már csak életveszélyes vacaknak tekintett pléhdarab.

 

 

41 komment

Címkék: pedálos moszkvics

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr404906860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszkütyü 2012.11.15. 14:35:57

Nekem egy rozsdás gömbölyű Moszkvicsom volt nagyanyáméknál, és rettenetesen irigyeltem a csilivili szögletes gépek tulajdonosait. Az enyém kétemberes volt, mert a hajtás már nem volt jó, ezért felváltva toltuk egymást az öcsémmel. Akkor kobozta el öregapám örökre, amikor felfedeztük, hogy az utca végén a 15%-os lejtőn a főútig jelentős sebességet érhetünk el, ott viszont szembesülnünk kellett a fék hiányával. A következő nyáron a szemétdombon találtuk meg, laposra összeugrált állapotban. Nem adtuk fel, új projekt indult: összecsukott, nagykerekű babakocsik deszkafékkel felszerelve, immár nagyszülői engedéllyel. Néptelen lejtőn, csalánon, tüskén át rongyoltunk, Ben-Hur stílusban napestig. Kitört kerék, szakadt gatya, vérző térd, föld a fogaink közt.. Ilyen volt a korai '80-as évek Bajóton.

vittore 2012.11.15. 14:37:27

Szerettem volna én is a kölöknek egyet, de ami használható állapotú, az irreálisan drága volt. Szívesen elbíbelődnék egynek a felújításával, de nem biztos, hogy 14 év múlva pont ilyen autóra számít érettségi ajándéknak.... :)

Béza Dániel 2012.11.15. 14:41:49

Nekem egy szögletes zöld moszkvicsom volt. Szintén korai 80-as évek

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.15. 14:51:05

Hűű. Szép gyűjtemény.
Kettcar-utánzatom nekem is volt, sajnos csak volt :)

Sákif za morro? 2012.11.15. 14:52:48

Én vettem egyet a gyerekeknek. Nem szépet, hanem használhatót kerestem. A feleségem válást helyezett kilátásba, a családom elmegyógyintézetet, amikor kiderült az 55000-es vételár. A családban egyébként van elektromos és pedálos gokart, elektromos kisautó, mindenféle csilli-villi bicikli. Ebbe a flottába tettem be az ütött-kopott, félszemű, kicsit rozsdás, pár helyen hegesztett Moszkvicsot. Mondanom sem kell, hogy ez a sztár a gyerekek között. Nem kell rá vigyázni, lehet vele hasítani, kiválóan irányítható. Életem egyik legjobb befektetése volt. Ha kinőtték, fel lehet újítani. Addig fölösleges. A biliacél lemez kasztni kb. addig tartaná magán a gittet, amíg bele nem rúg valaki. Az első horpadásnál ledobná magáról. Szerencsére minden kritikus alkatrész kapható utángyártva.

perpeetum · http://higgins.blog.hu/ 2012.11.15. 14:56:11

jajj. Mintha én írtam volna az első bekezdést. :) Sajnos én sem kaptam gyerekkoromban, és mindig rákívánok, ha látok egy ilyet. Gokartom nekem is volt, de az csak halvány vigasz volt. :)

CsGergo 2012.11.15. 15:04:28

Én az óvodába ültem ilyenbe utoljára, nekem sose adatott meg, hogy sajátok legyen. 22 évesen is sokat gondolok vissza az ovira, mikor vagy 20-25 gyerekre jutott kb. 10 darab, mindig kirángattuk egymást belőle akkora szenzáció volt. Gondolom épp a sok veszekedés miatt csak a faépület kulcslyukán figyeltük őket egymásra borogatva, mert többet nem játszhattunk velük.

m.o.p. 2012.11.15. 15:14:24

Világoszöld szögletes rettenetem volt (talán meg is van valahol a garázs mélyén). A bordó műbőr ülés és az iszonyatos lassúság felejthetetlen :) játszótéren mindig elcseréltem a fehér műanyagkerekű "gokart"-ra.

labi 2012.11.15. 15:31:16

Nekem is volt, nagyon vigyáztam rá, szép állapotban túl is élt, majd sokáig a padláson pihent szüleimnél.

