Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Ha eltörik az ember pöcke...

2010.09.07. 15:18 streetsta

...bizony neki tud keseredni. Ennek is köszönhető, hogy hozzánk fordult Bence, hátha tudunk segíteni a bajban. Fontos, hogy a pöcök olyan peckesen álljon, mint új korában.

Bár kisautódoktor szolgálatásunk (még) nincsen, természetesen igyekeztünk használható tanácsokkal szolgálni.

 

Tisztelt Kisautódoktor!

 Édesapám - időközben már általam is megunt és félretett -kisautó-gyűjteményéből ismét előkerült az egyik legszebb darab, egy Politoys által gyártott 1/43-as Alfa Romeo 33. A több, mint négy évtized nyoma sajnos meglátszik rajta, a hátrafele nyíló motorháztető zsanérjául szolgáló, alvázból kiálló kis pöcök ugyanis letörött, így a komplett háta fedetlen a kocsinak. Szerencsére a lepattant darab megvan, de sajnos sehogy nem tudom visszarakni (pillanatragasztó került először a kezembe, az persze a fémet nem fogta meg). Nincs valami tippje (esetleg ilyesmire szakosodott fanatikus-ismerős), aki -lehetőleg minél olcsóbban - össze tudná rakni a képeken látható
kocsit?

 Segítségét előre is köszönöm!

 Léstyán Bence

 

Kedves Bence,

Az a baj, hogy ez spiáter-szerű öntvény, tartósan semmi olyan anyag nem fogja meg, amit én ismerek. Esetleg, talán, ügyes forrasztás, különleges folyasztószerrel -csak az a baj, hogy nagyon kicsi az illesztési felület. Sajnos nincs ilyesmivel tapasztalatom.
Mindenesetre, ha az enyém lenne, tennék egy próbát: 1-es vagy 2-es fúróval megfúrnám a pöcköt -nem tudom mi az átmérője-, meg az ellendarabját is (értelemszerűen központosan mindkettőt). Ezekbe a likakba már bele lehet ragasztani valamilyen csapot.
Lehet a csap akár egy levágott gemkapocs darab, esetleg modellezőboltból karbon-pálca. Utóbbit talán valamivel jobban fogja a pillanatragasztó, mert én bizony azzal dolgoznék, jófajta cianoakriláttal. Feltétlenül használnék pillanatragasztóhoz való aktivátort, amitől a cianoakrilát bázisú ragasztók valóban egy pillanat alatt megkötnek, és tapasztalatom szerint erősebb is lesz a kötés. Csak ez ugye macerás, akár több órás művelet, amit az ember magának, hobbiból csinál végig, mert ha valaki munkadíjat kérne érte, nem lenne arányban a modell értékével.
Lehet, hogy érdemesebb lenne vaterázni, ebayezni egy másikat, azt alkatrészbázisnak használni, szétberhelni, és így pótolni a hiányzó darabot.

 

Olvasóink között van olyan, akinek van más, esetleg jobb ötlete? Kérem ne legyen rest, a kommentablakban ossza meg velünk!

 

29 komment

Címkék: modell alfa romeo javítás makett kisautó doktor

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr732274002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noinfo (törölt) 2010.09.07. 15:27:00

Epoxi, vagy cianoakrilát gél pillantragasztó

Hurri Kán 2010.09.07. 15:38:20

A 4. képen látszik, esetleg a komplett hátsó, vízszintes csőszerű alkalmatosságot levágni, olyat csinálni méretre és azt hozzá lehet rögzíteni az alváz végéhez és tartani is fog (persze ha olyan az anyag és a vastagsága is, amit mondjuk innen nem tudok kitalálni)

Kisautódoktor-szolgáltatás, ez jó!

Anhidrid 2010.09.07. 16:29:41

Megérné szerintem megpróbálni a következőt: a törési felületeket alaposan megtisztítani (akár acetont is használni hozzá, lényeg a tiszta felület). Ezután cink-klorid oldattal bekenni a két felületet és utána forrasztani. Tapasztalataim szerint pontosabban és jobban lehet így forrasztani, de ne vedd készpénznek.

