Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Akit az istenek szeretnek, örökre meghagyják gyereknek

2010.08.03. 11:14 streetsta

Ezt a rövid mondatot a Belga Ovirap című számában hallottam, de Halász Judittól kölcsönözték ők is (igaz eredetileg Heltai Jenő írta). Szerintem az első szótól az utolsóig igaz. Tudom magamról és az ismerőseimről, mekkora boldogság valaminek úgy örülni, mint egy kisgyerek. Ez a fajta öröm gyakran olyan dolgoknak köszönhető, amikre gyerekkorunkban is vágytunk. Hogy a lányoknál hogy van, nem tudom, de fiúknál ugyanazok a dolgok tudják az eufóriát kiváltani, mint rég, csak a méretek változtak. Mondják, a fiút és a férfit csak a játékaik mérete és ára különbözteti meg.

Az utóbbi időben egyre többször szembesülök vele, mennyien emlegetik fel autóválasztáskor, különösen oldtimerek, youngtimerek esetében, hogy nekik is volt ilyen medzsójuk, vagy ha nem, akkor a szomszéd szemüveges Pistikének, akinek külkeres volt az apukája, olyan játékai voltak, amilyenek nekünk soha. A játékaink beleégnek az agyunkba: ha időlegesen feledésbe is merültek, elég egy fotó, vagy egy pillantás a haver polcára, ahol az ereklyéit őrizgeti, és  kezdődik a szapora levegővétel, mutogatás. Aztak…a, ilyenem nekem is volt, csak pirosban! Nem véletlen, hogy a 20-30 éves, jó állapotban megmaradt játékszerek egyre komolyabb értéket képviselnek, elképesztő összegekért cserélnek gazdát az aukciós oldalakon.

Elsősorban autós beállítottságúak vagyunk, így főképp autókkal, teherautókkal, buszokkal, buldózerekkel és más kerekes vagy lánctalpas szerzetekkel szeretnénk foglalkozni, de más érdekességek is szóba kerülhetnek. Gyermekkorunk, gyermekkorotok játékairól mindenképpen szeretnénk megemlékezni - akinek van a birtokában ilyesmi, mindenképp ossza meg velünk, szívesen megnéznénk, kipróbálnánk, hogy másoknak is el tudjuk mesélni.
 
Persze nem csak a múlt játékai lehetnek érdekesek, hisz egyik-másik mostani modell, makett is egyformán felizgat gyermeket és felnőttet. Hány, de hány gyakorló apuka vesz játékot a gyereknek úgy, hogy aztán a büdös kölök az autópálya közelébe sem mehet, a távirányítós autóval is akkor játszhat majd, ha nagyobb lesz. Találkoztam már olyan előrelátó apukával, aki az öt éves lányának vett RC-autót - persze még ő sem tudta ezt komoly arccal kimondani. Legyünk elég tökösek, merjük bevallani, ha mi magunk vágyunk Legózni, vagy a villanyvasút váltóit állítgatni!

Ezért célunk bemutatni olyan játékokat, modelleket, amelyek nem is valók gyerekek kezébe. Kidolgozásuk, részletességük, összetettségük és persze áruk miatt nem is ajánlott a nagyihoz hurcolkodós táskába bedobálni őket. A merítés hatalmas: a legkisebb részletig kidolgozott makettektől az otthon összerakható, de még mindig csak szobadísznek használható modellekig, a nagyszoba padlóján összerakható versenypályától a csak játékra, vagy akár versenyzésre is alkalmas ráadióirányítású modellekig mindennel egyformán szeretnénk foglalkozni. Megpróbálunk képet adni arról, hogy mi minden létezik a piacon, a működő dolgokról alapos teszteket írni, tapasztalataink alapján tanácsokat adni, és egyáltalán, kedvet csinálni a munkával töltött hétköznapok között némi felszabadult játékhoz, gyereknek és felnőttnek egyaránt. Azt a szakadékot szeretnénk áthidalni, ami a megszállottak és az egyszerű érdeklődők között tátong, anélkül, hogy versenyezni próbálnánk a profiknak szóló szakfórumok és nyomtatott lapok részletekbe menő aprólékosságával - szóval ne váron senki futóműállítási adatokat, makett-átalakítási tippeket vagy ragasztástechnikai kiselőadást - az már egy másik világ.

Szóval, amikor azt látod a fejlécen, hogy kisauto.blog.hu, készülj fel egy kis csapongásra, lesz itt nosztalgia, tesztek, versenyek, és még ki tudja mi minden - magunk sem tudjuk, hová jutunk a végén. A lényeg úgyis a játék öröme, amely mindannyiunkban közös.
 

