Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Ettől megvadulnak majd a kölkeim…

2010.09.16. 13:58 Csikós Zsolt


Vettem egy autót. Nem nagyot, nem kicsit. Szóval az történt, hogy a suli végeztével, még júniusban odahívtam Bálint fiamat, megbeszélni, mi lesz a nyáron. Elvégezte az első osztályt, jól olvas, én pont ebben a koromban rágtam át magam az első könyvemen, a Frakk a macskák rémén. Akkor kaptam rá az olvasás ízére, könnyen lehet, hogy attól a ponttól lettem könyvmoly – legalábbis életem hosszú szakaszaiban.

A szüleim, azt hiszem, belengettek valami ajándékot, talán egy Merkur építőt, ha iskolakezdésig elolvasom a könyvet. Ez még 1973-ban történt. De Bálint nagyon más csávó, mint én voltam. Én egy rettenetesen tárgyfetisiszta, erős gyűjtőszenvedélytől átitatott, játékboltok láttán üvölteni kezdő kis hólyag voltam, Bálint higgadt, nyugis, teljesen birtoklásvágy-mentes kölök. Felnézek rá, bár én lettem volna ilyen klassz gyerek.

 

Viszont szülőként rossz megélni ez a motivációmentességet. „Ha elolvasol egy könyvet, kapsz egy tízest, hozzáteszed a jó bizonyítványért kapott zsét, meg a saját spórolt pénzedet, és tudsz venni belőle egy nagyobb távirányítós helikoptert. Vagy repülőt. Giga, és nagyon gyors autót…” – soroltam. Nézegettük a YouTube-on a repülőket, helikoptereket. Hívtuk a Sipost, adott szimulátort. Játszottunk vele, jó volt. Elmentünk a Lurdy-házba, ahol van egy igen jó játékbolt. Fél órát dumáltunk az eladóval, mindent megtapogattunk, kinyitottunk. Bálintnak tetszett is az ötlet, meg nem is. „Van nekem távirányítós autóm a Sipostól, azt is csak keveset használom” – mondta hazafelé. „A repülőt félnék vezetni, a helikopter mindig bedöglik…” – nem tört ki rajta az őrjöngő bírhatnék. Mindenki mindent megtett ugyan, Bálint mégsem lett konzumidióta.

De azért derekasan elolvasta nyáron a Kököjszi és Bobojsza felét, s csak valahol az időkirály után kezdett lankadni az érdeklődése, mert a könyv kétszáz oldalas, ő még alig jutott túl a századikon (bevallom, hülye voltam én is, hogy engedtem neki, hogy ilyen hosszút válasszon), viszont nem akartam, hogy félbehagyja, mert az kudarcélmény. Vázoltam neki a helyzetet: nem lesz meg a jutalom, ha iskolakezdésig nem fejezi be. Annyira azért nem érdekelte.

Egyvalamit elértem: valamikor augusztus közepén félrevont, és halkan megfogalmazta nekem, hogy mik érdeklik. Gondolom, június óta töprengett rajta. 1) azt szereti, ha együtt van a család, és szerinte nincs eleget; 2) rollerezni imád, de rossz a rollere (még Ornbauban letörte róla a féket, mert ugratni akart, aztán emiatt kockásra koptatta a vadiúj, spéci csapágyas hátsó kereket, azóta döcög); és a legfontosabb 3) imád vezetni bármit, ami motorral működik. Kismotort, quadot, szecskavágót, mindegy. Még RC-autóból is megvadulna egy belsőégésesért, de mivel nekem volt olyan (van is, darabokban), tudom, hogy ahhoz kell még egy pár év, hogy olyat jól tudjon használni.

Végül félpénzt kapott félkönyvért, ahhoz hozzátette a sajátjának egy részét, és szeptember elején vett egy szuper minőségű rollert a Vateráról, sérült dobozzal, de újonnan. Engem viszont továbbra is foglalkoztatott, hogyan ültethetném benzines jármű nyergébe, mert láttam, hogy annál jobban semmit sem szeretne. Olyan ő, hogy vurstliban inkább megy négy kört a dodzsemen, és lettojja a többi játékot. Meg amikor Ocskay Zoli barátoméknál voltunk Bokorban, le se lehetett vakarni az ATV-ről. És ha lehet bárhol quadot bérelni, ez az én szelíd, kedves fiam egy őrjöngő dervissé válik, ha lejár az ideje a nyeregben. Utaztam már mögötte, jól vezet… A vidámparkban is a bukókeretes gyerekgokart érdekelte a legjobban, de mivel a kicsi Norbi még nem vezetheti azt, ezért csak egy kört kapott. És az nagyon, nagyon lassú.

Egy időben be akartam íratni a Talmácsi-féle motoros iskolába, de az nagyon drága, meg kötött, és nekem a munka sokszor übereli a szabadidőmet, tehát szegény Bálint állandóan kihagyna alkalmakat. Meséltek nekem valahol Budaörsön egy helyről, ahová hétvégenként oda lehetett menni a gyerekkel, és pár ezer forint leszurkolása fejében tanítják pályán motorozni, de akármennyit keresem, azóta sem találom, pedig már egyszer teljesen bejártam a budaörsi Tesco tágabb környékét, mert állítólag ott volt a cég. Beletört a bicskám, mint harkály csőre a kevlárba, pedig borzasztóan szerettem volna megoldani a helyzetet.

Ekkortájt történt, hogy turkáltam egy fél órát a Vaterán. És tizenkilencezer forintos indulóáron feljött ez.

Megfordult velem a világ. Nincs minimálár. Nincs még licit. Másfél hét múlva lejár. Hű. Néztem a levelezést, valaki épp le akart ütni egy pár forintos tételt az eladónál, hogy megkapja a címet és találkozni tudjanak – régi trükk, átlátok rajta. Másnap ment volna érte. Nem, ez nem történhet meg. Pánikból rátettem a 19 ezret, mert ha van érvényes licit, az eladó már nem veheti le a terméket.

Ezt követően nem sok mozgás volt. Egy péntek esti buliban ért utol a licit zárása, szendviccsel a számban, ölbe vett kölcsön lakktokkal vártam az utolsó percet. Gondoltam, nem is erőlködök, enyém lesz az 19-ért. Aztán meggondoltam magam: ha valaki elviszi pár ezerrel többért, omlik a terv. Bálint arca lebegett előttem, ahogy felengedi a kuplungot, és nekiindul a kertnek a balatoni ház körül. Eldöntöttem, teszek rejtett licitet. Legyen huszonhá.. nem, inkább huszonöt. Az meg túl tipikus, akkor legyen huszonhatezer… és utána még találomra pötyögtem három számot, mert a viccre gondoltam, és nem akartam, hogy kerek szám legyen. Ó.

Az utolsó tizenöt másodpercet teljes nyugalomban töltöttem az utolsó ablakot bámulva, majd pár másodperccel a vége előtt megnyomtam az „elküld” gombot. Visszajött a licit ablaka, 26 117 forint. Mi van? Hiszen én voltam az egyetlen licitáló, miért ment fel? Nézem, én nyertem. Nézem a licitek számát – 3. Valaki tehát az utolsó pillanatban rátett 25 500 forintot. A kisautó így igazából 617 forintért lett a gyerekeké. Örültem, mint majom a farkának.

Persze tudtam, lesz mit csinálni rajta , de erre most nincs idő, meg Budapesten amúgy sem tudok helyet, ahol használni lehetne. El kellett dugnom. A garázsból nyílik egy kis szobaszerű izé, ott van a gezemicés szekrény, meg ott tartjuk a bicikliket, a félkész kismotorokat, meg egy csomó beazonosíthatatlan törmeléket. Ez a jóleszmégvalamire-szoba. Úgy döntöttem, azok alá rejtem az autót, felfelé van még bőven hely terjeszkedni.

Másnap érte mentem a kombi Mercivel. Kati elvitte a gyerekeket délutánra, velük nem volt gond. A kisautó meg egészen elképesztő. Egy régi Simson Schwalbe motor hajtja, az kapcsolódik egy nekem ismeretlen, háromgangos autóváltóhoz. A váltó nagyon picike, jó régi, és biztos, hogy valami elsőkerék-hajtásos, orrmotoros, vagy egy hátsókerék-hajtásos (természetesen farmotoros) autóból származik, mert oldalt hajtja ki a féltengelyeket, nem hátul a kardánt. P70? Renault 4CV? Bár tudnám – a három fokozat eléggé behatárolja a lehetőségeket.

Különben profi munka a gép. Elöl kettős keresztlengőkarok, lengéscsillapítók, Trabant kormánymű Hardyval, hátul merev híd a váltóhoz csatlakoztatva, tekercsrugók, lengéscsillapítók. Amikor a Simson-blokk és az autóváltó egyaránt harmadikban volt, a mátyásföldi reptéren állítólag megfutotta a hetvenet is, még olyan tíz évvel ezelőtt. Juj.

