Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

A rendőrök csúcstechnikával csapattak

2011.12.19. 00:39 streetsta

 Először egy modellkatalógusban találkoztam a japán Seibu Keisatsu járműveivel. Mivel lövésem sem volt, mi az a Seibu Keisatsu, természetesen utánanéztem. 79-84 között futott a sorozat a japán tévében, nagyon népszerű volt. Csikós ujjongva mesélte, hogy kölyökkorában ő ezeket a filmeket kint, Japánban látta, akkor, amikor játszódnak.

Természetesen az általam gyakran látogatott Japanese Nostalgic Car oldalon is feltűnnek részletek a sorozatból. Nem is tudom miért, de a youtube-on nem is kerestem az epizódokat. Mivel azonban a JNC-re felkerült pár részlet, a kapcsolódó videók is megjelennek a youtube-on, így zseniális pár perces kivágásokat nézhettem meg. Az ember a fejét fogja a sok debil túlzás miatt, a kiszámítható akciókban semmi meglepőt nem látni, és be kell lássuk, az akciójeleneteknek nem sok köze van a valósághoz. Kicsit olyanok, mint a bollywoodi indiai akciófilmek, csak azért annyira nem bazáriak. Persze mentségül fel lehet hozni, hogy akkoriban a Knight Rider sem volt valami hiperrealista dokumentumfilm, más volt a módi. De a 80 autós, meg 30 motoros üldözési jelenetek csak és kizárólag japán filmben fordulhatnak elő rendszeresen, ez biztos.

A sorozat abban a korban játszódik, mikor a japán ipar a legnagyobb gőzzel jött fölfelé, és már nem szégyen, hanem dicsekedni való dolog volt, ha valaminek a hátulján a Made in Japan felirat szerepelt. Nyomták is erősen a high-techet a filmben, ezért a hősök a Nyugati Körzetből (Seibu Keisatsu) csúcsfelszereltségű járművekkel üldözték a bűnt.

Machine RS beltér

Autóügyileg a Nissan, motorkerékpárokban meg a Suzuki volt az együttműködő partner, ezért a sorozatban minden rendőr Nissannal csapatott, vagy Suzuki Katanán szorította le a bűnözőket. Volt a járművek között Nissan Patrol, Gloria, 280Z és Skyline. A kocsik felszerelése mindent tartalmazott, amit a kor japán mikroelektronikai- és fotóipara elő tudott állítani.

Sajnos az agyament 280Z mintájára készült, Kyosho MiniZ távirányítós alapokra épült rendőrautót (Super Z) nem sikerült beszerezni, de az ember örüljön, ha más, legalább akkora ritkaságra tud lecsapni. Így sikerült több darab Machine RS-1 fantázianevű autót becsomagoltatnom Shizuoka Cityben, ahol az Aoshima székel. Ennek az autónak nincs értelmetlen sirályszárnya (nem a sirályszárny önmagában értelmetlen, hanem ahogy a díszletesek azt a Super Z-n megoldották), de vannak tetőre szerelt gépágyúi, meg tipikus kora nyolcvanas évekre jellemző spojlerei a sárvédők tetején. Meg különleges fényhídja.

Így néz ki egy gyűjtőknek (is) szóló csomagolás

A karosszéria kivitelezése elsőrangú, a legkisebb felirat is tökéletesen olvasható, minden részlet gyönyörűen kifestve. Tényleg makettszínvonalon készítik a MiniZ-khez a kasztnikat, még akkor is, ha nem a Kyosho gyártja, hanem a sejtelmes nevű Skynet (Aoshima). A felnik is szépek, krómozottak, aranyszínű küllőkkel.

A klasszikus MR-01 alváz

Az alváz a régi Kyosho MR-01, ami már önmagában gyűjtői darabbá tenné a modellt, hiszen ezt az alvázat már évek óta nem gyártja a Kyosho. Gyakorlatilag ezzel indult történelmi hódítására a MiniZ sorozat. Persze azóta továbbfejlesztették, ebből lett az MR-015, aztán az MR-02, majd a jelenlegi csúcs hátsókerekes alváz az MR-03. 

Klasszikus, sokat utánzott Perfex táv

Menetkész a modell, távirányítót és pár apróalkatrészt kapunk a csomagban. Sőt, olyan kiegészítőket is, amiket csak említésből ismerek: apró bójákat, amikkel kijelölhetjük a házi versenypályát.

A villogó készlet doboza

Nem bírtam magammal, egy másik Aushima cuccot is ki kellett próbálnom. Szereztem ugyanis rendőrvillogókat. Egy kis kartondobozba csomagolva kapjuk a vezérlő elektronikát, a táplálásához szükséges két gombelemet, és a LEDsorokat. Ugyanis minden villogó három pici felületszerelt LED-ből áll, amik egymás után villannak fel. Így azt az illúziót keltik, mint ha egy klasszikus, forgótükrös villogó működne az 1/24-1/28 as autónkon. Láttam már hasonló rendszert, de az valahogy nem volt az igazi, ez viszont egész becsapós. Persze a beszerelés nem ment zökkenőmentesen, ragasztáskor rosszul pozicionáltam az egyiket, és mikor megpróbáltam leszedni, megszakítottam az apró nyomtatott áramkört. Szerencsére van még pár készlet, így pótolni tudtam a tönkrevágott darabot. A kész autó valami szédületesen jól mutat.

Három darab, kb. 1 mm-es piros LED ad ki egy villogót

Erre a hétre tartogattunk meglepetést is! A kisautóblog olvasói az alábbi bónnal extra kedvezménnyel vásárolhatnak a managertoys.hu boltjában, csak nyomtassák ki a bónt, mutassák fel. Igen, lehet fekete-fehér, matrix nyomtatóval is ér, a lényeg, hogy december 24-ig beváltsák(na ja, aznap 10-13 óra közt még ügyelünk, hogy az utolsó pillanatban ajándék után kapkodóknak is adjunk még egy esélyt).

 

3 komment

Címkék: skyline kyosho aoshima seibu keisatsu

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr123474549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cooper911 2011.12.19. 20:20:54

Kivágtam a kupont, tönkrement a monitorom :(

;)

lutria 2011.12.19. 22:24:51

Azért érdekes hogy az autós-motoros üldözésnél még lángoló kipufogóval sem mennek gyorsabban 50-60 km/h-nál gyorsabban...

kamikazeee 2011.12.20. 13:36:12

A DR30-as RS-X Skyline-okban FJ20ET turbomotor van, 2000-es, 16 szelepes. Azon kevesek közé tartozom Európában, akinek van ilyen motorja. Ez ugyan az a blokk, mint a klasszikus Nissan Silviában. Természetesen Japánban a Silviából is volt RS-X változat, aminek a motorja elvileg egy az egyben átemelhető a balkormányos verzióba is. (Viszont a Skyline turbóleömlője némileg eltér, így az már beleér a balos Silvia kormányrúdjába.) Ezek a turbomotorok alapban 190 LE-t tudnak, a későbbi intercooleres verzió pedig már 205-öt. A komolyabb teljesítményhez viszont már speciális versenyalkatrészek kellenek amiket szinte már lehetettlen szerezni. (Nekem közel 5 év alatt sikerült a 90%-át összegyűjteni Japánból, de körülbellül 2x drágábbak, mint a CA18DET vagy SR20DET motorkhoz valók.)
De a kora ellenére ez is bírja a strapát, akár 800 LE-ig is húzható:
www.fj20.com
süti beállítások módosítása