Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Életem első Ladája egy VFTS!

2010.12.18. 11:20 streetsta

Mint azt már korábban említettem, kaptam egy mintadarabot a gyártótól az 1/10-es méretarányú Lada VFTS karosszériából. Izgatott voltam, milyen is lesz kézben tartani egy teljesen egyedi, kisszériás, manufakturális módszerekkel készülő, még a tökéletesítés fázisában levő kasztnit.

Egyet most az elején le kell szögeznem: a festetlen karosszériát még a gyakorlott modellezők is csak nagy odafigyeléssel tudják igazán szépen elkészíteni. Kell tapasztalat a bódé precíz körbevágásához, a maszkoláshoz, festéshez, kasztnitartó furatok elhelyezéséhez. Aki még sosem csinált ilyesmit, ne a Ladán kezdje el gyakorolni, mert ez jóval bonyolultabb, mint mondjuk egy teljes matricázással és kész maszkolófóliákkal érkező karosszéria elkészítése, amilyeneket a nagyobb gyártók kínálnak. Ez bizony modellezés a javából, de éppen ez a szép benne. Van, akinek mindegy, milyen kasztni takarja az alvázat, a lényeg, hogy jól menjen és megvédje az érzékeny mechanikát. Aztán van, aki más kasztnival meg sem veszi ugyanazt az alvázat, mert neki mondjuk csak Ford Focus WRC, vagy Subaru Impreza felel meg. És vannak, akik komoly munkával teljesen egyedi autót csinálnak maguknak, egyedi festéssel, matricázással.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az, aki tisztán gyűjtőszenvedélytől vezérelve szeretne magának egy VFTS kasztnit, annak valakit meg kell majd bíznia a gyártással. Ide a birtoklási vágy kevés, tenni is kell azért, hogy olyan autónk legyen, amilyet szeretnénk. Félreértés ne essék, nincs semmi bajom a gyűjtőkkel, akik vitrinben sorakoztatják fel a hosszú évek alatt összegyűlt kincseket. A közvetlen környezetemben is van egy, a barátnőm, igaz, ő különleges parfümöket gyűjt, nem kisautókat: "niche" parfümökkel, mintákkal van tele a külön erre a célra rendszeresített szekrény. Jó az, mikor az ember előveszi a kincseit, nézegeti, tologatja, esetleg ugye szagolgatja. Én is ismerem az érzést, amikor az emberben megindul a vezérhangya: nekem kell egy ilyen. Hogy minek, az nem biztos, hogy világos, de kell. A polcon is jó lesz, csak legyen. Nos, lehet, hogy ez lesz a Lada sorsa is nálam. Hogy miért?

Nagyon fontos tudni, hogy ennek a karosszériának a létrejötte valakinek (a gyártó személynek) nagyon sok energiájába és pénzébe került. Hiányt pótol. Nincs másik a piacon. És én ezt a sok munkát, szenvedést tökéletesen értem, érzem, és mindenek előtt nagyra becsülöm. Sejtem, mennyi buktatója van egy ilyen termék létrehozásának, hányszor vágná legszívesebben a falhoz az egészet az ember, mikor valami nagyon nem akar összeállni. Mert a forma nem úgy működik, mint ahogy elképzelte, az anyag átszakad vákuumformázáskor, és még a fene tudja hány probléma merülhet fel gyártás közben. Minden egyes kritikusan megfogalmazott mondatom után tegyétek oda fejben, hogy "de ez akkor is egy akkor is egy különlegesség".Nem véletlen, hogy nagy cégek eddig még nem rukkoltak elő ilyen karosszériával. Talán sosem látnák viszont egy profi szerszámba ölt pénzüket.

Most pedig a konkrét Ladáról: a dobozban egy átlátszó valamit találunk, amely 1,5mm vastag polietilén lapból készült. Ez egy laikus számára minden, csak nem karosszéria. Le kell vágni a felesleges, túllógó részeket, hogy hasonlítson egy Ladára. Itt kezdődnek a bajok: a forma alsó részeinél, ahol az anyagvastagság nem változott számottevően, bizony kevés volt az olló a lemez kivágásához.

