Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Csatlakozz

Belsőség RSS

Friss topikok

Van, hogy a nagyok is elkúrják

2011.10.30. 17:10 Csikós Zsolt


Nem tudom, honnan kapta ezt Bálint fiam, én akkor láttam először, amikor valami nagy családi autózás közben a kezembe akadt. DE MI EZ?

Megtévesztő a hasonlóság

Rosszul gurul a Matchbox-pályán, a Hot Wheels gyorsítósban is elakad, mint kátyúban a szekér. Közelebbről megvizsgáltam, elakadt pillanatra a szívverésem, majd rögtön einstandoltam.

Bálint, ezt most elveszem, mert erről az autóról írnom kell – vettem e szavakkal magamhoz a járművet. Ami azóta – vagy fél éve - ott hevert a számítógépem mellett. Vártam, hogy egyszer majd úgy tudjam alaposabban megszemlélni, majd még írni is róla, hogy a torkom csücskéig már ne toluljon fel a teljes béltartalmam. Ez a modell hihetetlen.

Made in China – hirdeti alján a büszke, ám felettébb szűkszavú felirat. De milyen autó lehetett ennek az ormótlan jószágnak az eredetije? Amióta megszűnt a Szovjetunió, efféle otrombaságot már csak észak-koreai üzemekben, foggal és körömmel állítanak elő napi három műszakban, két szem rizsen tartott pártmunkások, azaz rabszolgák. De ember, ez egy kabrió, tehát finom, úri cucc! Nem lehet hát észak-koreai.

Hosszú orr - talán Subaru?

Az irdatlan hosszú túlnyúlásból először azt hittem, valami Subaru. De nem, Subaru kabrióról nem tudok, a cég maximum kabrió-limuzinokat állított elő. Akkor talán valami – még persze eredeti román – Dacia-prototípus? Esetleg egy közepesen sikerült midi-SUV a Chrysler háza tájáról? Hiszen az amerikai és az orosz aránytévesztés olykor meglepően közel állt egymáshoz a történelem során…

A választ Chris Bangle, pontosabban az ő flame surfacingje adta meg, amely persze nem különösebben látványos e mecsi-méretű modell oldalán, de támpontnak éppen elég volt. Álljunk meg… Hiszen, az lehetetlen. Nem lehet igaz, hogy ez egy… kis sem merem mondani, csak halkan… Z4-es.

De biza’. Ez az.

Száguldás, kabrió, szerelem, lájfsztájl

Alapvetően akár igényesen megmunkált modell is lehetne, az anyag benne van. Még a kerekeknek is van egyfajta stílusa, ráadásul gumi borítja őket. Csak iszonyú kicsik, és közük nincs a karosszériához. A BMW-vesék persze hiányoznak, de ott már nyilván copyright-problémák voltak, inkább egybemoszkvicsozták az egészet. A bódé pedig oly magas, mint egy Ural teherautóé.

Erről eszembe jutott egy másik, szintén Ázsiához és az elszigeteltséghez kapcsolódó sztori. Japán egyik leghíresebb vallási kegyhelye Nikko, kábé száz kilométerre van Tokiótól. Napokat el lehet itt bolyongani a buddhista templomok, könyvtárak, kolostorok, udvarok, kis szentélyek között, csodálkozni azon az iszonyatos gazdagságon, amihez az alapokat a szamurájok rabolták össze a néptől. A falu a hegyekben van, a fák olyan hatalmasak és olyan sűrűk arrafelé, hogy a kiránduló, aki elindul a turistaösvények valamelyikén, őserdőben érzi magát. Még vízesés is van a közelben. Már nem emlékszem pontosan, de a hely olyan magasan van, hogy valami száznál is több hajtűkanyarral vezet oda a szerpentin, a buszok alig bírnak felmászni oda. Csodás hely, harapni lehet a történelmet, az ember a papok monoton kántálása mögött szinte hallani véli a szeppuku után haldoklók utolsó hörgéseit.

Nikkói elefántok

Nikkóban nagyon régről származó buddhista faragások vannak. Abból a korból, amikor a japánok még csak Kínában portyáztak, messzebb nem merészkedtek. Éppen ezért csak a távolról érkezett szerzetesek elmondásából, illetve szájról-szájra terjedő információk alapján kaptak útmutatást, hogyan is nézhetnek ki azok a szent ábrázolnivalók, amiket ábrázolniuk kellett. A buddhisták legszentebb állata az elefánt, mint tudjuk, és bár Japánban akkor senki nem látott még elefántot (azóta van egy csomó, például az uenói állatkertben), mégis fába kellett faragni.

