Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

V8, nitró, kompresszor

2012.06.10. 19:49 streetsta

Tudjuk, Amerikában, különösen Kaliforniában egészen megdöbbentő dolgokkal lehet találkozni. Mivel az ember számít az ilyesmire, nem kellett öt percenként repülősó után nyúlni, de azért voltak dolgok, amiktől egy pillanatra megmerevedett a tekintetem. 
Gyönyrű, mesterien elkészített rezonátorok
Az RCX nevű modellvásárra azért utaztunk ki egy kis stand, bemutatópultok és mintadarabok társaságában, hogy partnereket keressünk, illetve megnézzük, hogyan reagál az amerikai piac a Dension okostelefonos kontrollerjére, amivel szinte bármilyen modellt lehet egy iPhone vagy androidos cucc használatával irányítani. A Discoveryn látható autó- és motorépítős műsorokból már megtudtam, rendes amerikainak a legtöbbet használt szava az awesome. Ha valami olyasmit lát, ami tetszik neki, már szakad is ki belőle: Awesome!! Nos, a hömpölygő érdeklődő-tömegnek mutogatva, mit tud a kütyü, folyamatos halk és hangosabb awesome-ozás volt hallható, ami azért jó, mert lassan nekem is ráállt a szám. Így már a megfelelő tudás birtokában tudtam körülnézni a placcon.
Ray Leung és fiai. Ő az, aki megépítette a modellje felnagyított mását
Sajnos a kék Bruisert még az építés alatt láttam, ezért csak az amazing, great és unbelievable szavakkal tudtam apa és két fia tudomására hozni, mennyire tetszik az öreg Toyota. Hiába no, ha valakit gyerek-/serdülőkorában igazán megfog valami, évtizedekre rabul tudja ejteni. Ray Leung, a büszke tulaj még az első fizetéséből vette meg a vágyott Tamiya Bruiser modellt, de a hozzá való elektronikára, rádióra nem futotta belőle, ezeket csak a második csekkjéből tudta kifizetni. Összerakta, játszott vele, közben arra gondolt, micsoda királyság lehet beleülni egy ilyen modellautóba, és tolni neki árkon-bokron át.
Újra kiadott Bruiser doboza, háttérben a másolattal
 
Egy rendes gyerek, ha felnő, valóra váltja az álmait. Az évek alatt sok eredeti Tamiya Bruisert halmozott fel, egy felújított darabot adott cserébe egy Toyota HiLux pickupért, így a szerszámkészítő nekiállhatott megvalósítani az álmát: egy nagyra nőtt modellautóval kocsikázni. A HiLux restaurálós precizitással épült, igaz, itthon az OT-vizsgán furcsán néznének az emberre, ha bizonygatni kezdené, a matricázás, a lökhárítók, a kis fülke-szerűség a platón mind az eredetivel megegyező és korhű. Hiszen igazi autón ezek korábban sosem voltak. A véletlenek egybeesése, hogy mire elkészült Ray a kocsival, a Tamiya újra kiadta a Bruisert, így egy vadonatúj dobozzal fotózhattuk össze a kocsit.
Vadonatúj modellek: RC dragster
 
Természetesen a nagy gyártók képviseltették magukat az RCX-en, ki közvetve, ki közvetlenül. A Traxxas bemutatta a legújabb agymenését, a menetkész dragstert. Van hozzá karácsonyfa, rajtoltató elektronika, időmérő kapu. A dragstert a zöld jelzésre tőgázt húzó sofőr parancsára elektromos hajtás lövi ki, minden porcikájában az igazi dragstereket idézi, egy fontos részletet leszámítva: a modellnek rugózott az első futóműve. Ez érthető is, hiszen a parkolókban kialakított hevenyészett dragpályák nem olyan tökéletes felületűek, mint a speciálisan épített dragstripek. Mindenesetre finom kidolgozottságú cucc, simán megállja a helyét a polcon, kiállítási tárgyként is.
Gyorsulási versenyt időre, egymás ellen kell menni. Rajtoltató és időmérő is vásárolható
Távirányítós versenytraktor
Egy ilyen kiállítással egybekötött vásárnak az igazi hangulatát a klubok, gyűjtők adják. A szabadtéri területeken folyamatosan bemutatóztak a modellezők. Motorkerékpárok, utcai és offroad versenyautók váltották egymást a betonon, de bent is volt érdekes látnivaló: egy kis területen a nagyoktól elirigyelt traktoros műfaj, az RC tractor pulling hogyanját lehetett megnézni. Gyönyörű versenytraktorok próbálták a lehető legmesszebbre elcibálni a méretarányosan, kínos precizitással elkészített súlygépet. A vontatmány hivatalos elnevezését nem tudtam, de meglepetésemre kiderült, van magyar tractor pulling egyesület (gondolták volna?), az ő honlapjuk segített a helyes kifejezés megtalálásában.
1:28-as versenyautó felkészítése egy törülközőnyi területen
Volt egy óriási Mini Z pálya, egész nap mentek a gyakorló futamok és versenyek. Minél többet látom ezeket az 1:28-as versenyautókat, annál jobban kedvelem őket. Nézzék csak meg, egy egész versenyistálló, szervizállással, szerszámokkal, töltőkkel, mindennel elfér egy 50x50 centis asztalon. Irtózatosan precíz gépek, hihetetlenül pontosan irányíthatók, de csak azok tudják igazán élvezni, akik nem szenvednek gigantomániában. Egy profi 1:28-as kisautó árából egész nagy 1:8-ast is lehet kapni, és sokan azt hiszik, van értelme a kettőt egymáshoz hasonlítani. Pedig nincs. Az élmény mennyisége és minősége marhára nincs összefüggésben a modell méretarányával.
Filigrán szerkezetek, amik bő hatvan éve akár kétszáz felett is száguldottak
 
