Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Gyors a Suzuki, de nincs benne anyag

2012.10.01. 16:46 Koncz_János

Szemből támad

Hol van már a tavalyi hó, kedves barátaim, Hol? Lassan már az idei is megérkezik, ami rossz hír, mert fűteni kell majd, a gáz pedig drága, nagyon drága, nem magyar embernek való. Hogy valami jó hírrel is szolgáljak a rezsiköltségek várható emelkedése mellé, a Sipos úr által rám bízott Suzuki 1600 RC modell már nem lesz bontatlan dobozban a karácsonyfa alatt, mert megembereltem magam, és közel hét hónappal a kitűzött határidő után: összeszereltem.

Motivációs ábra a dobozon: kedves barkácsoló. ilyened lesz, ha el nem rontod


Talán még emlékeznek rá páran: sokáig kerülgettem ezt a feladatot, mint macska a forró kását – de aztán vettem egy mély levegőt, meg egy nagy kanalat, és villámgyorsan bekebeleztem. Finom volt, jelentem.

A Biblia


Az igazság az, hogy az ember rögtön az elején túl is esik a legnehezebb részen: a diffi és az elsőkerékhajtás összeszerelésén. Remegő kézzel gépzsírozza és dugdossa a helyükre az apró fogaskerekeket és egyebeket, majd csodálkozva tapasztalja, hogy a bonyolult kis szerkezet, dacára annak, hogy ő maga rakta össze, működik.

Helyére került a motor


Az önbizalom ettől kezdve - nem kis részben az igen precíz összerakási útmutatónak köszönhetően - fokról fokra nő, egészen addig, amíg az áttetsző, pillekönnyű karosszériát kezünkbe nem vesszük, és rá nem jövünk, hogy ezt nemcsak festeni kell (belülről, több rétegben, ami egyébként gyorsan száradó akrilfestékkel nem nagy ügy), hanem vágni is. Félig kicsorbult háztartási ollóval precíz sárvédőíveket alkotni nem annyira mulatságos, és nem is tökéletesen sikeres.

Kezdődhet a matricázás


A másik művelet, amivel vért lehet izzadni, a matricázás. Hatmillió-kétszáztizenhatezer-négyszázhuszonegy vagy –huszonkettő különféle dekorelemet kell felnyalni a karosszériára, amikkel vagy az a baj, hogy nagyon kicsik, vagy az, hogy nagyon nagyok. Az utóbbi a komolyabb probléma, mert a karosszéria és a matrica közé nagy lelkesedéssel bújnak be légbuborékok, amiket utólag már nem könnyű eltüntetni. Én azt a módszert választottam, hogy tűheggyel kiszúrtam őket, és lepréseltem a matricát. Nem elegáns módszer, elismerem, de végül is működött. A feladat természetesen az, hogy elsőre buborékok nélkül helyezzük fel a matricákat – sok sikert hozzá mindenkinek.

Andersson legyen a sofőr, vagy Wilks?


Nem hittem el Sipinek, hogy egy ilyen modellt egy nap alatt össze lehet rakni, pedig igaza lett, három alkalommal ugyan, de összesen nyolc munkaóra alatt elkészült a Suzi. A legizgalmasabb pillanat persze az elektronika beszerelése és életre keltése volt – mivel a katalógusban szereplőktől eltérő típusú vezérlést kaptam, itt igénybe vettem a telefonos segítséget, majd legnagyobb meglepetésemre azt kellett tapasztalnom, hogy működik az autó. Igazság szerint: megy, mint az állat. Miután erről meggyőződtem, visszavittem a gazdájának, nem volt szívem koptatni. Hogy mi lett vele, nem tudom, kérdezze meg orvosát, gyógyszerészét, és Sipos Zoltánt.

