Mint azt egy korábbi belsőség posztban jeleztem, kint jártam a hétvégi WTCC futamon. Illetve az azt megelőző sajtótájékoztatókon.Mi dolga volt a Kisautóblognak a WTCC-n? A válasz nem túl bonyolult. Manapság szinte nincs olyan autós megmozdulás, aminek ne lenne valami kisautós vonatkozása. Sok nagyautó-gyár bemutatóján kisautókkal kedveskednek az újságíróknak, de aminek most lehetünk szemtanúi, az - talán nem túlzás - szenzáció.
Van nekünk egy Michelisz Norbink, aki jelenleg a túrakocsi világbajnokságban versenyez, nem is rosszul, ugye (aki a törött BMW-t emlegetné ezen a ponton, annak felemelném a mutatóujjam: igaz, hogy összetörte, de utána ezzel a ronccsal a legjobb köridőt futotta a második versenyen). Norbinak van egy lelkes szponzora, a Dension. Sokan nem tudják még hová tenni ezt a márkanevet, de a világ sok táján cseng jól a magyar cég neve. Ők többek közt autóipari beszállítók, sokan az iPhone-os rendszereik miatt ismerik őket, de szinte összeszámolhatatlan, mennyiféle kütyüt gyártanak autókba, autóbuszokba.
A Densionnál pedig elgurult valakinek a gyógyszere. Egyszerre többeknek is. Eredetileg csak egy olyan modellautót akartak, amilyennel Norbi versenyez. De persze az ilyen elektronikákkal szöszmötölő alakoknak mindig támad valami földtől elrugaszkodott ötlete. Mert ha már távirányítós modell, miért ne irányíthatnánk egy iPhone-nal? Hiszen légijárművet már csináltak mások, a Parrot AR.Drone szintén iPhone-nal irányítható. A különbség annyi, hogy a budapesti srácok nem egy kész járművet terveztek, hanem "csak" egy vevőt. Ami persze kameraképet ad, rongyosra konfigurálható, annyi beállítási, finomhangolási lehetőséggel bír, hogy most meg sem próbálom mindet leírni. És ezt persze beleépítették egy Michelisz-kisautóba. De beépíthető szinte bármibe, ugyanúgy csatlakozik, mint bármelyik RC modell rádió-vevője.
Még csak a bétatesztelésnél tartanak, aminek rövidesen vége (talán még van lehetőség jelentkezni tesztelőnek), és hamarosan a piacra kerül a végleges WiRC. Wi, mert WiFi alapú a rendszer, RC, mert távirányító. Most tényleg nem mennék bele, mennyi lehetőség rejtőzik ebben a kis szerkezetben, ígérem, egy mindenre kiterjedő exkluzív tesztben beszámolok a kütyüről, maradjunk annyiban, hogy még nem látjuk a lehetőségek végét. Többes szám, mert abban a megtiszteltetésben van részem, hogy a srácokkal együtt dolgozhatok a végleges termék kialakításában, így aztán elég közeli forrásból származó információkkal tudok szolgálni, amint valami érdekes történik a WiRC háza táján.
Mindenesetre az már a legelső sajtótájékoztatón látszott, hogy nem csak a megszállottak, de a laikusok is élénken érdeklődnek egyrészről az 1/10-es Michelisz BMW iránt, másrészről az iPhone-nal irányítható modell is megragadta a fantáziájukat. Ezek után természetes volt, hogy a Hungaroringen a Dension sátornál a modellt is megmutatják, ezért egy rögtönzött drift pályán - még szokványos rádiótávirányítással ugyan - csapattak a HDS Team tagjai az egyik fekete-narancs BMW-vel, illetve ha alkalom adódott, én is megmutattam, hogyan is működik a WiRC.
Miután a hétvégén először megmutattuk a nagyközönségnek a WiRC-t, most pedig az első, szaksajtóban megjelenő beszámoló is megjelent (ezek lennénk mi) a szerkezetről, már csak azt kell figyelni, mikor jön ki a piacra. Lehetne szerénykedni is, de én azt gondolom, ez, így, ebben a formában világújdonság, és ráadásul itt készül Magyarországon, ami számunkra még különlegesebbé teszi. Szerintem a hamarosan olvasható teszt mindenkit meggyőz arról, hogy a Densionos fejlesztők olyat hoztak létre, csak most egy egészen új területen, ami nemzetközi figyelemre is méltó.