Amit nem értek, azok a kerekek. Nem tömör rajtuk a gumi, hiszen benyomható az oldalfaluk, viszont sehol sincs rajtuk szelepnek nyoma. Ezek ilyenek vajon, csak a gumi oldalfala tartja őket?

Olyan tízegynéhány éve vették, még valami negyvenezer körül. Amikor leállították, teljesen működött, bár nyilván át kell még alaposan néznem, meg le is akarom festeni. Esetleg egy második ülést is felszerelek rá. A készítője, készítésének ideje homályba vész, de a lámpák, a kallódó, régi fajta Simson Schwalbe-blokkok felbukkanásának kezdete a hetvenes évek közepe, nyolcvanas évek eleje közé teszi a születési idejét. Tehát már veterán autó – istenem, a fiaim saját oldtimeren kezdenek majd vezetni… Ez gyönyörű.

Száz kiló körül lehet az egész, két méter hosszú. Az Ikarus-lámpák és a kormány miatt nem fért be végül a Mercibe. Jajveszékeltem csendben. Hívtam a Sipost, hátha szabad, és értem tud jönni a fagyis Transittal, de a boltban volt éppen. Mondta, szóljak a Szilvássy Pistinek, ő kint van Kerepesen, nála a saját Transitja. Nem akartam ugyan a Pistit elrángatni, mert éppen Warszawát szerelt, de végül nem tudtam mit tenni. Elkezdett esni az eső, az autókát kirángattuk a fészerből, az eladó ment volna el, a saját gyerekeim eltávolítását pedig nem kis melóba került megszerveznem.

Pisti jött, persze rögtön megismerték egymást az eladó ismerősével, aki szintén ott volt segíteni – a veterános-restaurátor-buherátor-átépítő világ igen kicsi Magyarországon. Öten (az eladó fia, a kocsika egyik régebbi sofőrje is megjelent) felrángattuk a kisautót a beltérbe, úgy, hogy az eleje rajta volt a második sor ülésének támláján. Otthon, Zuglóban már ketten vettük le, kicsit megszakadtunk. Volt még két órám, amíg hazajönnek a többiek. Lóhalálban, verejtékezve pakoltam szét a garázst, a kisautó – ami nem is olyan kicsi – ott terpeszkedett a garázs közepén. Alig kisebb, mint a Bianchi. Hogy fog ez beférni? Hirtelen nagyon kicsinek tűnt az a kisszoba, még kisebbnek a bejárat.

Pakoltam egy órát, az autó csak nem akart kisebb lenni. A garázs már tele volt a lomokkal. Ülések, romos motorok, biciklik, beazonosíthatatlan dobozok, gyerekülések… Volt ott minden, mint a vásárban.

Lemértem a kisszobában a kapott helyet. 180 centi a szekrényig, tehát simán, csak úgy nem fér be, be kell tolni a farát a szekrény mellé. Ott 90 centi széltében a hely. Mérem az autót: 92 cm. Basszus, nem fog beférni. Élével állítva hatalmas, akkor meg a biciklik maradnak ki. Mit tegyek, mit tegyek…


Oda, hátra kéne beférnie, a sötét lyukba

Elő a mérőszalag, az eleje 89 cm. Próba, szerencse. De azért még leszereltem a falikutat is, mert láttam, hogy az mindenképpen útban lesz. Fél órát kínlódtam, üvöltve, leszakadt derékkal, véres kezekkel, vertem le mindenütt a falat, de valahogy csak berángattam. Közben persze négyen hívtak, egyik a Kati volt, sürgetett. Nem voltam kedves. Ilyenkor nem megy. A többiekkel sem voltam az.

Milliméterek maradtak az autó mellett és mögött, de befért. Beborítottam lepellel, rápakoltam az életnyi szörnyű gyűjtögetés alatt keletkezett vas- és műanyaghalmot, visszaszereltem a falikutat. Csak valami formátlan izé sejlik fel így, meg az, hogy ijesztően tömött lett a kisszoba.

Mindegy, tavasznál előbb úgyse kezdek neki, akkorra beszerzek egy csákányt és kibontom az egész romhalmazt, fallal együtt…

De aki ismeri a Bálintot, a Norbit - isis, ovis szülő, tanár, óvónéni, dadus - kérem, ne újságolja el nekik, hogy olvasott róluk a neten. Még nem tudják, mi készül, utána meg már oda lenne a nyugalmam.

167 komment

Címkék: simson benzinmotoros házi építésű

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr382280287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a márk 2010.09.16. 18:31:17

ja nekem is ilyen fater kellett volna!

abc 2010.09.16. 18:33:56

@travelnyuszi:
@a márk:
Nekem is ez jutott eszembe elsőre :D

El Visco Stello (törölt) 2010.09.16. 18:37:07

"Oda, hátra kéne beférnie, a sötét lyukba"

...hát told odébb a motort bazmeg!

benzinvérű · http://benzinveru.blog.hu 2010.09.16. 18:40:19

Nagy öröm lesz ez gyereknek, apának egyaránt. Bálintnak, mikor először rálép a gázra, Csikós úrnak pedig, mikor látja a gyerkőc arcát. Sok sikert hozzá!

El Visco, Te meg inkább maradtál volna csöndben...

Hurri Kán 2010.09.16. 18:41:30

Hát ezt nehezen hiszem el...

Z o z ó 2010.09.16. 18:42:18

A cucchoz grat,ígéretes:)A gyerekeid nem olvasnak totalcart?

pet77 2010.09.16. 18:47:45

harminchárom vagyok, mire megvettem magamnak gyermekkori álmomat, a HONDA MBX 80-at...
Nem tudom jobb-e ez így, mintha megkaptam volna 14 évesen...majd néhány évtized múlva meglátjuk...
...apropó:
a Bálint nevű fiad nem szokott netezni??????

Ui: első motorom egy riga vázba szerelt simson star volt:))))

pet77 2010.09.16. 18:49:22

@El Visco Stello:
nem vagy errefelé járatos??
...moderálva leszel baz...!!!

Z o z ó 2010.09.16. 18:51:40

@pet77: nekem az első "motorom" egy elektromos roller volt:)Majd egy 50es TZR:)

pet77 2010.09.16. 18:55:34

@Z o z ó:
Valamelyest később születhettél , m int én...:)
Mikor is jöttek be ezek az elektromos rollerek???
Szemeztem a tzr-el is, de igy 30-on túl már kissé kényelmetlenek:)

Tomchy 2010.09.16. 18:56:55

És ha elolvassa a poszt????

szunyii 2010.09.16. 18:58:45

Nekem nincs apám (:D), és eddig nem is vágytam rá soha :)
Nagy öröm lesz a gyerekeknek az tuti!

A Schwalbe blokk meg örökéletű, ha megkapja a kis szervizeit, és igényes alkatrészekkel van megcsinálva.
Apropó Csikós Úr! :)
Ha bármi kell a blokkhoz, akkor www.simsonbolt.hu itt eredeti német (MZA) márkájú alkatrészek vannak.
Amiket a motorosboltokban kapsz az taiwan/lengyel/magyar , és szinte semmit nem tudnak rendesen méretre csinálni, énis sokat szívtam velük egy S51 újítgatásánál.

szunyii 2010.09.16. 19:00:36

@El Visco Stello:
Ha a hülyeségtől összemennének az emberek, te kivont karddal rohangálnál a szőnyeg alatt..

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.09.16. 19:03:43

A kerekeket azért nem tudod beazonosítani, mert fűnyírótraktorról származnak, ahogy nézem. Az elsők biztosan, de szerintem a hátsók is. Jó cucc az, annyi a titka, hogy a metamid perselyeket kell lecserélni bronzra, bármelyik esztergályos megcsinálja neked(ha ugyan nem tették már meg korábban), és nagyon sokáig jók lesznek. Ezeknél sokszor van úgy, hogy belül van a szelep, ott érdemes ránézni, hátha. Ha mégis le akarnád cserélni őket, akkor a piacokon vannak ilyen kerekek, szelepes is, nem is annyira drágák, és újak.

Ügyes szerkezet, jó vétel volt!

pet77 2010.09.16. 19:03:58

@szunyii:
...már megbocsáss, de mindenkinek van "apja"!!!!

degumentes 2010.09.16. 19:04:23

@Z o z ó:
Én is valami hasonló helyzetben vagyok, hogy 60 éves koromra lesz egy 30 éves Ducatim, addigra csak összejön:D

Lucianho 2010.09.16. 19:07:10

azért egy bukó keretet hegessz már rá, a gyerkőcök miatt

Z o z ó 2010.09.16. 19:07:29

@pet77: igaz:)nekem 2005-től volt:)A TZR meg 06tól.