Az legnagyobb pofaleszakadás azonban a gyűjtőknél volt. Folyton döngetjük a mellünket, hogy mi európaiak sokkal komolyabb történelemmel rendelkezünk, mint az amcsik, a mi tárgyi emlékeink sokkal fontosabbak. Ez alapvetően igaz, de ha azt nézzük, ők a modern kori dolgokkal kapcsolatban rendelkeznek sokkal komolyabb hagyományokkal, azokon a területeken, amik ma meghatározzák a mindennapjainkat. A XX. Században szinte minden hamarabb terjedt el és vált napi használatúvá náluk, mint nálunk. A harmincas-negyvenes évekből megmaradt kis körpályás, póznához kikötve száguldozó modellek egészen lenyűgözőek voltak. A műfaj kezdetei Kaliforniához köthetők, a harmincas évek második felében jelentek meg az elsők. Nem kellett sok idő, míg a repülőmodellekhez kifejlesztett motorokkal hajtott kisautók már akár jóval százhatvan feletti tempóval pörögjenek körbe-körbe. Megismételném az adatokat: harmincas évekbeli kisautók százhatvannal egy körpályán. Hihetetlen.
Méretes darab, sugár hajtja
Egy szerényen meghúzódó standon olyan autók álltak, amikről sosem gondoltam, hogy valaha is élőben láthatom. Awesome-tolulásom lett a felfedezéstől. Az óriási, sugárhajtóműves, áramvonalas alumínium karosszériával borított modell gyönyörű volt. Különleges alváza, futóműve igazán egzotikus látvány volt, de a mellette parkoló Shelby Cobra mindent vitt.
A V8-as Cobra motortere
 
Egy megszállott, bizonyos Gary Conley építette a V8-as motort, sőt, a komplett autó az ő agyament zsenialitását dicséri. Nem sokat tudok hozzáfűzni, 1:4 méretarányú V8 motor mechanikus feltöltővel, üvegszálas karosszéria, 4 db hidraulikus tárcsafék, központi csavaros alufelnik, Good Year mintájú abroncsok, rozsdamentes kipufogó rendszer, bőrkárpit, vízhűtéses motor. Ha valaki menetkészen szeretne ilyet venni, alsó hangon tizennégyezer dollárja legyen a dologra. Az alábbi videóban egy meglehetősen idegesítő stílusú kislányt és a Conley Cobra részletes bemutatását láthatjuk.
 
Egy standon büszkén tették szemlére az „ősrégi” RC versenyautókat. Hihetetlenül szép, míves munkák, mindegyiken látszott, hogy egyedi, klasszikus módszerekkel készült, szívvel-lélekkel épített modell. Ezek még abból az időből származtak, amikor ha valaki távirányítású modellel akart száguldozni, előbb meg kellett építse magának.
Istenem, ez a futómű! A nitrós motorra még két tütesor is felkerült az élethűség kedvéért
 
Volt még slotcar pálya, ahol mindenki kipróbálhatta magát, csodálatos, bevásárló kocsi méretű egyedi harckocsikkal tartott bemutató, mindenféle tuning cuccok, kiegészítők kis és nagy modellekhez, és nem utolsósorban fém kisautó modellek. Még a Hot Wheels kisautók legendás dizájnere is elcsíphető volt pár szóra, láthatóan szívesen találkozott a rajongókkal. Igazából csak nagyon felületesen tudtam végigfutni a kiállításon, többet láttam belőle a fényképezőgép kijelzőjén keresztül, mint a saját szememmel, mert csak rövidebb időre mertem elhagyni a standot, Balázsnak folyamatosan ját a szája, az awesome-ok közé beékelt kérdésekre szünet nélkül kellet válaszolgatni, ez pedig egyedül nem megy.

  

6 komment

Címkék: modell v8 los angeles rcx dension

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr754573637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.06.10. 21:42:50

Ilyen tethercar-okat még gyerekkoromban 83-ban láttam itt Szegeden AZ MHSZ tanpályán versenyeztették öket, a körpálya még a Mai napig megvan még repülö is volt.

Köszi hogy megemlékeztél róluk.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2012.06.10. 21:57:34

"van magyar tractor pulling egyesület (gondolták volna?),"

egészen pontosan tudtuk is, és nagyon vadak élőben. :-)

qweasdyxcqweasdyxc 2012.06.10. 21:59:51

OFF
Bocsi, hogy ide írom, de a "Kísérti a balsors" cikket nem lehet kommentelni. Az alcímben két elgépelés van két rövid mondatban - ez már olyan, mint a titkárnős viccben!
ON

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.11. 06:26:14

"A Discoveryn látható autó- és motorépítős műsorokból már megtudtam, rendes amerikainak a legtöbbet használt szava az awesome."
:D:D:D:D:D

ZSír cuccok amúgy :)

Poita not Peter! 2012.06.11. 09:51:13

valószínüleg ők azért gyüjtögetnek ilyesmit mert van rá pénzük-vagy az nem tűnt fel, hogy ott az emberek nem havi 47.000-ből élnek? A kiscsaj elmondta, hogy 15.000 dolcsiba van a játékautó, nem hiszem, hogy hitelre van...
süti beállítások módosítása