Elő a flexszel és a hozzá való milliméteres tárcsával. Szerencsére a sarokcsiszolóm fordulatszáma állítható, így rögtön a legkisebb fordulatra tekertem, hogy ne olvassza meg nagyon a műanyagot vágás közben. A felesleg nagyját így eltávolítottam, majd egy szalagos asztali csiszolóval elegyengettem a vágási felületeket. A kerékíveket már ollóval is ki tudtam alakítani, itt a finomításhoz 60-as, majd 100-as csiszolópapírt használtam. Mikor már jónak tűnt az egész, észrevettem, hogy a védőfólia nem a karoszéria külső felületén van, hanem belül. Ez ugye azért gond, mert szállítás és alakítás közben a felületet nem védte. Ez, gondolom, csak véletlen lehetett. De szerencsére ez engem egy pillanatig sem aggasztott, kezdett körvonalazódni, milyen festést akarok a kocsinak. A gyártó elmondása szerint nem kell speciális lexan-festék hozzá, mint a megszokott karosszériákhoz, megfelel a legtöbb akril is. Kipróbáltam egy levágott darabon a színt, amit gondoltam a kocsira, és leesett az állam: a Tamiya makettfesték száradás után levakarhatatlanul rajta maradt a felületen. Ahogy Gangsta Zoltán, kedves druszám mondaná: Kkhirály!! Most már biztos, hogy koránt sem szokványos festést kap az én kockaladám.

Egy polikarbonátból, vagy más átlátszó anyagból készült karosszéria festése általában belülről történik. Így logikus, hiszen a fényezett felületet egy, akár 1 mm vastag átlátszó réteg, a karosszéria maga védi a karcoktól, sérülésektől. Ráadásul a felület fényét, csillogását a lexan adja, így a fényezés minősége sem annyira fontos: csak annyit kell elérnünk, hogy a szín rendesen fedjen, a látható felület nem tud narancsos, porbeágyazódásos lenni. Azonban van egy megszokást igénylő dolog is: minden fényezési fázis fordítva zajlik, mint normál esetben. A legsötétebb rétegeket kell legelőször felvinni, és csak utána jöhetnek az egyre világosodó részek. A formák maszkolásához is inverzben kell gondolkodni. A festett dekorációkat legelsőként kell felvinni.

Az én esetemben viszont nem volt szükség ezekre a praktikákra, ugyanis egy második világháborús szovjet harckocsi mintájára akartam lefesteni a kocsit. A szokástól eltérően kívülről, hogy érvényesüljön a festék matt hatása, és minden részletét úgy festettem, ahogy egy makettet. Ez alól egyedül az ablakok kivételek, azokat belülről, ecsettel festettem ki. Kívülről az ecsetnyomokat észre sem venni, hiszen a felületet a polietilen adja. Miután egy vékonyabb ecsettel megadtam a szélvédők kontúrjait, kiszíneztem azokat, mint az ovisok a kismackó nadrágját a kifestőben.

Ezután kívülről lemaszkoltam a szélvédőket, zsírtalanítottam a felületet, és az egész karosszériát lefújtam a tipikus orosz beteghasmenés-színűre. Aki keresné a boltok polcain, inkább Tamiya Olive Drab 2-ként keresse, ez a hivatalos neve. Biztonság kedvéért a kasztni belsejébe is fújtam a színből, ha esetleg egy nagyobb karist leszedné a festéket a külső felületről, ne lehessen átlátni a bódén. A lámpák helyét sem elöl, sem hátul nem maszkoltam, mert most nem akartam világítást szerelni a kocsiba, és őszintén megmondom, a lámpákhoz adott matricákat jónak találtam. Sajnos a fóliára nyomtatott képek a technológiának köszönehtően nem éppen pengeélesek, de kiderült, hogy ez nem is olyan nagy baj. Mivel a hűtőrácsot, a fényszórót és a hátsó lámpatestet is fénykép alapján nyomtatták, pár tíz centiről már egészen jól mutatnak, és nagyon jól visszaadják az eredeti összhatást.

