Jeremy Clarkson azt mondta a Bugatti Veyronról, hogy az az autók Concorde-ja. Ez végül is igaz: felfoghatatlanul gyors, az ára földöntúli, és egyetlen célja, hogy demonstrálja néhány megszállott mérnök képességeit. Pusztán azért létezik, mert a technika fejlettsége engedi, hogy létezzen.
Az RC autóknál a Traxxas X0-1 a Concorde. Ez a közel 6 kilós, 60 centis szörnyeteg 160 km/h-ra képes. Nem ám világrekordra felkészített versenygépről, vagy unatkozó NASA mérnökök által poénból készített különlegességről van szó: ez egy boltban megvehető, bárki számára elérhető gép. Na, jó, annyira nem bárkinek, 1100 dollárt kell leszurkolni érte, kár is belegondolni milyen autót lehet kapni ennyi pénzből. Szóval ez sem a racionalitásról szól.
Aki próbált már 30-40 körül futó autót végigvezetni akár csak egy szlalom pályán, az tudja, mennyire nem egyszerű dolog. Ennek fényében az X0-1-es vezetéséhez minimum egy nindzsa reflexei kellenek, meg kiváló látás. Ilyen tempónál hamar szem elől veszteni egy autót, hiába ilyen nagy.
Persze, erre a tempóra már nem volna képes egy mezei villanymotorral, ezért az autót a hangzatos, BIG BLOCK fantázianevű kefe nélküli motorral szerelik, ami 3,5 lóerőt sikít ki magából 40 ezres fordulaton. Az azért mutat valamit, hogy a két, egyenként 5000 milliamperes lithium-polymer akku 20 perc alatt kifekszik, ha sportmotorokat kergetünk. A hajtáslánc felépítése viszont megegyezik egy hagyományos túrakocsiéval, csak persze a tengelyeket, és a fogaskerekeket is a terheléshez méretezték, na meg persze a diffúzor sem dísznek van.
A kérdés most is adott: mi értelme van egy olyan játékautónak, ami 2,5 másodperc alatt ugrik 100-ra? Ugyanannyi, mint a sportkocsiknak. Csak ez talán mégis több embernek okoz örömet.