Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Alternatív hajtású Audik

2011.03.16. 18:20 streetsta

Úgy tűnik, az ingolstadtiak egészen új taktikával akarják tesztelni és bevenni a még nem létező piacot. Gyerekmunkát alkalmazásától sem riadnak vissza. Több okból is van értelme a dolognak: a gyerek ugye ingyen tesztel, örül, ha teheti, azt hiszi játszik, pedig éppen egy multinak segít súlyos Euró tízezreket megspórolni. Aztán ugye, ha sikerült a tízévesek agyába beleégetni a négykarikát, erős márkafüggőséget kialakítani, már nem lesz nehéz később nekik igazi Audikat eladni. Meg aztán apuéknak is el tudják magyarázni, hogy az Audi a legeslegszuperebb, tőlük legalábbis mindenki irigyli, szóval menő.

Ez lenne a zéró emissziós Audi?

 Persze, van egy kis csúsztatás: igazából ezek nem Audik. Auto Union versenyautóknak álcázva tesztelik a különböző alternatív -értsd nem belsőégésű motoros- hajtású járműveiket. Lehet, a jövőben az Audinak is lesz saját exkluzív márkája, és Auto Unionként dobják piacra a villanyautóikat?

 

Tökéletes a forma

Akárhogy is, ezek a Typ C utánzatok botrányosak. Botrányosan szépek, botrányosan precízek és nem utolsósorban botrányosan drágák. Tavaly még csak a pedálos verzió volt kész, gyanítom óriási volt a visszhangja, szerintem az idei is jól sikerült. A lábbalhajtós verzió nekem kicsit szimpatikusabb, igazi, jól sikerült geg, ezt meg is lehetett venni. Eddig mintegy 100 vásárlója akadt a -figyelem- 9.700,- Eurós játéknak. Hogy drága, az nem kérdés. Hogy megéri-e, azt mindenki döntse el maga. A minőség mindenesetre több, mint lenyűgöző. Én például bottal kergetnék el minden gyereket a közeléből, amelyik csokis kézzel közelít, aztán a tévé elé ültetném, és a Kisvuk kettőt nézetném vele végelgyengülésig. Naná, majd összekeni nekem a méregdrága, igényesen varrott bőrülést, meg kormányt.

Nemesfa műszerfal, műszer imitációk, bőrkormány -a luxus kijár egy tízévesnek is.

Az idei, elektromos verziónak még nem biztos a további sorsa. Vagy lesz belőle megvásárolható példány, vagy nem, de azt azért lehet sejteni, ha lesznek megvehető példányok, azt, aki 9.700,- Euróval jelezné vételi szándékát, csak kedvesen megmosolyognák, majd előlegként elvennék az összeget. Garantáltan, bőven ötjegyű lesz az a szám, amit az Eurós ártáblára írnak.

A modern oldtimer. Alumínium, karbon és bőr. Meg persze lítium-ion akksi.

 Persze, neki lehet állni, és mint anno Márkus László a fotellel, miszlikbe darabolni, közben üvölteni, hogy mi kerül ezen a pedálos autón 9.700 Euróba. De nem érdemes. Elég csak kicsit jobban szemügyre venni a képeket. Eleve, a klasszikus, fűzött küllős, központicsavaros felnik, meg a rajtuk lévő BF Goodrich Sivertown gumik sem lehetnek olcsók. Aztán az alumínium csőváz, amihez CNC megmunkált, illetve öntött alkatrészek csatlakoznak. A futóműben láthatóan hiperminőségű alkatrészek vannak, a lengőkar imitációk szintén alu-öntvények. Bár a fényezés eltakarja, de gyanítom a karosszéria is alumínium. A pedálos hajtáslánc is már-már kínos precizitással és igényességgel lett összerakva. Természetesen váltó is van a rendszerben, amit az eredeti váltókarra emlékeztető bot tekerésével tudunk állítani. A láncot rugós feszítő tartja mindig feszesen.Az már csak természetes, hogy differenciálmű is van hátul, ezért a két hátsó kereket egy-egy hidraulikus tárcsafék lassítja. A bőrkormány elé igazi fa műszerfalat építettek, igaz az órák nem működnek, de pontosan úgy néznek ki, ahogy kell. Ez egy pénzt, időt, fáradságot nem kímélve elkészített autó, ne csodálkozzunk, ha megkérik az árát.