WhatTheFuck (törölt) 2010.09.16. 19:10:23

elvisko jo nagy parej vagy!

a cikk meg jo :D szolithatlak apunak :D

pet77 2010.09.16. 19:11:00

Csiki Valld be+!!!!!!!

Ezt a szerkezetet magadnak vetted..(ill. szeretted volna magadnak 10 évesen):)

sunblind 2010.09.16. 19:14:51

... megkeel zabálni, ezért találták fel a fater'sz déjt. Ha szépen megkérlek, szülnél nekem is gyereket?

pet77 2010.09.16. 19:14:51

@Lucianho:

Persze, persze,
...aztán majd mindjárt jönnek az elvtársaid is azzal, hogy micsoda gyilkos, aki ilyenbe gyereket ültel, meghogy tegyél bele légzsákot...:)))))
Hajrá!!!!!!! Lesz min röhögnie azoknek, akik rendszeres Csikós olvasók:)))))))))))))

pet77 2010.09.16. 19:17:33

Különben is Csiki !

Micsoda dolog, hogy nincs a shotgun kipufogóban 3-as hatású katalizátor?????:)))))))))))

DonVincenzo 2010.09.16. 19:20:16

Zsolti,szerintem vond be a felújításba a kiscsávót is.
Hidd el örömmel fogja csinálni és óriási sikerélmény lesz neki ha elkészül. Ragad is rá valami a koszon kívül. Most igazán megfertőzheted a mindent összeolajozás,csiszolás és a kulcsolás tudományával.
Aztán írass vele részletes posztokat a restaurálásról. :)

Anulupapa 2010.09.16. 19:20:55

Szerintem az első apró "balesetnél" fognak rákapni a pulyák és onnantól a szobában alszik majd a kis "Heerbie" is :D

pet77 2010.09.16. 19:24:35

Nagyapa korában is emlegetni fogja a gyerek, hogy anno 2010-ben egy veszedelmes , azóta már ismeretlen márkájú tákolmány ismeretlen nevű alkatrészét (karburátor) kipucolta!!!!!!
Jelentéktelen epizód ma, de életreszóló élmény Bálintnak...

Hajrá Csikós!!!!

ababo 2010.09.16. 19:35:29

Az életben kevés probléma van, amire számodra nem a vásárlás a megoldás. :-)

chokesz 2010.09.16. 20:17:44

Ha nagyobb lesz a fiam valami hasonlót én is szeretnék neki....

hajrá Csikós...

suo tempore 2010.09.16. 20:20:41

bár a hajam égnek állna ettől a rozsdakupactól, de gyerekezt nyilván másképp látja

én mindenképpen bevonnám a munkálatokba, úgy talán jobban is fogja értékelni a végeredményt, meg tanul is és igazából az övé lesz

biztonsági övet szerelj bele

poa ogapo 2010.09.16. 20:35:58

30-40 ezerér olyan kocsit lehet venni és flexxel egy nap alatt átalakítani, hogy a gyerek a mennyországban érzi magát. Sajnos anyám szomszédja ezt teszi a gyerekei nem mennek sehova, a kábítószerre szánt pénzen akkumlátort, benzint meg egyéb dolgokat vesznek. Sajnos mert sokkal halkabb lenne a marihuána!

Minden hétvégén egy pályán autóznak valamikor csak 10 percet de suli után tuti, hogy este 10-ig szerelnek. Gimisek!

Nszabi (törölt) 2010.09.16. 20:40:20

Hat nekem az elso autom a pedalos Moszkvics volt!Hogy orultem en annak!Autoztam,7 evesen!:-)Egyebkent meg meg van valahol ha jol emlekszem,fatereknal.Eljar az ido,en is ilyet vennek a fiamnak,ha lenne.

Krisi 2010.09.16. 20:40:26

szerintem pont most kell belekezdeni: ősszel összeáll a gép és télen megtanul Norbi driftelni a hóban!
netre meg kár volt kitenni, valamelyik ismerős úgyis elszólja magát véletlenül (vagy direkt), de ne legyen igazam!

különbenmeg századmilimétereken múlik haver...

1kutya 2010.09.16. 20:42:29

apaaa!!! kezdődííík!:-DDD

velo · http://www.astra-coupe.hu 2010.09.16. 20:47:29

de jó fej apuka vagy :) Amúgy amikor elsőre megláttam a járgányt, egyből az jutott eszembe, hogy ebből igen pofás kis gépet lehetne építeni... Kérdezd meg Indiánékat nem lenne-e kedvük hozzá...

Krisi 2010.09.16. 20:48:32

az ilyen motoros iskolákat meg jó, hogy elkerülted, szerintem nem jó ha a gyerekünkre ráerőltetjük azt, amit mi akartunk volna annyi idősen (sok szülő beleesik ebbe a hibába) pláne, hogy mondta is, hogy ő mást akar.
ezért király ez a cucc: saját autó 7 évesen! ennél nagyobb királyság ennyi idős korban nincs! csajok még úgysem érdeklik komolyabban :D
első szerelős poszt pedig várjuk

ezmeg majdnem lemaradt:

napirajz.hu/archives/2008/05/29/NEM_FOROGJA_LE/

vadkertész 2010.09.16. 20:55:01

Gratula Csik!
De azért a Bálint nem fog még szerelős posztot írni ugye, remélem még meghagyja Neked!

equium 12345 2010.09.16. 20:55:03

Egy ilyennek en is orultem volna....
Illetve meg most is orulnek, kicsit erosebb mocival.
A kolykok imadni fogjak.

Bambano 2010.09.16. 20:55:32

Csikós, látod már, ahogy a fiaid először elpályáznak a titokban lenyúlt autóddal?:)

szunyii 2010.09.16. 21:01:45

@pet77:
Ezzel most okosat mondtál, de látom nem esett le.
Úgy értettem, hogy nem ismerem/nem él velem.
Tudom, hogy ki az, de nem tartom vele a kapcsolatot.

Csikós Zsolt 2010.09.16. 21:08:39

@El Visco Stello:

Ehem. Te egy elég gyorsan, viszonylag kevés infó alapján ítélő emberke vagy. Szerinted ha kibontom az oszlopot, ami útban van, nem dől össze a ház?

Megsúgom - de igen.

offday · http://betoro.blog.hu/ 2010.09.16. 21:09:06

@DonVincenzo: Ott az igazság!
Közös munka - közös cél - közös siker.
Szerintem ez lehet az igazi érték ebben a projektben.

Csikós Zsolt 2010.09.16. 21:09:27

@Z o z ó:

Norbi ovis, középsős, Bálint most küzd a mondatok egybeolvasásával, számítógépet nem használ még. Ráér...

Csikós Zsolt 2010.09.16. 21:11:32

@Lucianho:

Sztem borulni nem fog. Inkább övön gondolkozom.

Csikós Zsolt 2010.09.16. 21:14:55

@Krisi:

De a Bálint mondta, hogy szeretne motorozni. Én nem erőltetném. Igazából nem szeretnék ilyen benzinszagú ökröket faragni belőlük, amilyen én vagyok.

1kutya 2010.09.16. 21:20:10

@Csikós Zsolt: lesz belőlük sztem maguktól is!

abban a környezetben, ahol élnek!?

csak várd ki:-DDD

Tomchy 2010.09.16. 21:24:07

De ha nem akarnak motorozni, az XJ-t akár rám is hagyhatod... ;O)

LyukasBogrács 2010.09.16. 21:46:41

Erről a járgányról csak nekem jutott eszembe az öregember motoros széke a Macskajajban?

Krisi 2010.09.16. 21:56:57

@Csikós Zsolt: ha benne van a vérükben a benzin, akkor úgysem tehetsz ellene semmit. de ha eddig nem volt, akkor ennek a masinának hatására garantáltan olyanok lesznek mint az apjuk :D

TomT 2010.09.16. 22:27:37

Remek sztori. Ez is.
Nekem folyamatos fejtörést okoz a gyermeknevelés autózós aspektusa (tiltsam/netiltsam/támogassam), úgyhogy nagyon figyelek, hogy mások ezt hogyan kezelik.

Off: azért van annak egy leírhatatlan bája, amikor a szintén olvasás elején tartó fiamnak mutatok youtube-on egy Audi Urquattro videót, ő meg nézi, majd közli, hogy juj ez nagyon tolja az orrát! (És természetesen épp ez volt látható.)

Merida001 2010.09.16. 22:29:34

A világ egyik legaranyosabb Édesapja vagy Csikós!!! Szép volt a cikk és a Fiad iránti gesztus egyaránt! Várjuk a cikk tavaszi folytatását! Bár télen a jégen is tudná használni..drift jelleggel!!

