Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Francia különlegességek 1:18-ban

2011.09.16. 19:00 Koncz_János

Nyerges Viktor frankofón – legalábbis ha autókról van szó. Az informatikával foglalkozó, 17 éves fiatalember öt éve kezdett 1:18-as modelleket gyűjteni, és érdeklődése gyorsan a francia márkák felé fordult. Már az első modellje is francia volt egyébként, egy Solido 1/18 Renault R8 Grodini Rallye Monte Carlo. A gyűjtögető hajlamú emberek mind gyanúsak – Viktor kedvenc hobbija például az 1:1-es autók takarítása…

- A 2007-ben megrendezett első magyarországi World Series by Renault rendezvény adta meg a kezdőlökést, nagyon megtetszettek ott a francia autók. Nyilván az is hozzájárult ehhez, hogy a családban több francia autó van. Sokan azt mondják, hogy csakis a német autók a jók. Én viszont nem szeretem egyiket sem, egyedül még a japánokkal vagyok kibékülve.

Meghatározó pillanat Monsieur Ragnotti oldalán

Hát, így. Viktor franciaautó-gyűjteménye jelenleg már megközelíti a 70 darabot. Mivel ennyit bemutatni meghaladja a poszt terjedelmét, megkértem az ifjú gyűjtőt, válasszon ki öt autót a kollekciójából, és indokolja is meg, miért ezek a kedvencei. Nézzük hát, mire bukik egy franciaautó-rajongó!


Solido 1/18 Citroen C4 WRC Rallye de France - Tour de Corse 2008

Nem lehet elnagyoltnak nevezni: kamera, antennák, gyorszár, minden rajta

A modellről:
Az autót a Solido gyártja. A cég 2009-ben adta ki ezt a modellt, ebben az időben nagy változásokon mentek át a Solido modellek, javult a kidolgozás minősége, ami ezen az autón is szépen látszik.

Masszív zsanérokon nyílik a géptető

Az autóról:
A nagy sikereknek örvendő Xsara WRC-t váltotta a C4 WRC. Az utcai C4 Coupe változatából építették. 2007-ben állt először rajthoz, a Citroen Sport színeiben. 2008-tól fel került rá a Red Bull logo is. Ez a modell a Tour de Corse-on indult versenygép mása. 2010-ben fejezte be a pályafutását, és Sebastien Loeb a hetedik világbajnoki címét szerezte meg vele.


Norev 1/8 Citroen DS23 Pallas.

Ezt hívják kortalan szépségnek

A modellről:
Az autót a Norev gyártotta le, a cég a piac egyik régi, elismert szereplője, és szintén francia. A Veron testvérek alapították 1946-ban. Érdekessége, hogy a felfüggesztése állítható az eredetihez hasonlóan, bár csak két állás kapcsolható: a STOP, amikor az autó teljesen leereszkedik, illetve a haladó állás, ami az utazó magasság. Az eredeti autón volt még egy, a haladónál magasabb állás, illetve egy szerviz-állás.

 

Gyönyörű, részletes beltér, nem csak a pedálokat, a szőnyeg gumibetétjét is leutánozták

Az autóról:
1955-ben szenzációt keltett a Párizsi Autószalonon fejlett hidraulikus rendszerével, ami a felfüggesztést, a kormányművet és a fékeket is meghatározta. Már a Szalon első napján 12 ezer megrendelés érkezett az új modellre. A DS francia kiejtése megegyezik a „Déesse” szóéval, ami istennőt jelent, ezért is nevezik gyakran így magyarul az autót. A Créative Technologie egyik legismertebb ikonjából 1975-ig 1 456 115 darab készült. 1962 De Gaulle francia elnök ellen merényletet kísérelnek meg Párizs környékén, Petit-Clamart-ban. A fekete Citroën DS-t, melyben utazott, több lövés is érte, két abroncsa kilyukadt, ám különleges felfüggesztésének köszönhetően az autó megőrizte stabilitását, így az elnök teljes sebességgel menekülhetett el a helyszínről.


Solido 1/18 Peugeot 205 TI16 Pikes Peak, A. Vatanen.

Ha ekkora spojlereket is lehetne kapni a Homasitában, gyorsan hiánycikké válnának

A modellről:
Szintén a Solido által gyártott, régebbi darab. 2009-ben amúgy újra kiadták, de nem változtattak az autón, csak átdobozolták. Már elég ritka darabnak számít, a B csoportos (Group B) változata szinte beszerezhetetlen, azt én is keresem.

Nagyon részletes a kidolgozás. Ha kell, talán még a biztosítékokat is ki tudnánk cserélni

Az autóról:
Az amerikai Pikes Peak versenyen indult, utcai alapja a ritka, középmotoros 205 TI16. A Gr. B változat felturbózott kivitele, szó szerint. Az 1.8-as motor két Garett turbófeltöltőt kapott, előre és hátulra hatalmas szárnyakat kapott, hogy az úton tudjon maradni, amikor a közel 600 lóerős duplaturbós motor mind a négy kerékre rászabadítja a nyers erőt. A Pikes Peak egyik legnagyobb sztárja volt, rekordját hosszú ideig nem tudták megdönteni.