157 komment

Címkék: start kisautó sipos

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr192195231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cork77 2010.08.04. 21:51:41

Azért azt jó látni hogy harminc felett nem csak nekem nincs eszem! :-)

ommm 2010.08.04. 21:54:06

@Garp: És most képzeld el, hogy van olyan kollégánk, aki 5 köbcentis Wankelmotoros nitrós géppel röpköd. Mondtam neki, hogy egyszerűen MUSZÁJ megírnia :)

Dr. Robin Masters 2010.08.04. 21:54:47

@cork77:
Ezért nem szeretnék venni veterán autót sem, soha :-) Az ilyenből mindig csak a baj van :-) De pár Mercit akkor is venni fogok....persze tudom itt kezdődik.

kanyaró 2010.08.04. 21:57:22

és az elemes, bowden nélküli, önjáró űrautó megvan? ami levegőt fújt ki a tetején, és amihez kis hungarocell labdácska is járt... 2 is volt belőle :)

cork77 2010.08.04. 22:07:21

@Dr. Robin Masters: ahogy olvasom már menthetetlen vagy.:-) Nem lebeszélni akarlak, hanem rábeszélni. Igen itt kezdődik... 7végente egy 40 éves Skodát tartok életben.

peca1000 2010.08.04. 22:12:08

Nekem kábeles távirányítós Daciám volt, a távirányítón kormánnyal, dudával, és fényszóró kapcsolóval, előre-hátra gombbal.
A kocsi (kb 30 cm hosszú, 10 cm széles lehetett) ajtajait, csomagtartóját ki lehetett nyitni, és egy faszi is volt hozzá bőrönddel, amit be lehetett ültetni a kocsiba.
Kár, hogy nincs már meg, ha valakinek lenne róla képe, vagy odavezető linkje, megköszönném.

Hja és matchboxok is voltak, azzal mentünk a suli elé a lejtőn legurítani őket, versenyeztünk velük.

Most leszek 34 éves.

Zsó Egerből 2010.08.04. 22:18:11

@cork77: Köszönöm a lehetőséget, ha egy fél bal karra szükségem lesz, neked szólok először! :-)

yeti 2010.08.04. 22:19:52

@streetsta: Akkor áttúrom a szekrényeket.Van elvileg egy Mercedes terepjáró az is bowdenes.Ha jól emlékszem van rajta valami terepfokozat jellegű is.A warbesz és ez is gyári dobozzal.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.04. 22:31:43

@Andrew0807: Azért lenne jó Indára gyűjteni, mert az gyorsan elérhető lenne minden olvasónak. Megköszönök minden képet!!

tamaska 2010.08.04. 22:36:03

Ne haragudjatok, csak felületesen olvastam végig, és mégis beleugatok, de a 2. képen a SZÜNET jel a tévében mindent visz mára:)))

Amúgy hajrá, oldal megy a könyvjelzők közé!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.04. 22:53:17

@Dr. Robin Masters: Önkontrollra szükség van, nem kérdés. Azt gondolom, hogy az életben a vágyaink beteljesítése, illetve az arra való törekvés nagyon fontos. Ezek az apró örömök nagyon sokat jelentenek.
Mindenkinek a figyelmébe ajánlom ezt a posztot a legoblogon, ma leltem: lego.blog.hu/2010/07/28/ennyi_209

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2010.08.04. 23:06:48

Nekem sajnos nem sok medzsóm maradt ,pedig volt sok .Öcsém nem kímélte őket ,mdjuk utána meg én sem kíméltem őt! :D

Garp 2010.08.04. 23:21:42

@ommm: azzannya....ját! Egy mondatban azért így leírva is üt a 3 szó: 5ccm wankel nitro. Basszus mi az, interkontinentális felderítő/csapásmérő robotrepülőgép? XD

Dr. Robin Masters 2010.08.04. 23:25:04

@streetsta: 3 zsák legom volt, máig állítom, hogy a legkreatívabb játék.

Krisi 2010.08.04. 23:27:56

én kb. 10 éve nagymamáéknál elástam a kertbe 4-5 matchbox-ot, azóta nem találom azokat. pedig köztük volt egy arany színű Siku márkájú Opel Senator, azt a mai napig sajnálom. máig nem értem hogy lehettem ekkora pöcs :D

www.toycollector.com/gallery/Cars-oneoftheworldoldestcarmakers/Senator_Siku_Hungary_2.jpg

pont ilyen volt csak arany színű. ezúton ajánlok fel indokolatlan mennyiségű sört annak, aki tud egy ilyet szerezni nekem :D

@streetsta: ha jól emlékszem pont te írtad egy régebbi hozzászólásodban, hogy páran nem nőnek fel csak nagyobbak lesznek. hát ebben bízok énis :)

Dr. Robin Masters 2010.08.04. 23:32:25

@Krisi: Ez a matchbox elásása szerintem rituális dolog, én is ástam el egyszer 3-at, aztán 1 év múlva kiástam őket, megvolt mind, csak le kellett mosni őket.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.08.04. 23:39:49

Tényleg, a szekrény (egyeseknél kert :) ) mélyéről előásott Matchboxok szakszerű megtisztogatásáról, felújításáról lehetne majd egy poszt.

Rocko- 2010.08.04. 23:40:40

hajrá streetsa, hajrá!

Andrew0807 · http://matchboxmemories.hu 2010.08.04. 23:56:49

Nem tudom hogy én vagyok-e az első de az indafotón fönt van a gyűjteményem. :)

mossberg operator 2010.08.05. 00:10:12

Nekem "Dudu"-m volt ami egy gumilanctalpas, elemes hojaroszeruseg volt, olajzold kabin, szurke plato, femszinu alj, elore-hatra ment egy kapcsoloval, jawa epitoelembol meg hotololapot is csinaltam, ra evekig jatszottam vele. Ismeri valaki? Mi volt ez? Nevet nem tom, 80-as evek eleje.