Alumínium, fa és bőr.

A pilótafülke peremét ugyanazzal a minőségi bőrrel szegélyezték, amivel a kormányt és a hurkás ülést vonták be. Természetesen a "motorháztető" levehető. Stílusos leszorítógumikkal rögzül a fedél, a karikákat egy bőr leffentyű segítségével tudjuk lefejteni az alu pöckökről.

Az elektromos verzió már nem csak hajtásában, de anyagaiban is modernebb: karbon csövek a vázban, karbon karosszéria és műszerfal. Ügyes poén, hogy míg a pedálosra feltették az oldalanként 8-8 kipufogót imitáló sort, az elektromosnál oda a feliratot került.

Ha igazi Typ C lenne, itt nyolc henger okádná a lángokat. A másik nyolc meg a túloldalon.

A 1,5 lóerős kis villanymotor akár 30 km/óra sebességig tudja gyorsítani a gépet. 60Nm nyomatékkal szerintem akár kisebb erőcsúsztatásokra is fussa. Azért az jól mutathat, mikor az ápolt gyep melletti, gondosan gereblyézett murvás kocsifelhajtón az ifjúúr keresztbeteszi a Typ C-t, íven tartja, majd a húga pónijait majdnem elütve egyenesbe rakja. A bőr pilótasapka és a nagy szemüveg takarásából meg csak egy foghíjas vigyor-vicsor látszik. Hiába no, jó dolog lehet jó ízlésű milliárdos szülők csemetéjének lenni.

A villanyautónak nincs kipufogója

Ami pedig az Audit illeti: a pedálos-projekt kiötlőjének én bizony soron kívüli előléptetést ítélek meg. A játékvásáron rajtuk kívül egyetlen egy autógyárat sem láttam, aki saját standdal mutatná be a céges játékokat. Éppen ezért biztos, hogy aki csak a környékükön járt megjegyezte magának a látottakat. Ráadásul tökéletesen demonstrálja azt, amit az Audi hirdetni akar magáról: csúcsminőségű termékeket állítanak elő.

Ha valaki az idei elektromos Typ C mellett látta a hosztesszeket csocsózni a szintén hiperigényes Audi-csocsóasztalon, az tudja, mennyire odafigyeltek minden apró részletre -persze ez sem olcsocsó: 12.900Euróért viheti haza, akinek bírvágya lett a képeket látva. (Tudom, tudom, ez az olcsocsó poén megérdemel egy megalázó Gesztipéter érdemrendet, elnézést).

A lányok kihasználták az utolsó nap nyugodtabb pillanatait.

Magam nem vagyok egy Audi-rajongó, de megemelem a kalapom ekkora profizmus láttán. A pedálosokkal elérték azt, amit keveseknek sikerül: minden fórumon beszélnek róluk. Autós újság, veterános magazin, játékokkal foglalkozó blog, mind csak elismeréssel tud szólni a termékükről.

 

18 komment

Címkék: audi nürnberg auto union pedálos streetsta

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr622738323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kuki123 2011.03.16. 18:59:17

taposható...ú úúúúúmondom valami brutál audi mega giga lóerő és nyomaték...aztán...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.03.16. 19:05:11

Az a pedál elég gáz,kb mint egy kempingkerékpáré.
Ennyi pénzért már illene belerakni vmi igényesebbet.

Magyar[HUN] 2011.03.16. 20:24:01

Így kell piaci rést teremteni és betömni saját magunk által:) Ezenfelül gratula az Audinak, hogy még 2011-ben is tud újdonságot mutatni.

