Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

A legjobbak legjobbja

2012.11.06. 10:47 Motordoktor

A jellegzetes formát, a 911-es alakját már több mint 40 éve őrzi a Porsche, hiszen ők is úgy tekintenek rá, mint az igazi, eredeti formára. Ez hozta meg a nagy sikert a versenysportban és a közúton, ez tette a márkát igazán ismerté.

A 911-es palettán belül a GT betűkombináció mindig sportosabb, könnyebb, amatőr versenyzésre, pályanapokra előkészített modelleket jelölte, de ezek közül is kiemelkednek az RS jelzésű változatok. E megjelölés a német RennSport, azaz versenysport szóból ered, ami mindent el is mond a tervezők szándékairól.

>

Az első ilyen utcai versenygép, a könnyített Carrera 2.7 RS 1973-ban jelent meg, és azóta számos RS generáció hagyta el a gyárat - mind keresett a jómódú gyűjtők és amatőr versenyzők között. Az RS-ek nem csupán könnyítéseket és a teljesítményt növelő fejlesztéseket tartalmaztak: mindig csak olyan módosításokat végeztek a mérnökök, amelyekkel a jármű még homológ maradhatott, azaz nevezhető volt számos európai és amerikai versenysorozatra. Ez az oka annak is, hogy az amerikai piacra szánt RS modellek számos részletükben, például a benzintank méretében különböznek az európai modellektől.

A Burago által is megformázott 997-es típusszámú GT3 RS 2009-ben jelent meg. A sima GT3-ashoz hasonlóan 3,8 literes, hathengeres, bokszer elrendezésű motorja van, de már nem 435, hanem 450 lóerős. A könnyített főtengely és az átdolgozott hengerfejek miatt magasabb az elérhető maximális fordulatszám, és jobb a hengerek töltöttségi foka. A csökkentett tömeg miatt a modell elérte az egy tonnára jutó 300 lóerős teljesítményt, ami pályanapokon igazi fegyverré minősíti az 1,34 tonnás autót. Persze nem csak ezért jó a másodpercek elleni harcban az RS: szériában járnak hozzá kerámia féktárcsák, és a GT modellhez képest is alaposan átdolgozták a futóművét. Az autó négy centivel mélyebben ül, és a futómű sokkal szélesebb tartományban állítható, így pontosabban idomítható a pálya karakteréhez. A felnik magnézium ötvözetből készültek, a rugók pedig progresszív karakterisztikájúak, hozzájuk illesztett, speciális lengéscsillapítókkal.

A maketten is jól látható az autó egyik különleges megoldása. A hátsó szárny alatt elhelyezett légbeömlők segítségével a motor csúcsteljesítménye a torlónyomás miatt nagy sebességnél tovább nőhet a hivatalos 450 lóerőhöz képest is. A 312 km/h-s végsebesség közelében ez az apró, de szellemes megoldás 15 lóerő teljesítmény-többletet hoz. Erre persze azt is mondhatnánk, hogy nem több egyszerű mendemondánál, hisz méréssel nagyon nehezen igazolható, hogy létezik ez a plusz teljesítmény - az viszont tény, hogy a német Sport Auto magazin által tesztelt példány teljesen széria állapotban 472 lóerőt adott le a fékpadon.

Ebből a 911 GT3 RS változatból mindössze 1600 darab készült, és ezek jelentős része soha nem került utcai forgalomba: versenyautóként folytathatták pályafutásukat. Így életnagyságban igazi ritkaság az ilyen érintetlen példány. A gyári állapotú autók csupán néhány színben készültek, a legnépszerűbb a fehér és a sötétszürke volt. A maketten is látható oldalmatrica pedig jól megkülönbözteti az optikailag módosított, 2009-től kapható változatot a 2007-es kiviteltől.

A Bburago nagyon részletesen kidolgozta ezeket a márkajegyeket, ahogy a V-küllős magnézium kerekek is teljesen élethűek. Kinyitva a motorteret, az RS jellegzetes ram airboxa is jól látható, sőt, a speciális kipufogórendszert is pontosan megmintázták - így közelről is érdemes megnézegetni az alapvetően azért szobadísznek szánt, de kellőképp részletes 1:18 méretarányú makettet, az ilyen részletek kedvéért.

20 komment

Címkék: porsche 911 makett bburago gt3 rs

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr494893109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LFather 2012.11.06. 11:20:12

Ja, bocsánat. "Sima" GT3-ban ültem, RS-ben nem. Vissza az egész. :)

nagyonnagyon 2012.11.06. 12:53:50

Mostanában hogy a porsche terepjárót, négyajtóst, meg ferrári ellenfelet is akar gyártani gondolkodtam el hogy miért nem jönnek ki egy olyan modellel ami formájában koppintja a 70-80 évek közötti 911-est, valami jó motorral kevés elektronikával és mindezt megreklámozva pár badass figurával az aktuális filmekből. Nagyon megy a retro, vissza a gyökerekhez, egyszerűség .. Azt a formát úgyis csak rontották idáig.

