Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Ennél olcsóbban versenyezni?

2014.08.26. 10:43 Sturcz Antal

 Szeretném azt gondolni, hogy a játék élménye nem feltétlen nő arányosan az elköltött pénz mennyiségével. Persze, állati jó egy méregerős homokfutót hajtani a porban, ahogy a tized másodpercekért szűkebbre húzott íveknek is megvan a maga varázsa. Ez viszont nem jelenti azt, hogy egy jó versenyhez egy átlagos használtautó árát kéne elkölteni, sőt, néha elég csak a helyi roncstelepet meglátogatni. Angolszász kultúrkörben például népszerű autóstalálkozó-betétprogram a szelepfedél autózás.

Hogy nem hallottak róla? Én sem, pedig azt hittem, hogy modellezésben már nem tudnak újat mutatni. Amúgy már-már nevetségesen egyszerű dologról van szó: a vonatkozó autós közösség egy autó szelepfedeléből épít kisautókat, hogy aztán egy lejtős pályán versenyezzenek. Hogy miért pont a szelepfedél, az örök rejtély marad, bár jobban belegondolva nem tudom, hogy melyik alkatrész volna közelebb egy kasznihoz. Varga Gábor - vagy, ahogy a minis közösség ismeri, Gojo - mesélt az angol kisautó szelepfedele köré kinőtt szub-szubkultúráról.

IMM 14 277
Változatos megoldások a futóműre

Akármennyire is szórakozásról van szó, szabályok alapján épülnek az autók: megkötik a méreteket, a kerékméretet, de még a legnagyobb megengedett versenysúlyt is korlátozzák. Azt, hogy mekkora szigor uralkodik a futamokon az első szabály mutatja a legjobban:

Ezt az eseményt szórakozásból rendezzük, bárki, aki túl komolyan veszi magát, kinevetjük, és kizárjuk.

Épp ezért az autókat a legkülönfélébb módokon dekorálják, díszítik, és egyik-másik egész jól kiadja a háború előtti versenygépek formáját. Nem hiába, maga a játék is a harmincas évekre vezethető vissza, csak akkor még fenyőből építkeztek szelepfedelek helyett.

IMM 14 337
Lényeg a precizitás

Az igazi kihívást az építés jelenti, és a verseny tulajdonképpen a műhelyben is dől el. Az indítás pillanatától - vagy még ott sem, ha automatika, vagy bíró rajtoltat - a versenyzőnek nincs beleszólása a futamba. Maga a pálya csupán egy lejtő, amelynek a vége sík - igaz van, amikor variálják -, és az nyer, akinek az autója hamarabb áthalad a célvonalon. Ez persze önmagában nem elég, a sáv elhagyása  kizárást von maga után. Egyenes kieséses rendszerben küzdenek a versenyzők, és a gravitáción kívül semmilyen hajtást nem használhatnak.

rcr kent 2014-17-Herma Vermeulen

Épp emiatt válik igazán fontossá a kerék, és a csapágyazás típusa. Gördeszka, görkorcsolya, de még egy számítógép is remek donor lehet: bevett dolog a merevlemez csapágyát használni, hiszen finoman gördül. A kihívás nem csak ebben áll, ahogy arról már szó volt, egyenesen  is kell gurulni, ez pedig komoly futómű-beállítást igényel. Például bevett trükk, hogy az első és a hátsó tengelyen eltérő nyomtávot állítanak be, ezáltal javul az egyenesfutás. Gábor a legutóbbi futamán véletlen nekigurította a kocsiját a célvonal egyik oszlopának, és a görbe tengely miatt lemondhatott az egyenesfutásról.

Összességében az a jó az effajta versenyzésben, hogy nem a pénz dönti el, ki nyer. Szerényebb alkatrészekből is lehet ütőképes kocsit faragni, ha valaki elég kreatív műszaki szempontból. Egy-egy találkozón akár nyolcvanan is egymásnak mehetnek, persze szigorúan komolytalanul. Hiszen a szórakozás a lényeg.

Még több kép a galériában!

 

Már a Facebookon is megtalálod a Kisautóblogot! Kattints és kövesd, hogy ne maradj le semmiről, ami nem fér el a blogon.

3 komment

Címkék: verseny olcsó gurul szelepfedél

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr506632293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mumia 2014.08.26. 11:14:23

Ilyet mi is játszottunk, csak alsó tagozatban. Matchboxokkal, és nem sima úton hanem terepen. És az volt a nyerő akinek az autója lentebb gurult a rézsü falán.

partytunes 2014.08.26. 14:15:08

Autófogó!:D Mi is homokozóban toltuk, építettünk durva rámpákat, a fogónak a végén koccannia kellett valamelyik menekülővel, de volt olyan verzió is, hogy aki borul, az kiesik.;)

1127ccm 2014.08.26. 14:59:21

"Kilökö" mi igy hivtuk. A résztrek maga a beton(!) csuszda volt. Vizes homokbol falat epitettunk az aljan, es azt pusztitottuk a matchboxokkal. Az veszitett aki autoja leesett. Meglepoen kulturalt verseny volt, komoly szabalyozassal, komoly emberekkel. Emlitettem mar hogy 6eves lehettem? Emlekszem a leg tutibb versenyautom egy arany csikos-fekete corvette volt. Ék forma (jo faltoro) kicsit nagyobb kereke volt a normal autoknal es szuperlágy felfuggesztese (ugye a betoncsuszdabol hianyoztak a kavicsok) Egy pontatlan guritasnak donto jelentosege volt!
süti beállítások módosítása