Aztán anyámhoz ment valami rokongyerek, elővette neki és az egy nap alatt fémhulladékot csinált belőle...
Ha nem járna sok év letöltendő gyerekgyilkosságért, akkor kettétéptem volna, amikor megtudtam... :(

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.11.15. 16:18:49

A hintaló mellett a pedálos moszkvics volt gyermekkori nagy álmom. :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.11.15. 16:35:54

@immortalis: Csatlakozom! Egyik sem lett meg, sőt a hintaló a gyerekeimnek sem, és a Moszkvics is csak részben: építettem nekik egy pedálos autót fából. Egy két év, és kaphat egy 12 V-os, akkus csavarhúzós meghajtást.
csokis.blog.hu/2010/05/18/pedalos_auto_4

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.11.15. 16:38:41

Ja, és ha ezután már két gyerek támogat, akkor előbb-utóbb anya is belegyezik az upgradebe. Igaz, ez már nem pedálos, de beleférek.
m.cdn.blog.hu/cs/csokis/image/kocsman.jpg

Gilan 2012.11.15. 16:47:38

A jobb térdemen a mai napig megvan a 2centis heg, amit a műszerfal alatti fém lemez vágott bele, 5 éves korom környékén, valahol a 80-as évek hajnalán. Mindig kellemes emlékeket idéz, amikor meglátom. A legeslegjobb játékom volt, pedig szerencsére nem panaszkodhattam az otthoni választékra.

Gilan 2012.11.15. 16:50:52

Az oviban nálunk is rejteggeték a moszkvákat, meg a gokartokat, kb egy kezemen meg tudom számolni hányszor láttam a 3 év alatt ezeket. Nem is strapáltuk le őket, sok értelme volt...

Gilan 2012.11.15. 16:53:39

Személyesen vettem át a szalonban (kultúrcikk bolt :) és 6 km-ről magam hajtottam haza vele. Drága édesapám meg battyogott mellettem. Sosem felejtem el.

Evil Dragon 2012.11.15. 17:00:32

Nekem egy zöld szinű volt kint a telkünkön...mindig "kapartattam" a homokozóban...néha bátyám "szerelő aknát" ásott a homokban,én meg fölé álltam a verdával,"átnézetni" :D Még 8-10 éves koromban is csapattam vele(persze csak ha senki nem látott) ...alig fértem bele,az alját meg deszkákkal merevitgettem ki,hogy össze ne szakadjon :D Aztán ment a MÉH-be,a kerekei meg az akkori maszek fűnyirónkra kerültek...az még megvan valahol...

lutria 2012.11.15. 17:02:24

Azzal a járművel mi lett amit pár éve egy totalcar-os személy vett a gyerekeinek,-valami házilag épített segédmotoros dodzsem-amit a garázsában rejtegetett előlüka felújításig,mindha azt ígérte volna hogy lesznek posztok a szerelgetésről aztán azóta semmi hír róla.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.11.15. 17:59:40

"Én pedálos Moszkvicsot szerettem volna."
+1

"De nem kaptam."
+1

"Lett helyette rokonok által levetett, nyugatnémet gokart..."
-1
Sanyarú gyerekkorom volt.

moby76 2012.11.15. 18:05:57

igazán remek járgány volt. nekem szerencsére sikerült egy ilyet lőni karácsonyra 4 voltam. hát király volt.
köszi

pickapu 2012.11.15. 18:30:30

Azon csoportba tartozom, akiknek nem adatott meg gyerekkorában a pedálos Moszkvics, viszont az akkori környékbeli srácoknak köszönhetően legalább hármat sikerült alaposan "letesztelni". Szinte mindegyik már a földön húzta a seggét. :)

mallac 2012.11.15. 18:45:04

Szerintem Oroszországból,Ukrajnából tonnaszám lehetne behozni .

mallac 2012.11.15. 18:47:59

Az árára emlékszik e valaki? Nekem 5000 forint rémlik, de könnyen lehet hogy tévedek.Mindenesetre ha annyi volt ,akkor az egy havi fizetésnek felelt meg a hetvenes évek második felében,.de lehet hogy többnek.

