Nem vagyok teljesen amatőr makettépítésben, de már van vagy 20 éve, hogy az utolsót összeraktam. Akkor főleg keletnémet repülőkkel foglalkoztam, ma már egy sincs meg belőlük.
Ez viszont egy autó, ráadásul egy 1961-es Porsche 356B, az egyik kedvencem. A kicsi és könnyű, mindössze 90 lóerős 1,6-os gép egy igazi ikon. A 356B-t 1959-től 63-ig gyártották, ráadásul ebből készült a legtöbb a 356-os sorozaton belül, mégsem nevezném tömegautónak. Az ára ma már borsos, alig van belőle. Bumfordi formája ugyanolyan szerethető, mint mostohatestvéréé a bogárhátú Volkswagené.
A lányommal együtt álltam neki a Bburago fémmakett összeszerelésének. Zsófit direkt nehezítő körülménynek neveztem be az összerakásba, mert mindent akar és csinál, de három és fél éves kis mancsai még nem elég ügyesek hozzá. Az is csoda lesz, ha nem tör semmit össze.
A dobozban külön rekesz van a karosszériának, az alváznak és a kisebb cuccoknak. Az apró műanyag alkatrészek rugalmas műanyagból vannak, nem a régről ismert könnyen repedő, elpattanó plasztikból. Így könnyen lejönnek az öntőkeretről, az elvékonyított tartók jó helyen törnek és nem kell körömreszelős finiselés, hogy minden passzoljon, és a végeredmény is jól nézzen ki.
Az alkatrészek szépen pattannak a helyükre, az első lámpák külön lévő foncsora a sárvédőn kialakított lámpatökbe úgy pattant bele, hogy azonnal bizodalmam lett az autóhoz, noha a Made in China feliratot a fenéklemezen azonnal észrevettem. A leírás nem túl bonyolult, de nincs is szükség többre: az alkatrészek könnyen azonosíthatók, és helyük is egyértelmű.
A végeredmény nem egy működő modell, sokkal inkább díszmakett, ennek megfelelően a kormány ugyan fordítja az első kereket, de az autó nem gurul, a kerekeket csak a sárvédőperem tartja a tengelycsonkon. Ennek nem örültem, mert amúgy az autó masszív és szép. Külön figyelmet érdemel a karosszéria, ami fém, és gyáriag fényezett. A színe távolról hasonlít az eredeti, sok éven át kínált, 601-es kódú Signal Red árnyalatra, de sajnos nem teljesen azonos azzal. Pedig mennyire ütős lett volna, ha pontosan azonos a színe az eredetivel! Szép részletekben persze így sincs hiány. Az autó belsejébe a műszerfal óráit is felmatricázhatjuk, a kormánykerék a korabeli háromágú Petri kormányra hajaz, a váltórúd előtt pedig a váltózár is látható. Bravúros.
Az összeszerelést lassan, de folyamatosan dolgozva negyven perc alatt elvégeztem, a matricázás azonban még további fél óra volt. Ebben persze benne van a vacakolás a dísztárcsaközép Porsche emblémáival. A leáztatós matricák szerencsére könnyen áznak és jól rácsúsztathatók a felületre.
Könnyen összerakható, klassz kis makett, még a gyári Fram külső olajszűrő is látszik a motortérben. Annyira meghozta a kedvemet a masszív német technikához, hogy rögtön ki is mentem egy kicsit a műhelybe, bogarat szerelni…