Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Azt akarom, gázoljon el egy kisautó!

2012.10.26. 13:28 streetsta

Mert ha olyan kicsi lehetnék, hogy egy 1:14-es modellel elüttethetném magam, szólhatnék az egyik holland dilinyósnak, riassza a saját építésű mentőautóját. Egy W111-es Mercedesből átépített mentőt. Lehet, hogy a sok elektronikától nem férnék be hátra a betegtérbe, de akkor már akár mögé is köthetnék a hordágyamat. Sőt, talán úgy még jobb lenne, mert kívülről láthatnám ezt a fergetegesen szép modellt.

Hátulról nézve is gyönyörű. A homokfúkt ablakok nagyon hangulatosak

Mikor a videót megláttam (nemsokára azt is elmesélem, hogyan bukkantam rá), először azt hittem, egy igazi Fecske-mentő van a képen. Aztán látszott, hogy szépen kidolgozott RC-modellek mozognak a filmben, a mentőn felkapcsolják a lámpákat, majd a tetején lévő kéklámpát is. Na, én itt sikítófrászt kaptam. Mert ez nem egy egyszerűen megvillogtatott LED, vagy rizsszem izzó. Sőt, nem is a nagyon apró LED-ekből összerakott, forgótükrös villogót szimuláló cucc. Ebbe az 1/14-es méretarányú modellbe egy igazi, rendes, működő forgótükrös villogót gyártottak! Kerestem a neten, hátha találok máshol is ilyet, amit esetleg meg lehet venni, de nem jártam sikerrel.

Egyszerűen lidércesen jól néz ki, ahogy a forgótükör által fókuszált kék fénypont végigfut a garázs falán, tisztára, mint az igaziaknál. És még a forgás sebessége is stimmel. Aztán, mivel holland mentőautóról beszélünk, a már mozgó mentőautó tetejéről készült snitteknél jól hallhatjuk a meglehetősen furcsa túú-díí-dűűű-dííí szirénát is.

Így néz ki a modellbe rejtett technika és a beltér

Gyönyörűen kivitelezett modell, két fórumon is találtam képeket róla, a modelltruckforum.com-on kiderült, az építő egy hivatásos holland tűzoltó, az RC Euro FireFighters-en pedig már az is világossá vált, az elektronika koránt sem foglal el annyi helyet, hogy a belteret ne lehetett volna elég részletesen kivitelezni. Ha sikerülne összetöpörödnöm, akár a hordágyhoz is szíjazhatnának.  

Így nézett ki az eredeti GAMA Mercedes kisautó

Az átalakításhoz két régi GAMA Mercedes W111 "nagyfecske" adta az alapot. Ezek valószínűleg madzagos-távos autók voltak, a kasztnikat alaposan szétvágta az építő, és a holland Visser nevű különleges felépítményeket gyártó cég stílusában totálisan átépítette. Mivel a Visser-mentő alapjául a W110-es "kisfecske" szolgált, az autó orra is alapos átalakításon esett át. Elég jól sikerült a meló, ha egy igazi Visser-fecskét nézünk, igazán kötözködős hangulatban kell lenni, hogy fogást találjunk a modellen.

Így nézett ki az eredeti Fecske-mentő

A Visser egyébként megdöbbentő átépítéseket csinált, a Regtur nevű Flickr felhasználó képeiből össze is gyűjtöttem pár mentőautót, a képekre kattintva felugró galériában megtalálják őket. Faragtak mást is, például halottaskocsit (pontosabban pompakocsit), sőt, manapság is csinálnak mindenfélét: mentő- és tűzoltóautókat, de a Boxer nevű páncélozott szállító harcjárműhöz is gyártanak speciális modulokat.

Hollandiában így nézett ki egy Citroen DS alapú mentő

Ami a fecskementőt illeti, én vagy négyszer megnéztem a videót, de nem tudok rájönni, hogy sikerült ilyen kicsiben megoldani a forgótükrös villogót, ami ráadásul ennyire jól működik. A bécsi Modellbau-Messe csütörtökön nyit, természetesen most is ott leszek, megnézem, hátha valakinek van már ilyen kéklámpával ellátott modellje. Akit érdekelnek a modellek, üljön kocsiba, vonatra, biciklire, érdemes kilátogatni erre a négynapos rendezvényre, mert ilyen minőségű felhozatalt nálunk sajnos nem látni.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr284865302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2012.10.26. 13:52:16

Az első fotóról azt hittem, eredeti. Gyönyörű munka.

2012.10.26. 14:24:18

mivel elég közeli kép nincs róla, így biztosan nem mondhatom (vagy csak én nem találom). DE elég lehetett egy smd ledet megforgatni, nem kellett tükör...

1kutya 2012.10.26. 14:41:10

az első képről én is azt hittem, hogy egy igazi áll valami betonfalnál:)

kuli1 2012.10.26. 14:44:35

Szép, csak azt nem értem hogy hogy tudott ennyi egyedi alkatrészt legyártani

eko 2012.10.26. 16:00:48

És még irányjelzője is van..

szemettanarba 2012.10.26. 20:58:48

Fix LED lesz az, ami körül egy kiréselt alucső forog, aminek a külső palástjába csavarorsó-fogazat van vágva, és ezt csavarorsóval hajtja valami kis szervóból kiberhelt motor. Forgó LEDhez a kommutátor nem lenne túl nagy helyet foglaló?

Brian 2012.10.27. 16:39:41

Nem ugyanaz a széria, de ha utánajársz lehet ebbe belefekhetsz :)
policecars.hu/p/displayimage.php?album=15&pos=3

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2012.11.06. 17:53:02

A régi modellek sok átépítés alapjai lehetnek. Ha már Merci: az Anker gyártott kb 1:18 méretű Puch G-t, drótos irányítóst. Valódi szervós kormányzással, két sebességes meghajtással, működő hátsó difivel. Vettem egy lefingott darabot a Vaterán - ez kimaradt kiskoromban, akkor Wartburgot kaptam, meg is látszik azóta is a hatása :D. Egy darabig csak kerülgettem, de aztán nekiültem: a kaszni hibáit kijavítgattam elsőként. A régi W460-asok közül láttam olyat, ahol bézs-fekete volt a kárpit, ilyenre átfestettem a belsejét. Kívül kapott egy ezüstmetál fújást. A tetején volt egy villogó, na az ment a kukába. Akadt otthon valami kínai rom játék RC áramköre, beépítettem, vettem egy fedélzeti akkupakkot, összeraktam az egészet és kész is.
www.trainmodeller.hu/rc_g500.jpg hát ez egy mobilos kép, olyan is.
Nyilván nem fogja elérni egy mai RC modell szintjét, nem is volt a cél. Ez egy huszonvalahány éves gyerekjáték picit ráncfelvarrva. A ráfordított összeg az ötezer Ft alatt maradt, Vaterával mindennel együtt, meg 1-2 barkácsolós órám. Viszont, mégicsak egy 1:18-as G-p amivel uralom a nappalit ha arról van szó:)
Kültéren is megállja a helyét, nagyon jól boldogul amíg fel nem ül valahol a hosszú tengelytáv miatt.
De...youtube-on már láttam egy videót, ahol a hosszú Anker Puch G-t megvágták rövidre...szóval egy kis szabadidő kell meg egy hasonlóan olcsó rom, és készül a rövid G is :)
A régi modellek közül még a PIKO Wartburgja amiből egy RC változatot szeretnék építeni. A fájó pont, hogy egy jó kasznijú darab 10 ezernél kezdődik :(
süti beállítások módosítása