Leírás

Minden ami játék és kereke van, esetleg úszik, repül. Gyerekeknek és felnőtt gyerekeknek.

Hirdetés

 

miniq_porsche_kek2.jpg

ÚJDONSÁG!  MiniQ 1:28 4WD Porsche   -  22 900 Ft
alfa-brera3.jpg

AKCIÓ!  KYOSHO Mini-Z AWD Alfa-Romeo Brera -  47 700 Ft

mig21_italeri.jpgItaleri 1/48 MiG-21MF Fishbed      -  6 690 Ft

 

italeri_reefer.jpg

Italeri 1/24 Hűtős félpótkocsi  11390 Ft

 


miniz_datsun_z.jpgAKCIÓ! Kyosho Mini Z Nissan Fairlady 240Z      - 10 600 Ft

Totalcar RSS

Nincs megjeleníthető elem

Csatlakozz

Belsőség RSS

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Az autóinkat mind kidobhatjuk?

2011.11.04. 18:00 streetsta

Ez persze így, ebben a formában marhaság. A világot nem fogja egyik pillanatról a másikra megváltoztatni egy alumínium idomokból bowdenekből, meg gumilabdából összekendácsolt izé, amire a stipistopon találtam. De érdemes egy picikét gondolkozni, ha három megszállott, otthon, lelkesedésből ilyet össze tud hozni, mire lehet képes egy potens nagyvállalat.

Azt mondják, egy bolond százat csinál. Ezek már hárman vannak, terjed a kór

Az egészben az a legszebb, hogy nem egy létező jármű modelljét alkották meg, hanem létező modellek koncepciója alapján hoztak létre egy embert is szállítani képes repülő gépet. Ha az e-volo honlapján elolvassa az ember a lényeges tudnivalókat kiderül, hogy az egész történetben nagyon nagy szerepe volt a modellezésnek. Az egyik srác nem csak a repülés szerelmese, de modellezik is régóta. A másik, meg a gyereke modelljeivel babrálva jött rá, hogy ugyanezt meg lehetne építeni nagyban is. A harmadik megy csak úgy ott van velük. De legalábbis siklóernyőzik, meg mellesleg marketing szakember.

Rádiótávirányítású izé

Aki az utóbbi években látta, milyen képtelen újdonságokkal rukkolnak elő a modellgyártók, nem lepődik meg annyira a három német megszállott repülőgépén. Vagy helikopterén, kinek hogy tetszik jobban. Sok cég jelent meg többrotoros repülő modellel, sőt, volt olyan is, aki nem is modellgyártóként lépett piacra egy gyakorlatilag repülőképes, távirányítható robottal.

iPhone távirányítású, kamerás, robotszerűen viselkedő izé

A vezérlőelektronikák, érzékelők, akkumulátorok és kefenélküli motorok olyan fejlődésen mentek keresztül a legutóbbi pár évben, hogy szinte a levegőben volt egy ilyen gép megalkotása. (Besenyő Pista bácsi ilyenkor csippentene a szemével, és a kis bajsza alatt ismételgetné: Értik, a levegőben volt! Értik?! Na ugye!)

De most komolyan, azt hiszi, ezzel fel lehet szállni? Noormális?

Nem kell több csak pár méter alumínium idom, egy gigantikus gumilabda, pár lítium-polimer akku, átalakított szénkefe nélküli motor, speciális propellerek, no meg egy házi fejlesztésű vezérlőelektronika. Ja, egy távirányító sem árt, mert először ember nélküli kísérletekkel próbálták ki a gépet, de a végén távirányítóval a kézben ült a bátor pilóta rozoga tákolmányának bakjára. És repült, méghozzá másfél percig, egy túlméretes modell helikopteren!

Durván húsz percig képes repülni, GPS koordináták alapján tartani tudja a pozícióját, több motor hibája esetén is képes biztonságosan földre szállni, sőt, ha az irányítással lenne probléma, önmagától is le tud szállni. Aki maga is szeretne egy ilyet otthonra, beszéljen a karlsruhei fiúkkal, biztos tudnak segíteni.

 

17 komment

Címkék: e volo házi helikopter quadcopter

A bejegyzés trackback címe:

https://kisauto.blog.hu/api/trackback/id/tr743351717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.11.04. 20:34:07

Szerintem állati ijesztő! Mint egy rakás forgó kasza között ülni egy labdán. Brrr...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.11.04. 20:40:13

Hajrá fijjúk!
Hajrá magyarok!