Teshow 2012.11.15. 18:55:26

Csatlakozom a gyermekkori traumát máig hordozók táborához :(
Minden "Jézuska-listát" a lábbalhajtós vezetett nálam is, de sosem kaptam meg.
A szomszéd kisfiúnak volt egy türkiz színű gömböce (amikor én voltam gyerek, akkor a szögletes még nem játszott) és piszkosul irigyeltem. A kölyök meg egy undok egyke volt, hasonlóan undok, procc szülőkkel, úgyhogy talán egyszer-kétszer ülhettem bele, de akkor is azonnal visszakérte. Így ez kimaradt örökre - érdekes, hogy 40+ év után is milyen szomorú emlék.

Egymást-tologatós, őrülten-száguldós, térdről-plezúr-leverős verdának mi az öcsémmel egy másik kult játék autót nyúztunk: a bolgár óriás-billencset! Az is megérne egy Kisautó blog bejegyzést! ;)

pickapu 2012.11.15. 19:00:40

@Teshow: Igen, a Dömper volt a másik vágy, az viszont teljesült. :)

Evil1979 2012.11.15. 19:04:46

Jajj, régi szép emlékek.
Nekem zöld volt. Azzal csajoztam a telepen és addig használtam amíg csak bírtam. És igen, Én is ültem a csomagtartón csak, hogy tudjak menni vele. Azon tanultam parkolni :)
Imádtam. Aztán kinőttem a szülők meg tovább adták a családban de, hogy hová azt sajnos nem tudom :( De kéne nagyon egy, csak dísznek is.

FrundsbergW201 2012.11.15. 19:14:51

Nekem 2db is megadatott, egy nagyon lerongyolódott piros,lámpák és műszerfal nélkülit nagymamám kollegájától kaptam. Aztán később apám aki repülőgépszerelő volt a malévnál intézett egyet moszkvából. Egy TU154 személyzeti WCjében hozta haza a fedélzeti mérnök ismerős. Nagyon sokáig megvolt bár a plexi olyan hamar eltűnt róla hogy már a korai képeken sem látszik. A csomagtartóról hajtás megvolt nekem is, be is horpadt rendesen. aztán egyszer a lakótelepi pincén kívül maradt és széttaposva találtam rá hetekkel később.
Tavaly lomtalanításon sikerült egyet vennem egy vasgyűjtőtől 4eFt ért. Majdnem tökéletes sötétkék 3as szériás, plexi és a kormány nem volt de már szereztem ráadásul kormányból gyári hibátlant.

Evil Dragon 2012.11.15. 19:20:11

Bár nem ide tartozik,de a Moszkvics mellett volt még egy nagy kedvencem: Az újabb fülkés KRAZ billencs...5-6 kiló legót is képes volt billenteni,és a hátsó futóműve ugyanúgy "csavarodott" terepen mint az igazinak! A 90-es években vettem a piacon asszem 200Ft-ért...még most is megvan...

Turtle Run 2012.11.15. 19:36:19

S.zöld kockám volt, egy idő után azzal játszottam, h nagy "gázzal", szűken kanyarodom be vele a ház sarkánál. Igen, egyszer túl szűk lett. Javítás utáni napok egyikén egy gazzal benőtt betonárok lett a veszte(m)..

yeti 2012.11.15. 19:43:01

Ez enyém még megvan a garázsban kormány nélkül,gyári szélvédővel.Egyszer majdnem elcseréltem egy papírok nélküli Danuviára.
Nem bánom,hogy végül nem tettem meg.

con 2012.11.15. 20:26:25

Az 1. autóm, imádtam, még megvan vhol a padláson, ha lesz gyerekem biztosan előkerül :-)

akos696 · www.focusauto.hu 2012.11.15. 22:02:37

@CsGergo: Hova jártál oviba? Nekünk Pécsen egy sem volt , mi csak homokoztunk egész nap. :(

MP 2012.11.15. 23:06:24

S az orosz síszánkó? Jó jó nem modell nem makett nem autó de akkor is...