-trogerone- 2011.03.16. 20:24:54

en 9700 ajroert szinten uj de 1:1 es leptekut vettem.... ezert a penzert csak egyet adnak
amugy megkivantam ha az en kolyokkorormba lettvolna ilyen fu nem sok nott volna a kornyeken

-trogerone- 2011.03.16. 20:26:00

pardon nem tettem hozza hogyt nem audit vettem

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.16. 21:06:17

Ez nagyon jó :):):):) Kár, hogy ilyen drága :)

". Aztán az alumínium csőváz, amihez CNC megmunkált, illetve öntött alkatrészek csatlakoznak."
Mongyáá' má' manapság valami olyat, ami ipari cucc és nem CNC gyártja :D

Garp 2011.03.16. 21:40:02

Asszem kell rendeljek egyet, nem lehet elégkorán a minőséghez szoktatni a fiamat. Ne kezdjen nekem 5 évesen csodálkozni a bálnaherebőr üléshuzaton!

:D

Jamesblond 2011.03.17. 00:02:05

Höhö: Annyi csak a bibi, az AUDI nem hátul kaparósat gyárt. Esetleg hátul is kaparósat a quattro ugye...
A sznob faxok lehúzására készült a dolog. Majd' 3 milláért csinálhatott volna az AU egy igazi kuriózumot is. Ennyiért adhatnának valódi összkerekest, valódi órákkal, láttam már pedálos autóban méter/óra műszert 380-ig skálázva és tök királyul nézett ki hogy mutogatott:)
Nekem pedálos Moszkvicsom volt, kapcsolható lámpákkal, hátul rugózással, szélvédővel, dudával, szálcsiszolt alumínium orrmaszkkal, alu dísztárcsákkal, valódi üveg lámpabúrákkal, csapágyazott kerekekkel, tengelyekkel, alu díszcsíkkal az oldalán, ujjbarát plasztik kormánnyal, könnyen tisztítható-műanyag-állítható üléssel, ha eső után téptem vele "teljes gázzal" a sáros úton, nem csapta össze a fejem sárral, mert sárvédője is volt... Szóval akár egy régi szoci játékról is lehet nagy marketing maszlagot írni. Sajnálom azokat akik beveszik az ilyet és ennyit kicsengetnek egy ilyen játékért... A csocsóasztal meg annyiért még akkor is drága, ha a csajokat is vele adják. A kapunk zsanérja is CNC-n készült? Akkor most nekünk exklúzív igényes kapunk van?

Edd China 2011.03.17. 03:55:31

Nekem az elektron-mentes verzió tetszik jobban. Bár nagyon drága és én sem kedvelem az Audikat. (Vagy Auto Uniont.) Lélektelenek és lélekölők. De meg kell hagyni csodálatos kidolgozással rendelkeznek.

Lehet, hogy azóta Csikós Zsolt is valami ilyet csinált a saját csővázas gépükből! Sőt, lehet, hogy ez az? Régóta nem írt róla már.

Swind 2011.03.17. 08:28:12

A 70-es évek közepén, volt a Köztársaság téren egy sufni, ahol pedálos Moszkvicsokat lehetett kölcsönözni. (Akkoriban, csak ezt a modellt lehetett kapni a játékboltokban) Hétvégéken akár 20-30 kis zöld Moszkvics körözött körbe-körbe gyerekekkel a placcon. Isteni volt, 4 évesen engem is rendszeresen kivittek oda, még újságcikk képén is szereplek, ahogy nagy komolyan, szemüvegesen vezetem a gépet :) Nagy vágyam volt, hogy nekem is legyen egy saját. Édesapámnak más elképzelése volt, hogy mit vezessek, ezért 1976-ban valahonnan nyugatról hozott nekem egy pedálos, piros műanyag karosszériás, fehér hátsó szárnyas gyönyörű Ferrarit!! Igazi sportkocsi, lapos, széles, bukólámpás. (még mindig megvan) Valami horribilis pénzt fizethetett ki érte az öregem. Állítom, semmilyen mostani valódi autóval nem lehetne elérni azt a hatást, mint amikor a pillekönnyű ( így sokkal gyorsabban hajtható) tűzpiros Ferrarimmal begördültem a 30 egyforma Moszkvics közé. Akkor kezdtem csajozni is :)

szatyi 2011.03.17. 09:15:09

Nem egészen új az ötlet. Az öreg Ettore Bugatti indította a témakört, valamikor a huszas évek közepén csinált a fiának egy 1:2-es változatot a híres T35-ösből elektromos motorral. A modell annyira bevált, hogy a gyár kisebb sorozatot is gyártott belőle, sőt, gyári típusszámot is kapott, mint az igazi nagy bugattik. Type 52-nek nevezték. Az igényessége a nagy autókéhoz hasonló volt, nyilván ha a báró úr vett a saját GP bugattija mellé egyet a fiának is, már ott volt az összehasonlítási alap.
Itt egy fotó:
www.flickr.com/photos/mullinautomotivemuseum/3850869705/in/photostream/

