Mit tehet az RC-s, ha beüt a rossz idő? Hát a szobában folytatja. Sajnos minden évben eljön, amikor a szabadban már nem lehet csapatni, de autózni ugye muszáj. A gond csak az, hogy egy 1:10-es,vagy 1:16-os méretarányú gép félelmetes pusztítást végezne a nappaliban, ezért valami kisebb, és lassabb kell, de nem árt, ha kidolgozott, és tud mindent, amit a nagyok.
Erre jó a Nanoracer Firelap 2.0, ami 1:28-as méretével épphogy elfér a tenyerünkben, de pont úgy irányítható, mint egy 1:10-es gép. A gáz és a kormányzás is fokozatmentes, ami kell is, mert a Nanoracer gyors: akár 20-al is kergethetjük a macskát. Ha valaki azt hiszi, hogy ez kevés, az gondolja csak végig: szűk helyen hajtjuk, és maga a kocsi is apró, ezért sokszoros a sebességérzet. Az autó némi gyakorlás után könnyedén kordában tartható, egy 3x4 méteres felületen már élmény a játék.
Amikor átvettem a gépet, már kajánul vigyorogtam, hogy mekkora drift-edzéseket fogok tartani a parkettán. Hát nem. Ugyan a gumi puha, de kemény felületen még fél-gázig is nehéz felgyorsítani, a teljes gáz kis helyen pedig felejtős, még a diffi ellenére is. A linóleum, vagy a finom szövésű szőnyeg az igazán jó terep, szigorúan bolyhok nélkül. A gyakorlásnál érdemes a gáz-trimmet is lejjebb venni, és először a kanyarodást kitapasztalni. Ha már a trimmnél tartunk: a távirányítón lévő LCD kijelző tájékoztat, milyen funkciókat módosítunk, mennyi a távirányítóban lévő elemek vagy akkuk töltöttsége, a sok kapcsolóval pedig a gáz és a kormányzás is finoman állítható, nem csak a középállás, de a végállások és a mozdulatok finomsága is szabályozható, sőt, a beállításokat el is menthetjük.
A távirányító egyébként hagyományos pisztoly-táv, egy Futaba modell koppintása, cserélhető frekvencia-kristályokkal, így nem kell félni, hogy összeakadunk a haverokkal. A távirányítóba 8 db AA (ceruza) elem vagy akkumulátor kell, ami órákig bírja, a kocsiba bepattintott négy darab AAA (mikro-ceruza) elemmel pedig akár 40 percig is játszhatunk. A töltöttségre viszont mindenképp érdemes odafigyelni, mert egy bizonyos feszültség alatt az autó meghülyül, öntudatára ébred, és neki tetsző bútorok lábain követ el öngyilkosságot.
Az alváz a Kyosho féle MR-02-es Mini-Z szinte tökéletes másolata, olyannyira, hogy a kasztnik is átemelhetőek a drágább márkától. Az autót finomhangolni a mellékelt alkatrészekkel lehet: farmotoros kocsinál akár a motort is áthelyezhetjük, de a futómű geometriát is reszelgethetjük kedvünkre. Még rugózik is, de be kell érni az egyszerűbb, hátul merev tengelyes, elöl csapszeges megoldással. Az alváz kellően masszív, bár az elemcseréknél néha féltem, hogy valamit eltörök, mert a patentek és az elemek is nagyon passzosan ülnek a helyükre.
A Firelap, mint minden, aminek kereke van, természetesen tuningolható. Erősebb motorok, eloxált alumínium alkatrészek, felnik, gumik, puhább és keményebb rugók, és még ki tudja mennyi minden kapható hozzá. A gép egy alapos könnyűfém kúra után inkább ékszerre hasonlít, mint autóra, de gyári állapotában is hatalmas buli, és elég hosszú időn át jelent kihívást a sebesség. Az igazi élmény persze a verseny a haverokkal: némi öreg szőnyegből és gégecsőből már tökéletes pálya építhető a nappaliba, és onnantól csak a család tűrőképessége szabhat határt a mókának.