Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

A kicsi, aki megverte a nagyokat

2011.12.18. 03:21 Androczi Balázs

Ez volt az első alkalom, hogy itthon komoly slotcar versenyt hirdettek: a Carrera öthetes bajnoki sorozatán nem csak néhány tárgynyeremény volt a tét, de a világbajnokságon való részvétel is.

Kemény küzdelem zajlott a helyezésekért

Az elmúlt hetek selejtezői még viszonylag egyszerű vonalvezetésű pályákon zajlottak, de a döntőre felállították az Allee földszintjén a Hungaroring vonalvezetését követő, meglehetősen komplikált vonalvezetésű pályát, amely még a rutinosabb versenyzőket is komoly feladat elé állította, és rengeteg munkát adott a pálya szélén álló segítőknek. Alig győzték visszapakolni a kisautókat, főképp az első fordulóban. A versenyt megelőzően akadt is némi tanácstalanság az autók elfogadható csúcssebessége körül, de egy komoly bajnokság szelleméhez igazodva végül olyan tempót állítottak be a szervezők, amellyel már komoly kihívást jelentett a nyomvonalon tartani az autókat.

Mintegy negyven meghívott versenyző csapott össze, négyfős futamokban, így nagyjából két óra alatt zajlottak le a selejtező fordulók. A hangulatról Vályi Pista gondoskodott, aki ezúttal a kommentátor feladatait vállalta magára. A mezőny összetétele kor szempontjából meglepően vegyes képet mutatott: akadt, aki alig töltötte be a részvételhez szükséges hat éves kort, de harmincas-negyvenes urak is rajthoz álltak. Hamar bebizonyosodott azonban, hogy az idősebbeket ugyanúgy megizzasztja a nehéz pálya, mint a kicsiket, sőt, a döntőt végül a kisiskolás Tóth Benjámin nyerte egy felnőtt, Bereczki Tamás, és a szintén iskolás korú, de idősebb Tóth Artúr előtt.

A győztes öröme

Az értékes Carrera csomagon túl, amely egy komplett 1:32 Digital készletet és számos pályakiegészítőt tartalmazott, Beni megnyerte a jogot a világbajnokságon való indulásra is, így vele még többször találkozhatunk itt a Kisautó blogon. Együtt készülünk majd a világdöntőre, és el is kísérjük őt Németországba, ahol hazánkat képviselheti nemzetközi szinten. 

A dobogó: itt a legkisebb a legnagyobb

13 komment

Címkék: világbajnokság carrera

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr443472133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.12.18. 09:57:14

gratulálok neki, és sok sikert a VB-n!

Bundasian 2011.12.18. 16:14:08

bocs az értetlenkedésért, de ebben mi a kunszt? az autókat lehet beállítani? mi befolyása van a versenyzőknek a dolog menetére? Úgy láttam van egy gomb, amit lehet nyomkodni és kész? akinek van kedve, lehet küldeni linket, mi is ez az egész.

misi107 2011.12.18. 16:32:47

@Bundasian:
Na,ez kb. olyan komment volt,mint hogy minden autóban van gáz,fék,kormány.És mégis qrva nagy különbség van mondjuk Hamilton és a tanyasi Józsi bácsi között.

Bundasian 2011.12.18. 17:32:41

Misi107 nem mindenki született slotcar gurunak, hálistennek te igen.

Powerslave 2011.12.18. 17:53:19

@Bundasian: Ez egy borzalmasan szar játék, amit néhány ember érthetetlen módon kedvel. A lényeg, hogy a szentlélek tartja csak a kis műanyag szart a pályán, neked meg el kell találnod azt a sebességet, amelynél még éppen nem hullik le. Akad benne kihívás, csak élvezhetetlen, mert rohadt monoton. Amolyan egygombos tetyrisz.

lr 2011.12.18. 18:28:02

@Bundasian: Az a gomb egy analóg "gázpedál". Ha túlzottan nyomod, kisodródsz (farnehéz,hátsókerék-meghajtású autók,amiknek az orrát vezeti a pálya), ha nem eléggé, kikapsz.
Ennyi a lényeg röviden, és a gyakorlatban egyáltalán nem egyszerű minden pillanatban a megfelelő pozícióban tartani-ill. arról nem beszélve, hogy ellenfelek is vannak, és pl. hiába mennél keresztben (diffi nincs), ahol az adja ki szépen, ha épp nem férsz vmelyiktől.

Ezeket a saját, kb 20 éves élményeim alapján írom-lehet, hogy azóta komolyabb autók is vannak.

Bundasian 2011.12.18. 19:02:06

Köszönöm a segítséget, így már tiszta a kép!

ummi 2011.12.18. 20:04:39

Nos kedves powerslave, szerintem nem egy borzalmasan szar játékról van szó. Lehet hogy egy gyenge minőségű termékkel játszottál, vagy egyáltalán ki sem próbáltad. A digitális rendszerben, már nem csak két játékos játszhat, hanem akár hat. Van lehetőség az előzésre, "tankolásra" stb. És nem mondanám monotonnak.

ummi 2011.12.18. 20:05:32

@Bundasian: Azért ne írd le ilyen gyorsan, ismerd meg, és aztán alkoss véleményt.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.12.18. 22:34:56

@Bundasian: Plusz az autókat mágnes tapasztja a pályához, és annak a távolsága állítható. Ha nagyon lenn van, tapad, de fékez is, ha nagyon távol, nem tapad, de legalább gyors, csak a kagyart be tudd venni vele

Powerslave 2011.12.19. 00:09:39

@ummi: A digitális változathoz nem volt "szerencsém", de az analóg verziót több példányban is pöcögtettem. Továbbra is fenntartom, hogy unalmas.

szemettanarba 2011.12.19. 10:58:29

Nekem volt szerencsém az egyszerűbb vezetőpöckös slotcarhoz és a Carrera által gyártott bonyolultabb, drágább kormányozható változatához is, ahol bármikor válthatsz sávot.

A vezetőpöckös verzió optimális vezetése nagyjából egy ősi 8 bites mikrokontrollerrel megoldható egycsatornás szabályozási feladat. (Igen tudom, most majd kapok a fejemre, hogy de a sávváltó elem, meg a mikor kereszteződésben mennek, stb.) Csakhogy az nagyjából matchbox pályával is el lehet játszani.

A bonyolultabb és drágább kormányozható verzió viszont tényleg izgalmas: mivel ott belső íven a vezetőpöcök hiánya miatt (oldalvezető drótbajusz van helyette) az autó garantáltan kiakad, érdekes kifékezési szituációk adódnak, számít a kanyarvételi stratégia, ki tudja magát a másik előtt az utolsó pillanatban betuszkolni külső ívre.

Sajnos, pont a bonyolultabb vezethetőség és a magasabb ár miatt ez az izgalmasabb verzió a nyolcvanas évek végére totálisan kihalt a piacról. Streetsta mester beszerzett egyet, és ígért róla valami cikket, de mintha egyre késne vele...

bonika77 2011.12.20. 17:35:21

@Bundasian:
Én az anyukája vagyok, de 3 kört nemtudok úgy végig menni, hogy ne csússzak ki. Megnéznélek téged, neked sikerülne-e. a gratulációt köszöni Beni.
süti beállítások módosítása