Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Elektromos versenyautók - láttunk titkos prototípusokat is!

2011.03.19. 05:45 streetsta

Száguldó villanyautók, szikrázó áramszedők

(Sipos Zoltán)

Mivel több rokonom is él Németországban, kölökként, öcsémmel gyakran kaptunk tőlük kisebb-nagyobb ajándékokat. Meg ugye a szülőknek jött a Quelle meg Neckermann katalógus (megjegyzem, most tudtam meg, nagyanyám rendszeresen kapott nagyobb mennyiséget ezekből, amit aztán butikosoknak, varrodásoknak adott el - akiknek kincset értek a benne lévő fotók -, igen jó pénzért, így téve szert egy kis nyugdíjkiegészítésre).

Akkoriban ez volt internet helyett. Egy ilyen katalógusból megtudhatta, hol tart a fejletlen nyugat.

Éppen ezért én a német piacról kaptam az információimat, az ott menő dolgokat ismertem. A német játékmárkák már igen korán befészkelték magukat a fejembe. SIKU, BIG, Playmobil, Carrera, Märklin, Kettler és társai mind ott voltak a kellemes illatú papírra nyomott fényképeken. Persze, a nagyobb fiúk a fehérnemű-fényképeket nézegették, feszes mellekkel és fenekekkel. Meg különleges masszírozógéppel - később már én is megértettem, mitől különleges.

Szóval, a lényeg, hogy ha az emberben gyerekkorában kialakul egy ilyen márkaismeret, az bizony végigkíséri egész életében. Nürnbergben is régi jó ismerősként köszöntöm ezeket a márkákat. Különösen azokat, amelyeknek a termékei után akkoriban meg voltam veszve. Még akkor is bemegyek a standjukra, ha a boltban nem árulok ilyesmit, és nem is gyűjtöm a dolgaikat. Egyszerűen jól esik nézegetni a mai játékaikat.

Ferrari 599XX slot-car a bemutatópályán...

Mivel a kisautóblog elég jó kapcsolatot ápol a Carrerával, kézenfekvőnek tűnt, hogy kicsit jobban szemügyre vegyük az idei standot. Már itthonról leszervezték a kedves Carrerások, hogy kint fogadjanak minket a kollégáik, és minden kérdésünkre választ kaphassunk. A kiállításon annyira profik dolgoznak, hogy Koncz Janival legalább egy órán át szívhattuk magunkba az infót. Az pedig nem kevés idő, különösen, ha tudjuk, hogy ennek nagy részét külön-külön töltöttük el, két szakembert is lekötve kérdezősködésünkkel.

...és Ferrari 599XX a bejárat előtt, életnagyságban.

Én inkább a slot-car témára mozdultam rá, Jani az új fejlesztésű RC-autókat próbálgatta. Azért alakult így a felosztás, mert bár az RC téma inkább az én területem, de a Carrera távirányítós autói inkább a kezdő, játék kategóriába tartoznak, amit igazán objektíven nem tudtam volna értékelni. A slot-témában viszont csak alap ismeretekkel rendelkezem, szinte minden infó új, ez most valahogy jobban érdekelt.

Egy GO!!! autóval is lehet látványosan autókázni.

A standon több komplett pályát is felállítottak, így különböző méretarányokat, a digitális illetve analóg rendszereket is szemügyre lehetett venni. Természetesen egyik pályát sem próbáltuk ki, semmi érdekes nem volt benne. Éppen ezért nem is jelentett gondot az autók vezetése. Hiszen kinek jelentene kísértést egy depóval, lelátóval, szurkolókkal körberakott legújabb generációs digitális pálya? Mi kérem profik vagyunk, rezzenéstelen arccal csak a munkára koncentrálunk. Vagy nem. Mert természetesen a Go!!! pályát is ki kellett próbálni, azt, amelyiken az új, mérleghinta-pályaelem van. Meg az 132-est is, meg az 124-est is. Nagyon, de nagyon más vezetési élményt nyújt mindegyik méretarány. A nagyobb, testesebb autók nem olyan fürgék, mint a kicsik, de szinte úgy sodródnak, úgy viselkednek a pályán, mint egy igazi. Persze, sokkal nagyobb pálya- és helyigényük van.