Norev 1/18 Renault Alpine A442-B

Klasszikus verseny-Renault színek

A modellről:
A Norev által gyártott remekmű. Az autón sajnos semmi nem nyílik, de nem is bánkódok emiatt, mert gyönyörű. Nagyon ritka darab ahhoz képest, hogy nem rég adták ki, nemcsak nálunk van kevés belőle, de külföldön is.

Van is teteje, meg nincs is

Az autóról:
A Renault Alpine A 442-* autók a Le Mans csúcs kategóriájában indultak. Három évet futott ez a típus. A "B" jelzés azt jelöli, hogy a pilótafülke fedve volt egy plexi buborékkal, míg a "A" jelzésű autó nyitott volt. 1978-ban Le Mans- győztes autót egy 2.0 V6 Gordini Turbo motor hajtotta, ami 490 lóerőt adott le. Ennek a típusnak a végsebessége 350~360 km/h volt. Ezt követte az A443-as változat, amiben egy 2.2 literes V6-os Gordini Turbo dolgozott, ez az autó a Mulsanne egyenesben sokáig tartotta a sebességrekordot 380 km/h-val. Mivel ekkoriban bontakozott ki a Forma 1-ben a turbó-korszak, a Renault otthagyta a 24 órás versenyt, és az F1-re koncentrált.


Universal Hobbies 1/18 Renault Clio V6 3.0 24V Phase 1

Elsőre talán fel sem tűnne, mennyivel szélesebb, mint a polgári Clio

A modellről:
A modellt egy szintén híres francia gyártó, az Universal Hobbies (UH) gyártotta le. Nagyon szép és részletes darab. Az UH egy ideig 1/43-as mezőgazdasági modelleket gyártott, de nemrég bejelentették, hogy még az idén újra elkezdi az 1/18-as modellek gyártását is. Ez a modell sem tartozik a tömegcikkek közé.

Még légzsákra figyelmeztető matrica is került a műszerfal oldalára


Az autóról:
A franciák mindig is tudtak meglepéseseket okozni, és igen ötletes megoldásokat kitalálni. A hot hatch-ek terén nagyon ott vannak. Senki nem gondolta, hogy egy Clio méretű autóba belepakolnak középre egy 3 literes V6-os motort, de ők megtették. 2000-ben mutatták be az autót, az első változat 227 lóerőt adott le. Nem éppen bevásárló autónak készült, a csomagtartó elől, a volt motortérben kapott helyett. Csak két ülés van benne, hátul dolgozik az erőmű, amihez egy hatsebességes kézi váltó, és tekintélyt parancsoló megjelenés társul.

 

Aki a gyűjteményben található többi modellre is kíváncsi, itt tekintheti meg őket: (http://modellauto.vsg4.hu/)
 

16 komment

Címkék: francia gyűjtemény diecast

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr163231284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferrarifan 2011.09.16. 20:47:16

Nagyon szép gyűjtemény,grat hozzá.
Lassan több francia autód lesz,mint nekem.

ferrarifan 2011.09.16. 20:48:26

Az A442-re már vadászom egy ideje.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2011.09.16. 20:52:13

Gratulálok, így tovább! Klassz gyűjtemény! :)

Pityubácsi 2011.09.16. 22:48:43

a bemutatott modellek odaQrnak.

azért legalább egy áttekintő kép jöhetett volna a többi 65 modellről.
mondjuk 20-asával.

kovászosUbukla 2011.09.16. 22:59:09

Fain darabok! És elismerés a választásért, a német autókban hiszek puszta praktikusság miatt mert káejrópában a német puritán darabok a legkönnyebben tarthatóak.
De azt mindig osztottam, ha szép és egzotikus autót keres valaki akkor azt a franciák közt találja meg.
Hogy rigolyás némelyik és nem az átgondoltság mintaképe az a stílushoz tartozik.

Hurri Kán 2011.09.17. 11:03:45

Szép darabok, grat. a gyűjtőnek, és további szép darabokat a gyűjteménybe. :)

GTFour 2011.09.17. 12:58:37

Nekem megvan a Group B-s 205 T16,1:18 Solido : ) Szép gyűjtemény, gratula!

Balu az Alfás 2011.09.18. 08:47:20

Gratula a gyűjteményhez!
5 év alatt 70db 1:18-ast összehozni nem kis fanatizmusra utal ;)

ferrarifan 2011.09.18. 15:49:28

Én 10 év alatt 330 1/18-ast hoztam össze.

frenchcarfan · http://franciaautoklub.hu 2011.09.18. 16:12:39

@ferrarifan: Hát igen az is szép teljesítmény, már majdnem emberfeletti :)

ferrarifan 2011.09.18. 19:28:23

@french-car-fan: Köszi,de azért vannak nagyobb gyűjtemények is.

kovászosUbukla 2011.09.18. 19:59:38

@french-car-fan:
tudod mi nem stimmel a DS-szel, ott a jobbelső ajtó, valamiért eláll az alja a sárhányótól, nem fut az oldalvonal. Meg minha kicsit ferde lenne a csomagtartón a típusjel tábla.
Tudom hogy szőrözésnek tűnhet, csak nekem is vannak modelljeim, igaz azok Ferrarik, meg pár angol kocsi, ill VW de az ilyen marhára böki az ember szemét.
De az autósmagazin a kalaptartóján az valami elképesztő figyelmesség :) *5-ös!

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.10.20. 17:44:54

így szépek a francia kocsik, csak a nevemen ne legyen egy se..
süti beállítások módosítása