A vezérlés beszereléséhez telefonos segítséget vettem igénybe


Két fontos megjegyzésem van a végére. Nem, inkább három.
1. A nulláról felépíteni egy ilyen autót, ami aztán a szemünk láttára tényleg elindul – hatalmas móka, jó kaland.
2. Ha gyermekeinket is bevonjuk az építésbe, rengeteget tanulhatnak abból, hogyan állnak össze, és miként működnek egy autó részegységei, a futóművek, a felfüggesztések, a rugózás, a kormányzás, esstébé. Ez hasznos lesz nekik, hasznos lesz nekünk, de az igazi haszon, hogy együtt töltjük velük az időt.
3. Ugyanezen megfontolásokból egy RC-autó tényleg hasznos ajándék lehet karácsonyra, és ráadásul, ha már mindenki megunta a családban és a baráti körben a gyötrését, a kombinált szekrény polcán is jól mutat, dísztárgyként évszázadokon át képes funkcionálni.

2005 és 2007 között Per-Gunnar Andersson egy ilyen Swift 1600-assal versenyzett, és 2007-ben másodszor nyerte meg Suzukival a Junior Rally VB-t (első bajnoki címét egy Ignis S 1600-assal szerezte meg 2004-ben). Csapattársa, Guy Wilks három éven át versenyzett Swifttel, s összesen öt futamgyőzelmet szerzett, és 2005-ben a második helyet szerezte meg a bajokságban. A Tamiya készletben mind az Andersson (31), mind Wilks (32) matricák benne voltak, én végül az Andersson-matricázást választottam.

Igen, magyar a rendszám

Pár érdekes videó, ráadásnak:

Van, aki a levegőben látja legszívesebben. Megáll a mondás: mindenki hülye, csak én vagyok helikopter.

Ez a videó kicsit alaposabban mutatja be a technikát.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr804813608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

b@szus 2012.10.01. 21:13:35

A matricát körbe kell szépen vágni majd lehúzni a papírról vizbe mártani és úgy rárakni. A vizet ki lehet utána simítani.

Pasa01 2012.10.01. 22:44:11

Tisztán látszik: az a rendszám nem rendszám.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.10.02. 01:45:13

Oszt hogyé' adnak egy ilyet?Mennyit engednek a feléből? :D

Koncz_János 2012.10.02. 09:11:38

Az árakat Streetsta tudja.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.02. 13:06:15

Jé, a vezérlés nem máshol készül, mint Magyarországon :)

Mazzzzu 2012.10.02. 14:09:37

na végre sikerült összerakni, szép is, jó is!

traxx 2012.10.02. 14:28:31

Az első kasznim elkészítésekor rajtafelejtettem a külső védőfoliát(mert hogy ilyen is van rajta), majd telibe matricáztam :D :D :D

oceanearth 2012.10.02. 15:12:56

@b@szus: Egy makettnél így kell, de a lexan karosszériára normális matricák vannak, tényleg nehéz felrakni őket bubimentesen. Én egy régi bankkártyával szoktam rásimítani.

kb. 35ezer az ára

GSX-R (törölt) 2012.10.02. 15:43:23

@oceanearth: Drága bankkártya. :O

b@szus 2012.10.02. 18:12:43

@oceanearth:

Hidd el működik régóta modellezek. Amúgy szinte minden öntapadós fóliára igaz. A nagyobb felületeknél mosószert is szoktam használni. Maketteknél valami fólia feszítőt használnak

b@szus 2012.10.02. 18:27:31

Egy biztos az elso R/C autom egy lancia hf integrale volt a Tamiyatol. Ezelott kb. 20 eve. Eletem egyik legjobb modellezos elmenye volt az osszeepites.

Szkotti 2012.10.03. 14:46:08

@Pasa01: Amikor versenyenként elfogy 3-4 lökhárító, akkor muszáj "nem rendszámokkal" szaladni. A később, a magyar dekorosok már ügyeltek a megfelelő betűtípusra ;o)

Szkotti 2012.10.05. 08:08:46

@Opel P1: A képen lévő autót még az angliai csapat futtatta, ők nem érezték fontosnak hogy pontos legyen a matricarendszám (ott nemigen foglalkoznak vele). Amikor már itt készültek a dekorok, akkor ne félj, minden részletre kiterjedően megfelelő táblák készültek ;o)
süti beállítások módosítása