Virago_1000 2011.11.04. 21:28:30

valahol itt kezdtek a Wright testverek is.

szepi79 2011.11.04. 22:17:31

"De érdemes egy picikét gondolkozni, ha három megszállott, otthon, lelkesedésből ilyet össze tud hozni, mire lehet képes egy potens nagyvállalat."

semmire. egy nagyvállalat bürokratikus, időről időre riportolható eredmények kellenek, nem lehet csak úgy ám a nagy semmire költeni a befektetők/részvényesek pénzét! a mérnök meg nem fog a saját feje után menni, mert akkor felvesznek a helyére mást, aki megteszi, valószínűleg még olcsóbban is.

igazán eredeti újítást csak lelkes megszállottak képesek létrehozni :)
(hogy aztán jól megvegye őket egy nagyvállalat, aztán vagy lesz belőle valami, vagy nem)

a srácoknak egyébként gratula, tetszett a videó is, meg az ötlet is.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.11.05. 02:13:16

Túlméretes mákdaráló :) Valóban elegáns munka.

AtoszMester 2011.11.05. 08:22:49

Akkor most miert is vegyek elektromos vagy hibrid autot 10millioert? Ez igy ranezesre 1 millio anyagkoltseg, es 20 percet repul ugy, hogy sehol sem latom az akkumulatorat. Ilyen alacsonyan szallo cukipofa eszkozoket kellene fejlesztenie a nagy Eurokinai iparnak, nem pedig 2tonnas elektromos autot 500 kilos akkupakkal.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.11.05. 08:24:03

Arról a gumibogyóról a közepén az jutott eszembe repülés közben, hogy "magas labda".

Index Elek 2011.11.05. 09:11:05

Hmm. korábban aktívan helikoptereztem, most repülőzöm. Repültem kollégám quadkopterével csak a próba kedvéért. Nagyon stabil, a KK Board tök jól tartotta még szélben is. Egy dolog azért necces volt vele. Ha leszállásnál minimálisan megütötte a talajt vele az ember akkor a gyro "megreccsent" és teljes erővel átvágta a gépet. Egy kis 40 centis quadkopter esetén ez még vicces is, semmi baja nem lesz. De egy 3-4 méteres hexakopter fél méteres szecskavágókkal már inkább ijesztő hasonló esetben. Főleg ha ül rajta valaki.

A részleteket nem ismerem, de remélem, hogy van backup rádiócsatorna, failsafe és backup vezérlés is rajta.

Egyébként hajrá :-)

manmachine · http://nagykrisztian.com 2011.11.05. 11:06:23

@szepi79, első ezen a néven: A katonai fejlesztéseknél ez nem egészen így működik. Csillió dollár ment már el katonai cégeknél olyan fejlesztésekre, amelyek eleve nem kecsegtettek sok sikerrel, és a hasznuk megkérdőjelezhető volt, a veszteség pedig garantálható. De a megbízást esetleg az adott ország védelmi minisztériuma adta, és vele a pénzt is.

toodark 2011.11.05. 11:19:12

A videót elnézve gyanús, hogy a gép nem emelkedett ki a "párnából". Valószínűleg ahhoz már több akksira lenne szükség.

labi 2011.11.05. 13:12:38

"ha három megszállott, otthon, lelkesedésből ilyet össze tud hozni, mire lehet képes egy potens nagyvállalat."

Mint mondjuk a Boeing, Lockheed, Bell, Eurocopter?
El sem tudom képzelni mere lennének képesek, ha ráállnának repülő szerkezetek gyártására... :)

sarocker 2011.11.05. 14:46:08

@Virago_1000: Csak azóta eltelt néhány év. Szórakozásnak jó, komolyan venni kevésbé.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.11.05. 16:00:31

Olyan fitneszlabdám már nekem is van.

szemettanarba 2011.11.06. 13:42:23

Ha az általam egyébként tisztelt streetsta egy kicsit is utánaolvasott volna, mielőtt cikket ír (pl. gugli bácsi: "flying car") rájöhetett volna, hogy nem az a nagy cucc, hogy valami elmelkedjen (bár elektromos úton ez tényleg mostanéban vált realitássá), hanem hogy az első váratlan széllökésre ne vágódjon át - és rakétaként a földbe. Talán az izraeli Mitzar jutott a legközelebb a megoldáshoz - komoly védelmi pénzekből. (Értjük miért: repülő robottal nyuvasztani az arabokat a megszállt területeken...) DE:
- Nincs semmilyen természetes stabilitása, csak az elektronika tartja a levegőben
- Nem tud autorotálni
- A ballisztikusan kilőhető mentőernyő egy megpördülő-zuhanó gépnél használhatatlan, rátekeredik
- Na és ezért nem kap semmi ilyesmi FAI-engedélyt

Ezért egyelőre csak anyósunkat utaztatnánk ilyennel: a jó öreg helikopter vagy autogiro a min 8-10m átmérőjű, sok helyet foglaló és drága rotorjával reálisan még nem kiváltható.
süti beállítások módosítása