 

Sorra vettük az autókat is. Mivel nem ismerem a termékkínálatot, nagy segítséget jelentett az új termékek melletti NEU! felirat, mert szinte átláthatatlan mennyiségű autót kínálnak minden méretarányban. Nekem egy pár éves GO!!! készletem van otthon, már azoknak az 1:43-as autóknak a kidolgozása, minősége is tetszik (azért vettem meg, ugye), de amit az 1:32-es, meg 1:24-es autókkal művelnek, az nem semmi. Számomra referencia a Kyosho MiniZ autók karosszériája - tökéletes, aprólékos részletek, gyönyörű fényezés, kínosan precíz dekorok, és az egész tetején a tükörfényes lakkréteg. Nos, ezek a Carrera autók pontosan ezt a szintet ütik, de még nagyobb választékkal, egészen különleges autókkal. Ha valaki csak a vitrinbe akarja tenni őket, arra is tökéletesen megfelelnek, sőt, az embernek kicsit fáj a szíve versenyen megborítani, szalagkorlátra kenni a kocsikat.

Impozáns látvány ennyi versenyautó egymás mellett.

Az autókat bemutató pályadarabokon találtunk pár érdekességet is. A Go!!! autók között volt pár olyan kocsi, amiket Európában, esetleg Németországban nem is forgalmaznak. Ezeket még nem láttam élőben: Ford Crown Victoria rendőrautó, dűne-buggyk. Meg persze voltak újdonságok is. 1:24-ben Ferrari Breadvan (rögtön két színben, pedig csak egy autó létezik a világon!!), Ferrari 599XX, régebbi autók új festéssel, 1:32-ben meg annyi új autó jött ki, hogy nem is lehet végigvenni, a honlapon is több oldalon át listázzák őket. Persze az új festésű Caprit, az Opel GT-ket, meg az Mercedes Benz SLS Pace Cart le kellett fényképeznem.

Az egyes Capriból készült pályaautók szerintem a valaha volt legszebb gépek közé tartoznak.

Érdekesség volt, hogy a GO!!! autókat akár hátrahúzós-motoros játékként is meg lehet venni. Ügyes kihasználása a karosszéria-fröccsöntő sor kapacitásának.

Amíg én a Carrerás szakemberrel beszélgettem, Koncz Jani a szeméhez ragasztotta a gépe keresőjét, és folyamatosan az érdekességekre fókuszált. Ami egy kicsit is felkeltette az érdeklődését, lekattintotta. Ilyenkor ugye az ember nem feltétlenül az autók melletti kis táblákat nézegeti. Ezért történhetett, hogy egyszer csak az egyik biztonsági őr erélyes hangon rászólt. Olyan erélyesen, hogy egy pillanatra én is összerezzentem. Baj nem történt, csak sikerült olyan, még titkos autókat is lefotóznia, ami mellet picike fényképezőgép rajz szerepelt, két piros vonallal áthúzva. A Verdák régi darabjai nem titkosak, de az új, még moziban sem látható film új szereplőit csak úgy engedte kiállítani a jogtulajdonos Disney, hogy azokat tilos fényképezni. Még a kiállított dobozokon is csak szürke körvonalak láthatók az igazi autók helyett. Persze Jani azonnal törölte a képeket, mindenkinek kisimult az arca, mosolyogva, barátságban folytattuk a beszélgetést - érthető, hogy nem akarnak összezörrenést a Disneyvel. Persze, ha már publikus lesz a dolog, igyekszünk elsőként képeket mutatni a szupertitkos Verdákról. Mindenesetre elmondhatjuk, hogy a Totalcar munkatársai titkos prototípusokat láthattak testközelből.

Csak ennyit láttathatunk a titkos prototípusokból.

 

Innovációs Díjat ért a Racing Machine RC

(Koncz János)

Miután kijátszottam magam a slot-carokkal (életemben először pályáztam, kellett pár perc, míg rájöttem, hogyan kell körbevinni úgy az autót, hogy ne repüljön bele a három méterre álldogáló hoszteszek dekoltázsába), felfedeztem, hogy RC-modellek is vannak ám az egyik sarokban, ahol egy kisebb demonstrációs területet is kialakítottak a kipróbálásukra. A Carreráról nem éppen az RC jut elsőként az ember eszébe, de úgy látszik, a műfaj növekvő népszerűsége a cég marketingeseinek és mérnökeinek fantáziáját is meglódította, és egyre szélesebb típusválasztékkal édesgetik magukhoz a vásárlókat.