Miután színe lett a kasztninak, kezdtek el körvonalazódni, láthatóvá válni a problémák: a karosszéria arányai nem teljesen olyanok, mint az igazié. Az oldalfelületek túl alacsonyak az ablakokhoz képest, a hátsó sárvédők jobban keskenyednek a kocsi fara felé mint a valóságban, és a hátfal sem elég magas. Nem lepődnék meg rajta, ha ezek a hiányosságok a gyártástechnológiának lennének köszönhetők. Azt így is látni a formán, hogy a szerszám legalább négy darabból áll (ennyi látszik, de lehet hogy inkább öt lesz az), azért, hogy az első és a hátsó felületek részletesek lehessenek, az ajtók pedig ne csak egyenes lemezekból álljanak. Éppen ennek a komoly tagoltságnak, sok éles saroknak, ívnek köszönhető, hogy sok helyen hártyavékonyságúra csökken az anyagvastagság: a sárvédők sarkai már egészen kis erőhatásra berogynak. Pont úgy, mint mikor az igazi lemez kap egy ütést. Szerencsére egy versenyautón a használat nyomai nem rontanak, sőt, javítják az összképet.

Nem akartam terepfoltosra festeni a kocsit, de kifejezetten tetszik, mikor a versenyautókon a kiegészítő műanyag elemek más színűek, mint a kocsi alaptónusa. Éppen ezért körbemaszkotam a spojlereket, illetve a géptetőre is terveztem egy, az eredeti VFTS festéséhez hasonló csíkozást. Ezeket a felületeket az amerikai harcjárművek olive drab színével festettem le. Nem nagy szentségtörés az amerikai és az orosz színek keverése, hiszen a Vörös Hadsereg használt Shermaneket, Willys Jeepeket és sok más felszerelést, ami a nyugati szövetségesektől származott. Amerikai-Szovjet, dva bratinki.

 

Az összes maszkolás eltávolítása után mattfekete festék, és egy vékony ecset segítségével kirúzsoztam a szélvédőket: megfestettem a gumikédereket, ajtókereteket, de kaptak a festékből a légbeömlők és a lökhárító bekötési pontjai is. A kilincseket ezüsttel festettem meg, a fogantyúk pedig mattfeketék lettek. Minden szabad kézzel készült, a sablonozáshoz nem volt türelmem.

A karosszériaelemek illeszkedésének megjelenítése nagyon fontos, ha élethű összhatást szeretnénk, ez hangsúlyozza ki igazán az arányokat. Egy lapra fekete szigetelőszalagot ragasztottam, majd vonalzó és sniccer segítségével vékony csíkokat vágtam belőle. Mivel a szigszalag nagyon rugalmas, óvatosan kell visszaszedni az alapról, viszont a hajlatokba gyönyörűen beleívelhető. Az egyeneseket óvatosan kellett ragasztani, a csík egyik végét rányomja az ember a felületre, a másik végét megfeszíti, így szép egyenes lesz a vonal, és csak a végét nyomja oda a felületre. A két végpont között nagyon óvatosan kell lenyomkodni a csíkot, hogy nehogy elgörbítsük. Szerintem egész pofásra sikeredett.

És most jön a legfontosabb dolog: a harckocsi tornyán (de egyébként sok korabeli szovjet repülő oldalán is) látható feliratok reprodukálása. Za Rogyinyu! - A Hazáért! Persze lehetne "Za Sztalina!" (Sztálinért!), "Vpered Na Berlin!" (Irány Berlin!), vagy egy csomó más tipikus szöveg, de a Za Rogyinyu szerintem senkit sem bánthat, és elég jellegzetes a felirat. Van a bemutató harckocsi modelljeink között egy KV-2-es, ami pont ezt a díszítést viseli, így ezt másoltam először mérethelyesen egy papírra, majd a körvonalakat szabadkézzel, egy puha ceruzával vittem fel a kocsi oldalára. Csak ecsettel festés jöhetett szóba, ahol a tökéletlenség is része a hiteles képnek, hiszen a második világháborúban is a lelkes harckocsizók ecsetkezelése adta meg a formát, nem pedig előre gyártott sablonok. Pont ez a szedettvedettsége tetszik. Éppen ezért azon sem bánkódtam, hogy tiszta fehér festéket hirtelen nem találtam, csak tojáshéjszínűt. Ha olyat sikerült Grisának zabrálni, akkor azzal festett:)

Miután felkerült mindkét oldalra a "Za Rogyinyu!", még egy elemet akartam megjeleníteni, hogy ne legyen csupasz a kocsi: a sarló-kalapács motívum sajátosan értelmezett mutációját. Még egy ötágú csillagot is meg mertem kockáztatni, de azt is csak abból a sárgás színből, amivel a kurbli-kalapácsot festettem, nehogy egy vörös csillag miatt elsötétíttesse a kisautóblogot Szalai Annamária. És még egy dolog eszembe jutott. Tisztességes harcijárművön szokott lenni valami kis szöveg, estleg meztelen csaj, rajzfilmfigura, ilyesmi, a pilótához közeli részen. Nos, rajzolni nem tudok olyan jól, hogy megfesssem a farkast a No megállj csak! sorozatból, de a Nu pagagyi! cirillbetűs változatát még azért gyorsan felfestettem a bal sárvédőre.