Tommi 2010.08.05. 01:18:29

indafoto.hu/tommi/kisautoim

Itt a gyűjteményemnek egy elég elenyésző része. Ennél jóval több pihen vitrinben és cipősdobozokban a szobámban. :-)

sealard 2010.08.05. 02:14:13

nekem is van pár kopott "medzsóm", elég ritka darabok, de nincsen az az Isten, hogy két éves kislányom megfosszam a tologatás élményétől. Egyébként vár még rá egy hatvanas évekbeli Piko vasútmodell is, csak legyen kicsit nagyobb.
Hja, a kedvence a zöld Moszkvics géptető nélkül!

Rahsid 2010.08.05. 06:43:22

@Krisi: Matchboxot elásni jóóóó. Nem megtalálni már kevésbé szórakoztató. Nekem éveim mentek rá anno, hogy megtaláljak egy elásott darabot. :D

ss26 2010.08.05. 08:07:49

Legjobb dolog az autógyűjtés!
Én Hot Wheels fan vagyok, van vagy 200db bontatlan, de megveszek minden gyártótól darabokat, ami klasszikus! :) Jee, végre egy jó kis blog!

szalai 2010.08.05. 08:26:49

Nahát nagyon szuper ötlet ez a kisautós blog. Hogy itt mennyi "gyerek" van. Nem is gondoltam volna. És természetesen én is az vagyok, csak én rendőr matchbox-ban és 1/72 ban nyomulok.:-)
Ügyes. Sok cikket ide!

gabec26 2010.08.05. 08:27:17

Tetszik az új blog. Én is gyűjtő vagyok,főként 1:18-as Merciket gyűjtök,meg pár amerikait. De van Skodám is.
Pár kép:
www.abload.de/img/100_2528rmfl.jpg
www.abload.de/img/100_4185jm60.jpg
www.abload.de/img/100_3199ekoe.jpg

És itt van a blog-om:
mercedesdiecast.blog.hu

szalai 2010.08.05. 08:30:05

Ja és a cimlapon található sárga Jaguárból nekem is volt. De a húgom a földhöz vágta egy veszekedés után.

Lowtyo 2010.08.05. 08:38:43

egyszer, még óvodás koromban kaptam apámtól egy matchbox mixerkocsit. sárgát. hazafelé kipottyant a zsebemből és elveszett. egy percet sem játszottam vele. mai napig figyelgetem a bolhapiacon, hátha találok egy olyat. a legkedvesebb autóm pedig egy alitalia festésű fiat 131 abarth volt. a spoilerei miatt rohadt szar volt medzsófogóban, mégis mindig azt vittem. sajna az sincs már meg.

DiliQtya 2010.08.05. 09:02:00

Emléxem az első medzsi egy narancsságra volvo 240 volt :) Máig ott sorakozik az összes az üvegvitrinben.

gigabursch 2010.08.05. 09:08:40

Nem tudom mit kezdenék egy komplett vasúttal, de biztos jó lenne...

Amúgy sok igazsága van a cikkírónak.

motoszka 2010.08.05. 09:11:08

Én valószínűleg apámtól fogok örökölni egy vasút készletet, ha még megvan. Emlékszem még ő kapta gyerekkorában. Egyszer mi is összeraktuk huszon x éve, de utána soha többet. Rémlik, hogy volt közötte dobozos mozdony meg vagonok is. Ezek után elmegyek hozzá és előkeressük. :) Nekem is voltak matchboxaim, de egy sincs már meg belőlük.

Patky77 · http://www.gerilladrift.hu 2010.08.05. 09:53:53

Nagyon örülök én is a blog megszületésének.

Nekem is volt sok kisautóm anno gyerekként. Sajnos mostanára (33 év) már csak 15-20db maradt meg belőle. Viszont ezekhez van már felnőttként vásárolt 30 darab körüli újabb kis gyűjteményem és 2 1:10-es RC-m is van. (Strada XT, mint a videótokon és egy Ford Mustang On-Road)
Nálam a Ford és a Ferrari a menő.
Néha a 4,5 éves fiam megkapja a régieket, de csakis kijelölt helyen és ütközés nélkül játszhat velük. Meg is becsüli őket ellenben az Ő 200 db körüli gyűjteményével.

Minden esetre nagyon várom már a folytatásokat.

Üdv.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.05. 10:10:03

@Lowtyo: Medzsófogó? Azt meg hogy játszották??

Patky77 · http://www.gerilladrift.hu 2010.08.05. 10:30:42

Jut eszembe.
Mi anno az általánosban kiütőset játszottunk nagyon sokat a szünetekben.

Volt a suliban egy rönkvár (Szolnok-Kassai) és annak a lábánál voltak homokból kisebb dombok. A tetejéről legurítottuk és az volt a cél, hogy a másik autóját kiüssük egy kijelölt vonalon túlra.
Nagyon nagy élmény volt.