Ezek már a nem kötöttpályás Carrera autók

Persze, ez még nem a Tamiya vagy a Kyosho kategóriája, és a Carrera maga is azt kommunikálja, hogy (egyelőre?) nem akar a szegmens nagyjaival versenyezni. Az ő RC modelljeik az igényes játékok kategóriájába tartoznak, és inkább a kamaszodó gyerekeket célozzák meg velük, mint a felnőtteket. Ám a standon szolgálatot teljesítő szakemberek határozottan állították, hogy a minőségben és a strapabírásban nem kötöttek kompromisszumot. A Carrera RC-khez nem lehet kiegészítőket, tuningelemeket kapni, de az autóik szépek, kívánatosak, és ami a fő, bírják a strapát.

Két típust szúrtam ki a felsorakoztatott választékból. Abszolút kedvencemmé vált a Dune Jumper Buggy, egy 1:12-es méretarányú, 42 centis homokugró, amit – akárcsak a többi Carrera RC-t – készre szerelve árulnak. Klasszikus forma, széles, bütykös, rugózott kerekekkel, vidám színekkel, félbevágott pilótával – csoda, hogy azonnal a szívembe zártam? A Tamiya Sand Scorcherje mellett ezt hoztam volna haza a legszívesebben, gyakorlatilag szerelemre lobbantam iránta. Van ám az összeszerelt modelleknek egy nagy előnye: megveszed, feltöltöd az akksit, és már nyomhatod is neki a gázt a távirányítón. Aki nem bírja a szöszmötöléssel járó stresszt, jól jár egy ilyennel. A gyártó azt ígéri, hogy a másfél óra alatt feltölthető lítium-ion akkumulátor negyven perc játékidőt biztosít, ami határozottan nem rossz érték.

Koncz Jani szerelemre lobbant a kis buggy iránt.

A másik kedvenc a piros, kék és fekete változatban árult Racing Machine, a Carrera-kínálat Jolly Jokere. Az 1:10 méretarányú, ötven centi hosszú gépezetbe számos olyan funkciót pakoltak a tervezők, ami sokoldalúvá teszi. Széles nyomtáv, rugózott futómű, összkerékhajtás, differenciálmű, erős és nyomatékos villanymotor, ami 35 km/óráig gyorsítja a Versenygépet – és egy érdekes és praktikus fícsör: az állítható hasmagasság. Egy gombnyomás az lcd-kijelzős távirányítón, és a terepjáróból pályagéppé alakul (vagy fordítva), akár menet közben is. Kis túlzással azt mondhatjuk, hogy egyet fizetünk, de két autót kapunk, amivel éppúgy repeszthetünk a tornaterem sima padlóján, mint a konyhakert ágyásai között – csak anyánk meg ne lássa. A Racing Machine-re a nürnbergi játékvásár nemzetközi szakmai zsűrije is felfigyelt, és a típust Innovációs Díjjal jutalmazta.

Igazi multitálentum: ha akarom, ültetett sportép...
... ha akarom, nagy hasmagasságú monster. Mindezt gombnyomásra, a távirányítóról lehet vezérelni.

Jó pár modell van még e két kedvencemen kívül a palettán. Egy futurisztikus terepjáró, a Shuttle Galaxy, a rendőrautónak felöltöztetett Agent Black Spy Control, a bigfoot stílusú Inferno, vagy éppen a távirányítós vízágyúval felextrázott Agent Black Power Watergun. A teljes választékot nem fogom felsorolni, aki a gyári honlapon akar szörfölgetni, kattintson ide (http://www.carrera-rc.com/en/products/). Nemcsak autókat fog találni, de két helikoptert és egy hajót is, továbbá egy időmérő kaput, amivel versenypályává alakíthatunk bármit, a hipermarket parkolójától a Marokkóból hazacipelt ötször hatméteres perzsaszőnyegig.