Meg egy másik:
media.photobucket.com/image/bugatti+t52+/RoyCCC/2009/6_LaVieEnBleu_24May09/P5240013.jpg

A csigás-irányítókaros kormánymű, kovácsolt első tengely, laprugó, bowdenfék, alufelni, alukasztni mint a nagynál.

A boldog békeidőkben az unatkozó főnemesek Európa jobbik felén külön versenyszériát alapítottak a kis úrfiak/nagyságok számára:

www.spykerowner.com/forum/attachments/spyker-discussion/4383d1242230032-one-off-spyker-t52-3.jpg

Az eredeti modellek ára mostanra elég súlyos lett, egy 1926-os jó állapotú, bizonyíthatóan eredeti példány 110 000 dollárért kelt el. Gondolom, ahhoz minimum Roman Abramovics fiának kell lenni, hogy egy ilyennel hajthassunk neki a kerítésoszlopnak. Kereslet viszont úgy tűnik ma is van, több cég gyárt replikákat a modellből, de ezek sem a pedálos moszkvics árkategóriájában játszanak. 80 köbcentis fűnyírómotorral pl. 7000 angol font:
www.tula-bug.co.uk/t52.html

Szóval nem az Audi kezdte...

szatyi 2011.03.17. 09:35:18

A kedvenc videómat meg kihagytam. A kis Archie négy évesen keni az angol gyepen a poweslideot:
www.youtube.com/watch?v=_tjcXt1Ydnk&feature=player_embedded

Születni is tudni kell.

Ja, két hete született a fiam, már dolgozom rajta, hogy ne szenvedjen szükséget :)

picasaweb.google.com/peter.szatmari.mobil/Bugatti?authkey=Gv1sRgCJKRk7efifbRZw#5584964289383075314

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.03.17. 10:00:01

"Akárhogy is, ezek a Typ C utánzatok botrányosak."
...valóban az :-)
Tudopm nem a részletes külső megjelenítése volt a cél, de hol van ez az eredeti Typ C szenzációs formájához és részleteihez (...)

car-tarsak.blogspot.com/2010/12/auto-union-grand-prix-type-c.html

rognork 2011.03.17. 14:42:03

@ColT: szinte az összes műanyag pl

Ciri 2011.03.18. 05:28:32

Az Audi katalógusában van még durvább is, például 5 milláért karóra, vagy majdnem ennyiért bőrdzseki, 1 milláért bőrtáska, stb stb. :)

2011.03.19. 22:05:12

keptar.trainmodeller.hu/index.php/modellkiallitasok/nurnberg2011/P2050276

Erről nem esett szó még. Ez benzinmotoros volt és sírnivalóan szép. Állítom, hogy szebb, mint a német cucc...
Ahogy a képen látszik a stand pont üres volt, így nagyon nem tudtam meg róla semmit. Benzinmotor hajtja, bowdenek, alkatrészek a helyükön, nagyon csecse kis gép. Ilyennel szívesen beoltanám a fiamat....de még a lányomat is, hadd' jáccon...

szatyi 2011.03.24. 08:53:36

Ferrari 500 GP autó. Gyönyörű ez is. Mi a gyártó cég neve? A háttérben látható cégnéven _(Century wings) nem találtam ilyesmit.

pobeda 2011.05.04. 18:50:59

Anno talán a Technika magazinban volt hogy szintén gyerekeknek készített Ferrari 30000(harmincezer) svájci frank volt,a többi pl:Rolls 2000.
süti beállítások módosítása