Kövér, vastag lábú, hosszú orrú. Stimmel?

Ilyen iszonyú vastag oszloplábai vannak, nagyon kövér, és az orra olyan hosszú, hogy szinte a földig ér – érkezett az információ. És a faragászok faragtak nagyon kövér, hosszú orrú, vastag lábú állatokat. Így születtek a világ talán leghíresebb elefántábrázolásai. Hogy a japáni elefánt emiatt szőrös lett, kicsit zergelábú, csonka ormányú, a lábán éles karom díszeleg, senki nem vette észre évszázadokon át. A naiv művész nem hitte talán, hogy tényleg ennyire hosszú ormányú, ennyire vastag lábú állat az valójában. Hiszen ha mi nem ismernénk, úgy volnánk vele, mint az egyszeri Pista bácsi a zsiráffal: ilyen állat nincs is.

Nos, valahogy így készülhetett ez a pompás BMW-modell is.

Hát, ugye, nincs teteje, és ilyen lapos a szélvédője – mondta Chen mester, Huang pedig sebesen kanyarította az öntőformát. Na bumm, kicsit TÚL lapos lett az a szélvédő. És az oldaláról van egy fotóm, mobillal készítettem egy prospektusról, van benne egy törés, látod, és valami karika van itt, ahol az ajtó előtt, ferdén, lefelé megy a vonal. Az ajtó pedig így felfelé kanyarodik – mutatta kézzel a Mester.

Az arányok, khm, nem pont ugyanolyanok

Az eleje egyszerű, ott csepplámpái vannak, két ovális luk a maszk, de te csak húzd egybe, mert a végén még elkobozzák az öntőformát azok a külföldiek, a múltkor is lefoglaltak a Nike-varrodában több vég zöld műbőrt, emlékszel? – figyelmeztetett. Huang közben éles szikével hasogatta az anyagot, s már szinte látta az autót.

Hátulról kettővel kevesebb lámpa sikerült

A hátuljára vigyázz, ott az trükk, hogy ilyen furcsa púp a csomagtartó, a lámpa meg valami karika a szélén, sajnos nem talált fókuszt a kamera a sötétben, ezért csak rossz képem van róla – mutatja Chen a (természetesen koppintott) iPhone4-en a fotót.

Hátul a váltó - ez már kínai fejlesztés

Huang készen volt a felső résszel, majd még kicsit kidolgozta az autó alját. Hogy a váltópúp a hátsó tengelyhez került, nem az ő hibája, hiszen sose szerelt még BMW-t, de így legalább transaxle lett. Aztán molyolt a belső téren, persze csak amennyit muszáj. Annyira emlékezett még a Cheng mester mobilján látott képből, hogy az üléstámlák mögött valami két, fejtámlaszerű izé is kilógott, azokat is szépen kialakította az öntőformában. Elégedetten szemlélte művét – jól sikerült.

Nekem közben beugrott, mi lebeghetett az öntőforma-készítő szeme előtt: a Suzuki X90.

Ja, hiszen ez mindkettő Suzuki X90!

Azóta nem merem Bálintnak visszaadni az autót. Nem engedhetem meg, hogy ez a forma beleégjen az emlékeibe, mert a pszichiátrián végzi. Apai kötelességem elvenni – örökre. Igaz-e?

24 komment

Címkék: kína bmw hamisítvány

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr953329451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.10.30. 18:04:28

Terepkabrió! SUV kabrió! :D Meg ne lássa valami autógyár :D

játékolajtartályhajókajütajtóhajtogató 2011.10.30. 18:06:41

T. Cikkíró!

Tudnod kéne, erre emlékezett az anyagformáló:
www.conceptcarz.com/vehicle/z2387/BMW-Z18-Concept.aspx
és átültette a 15 évvel későbbi BMW formavilágba. Tiszta Bertone....

seniman 2011.10.30. 18:29:59

Úgy néz ki a pöcsnyi kerekekkel,meg a sárvédőívekkel,mint a kabrió thalia :-)

lutria 2011.10.30. 18:40:53

A profi játékautósok az ilyeneket szokták szétszedni lefúrva a szegecset,átállítani a futóművet,kicserélni a kereket nagyobbra egy másik roncs autóról...

