Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Ilyen volt életem első komoly autója

2012.04.18. 11:48 streetsta

Nem csak az emlékeim szerint, hanem egy régi, fekete-fehér fotó is bizonyságul szolgál: az első, motorizált járművem egy Mercedes volt. Ez mondjuk nem kötelezett el a márka mellett, még ha aztán mégis csak lett egy öreg W108-am. De a géptetővel együtt nyíló hűtőrács látványa ennél a kocsinál épült a tudatomba.
 
Volt nagy öröm. Marcipán kacsa, csokitorta, meg Merci az ember harmadik szülinapjára, azért nem rossz. Öcsém még csak az asztal pereméről vágyakozhatott saját autóra
A harmadik születésnapomra kaptam, és láthatóan nagyon örültem neki. Nyúztam is lelkesen a laposteleppel működő, előre-hátra menni és kanyarodni, meg dudálni képes kisautót. Aztán pár év múlva apám látta rajtam, hogy imádom a rendőrautókat, meg hogy ámulok, ha világít a játékautó lámpája, ezért világítást szerelt a kocsira. Meg villogót, aminek az izzóját egy a tengelyre szerelt körhagyó által billegtetett érintkező működtetett. A villogó burája kis fejtörést okozott, de egy barkácsoló kedvű apuka gyorsan megtalálja az ilyen jellegű problémára a gondot. Mivel öcsémmel, rendes fiúgyerekekhez méltón számtalan pisztolyunk-puskánk is volt, köztük papírpatronos fegyverek is, a patronok kis kék műanyag kapszulája lett a villogó burája.
 
Szemből tényleg állólámpás Mercedes
Aztán valahogy az évek során elkallódott az öreg, 1976-os állólámpás. Arra emlékeztem, hogy Ites gyártmányú volt (ne kérdezzék, hogy egy 6-7 éves gyerek honnan tudja, milyen gyártmányú a játékautója, fogalmam nincs), de hosszú évekig nem találkoztam ilyennel. A Vaterán is csak egy romot láttam eladót, igaz, nem is kerestem nagy hévvel. Aztán a Csikós küldött egy linket egy gyári dobozos, újszerű, sárga Mercihez. Gyönyörű volt, de lecsúsztam róla.
 
Legutóbb, már csak rutinból is beírtam a keresőbe: Ites. Ez egy Csehszlovák gyár volt, sok szép játékot csináltak ők akkoriban. Meglepetésemre ott virított az egyik eladónál egy vajszínű, egész jó állapotú kisautó. Megvettem. Nagyon izgultam, milyen lesz élőben találkozni vele, türelmetlenül csomagoltam ki a dobozból.
Fullkróm vényolc a géptérben. Bár ilyen igaziból nem volt, szívesen megnéznék egy átépítést
 
Nos, a Csehszlovák mérnökök sokkal ügyesebb Skodákat és Tatrákat csináltak az ifjú úttörőknek, de ez nem is csoda, gondolom kevés Mercedest láttak az utcán nap, mint nap. Skodát, Tatrát akár emlékezetből is jobban le tudtak rajzolni.
Hátulról inkább S100, mint Mercedes
 
Ezt a Mercit is emlékezetből csinálhatták, mert a legfontosabb jegyek, állólámpa, hűtőrács, Mercedes csillag a maszkon, nagyjából stimmelnek, de minden más a fantázia szüleménye. A dísztárcsák eléggé ladásak, a kasztni arányai inkább egy Skoda 105-re emlékeztetnek (ami azért is érdekes, mert 1972-ben, mikor az első Ites Mercit gyártották, ez a Skoda modell még nem létezett). A motortérben egy krómozott V-8 van, ami gyárilag sosem volt állólámpásban.
Oldalról meg S105. Hiába, mégis csak csehszlovák gyártmány. Csak azt nem értem, honnan tudták előre a 105-ös formáját
 
A kormányzást működtető drót elszakadt, az elemtartó fedele elveszett, a hajtásláncot szöszcsomók borították. De ezek nem zavarnak, nem akarok naponta játszani vele, csak a polcon szeretném tudni. Azért gyorsan kitakarítottam a mechanikát, működővé tettem a kormányt, de sajnos hiányzik egy rugó is a rendszerből, ami alaphelyzetbe húzná a futóművet, illetve a kis elektromos duda is hiányzik a kocsiból. Ezeket a hiányosságokat később pótolom, mindenesetre a mozgó alkatrészeket megolajoztam. Az alváz apró rozsdái teljesen hidegen hagynak, ennyi patina kell egy régi játékra, a karosszériát később egy kicsit át fogom polírozni.
Mondom én, Skoda az egész autó: farmotor, hátul hajt. Több évnyi játékban gyűjtött össze ennyi szöszt

6 komment

Címkék: mercedes sipos állólámpa ites

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr604458631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dawid89 2012.04.18. 14:53:18

Van egy ugyanilyen Mercim otthon elfekvőben. Egy idős bácsi adta nekem úgy 15 éve. Azt hittem nincs testvére :)

Gomulka Béla 2012.04.18. 15:22:10

A forma szerintem inkább S 100/110.

Tomchy 2012.04.18. 15:54:28

Mennyi hajad volt.... :OP

Nekem madzagos Wartburgom volt, első 1:1 arányú autóm is az lett.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.18. 19:15:02

Az oldalnézeti képen látszik, hogy vagy pályázásra való, vagy airride van alatta :D Durván alacsonyan van :)

csubakkapákó 2012.04.19. 13:57:17

én csak vágyakoztam ilyen után, egyik havernak egy varánusza volt, kész csodaszámba ment egy ilyesmi :-)

Cselokapitany 2012.04.19. 15:29:19

Tökre olyan a képen a kisgyerek mint a Csikós Zsolt!
DE ugye nem ő az? Lehet nem is hasonlított kiskorában a mostani fizimiskájára...
süti beállítások módosítása