Rocko- 2010.09.16. 22:38:34

hmm, irigylem Bálint.
használja majd egészséggel, baleset nélkül!

Luk Szájpóker 2010.09.16. 22:43:04

Három fiam van. Tapasztalataim alapján a semmi sem úgy történik, ahogy én előre elképzelem, de a minimálverziós problémák:
-a gyerekek 100%, hogy idő előtt tudni fognak a projektről, így javaslom minél előbbi hivatalos átadást
-óvatosan el lehet kezdeni nézni a következő gépet, két gyerek egy gép- rossz kombináció :-))
-nagyon fontos a gépen lévő ülés mérete, elég nagy kell legyen, ha a gyerekek esetleg mégsem gerjednének a szerketetre..... :-))))) Rendes apuka anyuka ugye mindent előteremt a kölköknek, tehát saját játékokra nem lesz keret- marad a gyereké. Nálam is működik, csak meg kell várni, hogy elaludjanak...

motorsport77 2010.09.16. 22:43:41

Ez olyan nagyon Csikósos volt.. rég olvastam ilyet, de bele tudom képzelni magam a helyzetbe.
Az én fiam még csak 10 hónapos, de már én is nézegettem a neten ilyen kis romokat, pár év alatt csak felújítom. Meg van egy fél autónyi honda alkatrészem is, abból talán összejön valami.(meg egy zsiguli motor, váltó, volvó műszerfal, 1.5 robogó) :)

Luk Szájpóker 2010.09.16. 22:47:03

Ja: le kellene mérni a gyerekszoba belméreteit, mert a gyerekek szeretnek a játékaikkal aludni!!! :-)
Jó éjt, szép álmokat!

Jacopo Belbo 2010.09.16. 22:48:06

Csikós Úr. Gratulálok, remek írás, remek ötlet, remek apa. Csatlakozom néhány előttem szólóhoz: jó ötletnek tartanám, ha Bálint is be lenne vonva a felújításba: ha jól emlékszem, mondta, hogy szeretne többet együtt lenni Önnel, sokat tanulna Öntől és értékelné a munka, a saját munkája gyümölcsét, valamint - szerintem sajna ez is játszik - nem biztos, hogy most így a netre kerülés után titok tud ez a dolog maradni, jobb lenne talán előbb meglepni őt, mint hogy másoktól tudja meg, mire készül az apja. Szerintem.

Dexman 2010.09.16. 22:48:51

"1) azt szereti, ha együtt van a család, és szerinte nincs eleget"
legaranyosabb rész :)

AzHofi 2010.09.16. 23:44:09

Csik, azzal a kipufogoval csinalsz valamit, mert ha meghallom itt fodvaron, felgyujtom. Amugy segitek ha kell valami, sokaig volt schwalbem :-)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.17. 00:09:53

@Csikós Zsolt:
Meg nézz nekik valami kis sisakot!

Szuper kis szerkezet, nagyot fogtál vele!

Egy nem lényegtelen kérdés: te beleférsz?

Ha érdekel, van egy 4 gangos S51 blokkom. Occsóér'.

ave 2010.09.17. 00:16:05

Jeeez, szerinted ezt nem fogja olvasni? Uristen, mihez ertessz te? :D

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.17. 00:42:09

Kiskoromban faterom megígérte, hogy hegeszt nekem egy gokartot. Persze soha sem történt meg. Bár azt is ígérte, hogy csinál nekünk egy űrhajót, de azt már viszonylag hamar beláttam, hogy blöffölt.

Aztán egyszer a nagybátyám érkezett, meg előkerült valahonnan egy láda sör és nagy hegesztésbe kezdtek (6-7 éves lehettem).

Órákig ott sündörögtem. Azt hittem, csak azért nem mondják meg, hogy nekem lesz a gokart, mert meglepetésnek szánják.

Aztán egyre inkább kezdett satupad alakot felvenni a szerkezet.

El voltam kenődve.

Aztán el kellett menniük még sörért és engem otthagytak.
Akkor hegesztettem életemben először.

Mire fateromék visszaértek, ráhegesztettem keresztben egy szögvasat a földön fekvő zártszelvényekre.

Anyám jött sikítva, hogy "úristen, hegeszt a gyerek!"

Apám meg kissé billegve elkezdte egy kiskalapáccsal verni a varratot és dünnyögte: " nem az a baj, hogy hegeszt, hanem miért ilyen szarul? Nézd meg, tele van salakzárvánnyal!"

Gokartom soha nem lett.

Csikós Zsolt 2010.09.17. 00:46:06

@AzHofi:

Tudsz valahol egy egész hosszúságút? Simson S51 lenne, de az nagyon-nagyon kilóg oldalra, az első menetnél letörik a ház falán. Ez egy fél Schwalbe, ha jól látom.

Csikós Zsolt 2010.09.17. 01:28:46

@Csumpi Hálidéj:

svarbliét? sztárét? az kéne ám!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.17. 02:09:11

@Csikós Zsolt:
51-esét. Blokkal.
Tudom, annak jobbra megy a könyöke.

Ivymike 2010.09.17. 02:17:56

a romhalmaz :) megvásárlásán túl nekem ez tetszett a legjobban a posztból: "Felnézek rá"

úgyhogy:
@immortalis: +1

a gyerekkel közösen végrehajtott renoválással meg abszolút egyetértek. meg azzal is, hogy azt ne húzd tavaszig, legkésőbb valamikor télen tuti rábukkannak.

Powerslave 2010.09.17. 03:05:40

@Csikós Zsolt: "Igazából nem szeretnék ilyen benzinszagú ökröket faragni belőlük, amilyen én vagyok."

Hát ezt szerintem már akkor elcseszted, amikor licitáltál a kisautóra :D

Egyébként meg ne sajnáld, nem szégyen az, ha az ember gyereke érti a vasat. A benzinszámla megugrik, de Te, kedves Csikós, nyilván erre felkészültél :P :D Meg le is van szarva, az ifjoncok öröme majd kárpótol.

Sok szerencsét a King Of The Road -hoz.

m4st0d0n 2010.09.17. 03:32:46

Index címlap... azért szurkolok, hogy ne tudja meg :)

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.09.17. 05:37:05

Zseniális sztori és cucc. Khmm, ha a gyerek a Vaterán vesz rollert, akkor ezt az oldalt biztosan nem találja meg?

Liquid_Night 2010.09.17. 07:21:32

@Csikós Zsolt:

Ahogy ezt az autót elnézem, esetleges borulásnál a gyerek talán jobban jár ha kiesik belőle, mintha az öv benne tartja az ülésben, és ráfordul a gép...bár nem akarom a frászt rád hozni:)

Bár ez brutálisan fog hangzani, de mivel a gyerek sokkal kisebb testű mint egy felnőtt, ezért nehezebben töri össze magát, és ha törik is, sokkal könnyebben gyógyul. Zúzódás, bőrlehúzás már jellemzőbb (elég csak magamra gondolnom), ezért, mint a motoron: erős ruha, sisak, ami szerintem mindenképp kell, és esetleg protektor...

Normális oldaltartású ülés jó lenne bele, hogy a srác semmikép se veszítse el a kontrollt össze-vissza csúszkálás miatt...valamint a háttámla és az a 2 vas ami tartja oldalt, nos az nem valami bizalomgerjesztő...:) És ha már itt tartunk, böködj és kopogtass végig minden fő teherviselő-tartó elemet, hegesztést, csavarozást rozsdára checkelve...mert ha bukásnál a vas szakad, na az a veszélyes:)

Liquid_Night 2010.09.17. 07:30:19

@Csikós Zsolt: Ne haragudj a duplázásért, de most hogy erre a kormányra is ránéztem, és eszembe jutott hogy mi miket műveltünk motoros járművekkel...az övet továbbra sem tartom jónak, de a sisak mellé felírom a mellprotektort is:)

Persze így nézve végén a páncélos lovagéval vetekedő felszerelés szükségességéig fogunk eljutni, hát majd a gyakorlatban kiderül hogy ők mennyire hajtják a gépet, és ennek megfelelően...:)

Látszik hogy lassan már én is apa leszek s nem az a gyerek aki anno...:)))

Harlequin 2010.09.17. 07:40:42

A hátsó keréken a gumik nem fordítva vannak? Minta alapján szerintem de.

Kókler Róbert 2010.09.17. 07:47:37

Csík tényleg ezt akarod? Hát nem volt elég?

Csikós Zsolt 2010.09.17. 07:52:05

@Csumpi Hálidéj:

Meg a lánckerék-tengelyhez a csatlakozás is trükkös ám, és félek, hogy az S51-esé más.

@m4st0d0n:
Akkor már tudtam, hogy rollert szeretne, és én nyitottam ki neki a vaterát. Ugye így mondták nagyanyáink?