Labdacs 2010.08.05. 10:50:31

@Bende Tibor: sziasztok. nekem is van egy hasonló blogom. igaz, hogy picit korlátolt, mert csak 1:18 és csak Ferrari. de ha ötlet, kérdés, bármi kell 1:18 Ferrari témában, akkor szóljatok.

ferrari18.blog.hu/

LeoNardo 2010.08.05. 11:03:12

@Labdacs: pont akartam kérdezni, hogy idetaláltál -e már? :))

akos696 · www.focusauto.hu 2010.08.05. 11:31:38

Sajnos én a fém makett autóimat és a medzsóimat is mind szétvertem kalapáccsal, illetve satuba szorítottam őket, majd élethű karambolos jeleneteket játszottam, és roncstelepeket állítottam fel. A gondosan megépített makettrepülőimet kiállítottam a kertben és egy játékháború folyamán szétlőttem őket légpuskával. :( A mai eszemmel már nem így csinálnám. Modellautókból sokféle volt nekem is, Elektromos Tamiya-k, HPI-k, Nitros is volt, aztán idő hiányában maradt pár repülő, 2 hajó, meg egy helikopter. De egyik se moccant már hónapok óta. :( Túl sok a hobbi és kevés az idő. A garázsban is kezd porosodni a motor, holnap meg is járatom szegedre.

ZoRRaW 2010.08.05. 11:42:40

minden egyes utazásom során körbenézek a benzinkutak polcain is. Észak-Olaszországban volt olyan, ahol tucatjával voltak nívós modelgyártóktól is. be is szereztem egy Fiat500-ast olasz rendőrségi színekben :-)

Lowtyo 2010.08.05. 12:03:45

@streetsta: azt, kérném szépen a panelházak babakocsifelhajtóján játszottuk (rossz idő esetén egy szobában felállított "rámpán"). mindenki legurította a medzsóját, majd utoljára a fogó próbálta meg úgy gurítani a sajátját, hogy nekimenjen valamelyik autónak. ha sikerült, onnantól ő volt a fogó. lökni nem szabadott és ha nagyon jó helyen állt meg az autód, egyszer ott lehetett hagyni (vót erre valami szakkifejezés is, nemtom már mi).
imádtuk.
az igazán jó medzsófogós autó ismérvei: nagy hasmagasság, jó rugózás, kiváló egyenesfutás, frankó messziguruló képesség.

Lowtyo 2010.08.05. 12:05:47

@akos696: gondolom, karosszériás lett belőled. ilyen komoly gyermekkori aberráció nem múlhat el nyomtalanul. :)

ferrarifan 2010.08.05. 12:09:21

Sziasztok.
Jó ötlet ez a blog,tetszik.
Én is gyűjtöm a modellautókat,idestova tiz éve.Kizárólag az 1/18-as méretarányú diecast autókat gyújtöm és jelenleg 294 darab pihen a vitrineimben.
Ime néhány kép:
imagerz.com/QEJEWEtvAwJSXlxPQAVR
imagerz.com/QEJEWEtvAwJSXlxPQwVR

Mr. Wayne aka Batman 2010.08.05. 12:15:20

Mi mecsinek, max mecsónak mondtuk.
Itt meg medzsóztok. Mi az?

Hurri Kán 2010.08.05. 12:17:06

A kétpályás matchbox-gurító loopinggal? nekem a foszforeszkálós kivitel volt. Unokatesóval micsoda versenyek voltak...

Hurri Kán 2010.08.05. 12:18:23

@ferrarifan: lehetne menni látogatóba ?
folyik a nyálam...

Hurri Kán 2010.08.05. 12:40:51

@ferrarifan: Én Bp.-n. Sajnos Erdély nekem most anyagi és eü. okok miatt kicsit tényleg messze van. De azért gratulálok a gyűjteményhez! Egyszer talán a nem túl távoli jövőben szeretnék még Erdélybe eljutni, pár éve voltunk túrázni, barlangászni meg ilyenek és varázslatos vidék!

Labdacs 2010.08.05. 12:49:02

@ferrarifan: én 160 körül járok. igaz, ez mind Ferrari.

ferrarifan 2010.08.05. 12:52:18

@Labdacs: Neked is ritka szép gyűjteményed van.

cork77 2010.08.05. 13:03:07

@ferrarifan: vazze én a 30 darabomat mire áttörölgetem a finom portól (pedig vitrinben van) elfáradok. Nem irigyellek -a takarítás része miatt. Van nálad egy-két darab ami hozzám is elférne.

Labdacs 2010.08.05. 13:26:32

az enyémet vitrin hiányában csak darabonként tudom megmutatni:
ferrari18.freeweb.hu/

Dobó 2010.08.05. 13:27:52

"Találkoztam már olyan előrelátó apukával, aki az öt éves lányának vett RC-autót - persze még ő sem tudta ezt komoly arccal kimondani."
Ezért jó ha az embernek fia (is) van. Egy kicsit könnyebb komoly képet vágni a dologhoz. Az enyémnek már egy éves korában volt RC autója. A párom ugyan egy kicsit korainak tartotta, de nem porosodott bele a gép a dobozába :)

Tommi 2010.08.05. 14:49:23

@streetsta: Lényegében az. Bár ahol én töltöttem a gyerekkoromat - Veszprém megyében -, mindhárom verzió elfogadott. :)

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.08.05. 15:14:11

Úgy érzem magam, mint egy webshopban
Vagy lehet, nem is tévedek?

Labdacs 2010.08.05. 15:33:49

@joeramirez: tudod, kifordított egyujjas bundakesztyű.. ha kattintgatsz, webshop, ha csak olvasol, akkor blog :-)

donphobos 2010.08.05. 16:55:07

Én helikopterrel modellezek, fura módon a Totalcar egyik RC autós posztja indított el.

