Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Néha kell egy igazán nagy kisautó

2014.06.22. 11:48 Sturcz Antal

 Úgy egy éve szántotta fel a netet az a remek vírusvideó, amelyben B. J. Baldwin a trophy truckjával autóztat egy ázsiai szépséget.

Látványos, igaz? A Baldwin Motorsport által felkészített versenygépet egy 800 lóerős szívómotor hajtja, és több, mint hetven centi rugóút nyeli el az akadályokat. Abból pedig akad elég, és főleg versenytempónál válik érthetővé, hogy miért is kell ilyen futómű.  Már régebben is ismertem ezt a szakágat, de amikor megnéztem a videót, elhatároztam, hogy egyszer ki fogok próbálni egy ilyet.

IMG 20140604 194203
Brutálisan néz ki, és úgy is megy

Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar sikerülni fog, de a hét elején végre meghajtottam egy igazi szörnyeteget. Gyulát úgy ismertem meg, hogy meg akarta venni az öcsém Revóját. Amikor leegyeztettük a részleteket, mondta, hogy, ha akarjuk, kihozza megmutatni az 1:5-ös méretarányú, egyedi Short Course Truckját. Maradtam volna otthon?
2012-06-08-713
Az alap sem volt épp gyenge

Nem lehetett nem felismerni a buszállomáson, hiszen a derekáig ért a hátsó lökösre támasztott narancssárga dög. Elég tiszteletet parancsoló autó, főleg a tizenhét centi átmérőjű kerekekkel. Ezek a donort gyártó cég triálgépéről, a Summitról származnak, arra találták ki, hogy a függőleges falon is fel lehessen velük menni. Furcsán is mutatnak ilyen széles, és főleg puha kerekek egy száguldásra szánt gépen, de csak ezeknek volt elég nagy az átmérője.

IMG 20131126 215730
Lényeg a precizitás

Persze még a beindítás előtt levettük a kasznit, látnom kellett, mi van alatta. Gyula kiszerelte a nagyobbik, 1:8-as Revo futóműveit, majd közéjük toldott egy teljesen egyedi könnyűfém alvázat. Ebben kapott aztán helyet az eredeti sebességváltó, a motor, és az elektronika is. Ez csak leírva hangzik ennyire egyszerűen, nézzék meg az építés képeit, rendesen ment üzemóra a marógépbe. Az alapokat adó autó négykerék-hajtású, de az építő hátsókerekest akart, mondván, ha már egy versenykategóriába sem fér bele, akkor legalább élvezetes legyen.

IMG 20131129 224106
Két darab, kilenckilós szervo fordítja a hatalmas kerekeket

Elhihetik, hogy az lett. Félve vettem kezembe a távirányítót, főleg, mert láttam, hogy értő kezekben mire képes. A Mamba Monster fantázianevű szabályzó-motor páros olyan könnyedén forgatja el a két hátsó kereket, mintha műanyagból lennének, nem puha gumiból. Jól mutatja a gép erejét, hogy egy tisztességesen megcsúsztatott íven gumival keni fel az aszfaltot, és félgázról gyorsítva, még korrigálni kell, hogy egyenesben maradjon.

IMG 20140423 203819

Természetesen nem kínoztam, nem akartam eltörni egy gyalogos lábát sem, na meg hét hónap munkáját vágtam volna haza, ha rontok. Egy-egy kanyarban azért megcsúsztattam, és akkor értettem meg, hogy miről szól ez a gép. Gyula szerint nem volt cél, hogy eszelősen gyors legyen, sokkal fontosabbnak tartotta, hogy élethűen mozogjon. És úgy is tesz, a közel nyolckilós autó hátulja gázra beül, kanyarban billen, és fékezésnél tótágast áll, pont olyan drámaian, mint az igazi. Egyáltalán nem hasonlít arra, mint amikor egy 1:10-es autó megerőszakolja a fizikát, és úgy megy, mintha animáció lenne. Lassúnak így sem lehet persze nevezni, az ötvenes tempóhoz nem kell húsz méter sem, az is csak a tapadás hiánya miatt.

IMG 20140617 180516
A büszke építő

A távirányító sem egyszerű technika, komoly telemetriával lehet figyelni az autót. Az iPod kijelzőjén követhető a motorfordulat, a sebesség, az akku töltöttsége, de még a motor hőmérséklete is. Itt látszik, hogy mennyire komoly építésről van szó, ugyanis hiába megnövelt súly, sem a motor, sem a szabályzó nem melegszik a gyári határértékek fölé.

Miután megkötötték az üzletet, elindultunk haza, pedig szívesen hajkurásztam volna még a gépet. Kész mondjuk még nincs, a következő terv a tárcsafék-rendszer beépítése. Nem lehetetlen, a konzolok és a féknyereg már kész is van, de bőven akad még leküzdendő probléma. Én egyelőre azzal vagyok elfoglalva, hogy hol lehetne szerezni egyet. Félelmeteseket lehetne csapatni a röplabda pályán.

2 komment

Címkék: rc revo kisauto traxxas

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr986396743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dancergabor 2014.06.23. 01:05:29

de hiszen ez Székesfehérvár ! :)
süti beállítások módosítása