Régen látott atyám nehézgép-kezelőként űzte egykor az ipart, így apró gyermekként a hétvégeken egy Poclain markoló volt a mászókám. Talán ebből származik a buszok és kamionok iránti vonzalmam, ami a gyerekkorra sem múlt el. Így természetesen nem mondhattam nemet Sipos felajánlására, minek tárgya egy csillogó krómozott csőrös kamion volt. Mikor megérkezett, csúnyán nézte a dolgozó nép, mivel igen erőteljes hanggenerátorral rendelkezik. Abszolút hiteles dízel hangja van, sziszeg a légfék, süvölt a légkürt. És ráadásnak van benne egy valódi háromsebességes váltó is, hogy minél realisztikusabb legyen.
Szerencsére a tankkal ellentétben ezen van hangerőszabályozó, és akár teljesen némán is üzemel. A teljes élményért rezgőmotort is szereltek bele, így induláskor megrázkódik a kaszni és kicsit hunyorítanak az égve felejtett fényszórók. Kellő rutinnal már fel lehet vágni a távirányítóval való leállítással és elindítással. A leállításkor égve felejtett lámpák esetén a japán autókból ismerős bim-bam hangot kezdi játszani, amíg el nem indítjuk újra.
A kezelése nem egyszerű, Sipos egy háromnegyed órás oktatás keretében adta át a járművet. A négycsatornás távirányító trimereivel különböző kombókat húzva-nyomva lehet elérni a motorleállítást, a fények kapcsolgatását vagy például a pótos rögzítésének oldását és a letalpalást.
Nálam a faszállító utánfutó volt, amire az egyszerűség és a praktikum jegyében egy műanyag szennyvízcső darab volt rögzítve. De az elvetemült japánok árulnak hozzá kétszínű fát is, amivel szép esztétikusan meglehet rakodni a szerelvényt. Tulajdonképpen az autós iskolák is rendszeresíthetnének pár ilyet, kiválóan meg lehet ismerni a pótkocsi viselkedését és közben nem kaszálunk el senkit.
Rám, mint a modellezést eléggé kevéssé ismerő emberre, a legnagyobb hatással az volt, hogy mindezt a technikát magunknak kell összerakni. Ez „sajnos” már készen volt, de mint kiderült, az utolsó csavarig mindent saját kezűleg lehet összeszerelni, még a váltót és a differenciálművet is. A két hátsó tengely hajtott, de ettől még nem fog mindenen átmenni, egy komolyabb szőnyegen megpakolva már elakadt. Az egész nem kerül kevésbe, körülbelül 300 ezernél áll meg. De szerencsére lehet apránként is összerakni, a vontató önmagában 94 000.