Bonsai99 2010.09.07. 16:54:22

Alternatíva lehet esetleg a csavarrögzítő ragasztó... nem ígérek tuti sikert, de nekem egyszer már bevált...

reatti 2010.09.07. 17:04:48

Én metal epoxy-val ragasztottam hasonlót, először szkeptikus voltam, de bevált! A csapolással együtt szerintem van rá esély, hogy működjön.
(Metal epoxy ragasztót kb 900 forintért vettem festékes-kötőanyagos üzletben)
Egyébként nagyon szép az autó, remekül néz ki az a hátsó felfüggesztés!:)

263 2010.09.07. 17:26:47

Van olyan gyurmaszerű epoxiragasztó, amit rúdban lehet kapni.A közepe az egyik, a külső része a másik összetevője a ragasztónak.Össze kell gyúrni, és meglepően jól tud ragasztani, van olyan is amelyik acél tartalmú, nagyon erős. Ha a letört részt nem is ragasztaná vissza, a ragasztó gyurmából ügyesen ki lehet alakítani a kívánt formát!

nem kéne... 2010.09.07. 17:52:59

úgynevezett folyékony fém.
autósboltban találkoztam vele utoljára.
kétkomponensű, összekever, kurvagyorsan felhord, hagyjuk megszáradni, utána pedig teljesen fémszerűen lemunkáljuk a felesleget.
úgymint csiszolás, reszelés, vágás fúrfaragás és végül maroklőfegyverek alkalmazása.
a felület ugyan kicsi, de egy próbát megér.

Powerslave 2010.09.07. 22:26:07

@nem kéne...: Egy kalap ****t sem ér. Sajnos. Anno sikerült letörnöm a mocim karbijáról az olajpöcköt. Egy ismerős állt elő a "szuperragasztó" ötletével. Kínlódás az anyaggal, stb., majd rögzít, imádkozik. Egészen addig tartotta, amíg másnap meg nem próbáltam ráhúzni a csövet. Fikarcnyival sem teljesít jobban, sajna, mint egy mezei pillanatragasztó.

A forrasztás, illetve méginkább a hegesztés korrekt opciónak tűnhet, de nem hiszem, hogy közel levő műanyag alkatrészek jól viselnék a hőterhelést. Némi szerencsével, kézügyességgel, és egy megfelelő fejjel talán egy ponthegesztő segíthet rajta, de istenigazából ez a "passz" kategória. Kár érte...

Doryyka 2010.09.07. 22:39:12

elvileg létezik fémragasztó...

tónik 2010.09.07. 22:57:27

@Doryyka:
Igen, csak nem tubusból, hanem palackból...

nem kéne... 2010.09.07. 23:25:37

@Powerslave:

hegesztéssel, forraszt
ással az a baj, hogy ez az úgynevezett "spiáter" konkrétan mindegyiket leszarja. ez valami habosított aluötvözet és negyon nehezen köthető másik darabhoz, ha össze kell rögzíteni.
talán még a ragasztás a legjobb.

a folyékony fémről megy annyit, hogy ragasztottunk már vele szilánkosan tört kartert is aztán kiadta. mondjuk az a ragasztó nem volt olcsó, az tény.

bence.93 2010.09.07. 23:53:31

Köszönöm a tippeket, sajnos ettől tartottam, ennyire bonyolult műveletekbe gyakorlat nélkül nem fognék, még a csapolós megoldás tűnik a legszimpatikusabbnak. Mindenesetre köszönöm, tényleg hihetetlen a közösség! :)

gócpont · http://gocpont.blog.hu 2010.09.08. 00:32:28

Ha a pillanatragasztó nem működik (mert nem fogja meg a fémet), van az ún. hot glue, nem tudom a magyar nevét, de van hozzá pisztoly is. Nem tudom azt se, h odaférsz-e vele, de a fémet fogja.

Zaphod · http://zzzzuuuppp.freeblog.hu/ 2010.09.08. 00:55:29

Fültisztító pálcika műanyag rúd levág, méretre szab, becsiszol. Műanyag lap kivág …. mondjuk anyu nem használt konyhafelszerelési cuccaiból (pont akkora, mi befér a difi …váltó… és az alváz közé. Rúd, műanyag lap összeragaszt, ezüsttel lefúj. Az alvázból a letört „pöcök” maradéka eltávolít, összeragasztott cucc megküldve pillanatragasztóval, és beillesztve a helyére. Összerak, többé nem nyitogat. ;)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.08. 01:38:14

@bence.93: Na ja, nem egyszerű a megoldás, de a folyékony fémes javaslat is megér egy próbát, mert működhet.
Sajnos a @gócpont: által javasolt forró ragasztós/ragasztópisztolyos megoldás azért nem az igazi, mert bár nagyobb felületen, szimpla rögzítéshez jó lenne, de túl rugalmas a ragasztó anyaga, kihűlés után is.
Remélem sikerül a csapolásos-ragasztásos technika, akár pillanatragasztóval, akár folyékony fémmel. Természetesen szeretnénk tudni róla, hogy sikerült!

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2010.09.08. 04:51:20

@tónik: "Igen, csak nem tubusból, hanem palackból... "

Ha nem tudsz valamit akkor ne szólj bele. Talán nézd meg a loctite termékeket, ott van fém pillanatragasztó tubusban is. Van álltalános ragasztó is és műanyag ragasztó is.