B.GY. 2012.11.15. 23:17:43

Nekem is volt egy vigyáztam is rá mint a szemem fényére.Na de ugye van egy öcsém is aki nem vigyázott semmire.szétverte az összes játékát aztán az enyémet is:)A Moszkvicsot felhúzták a háztetőre a rokon gyerekkel,és ledobták.Nekünk is volt az oviba,de soha nem játszhattunk vele.Mi is csak nézegettük a kulcslyukon.

fq 2012.11.16. 01:20:17

szomszéd gyereknek volt egy barna kereklámpás kocka moszkvicsa, azzal nyomultunk, 5-6 éves korban. És mivel kisgyerekekre készült, beülni nagyon kényelmetlen volt, így a vezető a csomagtartón ült, az utas pedig a motorházon, és úgy mentünk neki a lejtőnek :D lábfék volt.
Ami a durva volt benne, hogy rugózása is volt(ha jól emlékszem laprugók).

Nekem csak egy gokartom volt, de az nem volt olyan kényelmes (nem volt gumikerék, sem rugózás).

Oviban nem volt semmi ilyen, pedig 2-be is jártam.

kovacsa81 2012.11.16. 09:54:24

Akinek volt az oviban az hova járt oviba? :)

lavas tavaris 2012.11.16. 12:50:51

A szovjet kutatás-fejlesztés fundamentuma a pusztuló tőkés világ süppedékeny talajára épült. A "pedal car"-os játékokat is, az atombombához hasonlóan, lopták. Ehhez kapcsolódóan megjegyezném, hogy a Willys-t sorozatban is gyártotta a brit Tri-ang játékgyár (1964-es TM1505 General, TM1510 Jeep).
példáúl: www.triang.nl/1964.htm

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2012.11.16. 21:08:10

Én még az elején cseppentem bele ebbe Moszkvicsozásba, és hat doboz sörért lett az enyém az első (felújítandó) darab.
keptar.trainmodeller.hu/index.php/automotor/veteran2010/P5080088
Aztán készült egy másik is, a gyerekek szeretik, de nálunk ezen kívül van még más pedálos is bőven.
keptar.trainmodeller.hu/index.php/automotor/veteran2010/P5080097
1-1 rendezvényre is ki merjük vinni a Moszkvákat, ez nem az a kényes műanyag játék, ezt még használatra tervezték :)

Ha nagyon gáz, akkor vegyétek ki, az első ilyen jellegű találkozót is sikerült tető alá hoznunk:
www.vezess.hu/magazin/alomauto_moszkvabol/14973/
Bocsánat, nem TC-cikk, szóval ha gáz akkor vegyétek ki. Itt a gyerekeket kellett volna látnotok, ahogy válogattak az autók között...és igen, mindegyikkel lehetett menniük, élvezték :)

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2012.11.23. 12:05:35

A Moszkvicsos gyűjtő srác nyert - és rögtön tett is egy felajánlást a dévaiak javára a nyereményéből.

YAN CHI 2012.11.24. 01:42:01

A pedálos Csajkáról miért nincs kép?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.08. 04:57:03

Fantasztikus poszt, képek és történetek... :-))

Ám nem lehet, hogy azért kerülnek ezek még lepukkadtan is annyiba, amennyibe; mert ez a drága jóember összegyűjtötte a megvásárolható készletet és ezáltal jól felverte az árakat??? :-))))))
süti beállítások módosítása