Régóta vágytam RC modellre, de nagyon nem volt fogalmam semmiről. Elkezdtem beleolvasni. Az autó nagyon jó lehet, de hatalmas infrastruktúra kell hozzá és hurcolászni kell pályára. Valamint "csak" 2 tengely van, követi a talajt ugyebár. Mivel nagypapám vadászpilóta volt és a gének nálam dörömbölnek az ajtón így repülni kellett, nincs mese. Itt már rögtön van 3 dimenzió. A repülő már tetszett, de az is hurcolászós valami mezőre, valamint kell hozzá sok hely. És még ez is könnyű viszonylag. A legnehezebb műfaj a helikopter, meg is érkeztünk úgy éreztem.

Először egy kis Lama v3 koaxiális 4-csatornás gyösszel gyakoroltam. Aztán elkezdtem építeni mindenféle összeválogatott alkatrészekből egy CopterX 450 barebone kit csomagot. Ez az Align T-Rex 450 SE v2 koppintása, teljesen fém kit. A főrotor átmérője 700 mm, ez egy kisebb méretű elektromos gép.

Azóta ezzel repülök amikor van szabadidő. Állati izgalmas, 2 akksi kirepülése után meg is kell állni lenyugodni. Még csak messziről ugatom a témát, nyújtott nyolcasokat repülök egyelőre. Majd meg kell tanulni magammal szemben repülni, az izgalmas. Aztán majd ha már hű de jól megy, akkor lehet kapcsolni az idle-up kapcsolót és megpróbálni fejjel lefelé lebegni és műrepülni vele. A tatár nem hajt, szépen apránként tanulom.

Ha majd lesz infrastruktúra, akkor szívesen mennék el a nitro irányba is, persze komolyabb méretben. Egy 1.5 méteres főrotor átmérőjű Thunder Tiger Raptor 60 például már így leírva is izgalmi állapotba hoz :-)

Bocs az offtopic miatt :-)
Üdv!

gabe76 2010.08.05. 19:13:54

@ferrarifan: öcsém, nem semmi a kollekciód!!!
gratula! Vicc: falat festened ugye nem kell? úgyse látszik a vitrinektől :-)

Cooper911 2010.08.05. 19:34:16

Királyság a blog! Gratula.

Nekem is volt sok medzsóm, + házi gyártmányú guritópálya loopingal.

A Lego és a modellvasút készlet a padláson várja, hogy a gyerkőc nagyobb legyen :)

A modell autóimat most adtam el időhiány miatt, de eljön még az az idő amikor a gyerek kap egyet :)

Gyüjtögetésből meg most a retroautókat gyüjtöm.

Aki az ilyen régi játékokra kattan az nézzen be a retronom.hu ra. Ott sok ilyen van. Lehet felkiáltani, hogy "hát ilyen volt nekem is!" :)

Cooper911 2010.08.05. 19:35:59

"Az autó nagyon jó lehet, de hatalmas infrastruktúra kell hozzá és hurcolászni kell pályára. "
Ha csak ez zavar akkor vegyél off-roadot. Ha egy 1:18ast veszel azt akár még lakásban is nyomathatod. (persze az elektromosokat :D)

donphobos 2010.08.05. 20:57:46

@Cooper911:

Autót semmiképpen nem veszek a repülő előtt, a heli után a repülő érdekel jobban. De autóból is annyiféle van hogy csak na. Például van UAZ:

www.kostructor.altervista.org/uaz469_16.htm

Vagy van Forma-1 is:

www.fg-onlineshop.de/idoc/images/SAO.ITEMPICTURES/540-_750_0_5_20091123949.jpg

Vagy van 2WD Jeep is például.

www.fg-onlineshop.de/idoc/images/SAO.ITEMPICTURES/854-_750_0_5_200911152325.jpg

Érdekelne a drift is, az is jó lehet. De ezekhez kell pálya, kell szerelő pad, kell mindenféle motorhoz és futóműhöz kapcsolódó kütyü. Gondolom egy alap modellhez ezek mind nem kellenek, de ahogy magamat ismerem az autóba is beleásnám magamat, szóval egyenlőre még pihentetem az autós témát.

Azt pedig hogy a lakásban is nyomathatom az autót szerintem hamar revideálnád ha a kedves feleségem elmondaná hogy erről mit gondol :-)))

Üdv!

Hurri Kán 2010.08.05. 21:15:10

@donphobos: Vazz...!!! most néztem, ez az Uaz nagyon kemény! Nekem kell ilyen!!! Most!!!

switch 2010.08.05. 21:36:16

Basszus hasonló-ha nem is pont ugyanilyen zsinórós-távirányítós Tatra 613-asom volt kölyökként, sárga színben-mint a post legelső képén. !,5 Voltos zsebteleppel (lol) működött, az ajtajai nyithatók voltak, és világítottak a lámpái...
A Retro Autó modelles sorozat éppen aktuális darabja pont a Tatra 613-as, és a fenti kisautó miatt rezeg a léc, hogy beszerezzem -)

soseleszekelső 2010.08.05. 21:53:21

Hűű, ez jó lesz.

