Izzad a tenyerem. Stresszben vagyok. Csodálkozol? Sose raktam még össze egyedül egy egész autót. Főleg úgy, hogy ráadásul működjön is. Mert ha nem működik, te kiröhögsz, Sipos Úr pedig átgázol rajtam valami nehezebb járművel, mondjuk a tűzoltósági Tranzitjával. Karácsony után kezdek, Szilveszter éjfélkor kiderül, élet, vagy halál.
Amikor Sipos Úr egy, a régmúlt ködébe vesző, sötét téli éjszakán gyakorlatilag egy évvel ezelőtt a kezembe nyomta a Suzuki Swift Super 1600 RC-modelljének dobozát, és én lelkesen a hónom alá csaptam a zsákmányt, nem gondoltam át, mire vállalkozok. Amikor otthon kinyitottam, hátrahőköltem, mert a dobozba nézve kínokat láttam, és szégyenteljes vereséget, valamint tízezer ilyen-olyan mütyürt és ketyerét. Meg egy átlátszó műanyag izét, ami állítólag karosszéria lesz, ha el nem baszom, mint székely ember a mestergerendát, amiből fogpiszkáló lett végül. Talán.
Érezvén, hogy ez a projekt kifoghat rajtam, ide-oda rakosgattam a házban a dobozt, de végül legyőzte a rettegésemet a lelkifurdalás, hogy nagy lelkesen elvállaltam valamit, és a végén semmi se lesz belőle. Ennek kivetüléseként pár napja azt álmodtam, hogy egy kietlen, vizes síkon állok, és egy 300 méterszer 150 méteres Sipos-fej néz rám az égből, némán, szomorúan, de vádló szemekkel. Izzadtságban úszva ébredtem, vinnyogva kimásztam az ágyból, elkúsztam a polcig, és a suzukis dobozt áttettem a konyhaasztalra.
Aztán reggel eldugtam az asztal alá, mert azt találtam ki, hogy szenteste meg fogom találni a karácsonyfa alatt, és végre nekilátok az összeszerelésnek, amit megpróbálok még az idén befejezni. Gyanítom, hogy jópár apuka vett RC-modellt karácsonyra a kisfiának (hahaha, tudjuk úgyis, hogy saját magának). Építsünk együtt, mert RC-zni jó! Tudom, sorstársak, hogy nektek gyerekjáték ez, csuklóból megoldjátok. Szórakozzunk együtt, illetve ti szórakozzatok rajtam nyugodtan!
Hogy lássuk, mi is a feladat, belefényképeztem a dobozba, innen indulunk. Szóval, a Magasztos Cél egy Suzuki Swift életre keltése. Ez egy nagy teljesítményű versenyautó az összeszerelési útmutató szerint, és tényleg. 2004-ben fejlesztette ki a Suzuki, a Junior Rally VB-n való szereplésre. A 2005-ös finn ralin vetették be először, ahol Guy Wilks, aki a fejlesztések során tesztpilótaként is közreműködött, rögtön szerzett vele egy kategória harmadik helyet. Magyarországon az Ollé-Czakó páros nyert vele bajnokságot 2009-ben. Az autó 1.6-os, 16 szelepes benzinmotorja 220 lóerőt teljesít 8500-as percenkénti fordulaton, 191 Nm-es nyomatékcsúcsát 7250-es fordulaton éri el. A sebességváltó hatsebességes, szekvenciális, a kézifék hidraulikus. Na, ez az eredeti, 1:1-es modell. Az 1:10 es Tamiya RC-t egy RS-540 típusú villanymotor mozgatja, ami szintén az első kerekeket hajtja meg, egy kúpkerekes difin keresztül. A modell az M-03M alvázra épül, a középre helyezett akkumulátor jó súlyelosztást biztosít. A távirányító egy 2.4 gigahertzes Race-X lesz, annak a kezelését is meg kell majd szokni, bár nagyobb bajunk sose legyen.
És végezetül tekintsük meg a konyhai és dolgozószobai fiókból összeboronált szánalmas szerszámkészletet: lesz itt móka és kacagás bőven! Meg Sipos Úr zaklatása telefonon, nehogy nyugalmasan teljen neki az év vége.
December 24-ém kicsomagolás és a kezelési útmutató alapos tanulmányozása egy pohár jóféle bor mellett, 25-én az egész év kialvása, 26-án egy hosszabb, más témájú cikk elkészítése volt a karácsonyi program, 27-én (ma) nincs mese tovább, kezdődik az építés. Rövidesen jelentkezem az első részeredményekkel. Szurkoljatok, feleim, bátorítsatok, építsetek velem!