A Carrera nem kicsinyeskedik, ha a nürnbergi Spielwarenmesse-ről van szó. Minden évben övék az egyik legnagyobb stand a kiállításon, és mindig igyekeznek odaparkoltatni magukhoz valami érdekességet. Tavaly egy Ferrari 5999XX állt náluk, idén pedig egy R18-as Audival vonták magukra a figyelmet.
Nagy stand, sok újdonság – követeli az üzletpolitika, és józan ész. A Carrera több érdekességgel készült Nürnbergre, köztük valami olyannal, amire mi, magyarok egyből fölkapjuk a fejünket.
A slotcarok a Carrera profiljának legfontosabb részét képezik. Több kategórián belül (1:24, 1:32 és 1:43) árulnak vájatvezetéses autókat, melyekhez a cég széles körben vásárolt exkluzív licenceket. Többek között Sebastian Vettel Red Bulljának, vagy Fernando Alonso Ferrarijának másolása is kizárólagos joguk. A legkisebbeknek szánt osztályuk a Go!!!, amely egy egyszerű pályából és 1:43-as méretarányú autókból áll. Ehhez a kategóriához jön hamarosan egy Hungaroring-kiadás. Mint a Go!!! első lokalizált pályája, a Hungaroring a Vettel-Alonso párossal lesz kapható. A magyar zászlós címkével színesített dobozban egy 3,6 méter hosszú, önmagát keresztező pálya lesz, amely a suzukai aszfaltcsíkkal ugyan nagyobb rokonságot mutat, mint a mogyoródi ringgel, de a fő, hogy a miénk.
Talán sokan emlékeznek még a 2010-es karácsonyi vásár alatt, az Allée bevásárlóközpont földszintjén felállított Hungaroringre. Az egy egészen más kivitel volt, elemekből, szabadon lett összerakva, és vonalvezetése egész közel állt az eredetiéhez.
Ugyancsak az újdonságok közé tartozik az a nemrégiben bemutatott új távirányítású rendszer, amely a Carrera 1:24-es és 1:32-es méretarányú autóihoz lesz elérhető. A WIRELESS+ nevű vezeték nélküli technológia rádió jele a 2,4 GHz-es frekvenciát használja, hat autó egyidejű irányítását engedi és 15 méter távolságig működik. Az irányítókarok akkumulátora közvetlen a versenypályába épített töltőegységhez csatlakoztatható. Egy töltéssel nyolc órát lehet vele játszani, használat nélkül pedig húsz napon át feltöltött marad.
A Carrera az 1:24-et jelöli meg a vájatvezetéses versenyzés királykategóriájaként. Az 1:24 – a Go!!!-val ellentétben – messze nem gyerekjáték, célközönsége az autósportot kedvelő férfiak; azok közül is az elvetemültebb fajta. Nürnberg után több új 1:24-es modellel érkezik. A Classic Speed készlet nemrég bővült az 1966-os Le Mans-i 24 órás győztes (Bruce McLaren és Chris Amon) Ford GT40 Mk II-essel, de hamarosan jön az 1971-es Daytonai 24 órás győztes Porsche 917K, egy Ferrari-különlegesség, és egy, a Le Mans-szériában használt Audi R8-as méretarányú másolata is. Az 1:32 sem marad ki a sorból: többek közt két Shelby Cobrával és a rali-világbajnoki mezőny új különlegességeivel, így Sebastian Loeb DS3 WRC-jével és a Mini Countryman WRC-vel frissítik ezt a kategóriát.