CsGergo 2011.10.30. 19:00:36

Ohh nem mindegy az milyen kínai bmw-nek látszó, de mégsem az autót gyilkol meg 2 hét alatt?Inkább ezt mint egy Bburagot.Úgy bánom, hogy kölyök koromban széthajtottam és lelaktam egy csomó, ma már kincset érő Bburagot.:(

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2011.10.30. 19:24:41

Ha jól tévedek, akkor a gyártó a Pioneer Toys, számos ilyen elfajzult, hasonlít valamire kisautójuk van, gondolom licencük nulla. Én egy 911-est sokáig nézegettem, de mivel az is ilyen torz volt - és ahhoz képest drága -, így nem vettem, viszont a szintén pontatlan, ám egész normális Carrera GT-t nem tudtam ott hagyni:
matchboxmemories.blogspot.com/2011/06/matchboxon-kivuliek-pioneer-toys.html

Virago_1000 2011.10.30. 19:38:03

"Apai kötelességem elvenni – örökre. Igaz-e?"
- nem.
Ennyi erovel a verdakbol egyik autoval se engedd jatszani, mert azok sem hasonlitanak az igazira.

sjz 2011.10.30. 19:44:11

Bocs az offért, de a cikkben említve lett: az az infó, hogy a buddhisták szent állata az elefánt, az honnan származik? Csak egyszerű kíváncsiság. Valóban érdekel.

cso zsi 2011.10.30. 20:19:47

Amikor megláttam a Golf I. hazai rendszámos terepverzióját, meggyőződésem volt, hogy valami tuningjani meghekkelte a verdáját. Aztán kiderült, hogy valóban a gyár követte el a szántóföldre való módosítást.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.10.30. 20:29:55

A legjobb részlet az Audi karikák az alvázon. Igaz, ezt a részletet is sikerült elbachni. 8-]

Hose 2011.10.30. 20:35:58

BMW Z4 4x4, azaz off road verzió...!?

Sákif za morro? 2011.10.30. 20:40:48

Szerintem add neki vissza! Gondolj arra, hogy e mit éreztél volna, ha apád nem adja vissza az egyik kedvenc kisautódat!

Never ending dead 2011.10.30. 21:42:44

Szerintem ... ez a cikk miről szól valójában?

DonVincenzo 2011.10.30. 23:19:44

Ha lenne Ford Puma Convertible az kb. így nézne ki.

guy2 2011.10.31. 00:50:59

Nahát, most veszem észre, hogy a TC blogokat is kipakol címlapra saját neve alá!

Darien 2011.10.31. 00:54:50

Bmw x-coupe concept, csak cabrio. De rusnya jószág annyi szent.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2011.10.31. 07:39:00

Bálintnak vegyél helyette valami nagyonszép-rendeset, mert ha csak úgy einstandolod, szintén pszichopata lesz, és képzeld, ha elvégzi az Iparművészeti Egyetemet formatervező szakon és az elnyomott frusztrációja miatt folyton ilyet tervez.

Ezt meg tedd el emlékbe elrettentő példának.

Rocko- 2011.10.31. 12:11:20

khmm.
BMW X5. SUV kupé.
ezek után az XZ4, mint SUV kabrió miért baj? :D

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2011.10.31. 19:45:01

@cso zsi: Sztem a golf II-nek volt terepes változata: golf country néven

Virago_1000 2011.10.31. 21:31:30

@Rocko-: Mondjuk ez igaz. A BMW x6 igaziban eppen olyan ortoped darab , mint ez jatekban.

Rocko- 2011.10.31. 21:34:51

@Virago_1000: kínaiak a még nem létező típus másolták le. :D
www.youtube.com/watch?v=C7HT8UyaBoU
;)

emberrichard 2011.11.01. 10:28:58

@cso zsi: Golf II. (Golf Country) , bár lehet hogy volt I-ből is, csak én nem hallottam róla...

cso zsi 2011.11.01. 22:04:41

@Terepjárós: @emberrichard: Oké, oké.
Vagy gyorsan járt a kezem, vagy nem érdekelnek a Vw típusok. ;)
De a lényeg lejött, ugye? :)))