@Liquid_Night:
Ha egyesbe teszed a Szinyó blokkon a váltót, akkor az autóváltót harmadikba téve sem gyors ez. Ha a kis (és labilisabb) villamos kisautóba nem tesznek ilyen dolgokat. A hátsó váltót meg nem érik el, sőt, valszeg le is szerelem majd.

fogash 2010.09.17. 08:35:14

@Harlequin: szerintem is fordítva vannak. Mellesleg én vateráznék rá 4db fújható gumis kereket vmi kistraktorról, azok puhábbak, szélesebbek, így nehezebben ásná el magát sárban/homokban.

És akkor ez a járgány most 9előre + 3hátra sebességes? (3 simson 3x autóváltó)? Kamijon? :)

gaborab 2010.09.17. 08:44:51

Isten vagy! Az eddigi rom írásaid és egyéb gazságaid ennek tekintetében megbocsátva ;) Nekem csak, lábbal hajtós gokat-szerűségem volt, de ez?!?!?! Vissza a jövőbe!!! :D Ügyi!

mik-sa 2010.09.17. 09:05:48

Az én apukám sokkal jobb fej :]
kiskoromban ő repülni vitt el minket :P és ő vezetett...bibibáááá

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.09.17. 09:06:22

Nekem is csak lábbal hajtós volt, imádtam, faterom néha a Csepel bringájával vontatott. Gratula az ötlethez, a szervezéshez, és persze a vásárláshoz is. Aztán majd számolj be a folytatásról!

AzHofi 2010.09.17. 09:50:05

@Csikós Zsolt: szerintem vegyél rá egy rezoncsövet, annak nem olyan vészes a hangja, kicsit pöcköl is a motoron, és a két dob közt tudod hajtogatni amerre tetszik.

2-More 2010.09.17. 09:59:34

Hatalmas cucc. Öv/ülés/egyéb kérdésben, én azt mondom, érdemesebb valami ketrecet csináltatni rá egy ügyesebb kezű lakatossal, és valami mélyebben ülő, kagylósabb ülést rápakolni. Kb olyat, mint ami pl a görögöknél bérelhető homokfutók szoktak lenni. Utána lehet venni itthon vagy az ebayről ropiért 3 pontos Scroth öveket, ha ugyanis így elborul vele a gyerek, és rádől, az elég cinkes lesz, elég ha csak a keze-lába kerül alá.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.09.17. 10:07:42

Jóféle kendács, és persze: szerencsés kölyök!

A quadozást meg erőltetni kérem, ugyanis a motorral ellentétben, ott nincs "semleges" érzés - csak imádni, vagy gyűlölni lehet az ördögi szerkezetet.
És aki imádja, ez rendszerint jól is megy vele.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.09.17. 10:18:15

@AzHofi: Tudod, hogy milyen hangja van ezeknek a kamu-rezonátoroknak?

awsedrftg 2010.09.17. 10:26:54

Gratulálok én is! Irígylem a kölköket, sajnos én is megakadtam a lábhajtós (de a régebbi fajta!!) moszkvics szintjén. A motorokhoz nem értek, de a Schwalbe rejtelmeiben, cuccok elérhetőségeiben ez a fazon biztos tud segíteni. (gondolom én, bár biztos ismered, de ha véletlenül mégse)

sebessegoltara.blog.hu/2010/09/04/a_simson_visszatert

awsedrftg 2010.09.17. 10:29:30

elnyelte a blogmotor?
Lényeg hátha ez a fazon tud valamiben segíteni....feltéve ha nem ismernéd!

sebessegoltara.blog.hu/2010/09/04/a_simson_visszatert

Peter Blau 2010.09.17. 10:31:57

Legyen majd cikk meg video arról is amikor mennek vele :-)

Krisi 2010.09.17. 10:32:10

@Luk Szájpóker: "két gyerek egy gép- rossz kombináció :-))"

nem feltétlenül, legalább megtanulnak közösen játszani vele. meg persze túlkényeztetni sem szerencsés a gyereket, de ez már csak magánvélemény. én még könnyen pofázok amíg nincs saját gyerekem :D
ráadásul ha kettő lenne, akkor úgyis egymással versenyeznének aztán folyton összeütköznének és rommá törnék mindkettőt, meg saját magukat is :)

2010.09.17. 10:36:51

Hasonló okokból nálunk most körvonalazódik egy 7 és negyed coll nyomtávú, elektromos, ráülős vasúti pálya terve. A minta a vasúttörténeti parkból van, a nyomtáv szabvály, a motor ablaktörlő, az akksi autó. A munka sok de az eredmény megéri :)

Sopánka76 2010.09.17. 10:39:41

Hát ez kurvajó!
Jó apa vagy, Zsolti, példát veszek rólad!

R. Daneel Olivaw 2010.09.17. 10:40:48

A folytatást légy szíves valamilyen nagyon figyelemfelhívó módon beharangozni, semmiképp sem szeretnék lemaradni róla!!! :)

2010.09.17. 10:41:35

A kerék lehet kis munkagép kerék is. A felni szétszedésével szerelhető, akárcsak a régi rotakapa-utánfutók kereke! A kerékagy tőcsavarok fogják össze a felni két felét és úgy kell rátenni a vastag oldalfalú gumit, tömlő nélkül, az oldalfal terhelése a megrakási határ :)
Ahogy próbálod belőni mikor készülhetett, akkor voltak ilyen kerekek, pótkocsik forgalomban, lehet, hogy onnan van. Hogy 70-nél milyen stabilitást ad ez egy verdának, nos arról nincs elképzelésem sem :)

Liquid_Night 2010.09.17. 10:44:46

Egy biztos, ha benzinvérűek a gyerekek, akkor ezt a kis autót nagyon sokáig fogják szeretni...

Látom őket magam előtt 5-6 év múlva, 70es hengerrel, felpolírozott szívóval, bütykölt karbival...

Mi anno nitrót (igen, nitrót, habpatronban ugyanaz a gáz van) tettünk a Schwalbe-ra...szerencsére nem a gyertyát lőtte ki:)

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2010.09.17. 10:44:58

@Csikós Zsolt:
"Igazából nem szeretnék ilyen benzinszagú ökröket faragni belőlük, amilyen én vagyok."

...dehogyisnem, hisz' azért vetted ezt a kis verdát !
:-)

Ui.: az a lila Riga tank űberel mindent :)))

k98 2010.09.17. 11:11:01

Édesapám 6 évesen hegesztett egy gokartot nekünk, egy napig használtuk, mert másnapra a lezárt tárolóból ellopták, csak az ülése maradt meg, mert a biztonság kedvéért odalakatoltuk. A mai napig emlékszem rá milyen volt...utána a Java mustangot már közösen raktuk össze papírdobozokból amikor 13 éves voltam! Nagyon nagy élmény volt, még akkor is ha csak tébláboltam mellette, de tudtam, hogy az enyém lesz!

Slavedriver 2010.09.17. 11:15:51

Baro a kis gep, remelem mihamarabb lesz rola poszt, amugy Csikosrol el sem tudtam volna kepzelni, hogy besetal a Tacskoba es vesz egy elektromos, froccsontott szart a kolkoknek....:-)
Most esett le, hogy en ilyenre vagytam 7-8 evesen, amikor is fejembe vettem, hogy autot fogok magamnak epiteni egy faladabol! :-)
A falada megvolt, addig jutottam....aztam kaptam egy par faraofurjet, igy lettem agrarmernok, akinek allandoan az autok korul jar az agya.
A genekre meg nem lehet alapozni, nekem egyik felmenom sem benzinveru, sot! Mindig is hulyenek neztek, mulo hobortnak tartottak az autobuzeriat nalam.....de mostmar tudjak, hogy menthetetlen vagyok..:-)))

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2010.09.17. 11:15:57

Én 28 éves léttemre is fülig érő szájjal gépészkednék egy ilyen kisautóban :) Ha kis koromban ilyenem lehetett volna (bár a pedálos gokarttal is jól elvoltan, nem mondom), nem is tudom hol tartanék ma? - pedig így is eléggé megcsapott a benzinszag amit fűszerez a másik férfi "betegség": a birtoklási vágy:)

Egy biztos a kis srácok oda lesznek érte!

AzHofi 2010.09.17. 11:17:04

@scheerti: tudom, "sportos". :-) Biztos nem olyan, mintha csak a tölcsér volna rajta a kiömlőn, ahogy az most van a gokarton.

AzHofi 2010.09.17. 11:18:20

Hátramenet van-e abban a váltóban?

Csikós Zsolt 2010.09.17. 11:19:55

@fogash:

Úgy van, 9 előre, 3 hátra, persze úgy, mint a szorzóváltók általában, hogy akad ott bőven átfedés.

Nem akarok nagyon kereket cserélni, mert onnantól gyártathatok agyat is hozzájuk, az a szívás.