CyrusRamsey 2012.11.06. 13:49:54

melyik volt az újabb RS-ek közül léghűtéses?
vagy volt egyáltalán?

shogy 2012.11.06. 15:12:14

Doki, meg tudnad irni, hogy hol vetted / honnan kaptatok?

Miki WRC · http://evoklub.hu 2012.11.06. 15:35:52

...köszi akkor megrohadok. Pont ebben a színben, Nordschleife, szeptemberben... :)

LFather 2012.11.06. 15:38:21

@Miki WRC: Woa! Én sima GT3-assal mentem, szintén a Nordschleifén... RS milyen volt, van összehasonlítási alapod?

Miki WRC · http://evoklub.hu 2012.11.06. 15:43:19

Mentem "simával" is, de az RS cuccok miatti fíling a legnagyobb különbség - annyira nem ment életre-halálra a dolog, hogy kijöjjön a LE és a kg differencia. Aki ismer, Facebookon talál képeket ;)

LFather 2012.11.06. 15:52:40

@Miki WRC: Én sem time trialt mentem a pályán, főként mert annyit nem lehetett menni, hogy az ember megtanulja rendesen, de azért nekem a sima GT3 is nagyon-nagyon komoly cuccnak tűnt. Sokkal komolyabbnak, mint előtte a Gallardo (ahhoz is volt szerencsém - csalódás volt).

Miki WRC · http://evoklub.hu 2012.11.06. 15:55:12

@LFather: Instruktorként vagyok kint néha egy cégnél, jövőre gyere és vezetheted annyit amennyit csak akarod, van 458 Italia meg GT-R is :) Az RS tényleg nagyon fasza autó, és sokkal könnyebben vezethető mint a régebbi Porschék.

shogy 2012.11.06. 16:05:09

@Miki WRC: utaskent (Nurburgring taxi pl.) vagy vezetted?

LFather 2012.11.06. 16:06:29

@Miki WRC: Huh, esetleg tán szavadon foglak... :) Tervezem, hogy egyszer a céges corporate bullshit nélkül kéne elmotoroznom a Nordschleifére, de akkor nem lesz aki fizesse a pályadíjat, meg a többi nyalánkságot... :D Mert sajna én nem vagyok annyira elengedve anyagilag, hogy egy pályanapot 100% saját erőből meg tudjak finanszírozni a Ringen.

shogy 2012.11.06. 16:11:53

@Miki WRC: a 3-as listamban van a Nordschle (a Porsche muzeummal egyutt), tudsz infot kuldeni arrol (privatban), hogy milyen vezetesi lehetosegek / treningek vannak?

Miki WRC · http://evoklub.hu 2012.11.06. 16:49:06

Üdv, nem titok, talán nem reklám: www.rsrnurburg.com

Ha bármi kérdés van, írjatok.

Ha meg reklám, jön nekem eggyel a cikkíró a "rohadjon meg aki..."-ért :)

Motordoktor 2012.11.06. 16:57:49

@Miki WRC: A cikkíró a címlapra nem rak címet.
Az a címlapos. A cikk címe:
A legjobbak legjobbja

Miki WRC · http://evoklub.hu 2012.11.06. 17:01:01

Akkor elnézést kolléga! De azért ugye hogy nem oké így a címlapon?

Motordoktor 2012.11.06. 17:28:12

@Miki WRC: Nem okés, az egyetlen mentség, hogy a címlapos is vezetett már ilyet. Többször is.

Miki WRC · http://evoklub.hu 2012.11.06. 17:35:50

Köszi, akkor ismeretlenül is üdvözlöm, ha meg szeretne egy jó cikket hogy mi minden van a Nordschleifén1:1 méretarányban, szóljon ;)

Plumper_ 2012.11.06. 17:54:59

ez az autómakett csúnya, elnagyolt, legfeljebb gyerekjáték.
az eredeti autóra jómunkásembernek úgy 80 év alatt össze is jön a lóvé, ha minden rendben halad.

Miki WRC · http://evoklub.hu 2012.11.06. 19:23:10

@Motordoktor: respect, meg is változott a cím. Amúgy titok hogy ki a címlapos? Ha már többször is vezetett ilyet, hogy-hogy nem írta meg?

baba2008 2012.11.13. 11:38:26

"A Bburago nagyon részletesen kidolgozta ezeket a márkajegyeket..." Furcsa a Bburago és részletes kidolgozottság szavakat egy mondatban olvasni, ezek rettentő igénytelen modellek (játékok).
süti beállítások módosítása