A gyerekkori kötelező medzsózás és kábeles távirányítós autózás után kb. a főiskolán kapott el a gépszíj. Belevetettem magam a makettezésbe. Csak autók.
Aztán ahogy a munkával lett több pénz, szépen átpártoltam az RC-re, 1:8-as nitrós monster, 1:10-es nitrós onroad, Kyosho Mini-Z.
Aztán család miatt egyre többet kellett otthon lenni, maradt az éjszakai szimulátorozás, pár szezon egy jó bajnokságban. Úgyhogy a játékautók elég sok formáját volt szerencsém kipróbálni.

Most éppen krónikus időhiány van, egyikre sem jut, de biztos szívesen fogom olvasgatni ezt a blogot.

Csak, ismerve a "tulajdonosi" hátteret, lehetőleg ne legyen túl reklámízű...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.05. 23:07:34

@soseleszekelső: Az reklámízű, ha azt mondom, a Mini Z nagyon jó választás, az 1/28 méretarány nekem nagy kedvencem?:) Ezek miatt a kis szerkezetek miatt kezdtem el ezt az egész boltosdit.
Nem tudjuk elkerülni, hogy bizonyos fokig reklámozzunk dolgokat. Az sem nekünk, sem az olvasónak nem lenne jó. Megmondom miért. Aki ilyen termékeket árul, annak értelemszerű érdeke, hogy megismertesse az emberekkel az adott cuccot, ez asszem nyilvánvaló. De azt sem szabad elfelejteni, hogy az ilyen jellegű információmegosztás az esetleges érdeklődőknek is fontos lehet. Meggyőződésem, hogy reklámokra nagy szüksége van mindkét oldalnak. Tudod te, hányan nem tudják, mi az a Mini Z? El sem tudják képzelni milyen lehet.
Mindettől függetlenül, azt gondolom, hogy ennek a blognak nem ez a közvetlen célja. Nagyon sok olyan bejegyzés, poszt fog születni, aminél viszont sokan örülnének, ha reklám lenne, mert az azt jelentené, hogy megint lehet venni valahol vadonás új pedálos Moszkvicsot, távirányítós Wartburgot.:)
Amiket @donphobos: mondott, nagyon fontos infók, ezekre is ki szeretnék térni valamikor. Olyan dolgok ezek, amik egy ember választását befolyásolhatják, megkönnyítik. Lehet, hogy nélkülük egyáltalán nem lenne boldog a választott modellel. Ami hosszabb távon senkinek nem jó, az eladónak sem, meg a vevőnek sem.
Hidd el, érdemes lesz olvasni minket, jó lesz!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.05. 23:10:39

@Cooper911: 1/18-hoz még nagy lakás kell. 1/28, 1/43 már jó lehet, csak sajnos az 1/43 méretarányú Kyoshók nem éppen olcsók. Mondjuk beszarás jók (és még visszafogott voltam), de kell egyfajta megszállottság, hogy valaki megvegye. Onnantól viszont egy garzonlakás is lehet versenypálya.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.05. 23:12:26

@switch: Az egy állólámpás Merci, de nem nyúltál nagyon mellé, mert Csehszlovák gyártmány. Kéne még egy ilyet beszereznem valahonnan.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.05. 23:14:09

@Cooper911: Bizony, a retronom ilyen szempontból aranybánya. folyamatos szívdobogásom van, ha nézem a cuccokat.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.05. 23:20:21

@joeramirez: Csak egy kicsit tévedsz. De ha a baloldalon látható linkekre kattintasz, máris webshopban lehetsz. Vannak ám Alfák is!;)
De most komolyan, ebben a posztban mi webshop szerű?

JSHannibal 2010.08.06. 02:24:01

Szerintem is jó kis blog lenne, de egyelőre ez még egy ömlesztett leves, úgyhogy most kéne a méretarányokat meg a témákat meghatározni, míg még van aki hajlandó lescrollozni az aljára, és végigolvasni..

Nálam 1/18, 1/43 a divat, és a matchbox/modellvasút méret, a többit rühellem.

1/18-ból néhány amcsi és pár porsche van, meg egy 500-as.
1/43-ból retroautók, meg ami olcsó (és megfelelő kidolgozottságú) és emlék fűz hozzá, vagy tetszik.

HW és MBből meg 1/72-ből egy fióknyi, dobozában. a többi is dobozában, kivéve az 1/18-at, de már megvan az 1/43 vitrin tervem, az 1/18-ra meg diorámát akarok kialakítani valamit, üveg mögé persze.
Ja és ami engem illet, inkább veszek 5 kevésbé kidolgozottat, vagy egy nagyot, mint egyet ami nem sokkal szebb/jobb/több ugyanabban a méretben; de persze azért megvan a minőségi léc mint alsó korlát, anyagiak mint felső korlát.

Dr. Robin Masters 2010.08.06. 09:18:39

Most jut eszembe, kb. 4 éves lehettem vagy 5, amikor is kaptam egy zsinóros nagy teherautót, ilyen piros csőrös volt, volt nagy kanlas markoló rajta. Anno egy nagy műanyag dömperre rakodtam vele mindig a kavicsot az udvaron :-)

peti.olah 2010.08.06. 09:30:14

@yeti:
Nekem annak a párja (amit akkor lehetett kapni) a FIAT 2300 van meg, igaz drag gumikkal, szélesített sárvédőkkel, elől-hátul spoilerrel.