Csikós Zsolt 2010.09.17. 11:22:37

@Krisi:

Ráadádul tudod mekkora az a balatoni kert? El se férnének két autóval, ennek az egynek is iszonyat szűk.

AutosVilli 2010.09.17. 11:25:12

Mindenképpen a gyerek fesse át,ha tervezed egyáltalán,és hagy kiélni a fantáziáját

kawa550 2010.09.17. 11:35:42

Örvényben vagy apám, csak még nem tudsz róla.
Én is egy 20.000-es kínaival kezdtem a kölkeknek, egy hét múlva már új vázat hegesztettem meg nagyobb kerekek után futkostam.
Fél év múlva már egy automata Malaguti kellet a hozzávaló védőfelszerelésekkel, amire már ráment a gatyám is.
Egy év sem kellet, és szükségessé vált egy Honda hogy ne maradjon le az egyenesekben a többiektől, pedig nem versenyeztünk, csak szórakozásból viszem a pályára.
A Honda megvan, én meg a saját motoromra már csak használt gumit tudok venni mert nincs della, kell a gyerekére....

k98 2010.09.17. 12:06:33

Vagyis én is csatlakozom azoknak a táborába, akik azt mondják, hogy tavasztól be kell vonni a fiadat a szerelésbe, már csak azért is mert attól fogva ő már érezni fogja, hogy nagyfiú!

dukeekud 2010.09.17. 12:25:55

A torles ellenere is igazam van. Aki kornyezet szennyezesre tanitja a gyereket azt pofan kell verni, nem kicsit, Nagyon. A project csak ugy lenne tiszteseges, ha gyerek latna, hogy az elavult kornyezet szennyezo jarmuvet elektromosa alakitjak.

AzHofi 2010.09.17. 12:34:18

@dukeekud: akkor nyilvan te sem robbanomotoros jarmuvel viszed a gyerekeid segget jobbrabalra, hanem minimum egy priussal.

kawa550 2010.09.17. 12:58:10

@dukeekud:
Anyád majma.
Majd ha nem használsz áramot, mert azt szén és atomerőműben, műszálas ruhát, mert az kőolajból, bőrcipőt mert azt állatból, nem vásárolsz élelmiszert mert azt növényvédővel állították elő, majd akkor ugass.

5.geza 2010.09.17. 13:01:49

Gyerekek, átsiklottatok valamin, azt hiszem. Sajnos eddig a kommentig Csikós úr sem fogja végignézni a sok dumát. De mit is szeretne ez a Bálint gyerek? Idézek az eredetiből:
"Gondolom, június óta töprengett rajta. 1) azt szereti, ha együtt van a család, és szerinte nincs eleget; 2) rollerezni imád, de rossz a rollere (még Ornbauban letörte róla a féket, mert ugratni akart, aztán emiatt kockásra koptatta a vadiúj, spéci csapágyas hátsó kereket, azóta döcög); és a legfontosabb 3) imád vezetni bármit, ami motorral működik."
A LEGOLCSÓBB és a gyerek számára LEGFONTOSABB ajándék megvalósítására is ennyi energiát fordítasz kedves Zsolt? Egyszer a gyerek felnő (tapasztalatból tudom), és akkor majd ellesz a saját brummogó/füstölő (stb) ketyeréjével, és nem fog foglalkozni veled. Akkor már késő lesz fejet és falat dinamikus kölcsönhatásba hozni...
A legjobbakat kívánom!

dukeekud 2010.09.17. 13:06:18

Nem kell prius, mert az draga es meg szennyez is.
Foltalaltak mar a biciklit, meg az elektromos biciklit, es elektromos auto is kaphato.
De a lenyeg, hogy egy feleloseg teljes szulotol ma mar elvarhato, hogy jo peldaval jarjon a gyereke elott, es ne tanitson marhasagokat neki. Ilyen alapon ez a jo fej apuka akar alatkinzast is tanithana a gyerekenek, mert sok gyerek azt is nagyon elvezi.(persze lehet, hogy azon mar tul vannak)

kawa550 2010.09.17. 13:15:29

@5.geza:
Van valami abban amit mondasz.
De ezek a dolgok éppen arra is lehetőséget adnak, hogy a gyerkőc apával szerelje/dekorálja a vasat, ahogy nálunk is történt. Meg azt is hogy amíg a motoron ül, addig apa vagy ott áll és nézi, vagy éppen vele együtt motorozik, tehát a gyerek az első kívánságát is megkapja a 3.-al együtt.
És saját tapasztalat, hogy amíg nem volt motor, addig vasárnaponként 10-ig heverészett, miután meglett 7-kor keltett minden vasárnap hogy csomagoljunk és menjünk a pályára, csak mi ketten az apával....

AzHofi 2010.09.17. 13:27:08

@dukeekud: te beteg vagy. Hogy jon ide az allatkinzas? Gondolom te minden simsonost lelonel ugye? Minel videkebbre mesz annal tobb embernek van celkereszt a homlokan.

dukeekud 2010.09.17. 14:00:15

"Hogy jon ide az allatkinzas? "

Egy kisse hatasvadasz modon akartam felhivni a figyelmet, arra hogy nem kell mindent megengedni, tamogatni amit a gyerekek jonak tartanak.
Egy gyerek szamara meg ismeretlenek a kornyezeti problemak, de egy felnotnek egy apanak errol mar tudnia kell. Es ha gyereke belsoegesu jarmuvet akar, akkor el kell magyarazni, hogy olajat egetni az helytelen rossz dolog, mint az alatkinzas. Es epiteni kell neki egy elektromos jarmuvet.
Mert ha igy folytatodnak a dolgok, mire felno az a gyerek, legfejebb patkanyokra vadaszhat majd a romok kozott.

Rahsid 2010.09.17. 14:01:04

@dukeekud: Molesztáltak gyerekkorodban? Húzzál innen te degenerált.

Hurri Kán 2010.09.17. 14:01:31

Lábbal hajtós gokartot lehet felnőttméretben kapni? Porrugdosó koromban volt és most is elbohóckodnék vele.

Hurri Kán 2010.09.17. 14:04:42

@dukeekud: esetleg fiatal korodban meg lehetett volna tanulni helyesen írni még mielőtt az észosztásnak nekiállsz

AzHofi 2010.09.17. 14:20:22

@dukeekud: milyen romok kozt? Rohadtul sok olaj van meg, csak dragabb kitermelni. Majd dragabb lesz a benzin es kevesebben autoznak. Ennyi. Azert az is elmond valamit, hogy a mexikoi obolben szinte teljesen eltunk a kiomlott olaj, valami bacilusok megettek.

ZYLO 2010.09.17. 14:22:38

Én is hegesztettem ilyesmit a fiamnak, Babetta blokkal. Amikor megkapta, nagyon meglepődött, csak másnap fogta fel igazán.
Aztán még pár hétig elszórakoztam a géppel, mire a konstrukció kinőtte a gyerekbetegségeit.

Öv meg bukócső felesleges ennél a sebességnél, sokkal hasznosabb beépíteni egy távirányítós motorleállítót, ugyanis a (vendég)gyerekek nagy része nem elég érett ahhoz, hogy vészhelyzetben fékezzen. Tapasztalat... Pánikba esve tovább nyomják a gázt, akkor is, ha jön a fal.

Ha a meglepetés megvolt, lehet közösen szerelni, dekorálni - ez tényleg nagy élmény mindkét részről.
Ja, a kertben a fűnek viszont annyi.

2-More 2010.09.17. 14:29:27

@ZYLO: Ha harmadikban állitólag megfutja a 70et, akkor annyira nem hülyeség a cső meg egy öv, főleg, hogy ha 30al felborul, és rádől a 100 kilós járgány, az se olyan vicces, ahogy nézem, valamivel magasabb a súlypontja, mint egy gokartnak, és nem is feltétlen betonpályán fogják használni.

2-More 2010.09.17. 14:30:03

Ettől függetlenül a távlelövés is jó ötlet.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.09.17. 14:34:18

@AzHofi: Hanem még rosszabb., hidd el. Ez a kis tölcséres hörgés szerintem sokkal kevésbé zavaró, mint a rezo fülsüketítő ordítása. Vannak egyébként kétütemű kapálógépekhez és fűnyírókhoz mindenféle fasza kis kipufogók, mondjuk a Robi 55-ös kapáé szuper lenne rá, rövid, nem is fogja vissza, nem is lesz baromi hangos. Még mindig inkább az, mint a sikító rezo.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.09.17. 14:44:34

@dukeekud:

Akkor is reklamálsz, ha egy kétütemű, olajat és benzint zabáló, mocskos, undorító, hangos, büdös és zajos fűkaszával a parlagfüvet kaszálják a házad előtt?