Még elem sem kell ezekhez a Carrera autókhoz. Csak a kölykök cipőjének az orra kopik gyorsaban, mint normálisan.

A Carrera óriási standján – ahová egyébként csak meghívott vendégek léphettek be, a pályaautók és az RC-modellek mellett egyéb érdekességeket is láttunk. A márkatulajdonos Stadlbauer M + V GmbH szemlátomást úgy döntött, hogy a kerekes-gurulós játékok minél több szegmensét meghódítja. Kiállítottak lábbal lökős műanyag kisautókat (My First Car), tetszés szerint bővíthető és kombinálható, színes pályarendszert, önjáró autócskákkal, madzaggal húzható fajátékokat, sőt még die-cast modelleket is, a Bburago egészen jó minőségű Street Classics sorozatából. Mindezekkel ügyesen színesíti a cég választékot, ám a kereslet nagyja a legendás és ügyesen reklámozott slot-carokra összpontosul.


 

21 komment

Címkék: nürnberg carrera koncz sipos spielwarenmesse

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr132717817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2011.03.19. 07:12:34

Ejj de jó lenne egyszer végre kimenni...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.19. 12:54:52

Á, én ott ragadnék életem végéig :D

Te 2011.03.19. 15:08:11

a beszámoló szuper, de legközelebbre tanuljatok meg lécci húzottat fényképezni, nem olyan nehéz az!

Mikrobi 2011.03.19. 17:06:04

A francért nem írják ki soha a cím alá, hogy ez nem autókról szól!!!!!!

pobeda 2011.03.19. 17:40:14

@Mikrobi: Kisautó blog.Nem kis autó blog.Meg ha egyszer megtévesztett miért tévedsz bele többször, számíthatnál rá. :)))

Mikrobi 2011.03.19. 18:01:05

@pobeda: azért, mert a cím ennyi: "Lekaptuk a titkos prototípusokat". Alatta az ajánlóból sem utal semmi arra, hogy a kattintás után nem BMW-prototípusokról szóló Totalcar-cikket fogunk látni, hanem egy játékautó blogbejegyzést. Nem a ti hibátok, hanem az Indexé. És mint mondtam, nem először követik el.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.03.19. 18:36:52

@Mikrobi: Én akár meg is érteném az elégedetlenségedet, de: nagy, piros keretben a kép fölött ott van, hogy kisautó blog. Aztán a szövegben meg "Kellett pár perc, míg rájöttem, hogyan kell körbevinni úgy az autót, hogy ne repüljön bele a három méterre álldogáló hoszteszek dekoltázsába." Ebből hogy nem következtetted ki, hogy nem igazi autókról lesz szó? Egy új bömössel beesni egy hosztesz dekoltázsába, nos, az elég véres jelenet lenne, ha érted mire gondolok.
Semmi, számodra érdekeset nem olvastál még nálunk?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.03.19. 18:39:29

@Te: Direkte lettek ilyenek. Ha nem így lenne, ki sem tettük volna a képeket. Ketten, három fényképezőgéppel kattintgattunk, lett volna elég kép ezek nélkül is.
Mondjuk, azért egy tempósan köröző slot-cart én biztosan nem tudnék behúzottan lefotózni. De szerintem a Jani se...

Te 2011.03.19. 19:18:13

Oké, kicsit kemény voltam, pedig nem akartam. Én is szeretem egy-két fotó erejéig az elmosódott képeket, inkább úgy kellett volna írnom, hogy legközelebb ha tudtok, csináljatok húzottat is. Igen, tudom: optika, beállítás, szerencse, türelem...

Mindenesetre: Capri és Stingray rulez!

Edd China 2011.03.19. 19:35:13

streetsa: neked aztán jó munkád van, irigyellek! Ez a kiállítás pedig inkább olyan, mintha a felntőttek játszótere vagy játékboltja volna. Jó csajok, jó autók! Tetszik!

Mikrobi 2011.03.19. 19:38:04

@streetsta: nem a blogketrecből, hanem a Totalcar ajánlójából jutottam ide. Épp a hosztesszek veszélyeztetése miatt klikkeltem rá, álmomban se mertem volna gondolni, hogy miniautók okozzák a veszélyt. És nem, semmi érdekeset nem olvastam még itt.