Tommi 2010.08.06. 09:59:55

@JSHannibal: Azért ennél pontosabb megfogalmazást is adhattál volna. És érdemesebb lenne külön venni a modellvasút és a modellautó méreteket, bár vannak esetek, ahol összekapcsolódnak. Mondjuk nem fogom mindezt itt és most megtenni.
en.wikipedia.org/wiki/Model_train_scales

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.06. 13:05:34

@JSHannibal: @Tommi: Uraim, csak egyet ígérhetek: semmiféle megkötés nem lesz. Sem méretarányban, sem jellegben. Arra ott vannak a szakfórumok, blogok. Az azoknak szól, akik megszállottként, szakértóként foglalkoznak gyűjtéssel, modellezéssel. Nekünk ez nem célunk, és nem feladatunk. Mi az összes többi emberrel szeretnénk megismertetni ezeket a dolgokat, nekik egész egyszerűen túl sok lenne ha "szakmázna" az ember. Vagy túl kevés, ha csak 1/18-ról írunk. Mi azt akarjuk, hogy mindenkinek legyen mire rácsodálkoznia, felkapni a fejélt, és esetleg felkiáltani: Nekem is volt ilyen!! Nekem is kell ilyen!!
Csak ismételni tudom magamat: higgyétek el, jó lesz!!

soseleszekelső 2010.08.06. 13:17:02

@streetsta:
Nem akartam én kötekedni. És látod, megint itt vagyok, hogy olvassam a blogot. Fogom is.

Csak az arányokra céloztam. Hogy mondjuk 10-ből ne 9 poszt szóljon a mangertoys választékáról. Meg, hogy valamelyest azok a posztok is próbáljanak objektívek maradni.

Semmi bajom, ha bemutattok mostani autókat is, legalább nem kell RC magazinokra költenem :)

Sőt, valszeg már úgy is le vagyok maradva, én egy Savage 25-tel kezdtem az RC-t, lassan már az is történelem :)

Mellesleg én azért vettem meg a MiniZ-t, mert anno bemutattatok valami hasonlóan kicsi autót a belsőségen, és megtetszett a kategória :)

soseleszekelső 2010.08.06. 13:29:36

@streetsta:
Nem kötekedni akartam. Lelkes olvasó leszek, már tudom.

Csak az arányokra céloztam. Hogy 10-ből ne 9 poszt legyen managertoys reklám.

Semmi bajom azzal, ha új autókat is bemutattok, akkor nem kell RC magazint venni.
Sőt, az én Savage25-öm is lassan történelem már, ideje haladni a korral.

A MiniZ-t meg pont azért vettem, mert anno bemutattátok az iwavert a belsőségen, és megtetszett a kategória :)

soseleszekelső 2010.08.06. 13:30:19

Óóóóó.
Először elveszett, aztán mire megírtam újból, meglett.
Bocs a dupláért, egyik tetszés szerint törölhető.

Tommi 2010.08.06. 14:47:08

@streetsta: Ne aggódj, rendszeres olvasó leszek. Ment is az oldal linkje a blogomra. ;-)
Amúgy én nem olvasok szakfórumokat. Inkább a gyűjtői közösséget erősítem és azok fórumait, méretbeli megkötések nélkül. :-)

donphobos 2010.08.06. 15:11:32

@gyvy: UAZ

Nézted hogy miként építette meg a jóember? Ez a mániákus alaposság az amire azt kell mondjam hogy respect neki.

Üdv!

donphobos 2010.08.06. 15:21:54

Poszt felvetés. Felőlem lehet benne reklám is, elvégre az önfeledt posztolás alapja az hogy fusson a cég mögötte.

Tehát lehetne olyan poszt, amiben kis alapvető leírás igazítaná útba az érdeklődő potenciális autózókat. Különféle méretarányok, a hozzájuk kötődő kidolgozottsági szintek (felfüggesztés részletei, mennyire állítható, milyen karbantartási igény tartozik az adott méretarányhoz), a szükséges eszközpark.

Gondolom egy 1:16-os nitro esetében kell egy alap eszközpark, de egy 1:8-as nitrós már akár egy komplett futóműállító trimmelő padot is igényelhet.

Az elektromosoknál ki lehetne térni az akksikra, a töltőkre például.

Aztán ott vannak a kontrollerek. Valami alapvető leírás ott is segítene, a MHz és GHz különbség, különféle tudnivalók.

És jó lenne elmagyarázni azt is hogy ez bármennyire is játéknak tűnik azért illő tisztelettel kell kezelni őket. Mert egyrészt gyerek kezébe nem való, másrészt egy komolyabb offroad géppel nagyon durván össze lehet karistolni egy szép mezőt. Tehát valamennyire felelősen és környezettudatosan illene művelni ezt is, mint mondjuk a quadozást. Mert kicsiben ugyanaz egy 1:5-ös 26 ccm-es monster truck a mezőn.

Remélem építő volt a hozzászólás és ad támpontokat más hozzászólásoknak is.

