Amúgy, ha van kedved, gyere át, nézd meg a hajómat – zárta Péter a telefonbeszélgetést, nekem pedig nem is kellett több, pár óra múlva a strand bejáratánál toporogtam. Sejtettem, hogy nem kispályás gép lesz, egy héttel előtte a tó másik végében már tisztán hallottam az agresszív kétütemű hangját. A két partszakasz közel egy kilométerre van egymástól, szóval, ha csak fele annyira megy, mint ahogy szól…
Márpedig megy, nem is akárhogy! Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a motor még bejáratós, ezért csak 9000-es fordulatig pörgettük, de így is több mint elég volt a tempó. Az egyhengeres főtengelye közvetlen kapcsolódik a csigához, így amint vízre tesszük, oda kell figyelni, mert rögtön elindul.
Mozognia persze amúgy is muszáj, mert nincs vízpumpa, így rövid egyhelyben állástól is túlmelegedne. Látják a két, alig gombostűnyi furatot a kormánylapáton? Ott áramlik be a víz, ami a csöveken keresztül jut el a hengerhez, majd távozik oldalt, és a leömlő saját hűtőköre ugyanígy működik. A rendszer annyira hatékony, hogy negyed óra kiadós hajtás után nyugodtan meg lehet fogni a hengerfejet.
A kiadós hajtás esetünkben 64 km/h-t jelent, de jól beállított karburátorral, és megfelelő csigával a kilencvenes tempó sem lehetetlen. Vízen az azért nagyon sok, főleg a gyorsításnál látszik, hogy mekkora víztömeget mozgat meg a 127 centi hosszú test. Versenyt ugyan még nem hoztunk össze, de nem lennék meglepődve, ha gyorsulásban megfogna egy hasonló teljesítményű RC autót. Mérete és súlya miatt nagyon szépen, stabilan siklik, és a trimmlapokkal még tovább finomítható a mozgása.
Kár is lenne bármilyen konkrét típust keresni a neten, ez a hajó ebben a formában egyedi darab. A test üvegszálból és szénszálas kompozitból készült, egy kínai gyártó terméke, amit Extreme speed boat néven árulnak. A kínai motor helyére került be a huszonhat köbcentis Zenoah blokk, de sem a kipufogó, sem az elektronika nem gyári.
Lévén hajóról van szó, ezért talán még fontosabb a biztonság, mint egy autónál, tehát a vevőbe dupla fail safe került. Ez az elektronika előre meghatározott pozícióba állítja a gázt és a kormányt, ha elmenne a jel.
Vezetni nem vezettem, de ha megnézik a videót, akkor megértik miért is jobb ez így. Ennek ellenére egész délután tudtam volna nézni, a motor hangja, és a látvány igazán megfogja az embert. Kíváncsi leszek majd arra, amikor először pörög fel 14000-ig, azt már szerintem a szomszéd városból is meghallom majd.