Neked melyik kellene? Egy öreg, lemezből préselt szovjet szedán, vagy egy Ferrari V12 hangon üvöltő, felextrázható tűzpiros XXI. századi csoda? Az ember azt hinné, a döntés könnyű, engem is lenyűgözött az Actev Motors koncepciója. Mikor Karotta megosztotta a tűzpiros villanygokart videóját, kicsit könnyes lett a szemem, hogy már túlméretes vagyok egy ilyen szenzorokkal telepakolt, nyomkövetős, ráfutásgátlós, műanyag hátsó abroncs-rátéttel driftképes menőséghez.
Introducing Actev Motors Arrow Smart- Kart from Actev Motors on Vimeo.
Az alapgép persze nélkülözi a dögös bodykitet, ezért száz dollárt kell fizetni, a listaáron 600 dolláros gép viszont lenyűgöző katalógusadatokkal bír: két, egyenként 250 watt teljesítményű elektromotor hajtja a kartot - ezek természetesen fékezéskor vissza is táplálnak az akkuba -, a gépen GPS, WiFi és a ráfutásos baleseteket megelőző ultrahangos közelség-érzékelő van. Az alap lítium-ion akksi 43,2 voltos, 2000 mAh-ás, elvileg fél-egy óra csapatásra elég, igaz, az alaptöltővel 8 órán át abrakol. Aki többre vágyik, megveheti a dupla erős akksit, meg a gyorstöltőt - ezt most az előrendelőknek egyébként ingyen adják. Okostelefonról lehet szabályozni az elérhető maximális sebességet, lehet korlátozni a fizikai területet is, ahol a gyerek játszhat a gokarttal (így elkerülhető, hogy forgalmas úton kezdjenek el csapatni a kölykök), és az ülésbe épített hangszórókon mindenféle motorhangokat üvöltethetünk (most még csak a V12, de jön más is) száguldás közben.
A képeket és az adatokat elnézve szkeptikus vagyok, durván kétszázezer forintért gyanúsan jó vétel a kiskocsi - minőségi 1:5-ös RC autót, hasonló paraméterekkel nem nagyon kapni ennyiért. Az akkumulátorról meglepően vékony kábelek csüngnek, a csatlakozó sem valami masszív darab, nagy áramot nem valószínű, hogy elbír, a gyorstöltőt rendes modellező még viccnek is gyengének tartaná. De aztán lehet, hogy ezek simán csak azért ilyen venyigék, hogy aztán lehessen tuningolni. Mindegy is, ha tényleg ennyiért adják, nem rossz vétel, a hátsó kerékre pattintható driftgumival biztosan botrányosat lehet csúsztatni a parkolóban, kicsit azt kívánom, bár csak nyolcéves lehetnék megint egy kicsit.
Ugyanakkor megláttam ezt a videót. És azt kell mondjam, bármennyire is fasza egy villanygokart, de nincs menőbb dolog egy apa által összerakott, önindítós, airride-os Moszkvicsnál. Jó, tolatni nem tud, lábbal kell löködni, de az, ahogy gombnyomásra elkezd dohogni a négyütemű Honda GX 35 motor, olyan kúlság faktorral bír, hogy a környéken tartózkodó minden villanygokartos kiscsávónak cellazárlatot kap az akksija. És aki még ezek után is menőnek érzi magát az applikációval leszabályzott elektromos nyünnyögőjével, annak is csak addig ül az arcán a telepi király-vigyora, amíg a holland kiskölyök igazi chicano módjára nem kanyarodik egyet - három keréken. Jo, bicsiz!
Távvezérelhető csomagtérfedél alatt purrog a 35 köbcentis, 1,2 lóerős benzines motor, a levegős futómű gombnyomásra emeli-süllyeszti az egyébként totális sleepert. Nem hogy valami matrica, meg durva dekor, de még egy villantós metálfény sincs rajta. Igaz alázás lehet, amikor a játszón lesajnálják a többiek a pedálosmoszkvicsos kiscsírát, aki beül, majd rövid röfögtetés és low rider tánc után csíkot húzva eltép a lemenő nap és a hinták irányába.v