Csikós Zsolt 2010.09.17. 14:49:37

@dukeekud:

Figyelj, azért moderáltalak, mert nem biztos, hogy jó ötlet a skinheadek bulijára rózsaszín tülllszoknyában, kirúzsozva beállítani. Nagyon messziről érkeztél a témáddal, rettentő demagóg, ahogy előadod (név, minden nélkül), és eszedbe se jut, hogy egy Totalcar nevű újsághoz csatlakozó kisautós blogot főleg erősen benzinileg belőtt emberek olvassák. Ha már magadtól nem érezted meg, hogy kurvára rossz helyen csöngetsz, és pitbull lakik az ajtó mögött, akkor gondoltam, megvédelek egy egyszeri kommentmoderálással, mert nem akartam, hogy lehülyézzenek. Mert vedd észre, fel sem merült a kitiltás, a Winkler kitett volna egy hónapra rég. De jól van, nem moderállak, tessék.

Csikós Zsolt 2010.09.17. 14:50:39

@ZYLO:

Ez mekkora ötlet! Zseni vagy.

ZYLO 2010.09.17. 14:57:34

@2-More:

"Kilencedikben" futná meg, ha jól értem, de ugye a Simson váltó nem játszik.

De reálisan: melyik öreg Schwalbe fut 70-et a kettő lóerejével? Még motorként sem... Ez a kasztni meg ránézésre kétszer annyi súlyú. Szerintem a 40 km/h reális tőle.

tlacka 2010.09.17. 14:58:15

Csak nehogy az ismeretlen váltó alkatrészeinek kajtatása közben találj valami megvásárolható és nem fiatal járművet.:-)
Egyébként hajrá!
Inkább ezen nőjön fel a gyerek, mint számítógépen.

2-More 2010.09.17. 15:17:30

@tlacka: Hé, én számitógépen nőttem fel, aztán csak betársult mellé az autó :D

Hurri Kán 2010.09.17. 15:53:18

Jól értem, hogy akkor most két váltó van a masinán???

Hurri Kán 2010.09.17. 16:11:52

@Csumpi Hálidéj: és működik, már úgy értem használható is mindkettő? Ha igen kéretik teszten bemutatni :))

dukeekud 2010.09.17. 16:29:39

@ Csikós Zsolt
"hogy egy Totalcar nevű újsághoz csatlakozó kisautós blogot főleg erősen benzinileg belőtt emberek olvassák. Ha már magadtól nem érezted meg, hogy kurvára rossz helyen csöngetsz, és pitbull lakik az ajtó mögött, akkor gondoltam, megvédelek egy egyszeri kommentmoderálással, mert nem akartam, hogy lehülyézzenek."

Kosz szepen.
Tudtam en hogy, mirol van szo es direkt jottem "rózsaszín tülllszoknyában" :))

Ertem en, hogy ez itt az olaj egetok blogja, de meg ezzel egyutt is fontosnak tartottam, hogy elhangozon, hogy nem normalis dolog olajba fullasztani a vilagot, es erre nevelni a jovo generaciojat.
Foleg az zavart, hogy ezt a gyereket szereto nevelo "jofej" apuka csinalja. Es hogy eszebe sem jut ennek a jofej apukanak, hogy ezzel a
a sajat gyerekenek, unokajanak a jovojet pusztitja el, es persze mindenkiet.

dukeekud 2010.09.17. 16:44:10

@AzHofi: milyen romok kozt? Rohadtul sok olaj van meg, csak dragabb kitermelni. Majd dragabb lesz a benzin es kevesebben autoznak.

Az eghajlat valtozas tenyet mara mar nem lehet tagadni. Lassan mar Magyarorszagon sincs olyan het, hogy valamelyik szelsoseges idojarasi esemeny ne tarolna foldig egy falut, vagy kisebb varost.
Nem az olaj fog elfogyni, abbol sajnos boven van, hanem az idojaras lesz egyre durvabb. Mikor a szel sebesege meghaladja az 500 km/h-t, es egy atombomba erejevel fog lecsapni a varosokra, akkor lesznek majd romok. Akkor mar senki sem fog autozni, lesznek a romok meg a patkanyok, es nagy dolog lesz egyet-egyet elkapni.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.17. 16:52:26

@dukeekud:
A klíma sohasem volt állandó a földön!

2-More 2010.09.17. 16:56:22

@Csumpi Hálidéj: Gondolom. De azt kétlem hogy ugyanolyan mint az enyém.

AzHofi 2010.09.17. 16:57:29

@dukeekud: egyáltalán nincs se pro, se kontra bebizonyítva, hogy a fosszilis energiák felhasználásával mennyire feléljük a jövőt. Miért élnénk fel? Szerintem ezzel serkentjük az alternatív megoldások kifejlődését. Ha dőlne orrba szájba az olaj meg a gáz, kit érdekelne hogy szigetelje a házát meg napkollektor, meg alacsony fogyasztású kocsi?

AzHofi 2010.09.17. 17:00:48

@dukeekud: az eghajlatvaltozas is ugyanugy menne nelkulunk is, ez a foldnek ilyen ciklikussaga. Mi tul lepkefing vagyunk ahhoz, hogy erdemben a foldhoz hozza tudjunk nyulni, raadasul a szendioxid nem is annyira kemeny uveghaz gaz mint pl a tiszta metan. De ha megis valamit teszunk a foldert vagy ellene, az mind puszta onzes. Sajat erdekunkben tesszuk, a fold partizezer ev alatt (ami az o szempontjabol par pillanat) kihever minket, ha egyszer kipusztulunk innen vegre.

Hurri Kán 2010.09.17. 17:55:23

@dukeekud: sorold az elmúlt, mondjuk 20 hét alatt Magyarországon vihar által földig letarolt falvak/ kisvárosok listáját.

ZsigulisZsolti 2010.09.17. 18:30:13

@dukeekud: Akkor a Csikós egy szar apa,legyen igazad.De ha te is játékboltban veszel a gyerekednek legot,akkor te is az vagy,mert azt is gyárban gyártják,és nem a fárol esik le.Sőt,elárulom neked,a pék a kenyeret teherautóval hozza,nem lovaskocsival.Majd ha megtanulsz fotoszintetizálni,akkor neked lesz igazad.attól,hogy bringázol,még hozzájárulsz a környezetszennyezéshez,lásd a pékes példát.Különben is,aki ellene van a belsőégésű motoroknak,az a picsáért olvas autós blogot.

dukeekud 2010.09.17. 20:13:08

Sajnalom de nem igen hiszem, volna olyan ember az orszagban, a foldon, aki komolyan ketelkedne a globalis eghajlatvaltozas tenyeben.
Az elmult 3-4 honapban mindennap ugy kezdodtek a hirek,hogy "lecsapott az evszazad vihara" , "tenisz labda meretu jegeso" "sosem latott arvizek". Mindennap evszazados homersekleti rekordok dolnek meg. Tizezrek maradtak lakas nelkul. Hetente tornadok, amik ezelott ismeretlenek voltak nalunk. Mi kene meg ? Ti meg a hazatok romja alol is, segitseg keres helyett a "nincs is globalis felmelegedes"-t kialtoznatok.
Ezen mar nincs mit bizonyitani, nincs szukseg tobb tenyre.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.17. 20:24:40

@dukeekud:

Felmelegedés?

Hehe...

Szétfagyok bakker!

Nyilván az előző jégkorszaknak is azért lett vége, mert olyannyira elszaporodtak a mamutok meg a bölények, hogy telefingták a légkört metánnal, az meg felkerült a sztratoszférába.

Bár még mindig jobb, mint ha belobbant volna az egész.

A klíma folyamatosan változik. Mindig is változott.