Az egész megkoronázásaképpen kivágtam a lámpák és a hűtőrács matricáit, miután ezek is a helyükre kerültek, apró formai hibái ellenére a kasztni jól adta vissza VFTS hangulatát. Már csak egy alvázat kellett alá rakni. Mivel ez az első Ladám, betettem alá az első on-road RC-alvázamat, amit vagy 5-6 éve vettem, egy Tamiya TL-01 koppintást. A kasztnitartóknak nem akartam lyukat fúrni a karosszériába, ezért megfelelő formájúra hajtogatott, illetve vágott alulemezek segítségével rögzítettem az alvázra a Ladámat.

Komoly fejtörést okozott a megfelelő kerekek kiválasztása: azok, amiket RC autóknál használnak, arányaikban inkább egy 18-20 collos, vagy még annál is nagyobb felninek felelnek meg, elég hülyén mutatnak a Lada alatt. Összenéztem pár felnivel, de a kéznél lévők közül ez a fehér felelt meg a leginkább, hisz a színe legalább rallis hangulatot ad, bár formára a Nissan Silvia driftautónk fekete kerekei talán jobban álltak neki. Ezen kívül a fehér felnik kicsit emlékeztetnek arra a szörnyű szovjet szokásra, hogy még a harcijárművek kerekeire is festettek egy-egy fehér csíkot, mint ha fehér falú gumi lenne rajtuk. Előszeretettel csinosították így ki a rakétavontatóikat és harckocsijaikat katonai parádékra. Hiába, erőt demonstrálni csak stílusosan szabad. Még nem vetettem el az ötletet, hogy esetleg lefújom a kocsi színére a felniket, majd elválik.

Összegezve: egy nagyon pofás modellt lehet összehozni, de szükséges hozzá némi tapasztalat, akarat, koncentráció és szerszámok. Viszont ha már kész van, az ember a sok beleölt munka és a végeredmény miatt már nem szívesen törné szilánkosra az első járdaszegélynél, ezért nálam például biztos hogy polcdísz marad, ünneplős kasztni, amit csak ritkán, óvatosan használok. Csináltam egy rövid kis videót a boltban, hogy mégis lehessen látni mozgás közben a kocsit, de két-három koccanás után már megvoltak a gyűrődések az orrán. Semmi tragikus, még jól is áll neki. Jelzem, egyik kézben fényképezőgépet tartani, a másikkal gázt adni és kormányozni egyszerre nem könnyű feladat.

A lényeg: aki Lada rajongó, annak egész egyszerűen kihagyhatatlan. Csapatáshoz meg fel kell rakni valami tucat kasztnit, lágyabb formákkal, ami jobban bírja a gyűrődést.

42 komment

Címkék: modell lada festés rc távirányítós 1/10 vfts za kisautó sipos managertoys streetsta rogyinyu

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr662520972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisvagány 2010.12.18. 11:42:01

Nekem volt egy igazi, ami igazán sok örömet szerzett nekem, de bírnék egy ilyen miniatürizált változatot is biztosan!! Tök jó lehet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.18. 11:48:32

Nagyon üt! Mondjuk az én szemem a sokkal részletesebb makettformákhoz van szokva, de amúgy messzebbről tényleg LAda.

Amúgy a nagy kerekek sem olyan gázosak, mert a raliautók sem mindig a porba vannak ültetve.

Panaszkodtál az arányokra. Kis magasítás az alváz oldalára, alul, a kasztni színéből, és máris javulnak az ajtó körüli arányok, meg nem látszik ki az alváz.