2011.03.19. 19:49:56

Sajnos nem lehetett bemenni a próbapályához, csak kívülről néztem. De amikor néztem, annyian voltak, hogy sorállás volt bent, és aki éppen hajtott nem úgy tűnt, mint aki mindjárt abbahagyja. A hostessek meg csak hajolgattak be a kisautókért :)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe n. 2011.03.19. 21:03:25

kibaszott nagy energiapazarlás ezt a sok szart legyártani.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.03.19. 21:38:19

@Mikrobi: Én is a TC címlapról beszélek. Nézzed meg, most is úgy néz ki, mint ahogy korábban.
Nagyon sajnálom, ha itt nem találtál még soha olyasmit, ami egy kicsit is érdekes lett volna. Az avatarod alapján mást gondoltam, de sebaj. Ezentúl figyeljed a kisautó blog feliratú piros téglalapot. Ami ajánlót az alatt látsz, az ide fog vezetni, ne kattints rá, nem szeretném, ha csalódnál.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.03.19. 21:40:04

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe n.: és mekkora energiapocsékolás minden magánhangzót beírni a kommentedbe. Legközelebb próbáljad meg csak a mássalhangzókat bepötyögni. Az sem lesz sokkal kevésbé élvezetes hozzászólás, hidd el.

Magyar[HUN] 2011.03.19. 22:22:02

@streetsta: Ne is foglalkozz az ilyenekkel. Eleinte bevallom őszintén engem se érdekelt ez a téma,de nagyon megszerettétek velem és igenis érdekes dolgokat publikáltok ezen az oldalon!
Ez a kiállítás meg maga a mennyország:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.03.19. 22:34:05

@Magyar[HUN]: Igazán köszönöm mindannyiunk nevében. Az az igazság, hogy nem csinálok problémát a dologból, bár kicsit meglep, ha valaki, aki autós/műszaki érdeklődésű, és volt egyszer gyerek is, nem talál érdekeset a modellekben, játékokban. Nem csak a beszűkültségem miatt mondom, hanem mert akit csak ismerek, mindenkinek van valami kötődése a témához. Persze, lehet, hogy csak magamhoz hasonló dilinyósokat ismerek:)
A kiállítás meg egy darabig pokol, aztán mennyország. Az elején mindent akarsz, azionnal, hogy ez is kell, meg ez is, meg ez is, meeg ez, meg ezitt, meg az is öööö.... Aztán kiszárad a szád,kezdesz telítődni, lenyugszol, és már csak élvezed a dolgokat, a sok infó egész egyszerűen túlcsordul. De nagyjából minden kiállítás ilyen. Mikor az utcán találsz egy szép veteránt (mondjuk egy merkúros, nullkilométeres ezerkettest:)), órákig el tudsz lenni vele. Ha ilyen kaliberű járgányból van száz, id-oda rohangászol, majd lecsillapodsz, és igazából kevesebb időt töltesz egy géppel, mint tennéd azt normál esetben.

Mikrobi 2011.03.20. 00:15:59

@streetsta: nem tudom, mit nézel, én ezt látom az Index főoldalán: kepfeltoltes.hu/view/110320/kisauto_www.kepfeltoltes.hu_.gif
De mostmár részemről a téma lezárva.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.03.20. 00:28:19

@Mikrobi: Jahh, hogy Index főoldalról, az ottani TC dobozból jöttél... TC címlapon már világosan látszik a kisautó blogos fejléc.
Evvan. Ennél nagyobb csalódás se téged, se engem ne érjen az életben. Azzal én kiegyeznék, jó előre.

Koncz_János 2011.03.20. 12:18:48

@Te:
Nem mentegetőzésképpen, de tényleg tudunk jó behúzott képeket csinálni. :-)))
Szeritnem ez is jó, ami a címlapkép lett végül, bár tény, hogy nem az a klaszsikus, amikor a céltárgy éles. Ez inkább csak egy játék a játékkal, de mit tegyek, ha Streetstának megtetszett. :-))))
Egyébként tényleg nagyon nehéz ezekről a mütyürökről klasszikus behúzottat lőni, mert a méreteikhez képest úgy mennek, mint a golyó, és mindezt általában alulvilágított termekben teszik.
süti beállítások módosítása