Nem a csikós gyerekének a szöcskéje miatt lesz rosszabb. És nem is azért, mert nem mindenféle ólom meg kadmiumtartalmú akkukkal hajtja, hanem egy _skvarbli_ blokkal.

dukeekud 2010.09.17. 20:27:10

@ AzHofi
| az eghajlatvaltozas is ugyanugy menne nelkulunk is, ez a foldnek ilyen ciklikussaga. Mi tul lepkefing vagyunk ahhoz, hogy erdemben a foldhoz hozza tudjunk "

Persze az eghajlat valtozik, eddig is voltak meg ennel nagyobb valtozasok is ,de 10 meg 100 ezer evek alatt, nem 50-100 ev alatt mint most.
Tegyuk fol, hogy az emberisegnek nincs semmi koze valtozashoz, a vegeredmenyt akkor is jo volna megakadalyozni. Akar mi is okozza, sulyos katasztrofakra szamithatunk, ha nem teszunk ellene. Es nem 100 ev mulva, hanem mar 15-20 even belul.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.17. 20:36:09

@dukeekud:

Ne haragudj, hadd kérdezzem meg:
Neked mi a foglalkozásod?

csunyadiszno 2010.09.17. 20:53:50

@dukeekud: Jól van öcsém, akkor azt magyarázd meg, mi a tetves pöcsért fizetsz elő internetre, amin hülyeségeket irogatsz és feleslegesen fogyasztod az energiát. Gondolom tévéd is van, plusz egyéb háztartási gépeid. Amit te csinálsz az is luxus a te elveid szerint de persze ezek rendben vannak, mert te csinálod ezeket. Ha tenni akarsz a környezetért, kapcsold ki a gépedet most.

csunyadiszno 2010.09.17. 21:02:00

A másik fele pedig az, hogy a Csikós egy olyan csávó, aki szereti a melóját és jól is csinálja. Van egy frankó felesége és tuti jó arc kölykei, akikkel normálisan viselkedik. Úgy él, ahogy jólesik neki, láthatóan jól érzi magát. Ennél többet egy ember nemigen tehet. Namost el tudom képzelni, ha neked van családod, hogy azok mit kell elviseljenek tőled. Te egy afféle frusztrált, elbaszott okostojás vagy, aki szeret magyarázni, ám maga semmit sem tesz az ég világon a dologért, amiről beszél. Szerintem téged vertek a suliban vagy apukád összekevert anyukáddal kiskorodban és emiatt vagy ennyire nyűgös. Egy csöpp ész kéne csak hozzá, hogy belásd, itt hiába magyarázod támadólag az elméletedet, senki nem fogja követni. Ellenben ha tudod, hogy itt nem téríthetsz meg senkit, akkor tényleg idióta vagy és semmi mást nem akarsz, mint okoskodni minden reális eredmény lehetősége nélkül. Na ez a felesleges.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.17. 21:17:08

Csikós!

Inkább arra válaszolj, Te beleférsz-e?

dukeekud 2010.09.18. 00:24:07

@scheerti:"
Akkor is reklamálsz, ha egy kétütemű, olajat és benzint zabáló, mocskos, undorító, hangos, büdös és zajos fűkaszával a parlagfüvet kaszálják a házad előtt?"

Na ez is egy olyan problema ami nem is letezne, ha a gepjarmuvek nem szennyeznek a levegot.
Mert az egy kurva nagy hazugsag, hogy a parlagfu alergiat okoz. Valojaban az allando legszennyezes elleni vedekezes, olyan mertekben tulterheli az immunrendszert, hogy az vegul mar mindenre reagal. Es ezert van Magyarorszagon 2 millio alergias es 400 ezer asztmas beteg.
Az emberiseg az elmult 1-2 millio evben egyutt elt, fejlodott ezekkel a novenyekkel, es erdekes, hogy csak az elmult 30 evben okoz alergiat. Persze, biztos nincs semmi osszefugges.

@Csumpi Hálidéj:
"Ne haragudj, hadd kérdezzem meg:
Neked mi a foglalkozásod?"

Elektronikaval,szamitastechnikaval foglalkozom.
Az alap szakmam, repulogepszerelo, es igy sajnalatos modon eveken at, nekem is kozom volt ezekhez a primitiv, elavult, kornyezetszennyezo szerkezetekhez. De mar meg gyogyultam.

dukeekud 2010.09.18. 00:48:21

@scheerti:"
Akkor is reklamálsz, ha egy kétütemű, olajat és benzint zabáló, mocskos, undorító, hangos, büdös és zajos fűkaszával a parlagfüvet kaszálják a házad előtt?"

Na ez is egy olyan problema ami nem is letezne, ha a gepjarmuvek nem szennyeznek a levegot.
Mert az egy kurva nagy hazugsag, hogy a parlagfu alergiat okoz. Valojaban az allando legszennyezes elleni vedekezes, olyan mertekben tulterheli az immunrendszert, hogy az vegul mar mindenre reagal. Es ezert van Magyarorszagon 2 millio alergias es 400 ezer asztmas beteg.
Az emberiseg az elmult 1-2 millio evben egyutt elt, fejlodott ezekkel a novenyekkel, es erdekes, hogy csak az elmult 30 evben okoz alergiat. Persze, biztos nincs semmi osszefugges.

@Csumpi Hálidéj:
"Ne haragudj, hadd kérdezzem meg:
Neked mi a foglalkozásod?"

Elektronikaval,szamitastechnikaval foglalkozom.
Az alap szakmam, repulogepszerelo, es igy sajnalatos modon eveken at, nekem is kozom volt ezekhez a primitiv, elavult, kornyezetszennyezo szerkezetekhez. De mar meggyogyultam.

dukeekud 2010.09.18. 01:29:13

"aki szereti a melóját és jól is csinálja. Van egy frankó felesége és tuti jó arc kölykei, akikkel normálisan viselkedik. Úgy él, ahogy jólesik neki, láthatóan jól érzi magát. Ennél többet egy ember nemigen tehet. "

Pont ezert kezdtem el ide irni, ez zavart, a legjobban. Hogy egyebbkent normalisnak tuno ertelmes ember a kornyezetszennyezest, teljesen normalis hetkoznapi dolognak tartja. Es a legiritalobb, hogy mar a gyereket is erre tanitja, a kornyezeti valsag kellos kozepen. Bele sem gondol, hogy ezzel masoknak sulyos betegseget szenvedest okoz,(alergia, asztma, tudorak) mikozben o csak egy jofej apuka akar lenni. Persze lehetne jofejnek lenni etikusan is, vilanymotorral akkumlatorral.

Amugy meg tenyleg nem szoktam ilyen helyekre irni, azthiszem az index oldalarol
keveredtem ide, hibaztasatok oket, hogy kiteszik a cimlapra, es igy az emberek megtudjak mi folyik itt :)) de mar megyek is :)

mtk001 2010.09.18. 08:41:06

@dukeekud:
A kis nyelvi környezetszennyezésed virágai.
egyébként, allergia, irritálóbb, villanymotor
... a teljesség igénye nélkül.

Hajrá Csík ! Kiváncsi leszek a próbakörökre, remélem arról is írsz majd, amikor Bálint "beüzemeli" a gépet.

Darally · http://www.makrovilag.blogspot.com 2010.09.18. 08:57:40

Én is mindig ilyesmiről álmodtam, biztos tetszeni fog a gyerekeknek. Nekem is kell egy ilyen :D

skyrangr 2010.09.18. 11:43:20

"Ha elolvasol egy könyvet, kapsz egy 10est..." klassz gyereknevelés! :D

AzHofi 2010.09.18. 12:29:13

@dukeekud: sulyos katasztrofa? Szerintem semmi nem lesz, legfoljebb az emberek kihalnak, lesz megint par jo eve a foldnek.

AzHofi 2010.09.18. 12:32:02

@mtk001: majd én megírom, úgyis fogom hallani :-)

csunyadiszno 2010.09.18. 13:14:45

@dukeekud: Mióta megvilágosodtál gondolom soha sehová nem mentél autóval. Ülsz a meleg szobában a monitorod előtt, este sunyin nézel egy kis pornót, esetleg bekapcsolod a légkondit ha nagyon izzaszt a recska. Sorolhatnám még mi nem stimmel, miközben a barlanglakó életmódot favorizálod. Álszent vagy.

Krisi 2010.09.19. 14:13:47

@dukeekud: egy akkuval működő gokart miért lenne jobb? lassabb, nehezebb, lomhább és az élményfaktora -2.
ja, és ugyanolyan környezetszennyező. (az akkumulátor nem egy virágos mezőn terem, valamint folyamatosan tölteni kell. az áram meg kb. 55%-ban továbbra is széntüzelésű erőművekből jön)

Csikós Zsolt 2010.09.19. 21:31:40

@Csumpi Hálidéj:

Dehogy férek. Majd hátrébb kell szerelnem az ülést :-D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.20. 20:18:50

Úúúrissten, mi lesz itt, mikor az első belsőégésű motorral szerelt RC-autós posztot kitesszük. Minden őzike azonnal meghal. A nyuszikáknak leesik a füle, kihullik a kis bundája. A színes kisvirágok beszürkülnek, elhervadnak. Nem baj, megyünk velük a lombjavesztett erdőbe csapatni:)))
Amelyik meg komolyan veszi, térdepeljen kukoricára egy hétig.

Garp 2010.09.25. 11:51:32

A cimborám, aki a BTR-t alakítja át, épített a lányának az én legelső autómból,egy kispókból szöcskét. Bukókeret, ahogy kell, hátul egy felnőttnek ülés fékkel, megszakítóval. Csak mire elkészült, felnőtt a gyerek. De brutális volt!

Tommi 2010.09.25. 15:41:39

Én mindig csak kisautókat kaptam. Meg biciklit. Még egy rendes RC-m sem volt soha. :-(
Mégis benzinfejű lettem. ;-)
süti beállítások módosítása