PaJa1 2010.12.18. 12:29:15

A Hazáért!
Egy KV - Lada tandem drift esetleg? :)

kolby21061 2010.12.18. 12:36:30

Sziasztok!
Nem tudja valaki hol lehet beszerezni,melyik boltban ezt a VFTS kasznit?
Köszönöm.

Xenu lives! 2010.12.18. 12:50:47

Большое спасибо!

a márk 2010.12.18. 13:13:22

fain, úgy igazándiból...

Balu az Alfás 2010.12.18. 13:28:02

Ez ütős lett! Gratula!

A Tamiya Mini / HPI Cup Racer kerekekkel szerintem jobban mutatna, azok 15-os felniknek felelnek meg.

Azért egy PPSh-t még tehetnél a tetőre... :)

pickapu 2010.12.18. 15:12:17

Nagyon jó lett! A filmben pedig igazán mókás látni kicsiben a csapatást. Még a kamerafeldöntés is megvolt, mint egy igazi versenyen. :)

Jamesblond 2010.12.18. 15:45:42

Nagyon tetszik! Karácsonyra meg is lepem magam egy ilyen kasztnival. Nem tudna valaki tanácsot adni milyen szerkezetet vegyek alá aminek a tengelytávolsága a Lada kasztnihoz való? Na meg hogy mennyibe fáj a dolog? Árérzékeny pasas vagyok, az olcsó is jó lenne.
De hogy még "sírós" váltója is van... :D A hangja is beillik v.mi lopakodós kipus VFTS-nek :)
Az meg, amikor a kamera elől rükverc-kicsap-előre...
Kész lettem... :D Gratula! Isteni a szerkentyű!

Vajmaci 2010.12.18. 17:39:34

Szerelmes lettem..:D:D
Asszem kell egy VFTS kasztni nekem is..:D

Balt 2010.12.18. 17:43:12

"ne legyen csupasz a kocsi: a sarló-kalapács motívum sajátosan értelmezett mutációját. Még egy ötágú csillagot is meg mertem kockáztatni, de azt is csak abból a sárgás színből, amivel a kurbli-kalapácsot festettem, nehogy egy vörös csillag miatt elsötétíttesse a kisautóblogot Szalai Annamária."

Tudom, hogy a "kedves jelkép" nem a konkrét példánynak szól, de a 2105-07 szérián már nincs kurblinyílás...

Balu az Alfás 2010.12.18. 17:43:49

@Jamesblond:

Tamiya TT-01, HPI E10, Tamiya TA-01,02, DF-03RA stb..., mind jó alá.

Az a lényeg hogy 25-27 cm körüli legyen a tengelytávja az alváznak.

Balu az Alfás 2010.12.18. 17:47:26

"...betettem alá az első on-road RC-alvázamat, amit vagy 5-6 éve vettem, egy Tamiya TL-01 koppintást..."

Tényleg, a HBX alváz is jó hozzá. :)

Jamesblond 2010.12.18. 17:50:00

@Balu az Alfás: Köszönöm szépen! Már guglizom is...

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.12.18. 18:09:15

Tetszetős és kétségkívül hiánypótló darab. Valóban lehetne kicsit nyújtottabb az oldala, de ügye ez még nem a végleges verzió, talán ez is változni fog.

Hurri Kán 2010.12.18. 18:15:58

A motorháztetőn az a festés az nagyon beteg :DDD

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.12.18. 19:38:42

Köszönöm a kedves szavakat, de az elismerés az alkotót, mármint a kasztni megalkotóját illeti meg leginkább.
Ami a beszerezhetőséget illeti, remélem nem gondoltátok, hogy ezek után nem lesz raktáron nálunk is egy pár darab kasztni;)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.12.18. 19:53:09

Alváz ügyben azt tudom elmondani, hogy a szélessége a kasztninak a 190 mm-es alvázakhoz van belőve, de Kovács Peti saját autója jelenleg egy Himoto-nak megfelelő 200 mm széles alváz. Bár a kerekek kilógnak a kasztni alól (ettől mondjuk a legtöbb autó elég dögösen tud kinézni), de ha rallis autót építünk, és magasra tesszük a bódét a tartókon, jó eséllyel nem fog beleérni a kerékívekbe a gumi, sem kanyarodáskor, sem berugózáskor.
Balu ismét olyan, mint Besenyő Pista bácsi: igaza van. A Tamiya mini alvázak, illetve a HPI Vintage, meg Cup Racer kerekei valamivel kisebbek, de biztos találni mást is a piacon. Én most azzal főztem, ami van.
Lehet alá hátsó kerekes, vagy összkerekes (az elöl hajtós talán már erős lenne) alvázat, a legfontosabb szempont valóban, hogy a tengelytáv stimmeljen -durván 260 mm az ideális.

h4z4rd 2010.12.18. 21:07:14

Mutatós holmi!