Félre Beszélő 2010.09.08. 07:03:29

Ahol lehet kapni távirányítós helikoptereket, ott van karbon szál is (pár száz forint métere). Na azzal kéne megcsapolni és úgy megragasztani. Az kellően ki átmérőjű és szilárdságú lenne. Szerintem.

regapó 2010.09.08. 07:58:53

Egy lombikba biometalloid nanorobotokat készítenék, azzal kezelném a felületeket.
Esetleg még génkezelt északi zuzmóval lehetne megpróbálni, olyannal amelynél a klorofillképző gén bázispárokat lantán-magnézium ötvözet reprodukáló kristálykohászati génekre lett cserélve és helyreállítják a hibás zárványok mentén képződött felületi deformációkat. Vagy szólnék Yodának.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.09.08. 08:21:58

Meghallgatnám Orbán beszédét és rögtön ott marad a helyén!

Pierr Kardán 2010.09.08. 08:44:31

Ragasztás nem tart, forrasztani ezt az anyagot nem lehet, hegesztés elolvasztja az egészet :-(((

gyvy ötletét fejleszteném, a hátsó vízszintes rudacskát óvatosa le kell vágni (köszörülni). Utána a levágott rúd előtt az anyagba óvatosan 1-es fúróval 4-6 lyukat kell fúrni. A levágott rúd helyére fel kell ileszteni egy megfelelő átmérőjű és hosszúságú kis rudat (pl.megfelelő átmérőjű, már elkopott fúrószárból lehet méretre köszörülni, de megfelelő átmérőjű rézdrót is megfelelhet). Ezt a kis rudat pedig a kifúrt kis lyukakon körbe-körbe vezetett vékony rézdróttal lehet rögzíteni, majd ezt a vékony rézdrótot forrasztással lehet fixen rögzíteni a kis vízszintes rudacskát!

Pierr Kardán 2010.09.08. 08:48:17

Na, ragozni nem tudok, de az ötlet működhet :-)

Pierr Kardán 2010.09.08. 08:55:16

Megnézve a fényképeket, a vastag rázdrót azért lenne jó a letört vízszintes pöcök helyett, mert a rézdrótot kicsit meggörbítve be lehet illeszteni a motorháztetőn lévő két lyukba, majd kiegyenesítve lehet rögzíteni a motor mögött lévő részbe fúrt lyukakba.

GZoli 2010.09.08. 09:44:13

Jó minőségű, fémhez való pillanatragasztó megfogja. Nem a 100 forintos.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.09.08. 10:38:51

@GZoli: Egyetértek, én is többször ragasztottam már fémet, működik az. MUKODJ!

oceanearth 2010.09.11. 18:19:12

ki írt akkora baromságot, hogy az aktivátorral erősebb lesz a kötés? Ilyen irgalmatlan hülyeséget már rég nem hallottam. epoxyt neki!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.12. 00:22:37

@oceanearth: Szervusz, kedves oceanearth! Talán olvastad a bejegyzést, amiből kiderül, én írtam azt az irgalmatlan hülyeséget, baromságot, hogy "tapasztalatom szerint erősebb is lesz a kötés".
Talán nem sértődsz meg, ha figyelmedbe ajánlom a következő termékleírást: www.tremco-illbruck.co.uk/products/00752_index.html?markets=4&applications=28&products=1240&char=W
valamint kihangsúlyoznám a mondat "tapasztalatom szerint" részét. Talán nem nehéz arra a következtetésre jutni, hogy volt már a kezemben cianoakrilát ragasztó, meg hozzávaló aktivátor is.
Amikor azt mondod, "epoxyt neki", pontosan mire gondolsz? Lakk, műgyanta padlóburkolat, filler, kitt?
Kérlek pontosítsad, hátha hasznára válhat az olvasóknak.

zsolaxxx 2010.09.17. 09:03:44

Kedves Bence! Nekem van gyurmás fémragasztóm, borzalmasan erős és mindenhez tapad. Keményedés után mint az igazi fém, lehet csiszolni fúrni stb. Szerintem abból kicsivel fel lehetne ragasztani. Ha eljössz érte odaadom vagy kipróbáljuk.
Zs

traxx 2010.09.29. 13:55:52

Ilyen és hasonló problémára eddig egy féle megoldás működött(nekem). Sajnos annyira pici a két felület, hogy semmiféle ragacs nem fogja meg elég erősen.
Konkrétan kicsi fúróval megfurni mindkét darabot, majd egy gémkapocsból(egyéb anyagból) stiftet rakni a darabok közé. Ez után már akár a pillanatragacs is megfogja(vagy takonypisztoly, akármi). Nics akkora oltári nagy terhelés azon a pöckön, ezért akár egy vastagabb rézdrót is elég(és akkor tudod kompenzálni azt, hogy nem pont merőlegesen furtad meg a két felületet). Egyébként érdemes nem élesben kiprobálni valamin.Egy darab műanyag rúdon pl.
süti beállítások módosítása