Üdv!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.06. 16:44:01

@soseleszekelső: Tökéletesen értem az aggályaidat. Számomra azonban legalább olyan fontos, hogy ne járassam le magamat -már csak ezért sem fordulhatna elő az általad említett arány. De még hasonló sem. Az mérhetetlenül ciki lenne. Meg aztán nem is élhetne sokáig a blog, ha minden terméket egyenként bemutatunk, előbb-utóbb már a csavarokról és alátétekről kellene írni. Talán az segít valamennyit a hozzáállásom megértésében, hogy van ismerősöm, aki még most sem tudja, miket árulok. Egyszerűen hónaljszagú lenne, ha minden lépésem erről szólna.
És ha mindez nem lenne elég ok arra, hogy igyekezzünk megfelelő arányokat tartani, ott van a tény, hogy ez nem a managertoys blog. És talán jobb is így, mindenkinek. Az erőltetett nyomulás szerintem többet árt, mint használ.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.06. 20:25:40

@donphobos: Minden felvetésed célba talált. Sőt, gyanítom, vannak olyan kérdések, amikre kicsit is gyakorlottabb embereknek eszükbe sem jut kitérni (adó/vevő kristály, mit kapcsolunk be előbb, stb), ezeket is meg fogjuk tárgyalni. Csak gondosan, szépen, ahogy a csiga mász a réten.

donphobos 2010.08.06. 21:44:51

@streetsta:

Tök jó, nyitott kapukat döngölök itt :-)

Lehet hogy kicsit túlságosan részletekbe megyek, de hátha elnézitek nekem. Például szerintem nagyon érdekes lenne leírni akár egy külön posztban a nitrós motor üzemeltetését. Leginkább a következő sarokpontokra gondolok:

- mi kell az elindításához, eszközök
- milyen keverék is kell hozzá (arány a higításhoz)
- egy új motor bejáratása/betörése
- motor részletes indítási procedúrája
- karbantartási tanácsok, gyakoriság, fogások
- üzemeltetési tanácsok a hosszú élettartam érdekében
- kis biztonsági leírás hogy mi az ami veszélyes és mire kell abszolút figyelni

Aztán persze ha van kapacitás, akkor az elektromosra is lehetne hasonlót. Mert tudom hogy árammal megy, de mi hajtja?

Az is érdekes lenne, hogy a helikopterek analógiájára van-e például "sima" nitro és van-e amolyan Gasser benzines 2-ütemű motor elektronikus gyújtással kocsikhoz? Repülőkön és heliken van, vicces berántós indítással mint a láncfűrész.

Üdv!

soseleszekelső 2010.08.06. 22:06:40

@donphobos:
ha belevauzhatok, szerintem először egy átfogó kategóriaismertetésre lenne szükség.
onroadoffroadelektromosnitrósegynyolcegytízegyakármennyimonsterbuggytriálkétkerékhajtásnégykerékhajtásmegmittudoménmégmicsoda.
Hogy aki azon gondolkozik, hogy belevág, tudja, miből választhat.
A karburálást majd megkeresi a szakmai fórumokon.

Amennyire értettem, itt lesz RC, makett, die cast, slot car, régi, új, minden. Bár az idő végtelen, de mégsem lehet minden részletbe belemenni. Inkább változatos legyen.

soseleszekelső 2010.08.06. 22:09:09

@donphobos:

Van egyébként autóban is rendes 2T robbanós elektromos gyújtással. HPI Baja például. De az 1:5-ösök ilyenek.

audi777 2010.08.07. 10:40:49

Sziasztok
Most regisztráltam az oldalra.
Van egy AUDI magángyűjteményem amit szeretnék eladni.Ha valaki érdekel jelentkezzen.
vajda.geza2@gmail.com

soseleszekelső 2010.08.09. 10:55:32

A blog hatására hétvégén elővettem a két minicars-t (shen qi wei), sajna halottak az akkuk, ha leveszem a töltőről, nem megy egyik sem.
Csalódottságomban előtúrtam két félbehagyott makettet és elhatároztam, hogy befejezem őket.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.09. 13:00:14

@soseleszekelső: Makettezni jó!! Csak a fene tudja miért, veszít a népszerűségéből.

soseleszekelső 2010.08.09. 14:22:46

Biztos mert rengeteg az elérhető, jó minőségű die cast.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.09. 19:46:18

@soseleszekelső: Az azért nem ugyanaz. Összerakni, magadnak festeni, az nagyon más dolog.

Garp 2010.08.10. 00:41:20

@streetsta: mert a mai ember erős inputot akar, sokat, gyorsan. Infot, ingert, bármit. A makettezés túl....lassú/ingerszegény/ódivatú? Legalább is a legtöbb embernek mamár. Alkotni, elmélyülni nem divat, pedig lehet adrenalint nem termel, de hosszú távon simogatja, építi a lelket. Akár csak a zenélés, autó szerelés, veteránozás, vagy a hétvégi /családicsapatos programok, stb. De hogy ezek beleférjenek, hajtani kell, ami hozzászoktatja az embert a pörgéshez, az azonnali interakciókhoz. Ördögi kör.

soseleszekelső 2010.08.10. 09:50:01

@streetsta:
Én tudom :)
De akiben erősebb a gyűjtőszenvedély, mint az alkotási vágy, vagy nincs ideje, az könnyen elfordul a die cast felé. Bemész a boltba, megveszed, nézegeted, választhatod a következőt. Makettnél ez hetekbe, hónapokba telhet.

dennisthemenace 2010.08.21. 08:37:25

@Dr. Robin Masters: En kitisztitottam a viznyelot a parkolonkban, mert az onkormanyzar futyult ra.
Egy gyonyoru kek Alfa 75 Majorette lett a jutalmam..
süti beállítások módosítása