Mondd csak, nem lehet, hogy polisztirol az az etilén? Csak mert az etilénen jóformán semmi nem áll meg, nemhogy a modellfesték.

TomT 2010.12.18. 21:10:30

Szép munka ;-)

Nekem egy HPI Sprint 2 Driftre (190mm széles) van feltéve, és bár a tartók elöl nem esnek "kézre" semmi gond nincs azzal sem. Nullás ofszettel a felnik is szépen a helyükön vannak, a +3 és +6 (szerintem már túl sportosan) kilóg.
És valóban, a standard 1:10-es kerekek kicsit nagynak tűnnek, de láttam ám a managertoys elektro/tamiya részlegénél egy Alfa Romeo Giulia GTA-t, aminek a kerekei szinte tökéletesen néznek ki. Az nem volna jó rá?

csunyadiszno 2010.12.18. 22:00:56

Légyszi mondjátok már meg, hol tudnék vásárolni pár litert ebből a színből, mert pont ilyenre szeretném fújatni az autómat. Köszi.

jano.vagyok 2010.12.18. 22:31:23

ordas a gép.
meg tudnád mondani, milyen zene ment a háttérben, a csapatás alatt?
előre is köszi!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.12.19. 01:26:54

@jano.vagyok: Nos, az MR2 szólt a háttérben, nem általam válogatott zene, ezért nem tudtam az előadót. De emlékeztem a refrénre, rákerestem. The Last Shadow Puppets "The Age Of The Understatement" az előadó és a szám. Megtaláltam a videót és FELORDÍTOTTAM!! Ha az ember direkt akarna, sem tudna találni a klip témájában így klappoló zenét: www.youtube.com/watch?v=XGV8xCkpXjE
Most akkor véletlenek vannak, vagy nincsenek:))

jano.vagyok 2010.12.19. 08:54:53

@streetsta: hehe, a klip tényleg klappol a témához :)
a zene viszont csalódás volt, de köszönöm, hogy utánajártál.

Rocko- 2010.12.19. 12:14:46

bámulatos az erre fordított türelem és szöszölés, én erre nem vagyok képes. :)

Hurri Kán 2010.12.19. 12:16:39

@Rocko-:
Persze, mert mellig érő combú iskoláslányok után szaladgálsz :))

Rocko- 2010.12.19. 12:28:13

@gyvy: egyébként meg minden iskoláslány melle combig ér. csak ügyesen kell guggolnia. :)
na de nem offoljunk.

JSHannibal 2010.12.21. 14:40:24

szinkronban van a kép a hanggal :)
faja verda csak kicsit erős tán bele az a motor :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.12.21. 19:23:53

@JSHannibal: Ááá, ez egy alapmotor, csak ugye az 1/10 nem beltérre, meg parkettára van kitalálva. Kültéren, aszfalton már koránt sem ennyire vehemens, de azért egy alapmotorral is lehet jót játszani, mint azt a mellékelt videó is mutatja:))

JSHannibal 2010.12.22. 09:48:55

Ez igaz. Hány kiló a gép? :)

Balu az Alfás 2010.12.22. 17:37:04

@JSHannibal:

1750 gramm a TT-01-esem menetkészen (akkuval, mindennel)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.12.30. 16:17:07

@streetsta: Az SQModell jóvoltából nekem is meglett a VFTS-kaszni, már ki is vágtam, le is festettem, fel is applikáltam, majdnem kész, állat jól néz ki...
Streetsta, dolgozol mostanában? A Joustra 27.145-ös távirányító miatt kérdezem, a jó múltkor kedvesen felajánlottad, h benézhetek Hozzád valamikor, hogy tegyünk egy próbát, hátha van valamid, ami jó lenne a Toyotoámhoz. Ezt valamikor nyélbe üthetnénk mostanában? Üdv, R
süti beállítások módosítása